Nou dat wordt wel een dingetje... een keesje dan denk ik of een klein herderachtig kruisinkje...lucie schreef:ben heel benieuwd: wat zou je dan kiezen?malinois schreef:Hier zal altijd een hond zijn. Zo lang mogelijk een mechel en als dat niet meer kan dan maar iets anders. Maar geen hond... nee daar moet ik niet aan denken. Vreselijk
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geen hond meer later?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Geen hond meer later?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
bram en thijs schreef:Mij.lucie schreef:ben heel benieuwd: wat zou je dan kiezen?malinois schreef:Hier zal altijd een hond zijn. Zo lang mogelijk een mechel en als dat niet meer kan dan maar iets anders. Maar geen hond... nee daar moet ik niet aan denken. Vreselijk

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
als ik dit lees denk ik eigenlijk meteen aan een golden retriever... zou dat niks zijn?schelsey schreef:Waarom ik zo vast hang aan een berner is omdat ze zo aanhankelijk zijn, lief, heel gemakkelijk in de omgang met alles en iedereen.
Rustig in huis maar toch ook graag een goede wandeling doen.
Helemaal niet zenuwachtig zijn.
En goed luisteren zonder dat men daar al te veel moeite voor doen
Dan nog hun mooie vacht en stevig lijf maakt dat ze voor mij ideaal zijn
ook de nodige gezondheidsproblemen maar toch... lijkt me best passen
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Zie, ik voldoe perfect.malinois schreef:Nou dat wordt wel een dingetje... een keesje dan denk ik of een klein herderachtig kruisinkje...lucie schreef:ben heel benieuwd: wat zou je dan kiezen?malinois schreef:Hier zal altijd een hond zijn. Zo lang mogelijk een mechel en als dat niet meer kan dan maar iets anders. Maar geen hond... nee daar moet ik niet aan denken. Vreselijk

- dagmar88
- Zeer actief
In je rollatormandje zitten uitvallen.malinois schreef: Kom jij voor me zorgen dan als ik oud en versleten ben?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dagmar88 schreef:In je rollatormandje zitten uitvallen.malinois schreef: Kom jij voor me zorgen dan als ik oud en versleten ben?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ok deal
bram en thijs schreef:Zie, ik voldoe perfect.malinois schreef:Nou dat wordt wel een dingetje... een keesje dan denk ik of een klein herderachtig kruisinkje...lucie schreef:ben heel benieuwd: wat zou je dan kiezen?malinois schreef:Hier zal altijd een hond zijn. Zo lang mogelijk een mechel en als dat niet meer kan dan maar iets anders. Maar geen hond... nee daar moet ik niet aan denken. Vreselijk

- bram en thijs
- Zeer actief
Zeg kinders, ik ben ouder dus wordt er voor mij gezorgddagmar88 schreef:In je rollatormandje zitten uitvallen.malinois schreef: Kom jij voor me zorgen dan als ik oud en versleten ben?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben versletener
bram en thijs schreef:Zeg kinders, ik ben ouder dus wordt er voor mij gezorgddagmar88 schreef:In je rollatormandje zitten uitvallen.malinois schreef: Kom jij voor me zorgen dan als ik oud en versleten ben?

