Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te veel gericht op mij.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jelulu
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Te veel gericht op mij.

Ongelezen bericht door Jelulu »

Onze pup van nu bijna 6 maanden. Heeft problemen met alleen zijn. Ze blaft, slaapt, piept, slaapt. Ik kan haar volgen op de webcam. Ik denk dat het probleem versterkt omdat ze zo op mij gericht is.

Ze wil mij overal achter na lopen. Gaat voor de wc deur zitten. Ze wil eigenlijk liever niet zwemmen, maar als ik de zee in ga zwemt ze mij overal achter na. Als ik haar in de auto laat bij mijn man om boodschappen te doen dan piept ze of ze vermoord wordt.
Als ik zit dan gaat ze op mijn voeten liggen. Waar ik loop loopt zij ook. Ik doe de deur achter me dicht zodat ze niet meekan lopen. Dan gaat ze piepen of er nu wel of niemand in de kamer is.

Hoe zorg ik dat ze minder op mij gericht is?
S@ndr@
Zeer actief

Re: Te veel gericht op mij.

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

door dat te oefenen,.. doe bij voorbeeld eens een jachtlijntje om en leg haar op haar plaats, en een paar passen achteruit....... komt ze achter je een, dan zeg je niets ....pakt het lijntje legt haar terug en herhaalt dat net zo lang tot ze het snapt.... dit begint met een paar seconden, maar die discipline moet ze op kunnen brengen wil je het uitbreiden.. ze is nog heel jong, maar die vaardigheid kan ze makkelijk aanleren op deze leeftijd.... hoe langer het lukt hoe beter uit eindelijk zul je haar op haar kleed kunnen sturen en gaat ze slapen als je even wat moet doen of weggaat..... in het begin kan naar de WC gaan "alleen "misschien al een uitdaging zijn :F: voor de hond.. niet boos worden, gewoon terug leggen .. en oefenen
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Gewoon in huis je dingen doen zonder haar overal bij te laten. Haar leren op haar plaats te gaan en te blijven en dat langzaam uitbreiden. En je man ook zaken met haar laten doen, als dat al niet zo is, eten geven een keer alleen met haar wandelen enzo.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Jelulu
Vaste gebruiker

Tineke schreef:Gewoon in huis je dingen doen zonder haar overal bij te laten. Haar leren op haar plaats te gaan en te blijven en dat langzaam uitbreiden. En je man ook zaken met haar laten doen, als dat al niet zo is, eten geven een keer alleen met haar wandelen enzo.
We hebben al afgesproken dat hij haar steeds de brokken geeft. Dat kan nu omdat we nu op vakantie zijn. Hij maakt ook regelmatig een wandeling met haar.
Jelulu
Vaste gebruiker

S@ndr@ schreef:door dat te oefenen,.. doe bij voorbeeld eens een jachtlijntje om en leg haar op haar plaats, en een paar passen achteruit....... komt ze achter je een, dan zeg je niets ....pakt het lijntje legt haar terug en herhaalt dat net zo lang tot ze het snapt.... dit begint met een paar seconden, maar die discipline moet ze op kunnen brengen wil je het uitbreiden.. ze is nog heel jong, maar die vaardigheid kan ze makkelijk aanleren op deze leeftijd.... hoe langer het lukt hoe beter uit eindelijk zul je haar op haar kleed kunnen sturen en gaat ze slapen als je even wat moet doen of weggaat..... in het begin kan naar de WC gaan "alleen "misschien al een uitdaging zijn :F: voor de hond.. niet boos worden, gewoon terug leggen .. en oefenen
Ze kent het commando wacht en blijf. Ik zal dat vaker toe gaan passen zodat ze mij minder achterna loopt.
En haar steeds weer terug wijzen naar haar plek.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

roep haar dan ook af en toe naar je toe..... meer initiatief van de baas. dat heb je waarschijnlijk tot nog toe niet hoeven doen, want ze zit/zat waarschijnlijk t liefst in je persoonlijke ruimte.... maar als ze vaker op haar kleed ligt zul je ook wat vaker als je wel tijd hebt haar even moeten roepen voor de broodnodige aandacht en liefde :wink:
Jelulu
Vaste gebruiker

