Voor een hond in de familie zoek ik even wat advies. Ze zijn bij de DA geweest en hond heeft vreselijke groeipijnen, echt heel ernstig. Hij staat nog op puppyvoer en calcium in die brok is 1,4% en fosfor 1,2%. Weegt rond de 27 kilo en is nu 6 maanden ongeveer schatten ze. Mij is gevraagd wat ze zouden moeten voeren, maar ik vind het lastig. Wij zetten de honden eigenlijk al heel jong over op volwassen voer, maar ik heb het idee dat het percentage van calcium al vrij laag ligt in deze brok? Vers vlees weet ik niet of ze dat volledig willen voeren, hij kreeg het wel 1 maaltijd per dag, maar daar zijn ze volgens mij mee gestopt.
Ik wil ze wat opties kunnen geven, zodat ze zelf kunnen kijken wat qua budget past en wat makkelijk te krijgen is.
Heeft er iemand nog advies, ook qua merken?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voeding bij groeipijn, advies?
Moderator: moderatorteam
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
- TessaThomas
- Zeer actief
Re: Voeding bij groeipijn, advies?
Ja, zo erg dat ze over 4 weken weer terug moeten komen, pijnstillers moeten geven (maar dat krijgt hij al 3 weken, ze zijn voor 2nd opinion gegaan), rust houden, ontstekingsremmers en de hele hond is op de foto geweest. Alle poten doen van boven tot onder zeer. Alleen de merken die ik normaal voer hebben net zoveel calcium als die puppybrok, maakt dat dan niet uit?Nanna schreef:Op volwassen voer voor grote rassen zetten, veel rust geven en als het heel erg is een kuur pijnstillers ertegenaan. Het gaat vanzelf over.
- TessaThomas
- Zeer actief
Re: Voeding bij groeipijn, advies?
Een buitenlandertje, dus kruising van van alles. Ik denk dat hij ongeveer net zo groot wordt als mijn DH reu, van te voren was hij geschat als kleine middelgrote hond. Ik was dus al aan het kijken met de schatting dat hij net zo zwaar wordt en dan idd onder grote of giant rassen valt.