Inderdaad ik vind hem daar ook prima. Het is geen atleet dus hij hoeft er ook niet zo uitzien.laeken schreef:Ik vind Droef op beide foto's prima. Hij is geen sportieve hond in de zin van lekker een uur rennen naast de fiets. Zijn lichaam past bij zijn energieniveau. Daar gaat het volgens mij vooral om. Voeren dat past bij wat de hond doet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schraal, dik, mager en vet...
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Schraal, dik, mager en vet...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Dat laatste, de ruggengraat, is vaak eerder een spierkwestie dan dik of schraal (mager is weer een ander verhaal)Dees en Maylo schreef:Het is er niet heel erg aan af te zien want Droef heeft veel(heel veel) vel maar is mooi slank, al zal je nooit zijn ribben kunnen tellen op afstand.
Izzy ook prima slank, maar net iets minder slank dan Droef, omdat die dat niet nodig heeft, die zeult geen enorm gewicht mee.
Van Hummer heb ik nog niet echt een fatsoenlijke foto kunnen maken. Maar dit geeft wel een beetje beeld. Hij mag wel ietsje meer aankomen. Zijn ruggengraad is erg voelbaar en vaak ook goed te zien.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Bij Hummer is het denk ik wel een beetje van beide. Spieren ontbreken wel een beetje bij hem maar er mag ook zeker wel iets meer vlees op.crutz schreef:
Dat laatste, de ruggengraat, is vaak eerder een spierkwestie dan dik of schraal (mager is weer een ander verhaal)
Droef zit prima in zijn spieren momenteel, hij is ook weer zeer goed in conditie en is buiten zelf met deze temperaturen nog heerlijk in de weer met van alles en zwemmen, maar ondanks dat voel ik toch net iets te goed zijn ruggengraat, bijna niet zichtbaar maar er mag wel iets meer. Ik heb ook zijn eten nog niet echt opgeschroefd terwijl hij toch wel flink meer beweegt nu dan voor zijn operatie.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hebben bullen niet altijd een karperrugje? Dus een rugje dat rond is naar boven voor de staart. Dan lijkt het mij dat daar al snel botjes door komen. Zeker bij castraten en hondjes op leeftijd. Dapper was ook een stukje bull. Hij liet ook snel ruggewervel zien. Guus heeft ook een tikje karperrug en toont ook snel ruggewervels.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Nee, zo lees ik het niet. Ik lees dat het opvallend is dat veel mensen hun hond hier op de ondergrens willen hebben van wat gezond is, terwijl ze met hun eigen gewicht vele malen minder kritisch zijn.mijke schreef:Hoezo niet? Dus als ik obees ben moet ik mijn hond ook obees voeren? Of hoe werkt dat?Johnny Jones schreef:Net als Sulluna vraag ik me af hoe het dan is met de conditie van de baasjes. Als je een sportconditie voor honden propageert kan je daar niet naast gaan lopen met een dikke reet.
Dit is bij jou niet het geval, want zoals ik jou lees ben je niet enorm bezig om Oor schraal te houden of vind je dat ze per sé schraal moet zijn. Ze is gewoon van zichzelf slank gebouwd.
-
- Zeer actief
Van wie in dit topic vind je dat mensen hun hond op de ondergrens willen hebben van wat gezond is? En waarvan je de honden op foto's of in het echte leven hebt gezien om een conclusie te trekken dat het tegen ongezond aan zit?Alfilillo schreef:Nee, zo lees ik het niet. Ik lees dat het opvallend is dat veel mensen hun hond hier op de ondergrens willen hebben van wat gezond is, terwijl ze met hun eigen gewicht vele malen minder kritisch zijn.mijke schreef:Hoezo niet? Dus als ik obees ben moet ik mijn hond ook obees voeren? Of hoe werkt dat?Johnny Jones schreef:Net als Sulluna vraag ik me af hoe het dan is met de conditie van de baasjes. Als je een sportconditie voor honden propageert kan je daar niet naast gaan lopen met een dikke reet.
Dit is bij jou niet het geval, want zoals ik jou lees ben je niet enorm bezig om Oor schraal te houden of vind je dat ze per sé schraal moet zijn. Ze is gewoon van zichzelf slank gebouwd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Op de ondergrens? Ondergrens is mager. De mijn honden zitten daar ruim boven en zijn wat schraler dan de gemiddelde huishond inderdaad. Maar alles behalve op de ondergrens. Dan kunnen ze nl niet presteren als sporthond.Alfilillo schreef:Nee, zo lees ik het niet. Ik lees dat het opvallend is dat veel mensen hun hond hier op de ondergrens willen hebben van wat gezond is, terwijl ze met hun eigen gewicht vele malen minder kritisch zijn.mijke schreef:Hoezo niet? Dus als ik obees ben moet ik mijn hond ook obees voeren? Of hoe werkt dat?Johnny Jones schreef:Net als Sulluna vraag ik me af hoe het dan is met de conditie van de baasjes. Als je een sportconditie voor honden propageert kan je daar niet naast gaan lopen met een dikke reet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Heb niet echt standfoto's, maar een paar van Finn Bluf en Aki zoals ik ze prima op gewicht vond
Teef Bluf boven de vier jaar (intact)