S@ndr@ schreef:roep haar dan ook af en toe naar je toe..... meer initiatief van de baas. dat heb je waarschijnlijk tot nog toe niet hoeven doen, want ze zit/zat waarschijnlijk t liefst in je persoonlijke ruimte.... maar als ze vaker op haar kleed ligt zul je ook wat vaker als je wel tijd hebt haar even moeten roepen voor de broodnodige aandacht en liefde :wink:

Die broodnodige liefde krijgt ze wel. Ik ben soms te bang dat ik haar te graag bijbme heb. Met alle problemen van dien. Als ze geen problemen had met alleen zijn dan zou ik d'r altijd wel kunnen knuffelen. Maar ik snap je punt dat het van mij af moet komen.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Jelulu schreef:
S@ndr@ schreef:door dat te oefenen,.. doe bij voorbeeld eens een jachtlijntje om en leg haar op haar plaats, en een paar passen achteruit....... komt ze achter je een, dan zeg je niets ....pakt het lijntje legt haar terug en herhaalt dat net zo lang tot ze het snapt.... dit begint met een paar seconden, maar die discipline moet ze op kunnen brengen wil je het uitbreiden.. ze is nog heel jong, maar die vaardigheid kan ze makkelijk aanleren op deze leeftijd.... hoe langer het lukt hoe beter uit eindelijk zul je haar op haar kleed kunnen sturen en gaat ze slapen als je even wat moet doen of weggaat..... in het begin kan naar de WC gaan "alleen "misschien al een uitdaging zijn :F: voor de hond.. niet boos worden, gewoon terug leggen .. en oefenen
Ze kent het commando wacht en blijf. Ik zal dat vaker toe gaan passen zodat ze mij minder achterna loopt.
Ik denk niet dat het handig is om haar op die momenten onder appèl te houden, dan is ze alsnog totaal op jou gefocussed.
Jelulu
Vaste gebruiker

En haar steeds weer terug wijzen naar haar plek.[/quote]
Ik denk niet dat het handig is om haar op die momenten onder appèl te houden, dan is ze alsnog totaal op jou gefocussed.[/quote]

Ah oké, lastig probleem. We heben net een dorpje bezocht op Corsica. Als ik achter loop is het geen probleem. Loop ik voor dan trekt ze de hele weg om bij mij te komen. Volgens mij heeft dat allemaal met alleen zijn te maken of niet? Zelfde in de auto, ze is zo bang om alleen gelaten te worden. Als we de auto in de vrij zetten dan begint ze te hijgen en te klimmen over en op de stoelen zo ver ze kan omdat ze vast zit.

Deze problemen zijn er al zolang Als we haar hebben.
Probleem bij de oorsprong aanpakken denk ik?
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Nouja, in de auto kun je haar wel een commando geven dat ze blijft zitten (ipv zich te misdragen), maar als het over in huis gaat dan zou ik het niet continu onder appèl zetten nee.

Wat voor ras/kruising is het eigenlijk?
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Zamunda schreef:
Jelulu schreef:Ze kent het commando wacht en blijf. Ik zal dat vaker toe gaan passen zodat ze mij minder achterna loopt.
Ik denk niet dat het handig is om haar op die momenten onder appèl te houden, dan is ze alsnog totaal op jou gefocussed.
Dat hoeft niet per se hoor. Misschien in het begin maar dat slijt dan wel. Het gaat er om dat ze leert dat ze niet telkens achter je aan hoeft. Daar heeft Oor ook nog wel het handje van (en die was als 6 maand oude pup ook zo op mij gefocussed) en af en toe moet ik die touwtjes weer even wat strakker aantrekken. Plaats of blijf werkt dan adequaat als je dat een poosje volhoudt. Na een paar keer snapt ze dat ze gewoon niet mee mag en ontspant ze weer. Waardoor ze daarbuiten ook minder op mij focust, want ze hoeft dan immers niet meer in de gaten te houden wanneer ik opsta.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