- bram en thijs
- Zeer actief
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Vanwege gezondheidsproblemen bij de honden zal ik het nooit laten, we gaan altijd voor zo gezond mogelijke rassen en dierenartsen kenden onze honden dan ook niet. Het afscheid nemen valt me wel steeds zwaarder, ook uit de weerstand tegen verdriet gaat de rek als je ouder wordt. Maar zolang we fit genoeg zijn zal er hier altijd een hond in huis zijn.
Ongeacht het ras want we zijn hondenliefhebbers, geen rasliefhebbers. En ik heb wel ervaren dat dat absoluut niet hetzelfde is.
Ongeacht het ras want we zijn hondenliefhebbers, geen rasliefhebbers. En ik heb wel ervaren dat dat absoluut niet hetzelfde is.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Toen onze vorige honden dood waren, ben ik ook gewoon s’ochtends vroeg naar het bos gegaan, eerst wel op de fiets naar mijn hondentrainster, en van haar huis uit naar het bos, het was toen nog donker en dan vond ik het toch fijner om snel op de fiets door het bos naar haar toe te gaan.mijke schreef:Hahahaha! Dat mensen dan ook echt meewarig kijken, lol dat is wel hilarischTineke schreef:Ik wandel altijd vroeg zo rond 4.30/5.00 rond deze tijd van het jaar. Toen ik laatst een weekje in Engeland was ging ik daar ook vroeg op pad maar wel zonder honden. Het kwam uiteraard door het vroege tijdstip maar als ik iemand tegenkwam keken ze me echt zo meewarig aan dat ik daar aan de wandel was. Daar heb je met honden nooit last van. Ik miste ze ook echt wel op die wandelingen, helemaal als ik door een weiland met koeien heen moest en ik daar te schijterig voor was en helemaal terug en om ging lopen
Maar je ging uberhaupt, dat vind ik heel wat! Toen ik nog geen hond had vond ik wandelen ook wel fijn maar dat deed ik dan een paar keer per jaar, dat was dan echt een uitje (naar het arboretum bijvoorbeeld incluisief picknick enzo). Dat is toch anders dan dagelijkse wandelingen gewoon rond je eigen huis. Zonder hond ben je daar wel héél rap op uitgekeken vind ik. Bovendien heb ik met hond meer motivatie om verder door te lopen en ook om vaker te lopen. Zonder hond vind ik het heel wat als ik op een dag 1 wandeling heb gemaakt. Maar een hond moet toch vaker dan 1x naar buiten
Maar toen ik een keer onderuit ging door ijs op het fietspad ben ik toch maar weer naar haar toe gaan lopen.
En s’middags liep ik met Gerard nog door het bos, dat was minder leuk want hij was constant aan het simmen omdat het zonder hond niet zo leuk was. Was het ook niet, maar het was nou eenmaal niet anders.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik vind wel veel hondenrassen heel leuk, al houd ik vooral van veel haar of krullerig haar.
Maar als Sam me ontvalt, komt er geen andere hond.

- Zamunda
- Zeer actief
Met de pijn van een naderend afscheid kan ik me die uitspraak heel goed voorstellenHilly45 schreef:Ik vind wel veel hondenrassen heel leuk, al houd ik vooral van veel haar of krullerig haar.

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ja, er is wel een andere reden.Zamunda schreef:Met de pijn van een naderend afscheid kan ik me die uitspraak heel goed voorstellenHilly45 schreef:Ik vind wel veel hondenrassen heel leuk, al houd ik vooral van veel haar of krullerig haar.
Maar als Sam me ontvalt, komt er geen andere hond.. Is dat de voornaamste reden om geen hond meer te willen Hilly, of heb je er nog andere redenen voor?

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Ik moet er niet aan denken om geen hond meer te hebben.
De poedel blijft mijn favoriet maar voor erbij wil ik ooit nog een puli maar een teckel is ook leuk een havanezer, een wetter.
Zucht ik kom tijd tekort
De poedel blijft mijn favoriet maar voor erbij wil ik ooit nog een puli maar een teckel is ook leuk een havanezer, een wetter.
Zucht ik kom tijd tekort

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Ik dacht met de laatste 2 bezig te zijn maar nu is er logee die blijft plakken dus wel kunnen weer minimaal 15 jaar vooruit.
- dagmar88
- Zeer actief
Heb een enorme verlanglijst, die krijg ik van m'n leven niet afgewerktPtje schreef:Ik moet er niet aan denken om geen hond meer te hebben.
Zucht ik kom tijd tekort

Neem je toch een scootmobiel. Kunnen de hondjes heeeeeeeeel lang wandelen!Heavy schreef:Ik ga over naar de middelmaatjes en als ik echt oud mag worden dan ga ik over op kleine hondjes . Daar kan ik er dan meerdere van nemendesnoods huur ik iemand in voor de wandelingen maar ik moet er niet aan denken zonder hond te leven
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
wat ken jij je poot stijf houden zeg....maar niet heusNanna schreef:Ik heb met mijn slechte en inconsequente inborst mijn nieuwe pup alweer besteld![]()
Gelukkig heb ik nog tijd want dat gebeurt pas in 2019.