Finn reu ongecastreerd boven de 7 jaar op deze foto

Aki reu onder de vier jaar en intact

En het is net hoe ze staan en hoe de vacht is. Foto van Finn en Bluf in dezelfde dagen als de losse foto's hierboven

Teef Bluf boven de vier jaar (intact)

Finn reu ongecastreerd boven de 7 jaar op deze foto

Aki reu onder de vier jaar en intact

En het is net hoe ze staan en hoe de vacht is. Foto van Finn en Bluf in dezelfde dagen als de losse foto's hierboven

Laatst gewijzigd door blondie op 01 jun 2018 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
blondie schreef:Van wie in dit topic vind je dat mensen hun hond op de ondergrens willen hebben van wat gezond is? En waarvan je de honden op foto's of in het echte leven hebt gezien om een conclusie te trekken dat het tegen ongezond aan zit?Alfilillo schreef:Nee, zo lees ik het niet. Ik lees dat het opvallend is dat veel mensen hun hond hier op de ondergrens willen hebben van wat gezond is, terwijl ze met hun eigen gewicht vele malen minder kritisch zijn.mijke schreef:Hoezo niet? Dus als ik obees ben moet ik mijn hond ook obees voeren? Of hoe werkt dat?Johnny Jones schreef:Net als Sulluna vraag ik me af hoe het dan is met de conditie van de baasjes. Als je een sportconditie voor honden propageert kan je daar niet naast gaan lopen met een dikke reet.
Ok, dan interpreteer ik het woord 'schraal' misschien niet goed. Voor mij klinkt dat als tegen de ondergrens aan, dus nog net gezond. Voor de ene hond zal dat dan het ideale gewicht zijn (ik weeg zelf ook maar 48 kilo met 1.59m lengte. Voor mij is dat prima, maar voor een ander zal die verhouding te mager zijn.), maar bij een ander type hond zou een kilootje of wat meer net iets prettiger zijn.
Voor de mierenneukers onder ons: ik heb dus nergens gezegd dat die honden ongezond zijn.
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
- Aantal honden: 1
Ik vind Rex goed, niet te dik en niet te dun. Maar goed, ik vind hem met een kilo meer of een kilo minder nog steeds goed, want we hebben het over een hond van 33 kilo, dus die ene kilo gaat het verschil ook niet meteen maken. Ik voel zijn ribben, maar zien is een illusie door de berg haar die eroverheen zit. Als ie helemaal nat is zie je wel meteen dat het niet veel voorstelt en we letten er wel op dat ie niet teveel afvalt. Hij eet wel veel (het dubbele van wat de richtlijn van de fabrikant is), maar hij is jong en actief, dus ach. Elke poging die wij doen om zijn eten wat te minderen om meer in de richting te komen resulteert in afvallen, dus dat doen we maar niet. Wel krijgt ie meer tafelresten van ons en meer koolhydraten en dat lijkt te helpen om zijn gewicht stabiel te houden.
Ik acht mezelf in goede conditie, dus dat mag mijn hond ook zijn ja. Sterker nog, dat moet, want we lopen samen hard. (Hij wint het, ik maak me geen illusies.
)
Ik ben wel hetzelfde als mijn hond. Veel vreten, weinig invloed op gewicht.Johnny Jones schreef:Net als Sulluna vraag ik me af hoe het dan is met de conditie van de baasjes. Als je een sportconditie voor honden propageert kan je daar niet naast gaan lopen met een dikke reet.