mijke schreef:
Zamunda schreef:
Jelulu schreef:Ze kent het commando wacht en blijf. Ik zal dat vaker toe gaan passen zodat ze mij minder achterna loopt.
Dat hoeft niet per se hoor. Misschien in het begin maar dat slijt dan wel. Het gaat er om dat ze leert dat ze niet telkens achter je aan hoeft. Daar heeft Oor ook nog wel het handje van (en die was als 6 maand oude pup ook zo op mij gefocussed) en af en toe moet ik die touwtjes weer even wat strakker aantrekken. Plaats of blijf werkt dan adequaat als je dat een poosje volhoudt. Na een paar keer snapt ze dat ze gewoon niet mee mag en ontspant ze weer. Waardoor ze daarbuiten ook minder op mij focust, want ze hoeft dan immers niet meer in de gaten te houden wanneer ik opsta.
Sommige honden blijven dat houden. Ik word door (ruim 10 jaar oude) Biko gestalkt en geclaimd en niet zuinig ook als ik niet ingrijp en hem z'n gang laat gaan. Achtervolgen tot op het toilet aan toe en hij ligt altijd binnen een straal van 2 meter van mij vandaan. Ik de tuin in, hij de tuin in, ik naar binnen, hij naar binnen.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

alm@ schreef:
mijke schreef:
Zamunda schreef:
Sommige honden blijven dat houden. Ik word door (ruim 10 jaar oude) Biko gestalkt en geclaimd en niet zuinig ook als ik niet ingrijp en hem z'n gang laat gaan. Achtervolgen tot op het toilet aan toe en hij ligt altijd binnen een straal van 2 meter van mij vandaan. Ik de tuin in, hij de tuin in, ik naar binnen, hij naar binnen.
Dat deed Balou ook altijd bij mij. Sommige honden kiezen gewoon 1 baas en de rest bestaat niet. Wat is het voor ras?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Jackira schreef: Dat deed Balou ook altijd bij mij. Sommige honden kiezen gewoon 1 baas en de rest bestaat niet. Wat is het voor ras?
Dat is bij hem ook zo. Biko is de Laekense herder.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Lou had (heeft) dat ook. Ik heb hem van pup af aan regelmatig met een uitlaatservice mee laten gaan en naar oppassen gebracht, zodat hij maar niet altijd met mij was. Ik denk dat dat zeker heeft geholpen.

Nu is hij nog steeds best op mij gefocust (de vriend van mijn zus heeft het altijd over een symbiotic bond, haha), maar hij kan prima uren alleen blijven en gaat de laatste tijd zelfs vaak in een andere kamer liggen terwijl ik in de woonkamer ben.
Jelulu
Vaste gebruiker

Benthe is een Friese Stabij.
Ze gaat 2 dagen per week naar de honden opvang.
Zodat ze even bij mij weg is. Ik hoop dat haar dat zelfvertrouwen geeft. En dat het helpt met alleen zijn.
Volgens mij zit ik in cirkel met haar. Doordat ze zo op mij gericht is heeft ze wat problemen. In de auto is ze panische omdat ze bang is dat ik haar daar alleen laat. Als ze thuis is is ze bang om alleen gelaten te worden waardoor ze mij niet uit haar oog verliest, als ze de kans krijgt. Ik doe vanalles om het te doorbreken. Na de honden opvang, Adaptil, Relexoped, doe cursus bij gaus, doe met haar speuren om de week, heb een deskundige thuis gehad. Ze is gewend aan de bench, ik oefen iedere dag met alleen zijn. Ik heb een webcam gekocht kan dus zien wat ze doet als ik weg ben.
Ik weet het soms niet meer, en dat voelt zij natuurlijk ook.
Jelulu
Vaste gebruiker

Cleva schreef:
Jelulu schreef:Onze pup van nu bijna 6 maanden. Heeft problemen met alleen zijn. Ze blaft, slaapt, piept, slaapt. Ik kan haar volgen op de webcam. Ik denk dat het probleem versterkt omdat ze zo op mij gericht is.
Zolang ze tussendoor slaap is het geen problematisch gedrag maar gewoon geklaag van een hond die het er niet mee eens is.
Door de zure appel heen bijten en haar gewoon wegsluiten als ze gewandeld, gegeten en geknuffeld heeft. Er is geen enkel reden om de hele dag aan elkaar te gaan zitten peuteren en het enige wat er nog aan schort is dat ze dat zelf ook doorkrijgt.