ellen
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
oh, heb ik nu de koelkast gewonnenNanna schreef:ellen en de birmanen schreef:wat ken jij je poot stijf houden zeg....maar niet heusNanna schreef:Ik heb met mijn slechte en inconsequente inborst mijn nieuwe pup alweer besteld![]()
Gelukkig heb ik nog tijd want dat gebeurt pas in 2019.![]()
witte puli?
ellen![]()

gaaf nanna, nog ff een boel nachies slapen.
ellen
- Zamunda
- Zeer actief
- Zamunda
- Zeer actief
Kon ook niet anders natuurlijk. En die whippet of andere windhond zie ik er ook wel weer komen. Of vind je dat niet passen bij de puli's qua karakter?
- Zamunda
- Zeer actief
Dat is een puntje ja. Maar over een jaar of vijf kan het er best bij, zo'n whippet heb je toch geen kind aan.Nanna schreef:Qua karakter wel. Maar qua aantal honden niet.Zamunda schreef:Kon ook niet anders natuurlijk. En die whippet of andere windhond zie ik er ook wel weer komen. Of vind je dat niet passen bij de puli's qua karakter?
Ik heb er dan weer vier en dat is meer dan genoeg.
- Zamunda
- Zeer actief
EchtNanna schreef:Nee. Vanaf nu alleen nog maar de Puli. Ook geen teckels meer.Zamunda schreef:Dat is een puntje ja. Maar over een jaar of vijf kan het er best bij, zo'n whippet heb je toch geen kind aan.Nanna schreef:Qua karakter wel. Maar qua aantal honden niet.Zamunda schreef:Kon ook niet anders natuurlijk. En die whippet of andere windhond zie ik er ook wel weer komen. Of vind je dat niet passen bij de puli's qua karakter?
Ik heb er dan weer vier en dat is meer dan genoeg.

- Zamunda
- Zeer actief
Want die Puli's vindt hij leuker/makkelijker dan een Whippet? Die tokkel snap ik trouwens wel hoor, dat hij daar een veto over uitspreekt, dat zijn natuurlijk sowieso verschrikkelijke beesten.Nanna schreef:Veto van meneer Nanna. Vier honden prima, maar dan alleen Puli's.Zamunda schreef:EchtNanna schreef: Nee. Vanaf nu alleen nog maar de Puli. Ook geen teckels meer.? Eerst zien, dan geloven
.
- bram en thijs
- Zeer actief
Meneer Nanna weet dat de echtelijke staat zo veranderd is?Nanna schreef:Veto van meneer Nanna. Vier honden prima, maar dan alleen Puli's.Zamunda schreef:EchtNanna schreef: Nee. Vanaf nu alleen nog maar de Puli. Ook geen teckels meer.? Eerst zien, dan geloven
.

- bram en thijs
- Zeer actief
Daarom heeft ze die ookZamunda schreef:[Die tokkel snap ik trouwens wel hoor, dat hij daar een veto over uitspreekt, dat zijn natuurlijk sowieso verschrikkelijke beesten.

- bram en thijs
- Zeer actief
- Zamunda
- Zeer actief
Ah ja, daar kan ik nog wel inkomen. Zo is het voor hem ook leuker en dat mag ook best natuurlijkNanna schreef:Ja. En dat is natuurlijk ergens ook zo. Puli’s jagen niet en ze zijn veel eerder geneigd om te luisteren dan een windhond. En Topsi hing met hart en ziel aan mij en had niets met hem te schaften, hahahha. De Puli’s luisteren ook naar pappaZamunda schreef: Want die Puli's vindt hij leuker/makkelijker dan een Whippet? Die tokkel snap ik trouwens wel hoor, dat hij daar een veto over uitspreekt, dat zijn natuurlijk sowieso verschrikkelijke beesten.