- dagmar88
- Zeer actief
Alfilillo schreef: Ok, dan interpreteer ik het woord 'schraal' misschien niet goed.
Ik denk het. Al zou het aan de hand van de foto's van malinois wel duidelijk moeten zijn.
Heeft weinig zin lijkt me, een sporthond op een (bijna) ongezond laag gewicht houden. Een keer een kuch of buikloopje en ze zijn weken uit de running.
Daarbij neem ik aan dat dat gevolgen heeft voor de prestaties.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Jouw honden zien er prachtig op gewicht uit Blondie!
Ik vind schrale, goed bespierde (dat is wel een vereiste!) honden prachtig om te zien. Ik vind ook dat een hond er gewoon zo hoort te zien. Wel inderdaad zoals Marc zegt, een actieve hond. Een oude hond moet nog niet vet, maar die hoeft echt niet in sportconditie.
Het is trouwens helemaal niet zo dat ik mijn best doe om mijn honden schraal te houden. Ze krijgen heel veel beloning tijdens wandelingen en trainingen. Eten 400 tot 800gr kvv per dag per stuk (18 tot 24 kg hond) en krijgen het nodige aan kluifwerk. De honden waar ik mee sport zijn in dezelfde range als die van Malinois. De twee van 11jr zijn net een tikkeltje voller als vroeger maar dat is meer door afname van spier dan door aankomen van vet.
Dat gedoe met die reserves als ze ziek zijn kan ik helemaal niks mee. Ja, dan zijn ze dunner als ze ziek zijn
als ze het van die zo gezegd halve kilo vet moeten hebben als ze ziek zijn scheelt dat 2 dgn? Ik heb liever dat mijn honden geen extra gewicht hoeven meezeulen met sporten en rennen.
Ik vind schrale, goed bespierde (dat is wel een vereiste!) honden prachtig om te zien. Ik vind ook dat een hond er gewoon zo hoort te zien. Wel inderdaad zoals Marc zegt, een actieve hond. Een oude hond moet nog niet vet, maar die hoeft echt niet in sportconditie.
Het is trouwens helemaal niet zo dat ik mijn best doe om mijn honden schraal te houden. Ze krijgen heel veel beloning tijdens wandelingen en trainingen. Eten 400 tot 800gr kvv per dag per stuk (18 tot 24 kg hond) en krijgen het nodige aan kluifwerk. De honden waar ik mee sport zijn in dezelfde range als die van Malinois. De twee van 11jr zijn net een tikkeltje voller als vroeger maar dat is meer door afname van spier dan door aankomen van vet.
Dat gedoe met die reserves als ze ziek zijn kan ik helemaal niks mee. Ja, dan zijn ze dunner als ze ziek zijn

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik ben blij dat de mijne geen reserves heeft. Ze is nu 'ziek' en mag niet bewegen. Over voeding hoef ik me in alle geval geen zorgen te maken.
Mijn honden verschillen van bouw. De ene toont gauw te 'dik', de ander toont te mager. Maar beide staan prima. De oudste begint wat meer te 'hangen. Zijn topsport jaren zijn achter de rug, dat verandert dan enorm merk ik. Nu nog enkele sportjaren en dan rentenieren
Mijn honden verschillen van bouw. De ene toont gauw te 'dik', de ander toont te mager. Maar beide staan prima. De oudste begint wat meer te 'hangen. Zijn topsport jaren zijn achter de rug, dat verandert dan enorm merk ik. Nu nog enkele sportjaren en dan rentenieren