Je moet naar een houdbare, volwassen situatie toe en soms moet je dan even door een pijnlijk moment heen werken.
Jonge honden hebben vaak veel minder moeite met accepteren dan de bazen moeite hebben met de hond de tijd geven om iets te verwerken.

Kortom; lekker laten krijsen. Ze zit met een volle buik, droog en veilige in haar eigen huis. Er is domweg geen reden om te troosten. Idem met de auto.
Je moet paal en perk stellen. Het is geen affectie maar onzinnige afhankelijkheid. Echt afkappen is het enige eerlijke antwoord naar je hond.
Als het je een prettiger gevoel geeft dan kun je eerst de hele dag met haar op stap gaan en een extra flinke bak voer en een kluif geven zodat ze echt voldaan is maar uiteindelijk komt het er op neer dat je zelf moet stoppen met dat getut.

6 maanden is nog heel jong maar het is oud genoeg om in je eigen huis of auto tevreden alleen te zijn.

Niet meer gaan op of afbouwen. Dat is een gepasseerd station. Pubers hoeven geen wiegeritueeltjes meer.

Bedankt voor je bericht. Wat je schrijft weet ik eigenlijk wel, ik moest het alleen horen/lezen. Dus gewoon doorgaan waar ik mee bezig ben. Minder getut maar gewoon duidelijk zijn. Ik was bang voor verlatingsangst maar er zijn ook dingen waardoor ik twijfel of ze wel verlatingsangst heeft. En dat het alleen drammen is.
Jackira
Zeer actief

Jelulu schreef:Benthe is een Friese Stabij.
Ze gaat 2 dagen per week naar de honden opvang.
Zodat ze even bij mij weg is. Ik hoop dat haar dat zelfvertrouwen geeft. En dat het helpt met alleen zijn.
Volgens mij zit ik in cirkel met haar. Doordat ze zo op mij gericht is heeft ze wat problemen. In de auto is ze panische omdat ze bang is dat ik haar daar alleen laat. Als ze thuis is is ze bang om alleen gelaten te worden waardoor ze mij niet uit haar oog verliest, als ze de kans krijgt. Ik doe vanalles om het te doorbreken. Na de honden opvang, Adaptil, Relexoped, doe cursus bij gaus, doe met haar speuren om de week, heb een deskundige thuis gehad. Ze is gewend aan de bench, ik oefen iedere dag met alleen zijn. Ik heb een webcam gekocht kan dus zien wat ze doet als ik weg ben.
Ik weet het soms niet meer, en dat voelt zij natuurlijk ook.
En dat allemaal al in vier maanden tijd? Want ik neem dan aan dat je haar vanaf een week of 7 a 8 hebt? Wat ik denk is dat je normale puppen afhankelijkheid hebt willen reguleren en juist daardoor er veel nadruk hebt gelegd waardoor het gedrag versterkt is. Wat je wegduwt komt naar je terug namelijk.

Als ze gewoon bij je mogen zijn wanneer ze willen wordt het vanzelf losser en makkelijker. Ik zou haar eerst vertrouwen geven.
Jackira
Zeer actief

Cleva schreef:
Jelulu schreef:
Bedankt voor je bericht. Wat je schrijft weet ik eigenlijk wel, ik moest het alleen horen/lezen. Dus gewoon doorgaan waar ik mee bezig ben. Minder getut maar gewoon duidelijk zijn. Ik was bang voor verlatingsangst maar er zijn ook dingen waardoor ik twijfel of ze wel verlatingsangst heeft. En dat het alleen drammen is.

Het is niet zozeer drammen want het gevoel dat het niet klopt dat ze niet bij je kan komen is echt. Het is best heel zielig. Het gaat er alleen om dat de oplossing voor de zieligheid er in zit dat ze er zelf aan went.

Een huilende hond negeren kan lastig zijn als je zelf niet overtuigd bent van je aanpak. Je gaat zitten luisteren naar dat gejammer en dat hou je gewoon geen uren vol. De oplossing daarvoor is niet om je hond te bevrijden maar zelf iets anders gaan doen.

Nooit zelf gaan zitten soebatten. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Een baas dient zich te gedragen als baas en de hond moet een huisdier mogen zijn, verzorgd en zelfs verwend maar van onderhandeling mag geen enkele sprake zijn. Daar kunnen honden niet mee overweg.

Een list is wel om een trommel met pensstaafjes bij de hond in de kamer te zetten. Alleen als de hond een kwartier stil is geweest ga je terug om de trommel te openen en de hond een staaf te geven. Zelf ga je meteen weer weg. Het gaat absoluut niet over jou. Sterker nog, als je het door iemand anders kunt laten doen is het nog veel beter.
Op die manier bedien je je hond met beloningen voor goed gedrag buiten de onmiddellijke aandachtsspanne. Dat is waar bij mensen de moraal woont.
Gewoon goed gedrag verwachten omdat goed gedrag goed is en de beloning komt wel een keer.
Je hond maag er niet op liggen wachten. Dat is echt een ander mechanisme. De beloning moet altijd pas komen nadat de hond gestopt is met actief gedrag vertonen.
Je wil juist dat passieve in vol vertrouwen afwachten cultveren. Een tevreden hond die weet dat het goed gaat komen en dus zelf niets hoeft te doen.

Misschien een beetje een vaag verhaal maar het gaat er om dat je alle mogelijkheden tot onderhandeling bij je hond weghaalt en acceptatie daarvan gaat belonen.
De overgang kan soms noodgedwongen pijnlijk zijn maar de uitweg voor de pijn zit aan de ándere kant.
Het is een hond van zes maanden en blijkbaar al die tijd al een probleem. Het is toch logisch dat een hond daar problemen door krijgt. Het is toch normaal dat een pup dat eerst moet leren. maar er is al een heel scala aan oplossingen op losgelaten. Dus problematisch gemaakt op een leeftijd waarop dat nog helemaal niet hoeft.
Jelulu
Vaste gebruiker

Jackira schreef:
Cleva schreef:
Jelulu schreef:

Het is niet zozeer drammen want het gevoel dat het niet klopt dat ze niet bij je kan komen is echt. Het is best heel zielig. Het gaat er alleen om dat de oplossing voor de zieligheid er in zit dat ze er zelf aan went.

Een huilende hond negeren kan lastig zijn als je zelf niet overtuigd bent van je aanpak. Je gaat zitten luisteren naar dat gejammer en dat hou je gewoon geen uren vol. De oplossing daarvoor is niet om je hond te bevrijden maar zelf iets anders gaan doen.

Nooit zelf gaan zitten soebatten. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Een baas dient zich te gedragen als baas en de hond moet een huisdier mogen zijn, verzorgd en zelfs verwend maar van onderhandeling mag geen enkele sprake zijn. Daar kunnen honden niet mee overweg.

Een list is wel om een trommel met pensstaafjes bij de hond in de kamer te zetten. Alleen als de hond een kwartier stil is geweest ga je terug om de trommel te openen en de hond een staaf te geven. Zelf ga je meteen weer weg. Het gaat absoluut niet over jou. Sterker nog, als je het door iemand anders kunt laten doen is het nog veel beter.
Op die manier bedien je je hond met beloningen voor goed gedrag buiten de onmiddellijke aandachtsspanne. Dat is waar bij mensen de moraal woont.
Gewoon goed gedrag verwachten omdat goed gedrag goed is en de beloning komt wel een keer.
Je hond maag er niet op liggen wachten. Dat is echt een ander mechanisme. De beloning moet altijd pas komen nadat de hond gestopt is met actief gedrag vertonen.
Je wil juist dat passieve in vol vertrouwen afwachten cultveren. Een tevreden hond die weet dat het goed gaat komen en dus zelf niets hoeft te doen.

Misschien een beetje een vaag verhaal maar het gaat er om dat je alle mogelijkheden tot onderhandeling bij je hond weghaalt en acceptatie daarvan gaat belonen.
De overgang kan soms noodgedwongen pijnlijk zijn maar de uitweg voor de pijn zit aan de ándere kant.
Het is een hond van zes maanden en blijkbaar al die tijd al een probleem. Het is toch logisch dat een hond daar problemen door krijgt. Het is toch normaal dat een pup dat eerst moet leren. maar er is al een heel scala aan oplossingen op losgelaten. Dus problematisch gemaakt op een leeftijd waarop dat nog helemaal niet hoeft.