-
- Zeer actief
Ik zie mijzelf niet als mierenneuker, maar in dit topic lijkt het wel alsof schraal wordt gezien als extreem mager houden van de hond. Ik zie schraal als in goede conditie, er is soms een rib te zien bij honden met een korte vacht, maar heb ook destijds met mijn vorige honden ervaren dat mensen dat als mager zien.
En Jol is nu wat vadsiger, maar daar ga ik ook niet een hongerdieet op los laten, ze is 12 jaar, beweegt verder goed en dat ze wat voller is zij zo.
En Jol is nu wat vadsiger, maar daar ga ik ook niet een hongerdieet op los laten, ze is 12 jaar, beweegt verder goed en dat ze wat voller is zij zo.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
ik hou van schraal maar heb met mijn kuikentje nog geen goede balans gevonden. Hij is of schraal of wat voller en dat sukkelt wat door sinds puberteit. Loopse teven zorgen voor een gebrek aan eetlust en dan moet ik echt grof geschut inzetten om hem een beetje op peil te houden.
Hij heeft veel vel en haar dus oogt heel massief maar nat is het echt een iel ding.
En ik probeer zelf ook wat magerder te worden ja en ik voel me ook lekkerder met minder kilo's
Hij heeft veel vel en haar dus oogt heel massief maar nat is het echt een iel ding.
En ik probeer zelf ook wat magerder te worden ja en ik voel me ook lekkerder met minder kilo's

-
- Zeer actief
Dank je, maar voor de goede orde, de eerste twee leven niet meer maar zo waren ze destijds op een bepaalde leeftijd en Aki, de huidige herder houd ik ook op dat niveau, niet superslank, maar ook liever niet dikker.sirene schreef:Jouw honden zien er prachtig op gewicht uit Blondie!
Dat gedoe met die reserves als ze ziek zijn kan ik helemaal niks mee. Ja, dan zijn ze dunner als ze ziek zijnals ze het van die zo gezegd halve kilo vet moeten hebben als ze ziek zijn scheelt dat 2 dgn? Ik heb liever dat mijn honden geen extra gewicht hoeven meezeulen met sporten en rennen.
En wat ik zeg, Jol de kruising is wel wat dikker geworden naarmate ze ouder is geworden, maar ze vaart er wel bij. Ze trekt nog sprintjes, rolt her en der, en die gaan we ook niet op rantsoen zetten, beetje minder of kleinere hapjes tussendoor, maar dat moet je als baas doen. Zij eet graag en hapt alles weg wat ze voorgeschoteld krijgt dus

-
- Zeer actief
En het is maar net hoe de foto wordt genomen, net als bij mensen
Maar voor de goede orde van Jol heb ik natuurlijk ook foto's

Maar voor de goede orde van Jol heb ik natuurlijk ook foto's

-
- Zeer actief
Uma is dan niet oud maar gedraagt zich wel zo dus die heeft een bejaardenlijfje
Ik laat haar nu af en toe wat gedumpte tamme konijnen opjagen zodat ze in elk geval nog meer dan 10 meter rent. Ik vind dat best lastig, zo'n luie hond. Er zit nauwelijks spier op, ze vreet alles en wordt dan ook snel vet. 

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik heb geen mooie standfoto's, maar dit is Oor vandaag:

Zo op het oog vind ik haar goed er uit zien maar naar mijn smaak kun je de ribben te goed voelen. Er zit echt géén vet op;

Van mij mag dat laagje wel ietsje dikker zeg maar. Nu is het echt alleen vel.

Zo op het oog vind ik haar goed er uit zien maar naar mijn smaak kun je de ribben te goed voelen. Er zit echt géén vet op;

Van mij mag dat laagje wel ietsje dikker zeg maar. Nu is het echt alleen vel.
-
- Zeer actief
Ik vind het alleszins meevallen.Manuma schreef:Uma is dan niet oud maar gedraagt zich wel zo dus die heeft een bejaardenlijfjeIk laat haar nu af en toe wat gedumpte tamme konijnen opjagen zodat ze in elk geval nog meer dan 10 meter rent. Ik vind dat best lastig, zo'n luie hond. Er zit nauwelijks spier op, ze vreet alles en wordt dan ook snel vet.
- mijke
- Zeer actief
Ik ook hoor!Alfilillo schreef:Ik vind het alleszins meevallen.Manuma schreef:Uma is dan niet oud maar gedraagt zich wel zo dus die heeft een bejaardenlijfjeIk laat haar nu af en toe wat gedumpte tamme konijnen opjagen zodat ze in elk geval nog meer dan 10 meter rent. Ik vind dat best lastig, zo'n luie hond. Er zit nauwelijks spier op, ze vreet alles en wordt dan ook snel vet.
- dagmar88
- Zeer actief
blondie schreef:En het is maar net hoe de foto wordt genomen, net als bij mensen![]()