Oké, ik vraag mezelf af waar het dan is misgegaan. Met mijn vorige hond geen enkel probleem gehad. Met deze hond is het probleem al vanaf de eerste dag dat ze in huis is. Ik hoor zoveel meningen en adviezen dat het eigenlijk nooit goed is. Ik denk toch echt dat het aan het karakter van deze hond ligt.En dan is het wijsheid hoe ik het aan (had) moet pakken. Toen we naar het nest gingen kijken toen zag ik het al. Zo gericht op haar moeder, ze frommelde net zo lang tot ze tegen de snuit van mams aanslag. Toen vonden we dat schattig, maar er is eigenlijk niks schattige aan.

Maar had ik het alleen zijn meteen op moeten bouwen of zeg je van de eerste paar weken moet een pup de beschikking hebben over een roedelleider? De deskundige bij mij in huis zei dat ik de eerste 16 weken haar niet alleen mocht laten. Bij Gaus zeggen ze gewoon alleen laten meteen mee beginnen. Afhankelijk hoe de hond zich gedraagt moest ik een keuze maken.
Jelulu
Vaste gebruiker

Heavy schreef:Het ligt er natuurlijk ook aan hoelang en hoevaak ze alleen moet blijven . De een heeft er meer moeite mee dan de ander en sommige vinden het gewoon nooit leuk . Sommige honden kan je meteen in het diepe gooien en uren alleen laten en andere honden krijgen daar juist verlatingsangst van en dan wordt het probleem alleen maar groter omdat de hond nog niet hersteld is wanneer het de volgende dag weer gebeurd

Een stabij is volgens mij een ras wat best gevoelig is voor angsten .

Ik denk zeker dat het aan de hond ligt. Natuurlijk ook hoe ik er mee om ga. Ik kan je vertellen dat het moeilijk is om een goede keuze te maken als je hond niet meewerkt
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Jelulu schreef:Oké, ik vraag mezelf af waar het dan is misgegaan. Met mijn vorige hond geen enkel probleem gehad. Met deze hond is het probleem al vanaf de eerste dag dat ze in huis is. Ik hoor zoveel meningen en adviezen dat het eigenlijk nooit goed is. Ik denk toch echt dat het aan het karakter van deze hond ligt.En dan is het wijsheid hoe ik het aan (had) moet pakken. Toen we naar het nest gingen kijken toen zag ik het al. Zo gericht op haar moeder, ze frommelde net zo lang tot ze tegen de snuit van mams aanslag. Toen vonden we dat schattig, maar er is eigenlijk niks schattige aan.
Hoezo misgegaan? De ene hond is de andere niet. Het dier is krap een half jaar oud, een pup nog. Toen ze bij je kwam was ze een week of 8. Vond je het toen serieus direct al een probleem dat ze graag bij jou wilde zijn? Een hond moet zich eerst veilig kunnen hechten aan jou, voordat het kan leren zelfstandig op eigen poten te staan. Heeft ze daar wel de kans toe gehad? Zo klinkt het namelijk niet.
Jelulu
Vaste gebruiker

mijke schreef:
Jelulu schreef:Oké, ik vraag mezelf af waar het dan is misgegaan. Met mijn vorige hond geen enkel probleem gehad. Met deze hond is het probleem al vanaf de eerste dag dat ze in huis is. Ik hoor zoveel meningen en adviezen dat het eigenlijk nooit goed is. Ik denk toch echt dat het aan het karakter van deze hond ligt.En dan is het wijsheid hoe ik het aan (had) moet pakken. Toen we naar het nest gingen kijken toen zag ik het al. Zo gericht op haar moeder, ze frommelde net zo lang tot ze tegen de snuit van mams aanslag. Toen vonden we dat schattig, maar er is eigenlijk niks schattige aan.
Hoezo misgegaan? De ene hond is de andere niet. Het dier is krap een half jaar oud, een pup nog. Toen ze bij je kwam was ze een week of 8. Vond je het toen serieus direct al een probleem dat ze graag bij jou wilde zijn? Een hond moet zich eerst veilig kunnen hechten aan jou, voordat het kan leren zelfstandig op eigen poten te staan. Heeft ze daar wel de kans toe gehad? Zo klinkt het namelijk niet.
Ze heeft daar zeker de kans toe gehad. Ik vond het absoluut geen probleem dat ik bij haar moest zijn. En met haar vele uren moest bezig zijn. En nog steeds ben ik veel haar bezig met haar. Ze is nog geen uur alleen geweest omdat ik was werken. Wel laat ik haar alleen als ik rondom huis ben. Wanneer doe je het goed? Dat is afhankelijk van de hond en deze heeft meer moeite om alleen te blijven
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Jelulu schreef:Oké, ik vraag mezelf af waar het dan is misgegaan. Met mijn vorige hond geen enkel probleem gehad. Met deze hond is het probleem al vanaf de eerste dag dat ze in huis is. .
Je zegt dat het bij dag 1 al een probleem was. Hoe kan je in godsnaam zeggen dat er al op de eerste dag al een probleem is. Het is een pup van nog geen 2 maanden oud :80:
Denk dat herplaatsen misschien een betere optie is, jullie begrijpen elkaar niet.
Afbeelding
lapinkoira
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door lapinkoira »