Ik zie er altijd uit als een zak hooi

Niko lijkt op sommige foto's een geraamte, en op die van dezelfde dag gewoon een schrale spierbonk

Hier was charlie perfect in conditie.

Van dezelfde dag, altijd zichtbare ribben. Een paar jaar later en heel veel luier mocht ze gewoon spekkies hebben.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Naar mijn mening hoort bij zo'n jonge gezonde hond ook alleen maar vel over de ribben. Geen vet.
Ik zie echt het nut van een zichtbare laag vet niet. Vetweefsel hoort in je lijf,om je organen te beschermen. Niet op je lijf als bumper
Ik zie echt het nut van een zichtbare laag vet niet. Vetweefsel hoort in je lijf,om je organen te beschermen. Niet op je lijf als bumper

-
- Zeer actief
Normaal gesproken vind ik schraal (maar gespierd) mooi en gezond.
Ik weet van mezelf dat ik op moet letten dat het niet tè wordt. Voor de honden, maar ook m'n andere dieren. Ik heb er vaak commentaar op gehad.
Nu mijn honden ouder zijn/worden vind ik het lastiger.
Aan de ene kant wil ik ze schraal om de gewrichten te ontlasten, aan de andere kant heeft een laagje extra vet ook veel voordelen.
Als ze wat oplopen dan hebben ze een reserve, die oudjes kunnen echt een jasje uitdoen als ze eens een virus/bacterie oplopen, of als ze gewoon een keer niet zo lekker zijn en dag hun eten laten staan.
Het ligt ook zachter voor die oude botten en ik heb het idee dat ze zichzelf beter warm kunnen houden (al weet ik niet of dit echt zo is of een fabel is).
Ik weet van mezelf dat ik op moet letten dat het niet tè wordt. Voor de honden, maar ook m'n andere dieren. Ik heb er vaak commentaar op gehad.
Nu mijn honden ouder zijn/worden vind ik het lastiger.
Aan de ene kant wil ik ze schraal om de gewrichten te ontlasten, aan de andere kant heeft een laagje extra vet ook veel voordelen.
Als ze wat oplopen dan hebben ze een reserve, die oudjes kunnen echt een jasje uitdoen als ze eens een virus/bacterie oplopen, of als ze gewoon een keer niet zo lekker zijn en dag hun eten laten staan.
Het ligt ook zachter voor die oude botten en ik heb het idee dat ze zichzelf beter warm kunnen houden (al weet ik niet of dit echt zo is of een fabel is).
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Tommy probeer ik ook aan de schrale kant te houden vanwege agility en de belasting op de gewrichten. De foto's zijn van vanavond en ik ben best tevreden met hoe hij er nu uitziet. Hij is zijn winter laagje kwijt. Moet zeggen dat ik hem op gewicht houden best lastig vind, hij is gecastreerd en heeft de neiging snel dik te worden. Voor mijn gevoel krijgt hij best weinig in vergelijking met wat ik in dit topic lees bij hondjes van zijn formaat en gewicht (27cm, 6,5 kilo, 65 gram Renske, handje brokjes en 2 snacks (gedroogd vlees) op een dag). 

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit dus... voor als ze eens ziek zijn nou dat zijn ze nu niet dus tegen die tijd kijken we wel weer. Ik ga toch ook niet meer eten voor latersirene schreef:Jouw honden zien er prachtig op gewicht uit Blondie!
Dat gedoe met die reserves als ze ziek zijn kan ik helemaal niks mee. Ja, dan zijn ze dunner als ze ziek zijnals ze het van die zo gezegd halve kilo vet moeten hebben als ze ziek zijn scheelt dat 2 dgn? Ik heb liever dat mijn honden geen extra gewicht hoeven meezeulen met sporten en rennen.