Jelulu schreef:Denk dat herplaatsen misschien een betere optie is, jullie begrijpen elkaar niet
Nou zeg, dat is wel heel boud

Je hond is pas 6 maanden oud. Je kunt dit echt nog wel aanpakken hoor. Ik heb zelf geen ervaring met dit gedrag dus ik kan je niet veel tips geven verder.
Het heeft bij ons ook een pooos geduurd voordat we elkaar begrepen en nog altijd werk ik daaraan.
Jelulu
Vaste gebruiker

Lizzie. schreef:
Jelulu schreef:Oké, ik vraag mezelf af waar het dan is misgegaan. Met mijn vorige hond geen enkel probleem gehad. Met deze hond is het probleem al vanaf de eerste dag dat ze in huis is. .
Je zegt dat het bij dag 1 al een probleem was. Hoe kan je in godsnaam zeggen dat er al op de eerste dag al een probleem is. Het is een pup van nog geen 2 maanden oud :80:
Denk dat herplaatsen misschien een betere optie is, jullie begrijpen elkaar niet.
Dan gaan we dat maar doen...
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Jelulu schreef:
Lizzie. schreef:
nee joh, laat je niet opnaaien.. komt best goed. misschien ben je gewoon te veel bezig met wat je hond vindt en voelt; heb ik zelf ook wel eens last van :wink:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Jelulu schreef:
Heavy schreef:Het ligt er natuurlijk ook aan hoelang en hoevaak ze alleen moet blijven . De een heeft er meer moeite mee dan de ander en sommige vinden het gewoon nooit leuk . Sommige honden kan je meteen in het diepe gooien en uren alleen laten en andere honden krijgen daar juist verlatingsangst van en dan wordt het probleem alleen maar groter omdat de hond nog niet hersteld is wanneer het de volgende dag weer gebeurd

Een stabij is volgens mij een ras wat best gevoelig is voor angsten .

Ik denk zeker dat het aan de hond ligt. Natuurlijk ook hoe ik er mee om ga. Ik kan je vertellen dat het moeilijk is om een goede keuze te maken als je hond niet meewerkt
De hond moet eerst alles nog leren hé. Daar ben jij voor.
Jij hoort de hond een vertrouwd gevoel te geven. En uit alles merk ik dat je precies het omgekeerde doet.

Hoe kun je nou zeggen dat het aan de pup ligt?

Je hebt de opvoeding totaal onderschat.
Daarnaast heb je gedacht dat hij meteen alleen kon blijven en je vergelijkt hem met je vorige hond. Weer een inschattingsfout. Elke hond is anders.

Zorg nou eerst eens voor de veilige basis en geef niet de pup de schuld.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lizzie. schreef:
Nou dit
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jelulu
Vaste gebruiker

lucie schreef:
Jelulu schreef:
Lizzie. schreef:
nee joh, laat je niet opnaaien.. komt best goed. misschien ben je gewoon te veel bezig met wat je hond vindt en voelt; heb ik zelf ook wel eens last van :wink:

Dank je wel, mijn hond is mij echt te lief. Doe haar echt niet weg. Ik ben zoekende naar een oplossing.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”