Bespiering is idd wel een vereiste.
Ik vind en vond de honden van Bonnie prachtig op gewicht. Zeker bij Duitsers die ik al snel vatsig vind lijken...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ze ouder worden gaat t allemaal wat hangen idd. Dat had Xena ook en welja op 14e als je met pensioen bent en je kunt niet meer alles wat je daarvoor wel kon vind ik t niet vreemd en zeker niet erg... maar dik worden ze dan hier nog steeds niet.maart schreef:Ik ben blij dat de mijne geen reserves heeft. Ze is nu 'ziek' en mag niet bewegen. Over voeding hoef ik me in alle geval geen zorgen te maken.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit dus...sirene schreef:Naar mijn mening hoort bij zo'n jonge gezonde hond ook alleen maar vel over de ribben. Geen vet.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik vind slank en gespierd het mooist, maar ik zou mijn hond er nooit voor gaan uithongeren of afmatten (als hij daar zelf geen zin in heeft). Dan is het niet meer gezond en gezondheid vind ik veel belangrijker dan dat esthetische aspect. Dus een hond die actief en atletisch is en daardoor automatisch slank en gespierd, dat vind ik het mooist. Zoals Amy bijvoorbeeld:
20180502-IMG_6005 by Diana Jansen, on Flickr
20180416-IMG_5393 by Diana Jansen, on Flickr
Mijn honden zijn allemaal slank en prima gespierd, behalve Taartje. Daar is bijna geen spier op te krijgen. Maar op haar leeftijd hoeft dat ook niet en met de voor haar normale activiteiten per dag (een uurtje op rustig tempo wandelen) gaat dat ook niet echt meer gebeuren. Ik ben al blij dat ik haar wat voller heb gekregen, want ze heeft erg snel de neiging om mager te worden en dan verliest ze ook meteen spiermassa.
20180223-IMG_3556 by Diana Jansen, on Flickr
Ik doe er verder ook niet speciaal iets aan om mijn honden op een bepaald gewicht te houden, ze hebben allemaal niet echt de aanleg om snel dik te worden en we zijn actief genoeg - dus dat gaat allemaal vanzelf. Ik ben ook niet streng voor ze wat betreft hoeveelheid voer en snacks, net zoals ik zelf altijd alles eet waar ik zin in heb

Mijn honden zijn allemaal slank en prima gespierd, behalve Taartje. Daar is bijna geen spier op te krijgen. Maar op haar leeftijd hoeft dat ook niet en met de voor haar normale activiteiten per dag (een uurtje op rustig tempo wandelen) gaat dat ook niet echt meer gebeuren. Ik ben al blij dat ik haar wat voller heb gekregen, want ze heeft erg snel de neiging om mager te worden en dan verliest ze ook meteen spiermassa.

Ik doe er verder ook niet speciaal iets aan om mijn honden op een bepaald gewicht te houden, ze hebben allemaal niet echt de aanleg om snel dik te worden en we zijn actief genoeg - dus dat gaat allemaal vanzelf. Ik ben ook niet streng voor ze wat betreft hoeveelheid voer en snacks, net zoals ik zelf altijd alles eet waar ik zin in heb

- mijke
- Zeer actief
Bedoel je Oor of Charley? Ik vind echt helemaal 0 gram vet onder je vel wel echt heel weinig. Dan ben je bij wijze van spreken nog maar 1 maaltijd verwijderd van mager, en dat hoeft van mij ook weer niet. Zoals Oor nu is lijkt me in principe nog prima gezond, maar als ze er net wat vet bij zou hebben is ze ook nog steeds gezond en dat vind ik toch net wat mooier. Maargoed, ik ga haar zolang ze zo blijft er niet extra om voeren want ze is verder prima actief en gezond dus ik vind het wel prima zo. Maar het moet echt niet minder worden.sirene schreef:Naar mijn mening hoort bij zo'n jonge gezonde hond ook alleen maar vel over de ribben. Geen vet.