Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fokken met HD
Moderator: moderatorteam
- Trippell
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
- Contacteer:
Fokken met HD
Weet je wat nu? Ik ken iemand met een Berner Senner van 2,5 jaar, de Berner heeft Heupdysplasie (hetgeen wat na B komt, ze krijgt er pijnstillers voor enzo). Natuurlijk geen ramp ofzo, maar hun dierenarts zegt dat ze met haar gerust pups kunnen fokken, en dit gaan ze doen! Allez, een nestje voor de lol en de hondjes verkopen...
:cry2: :cry2: :cry2: :cry2:

"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Fokken met HD
Trippell schreef:Weet je wat nu? Ik ken iemand met een Berner Senner van 2,5 jaar, de Berner heeft Heupdysplasie (hetgeen wat na B komt, ze krijgt er pijnstillers voor enzo). Natuurlijk geen ramp ofzo, maar hun dierenarts zegt dat ze met haar gerust pups kunnen fokken, en dit gaan ze doen! Allez, een nestje voor de lol en de hondjes verkopen...
Arme toekomstige pups. En arme toekomstige pupeigenaren.
Vertellen ze die wel voordat ze een pup kopen waar ze aan toe zijn?
:cry2: :cry2: :cry2:

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Na B komen C, D en E. En als ik lees dat deze hond op pijnstillers staat heb ik het vermoeden dat het geen C is. Daar mag binnen diverse rasverenigingen ook nog mee gefokt worden mits de dekreu een A of B uitslag heeft voor het HD onderzoek.
Wat betreft de pups weet ik nog niet wat je er van kan verwachten. Persoonlijk denk ik meer arme teef want die moet dus wel al dat extra gewicht van die puppies dragen tijdens de dracht.
Wat ik ook niet kan begrijpen is dat een dekreu-eigenaar deze dekking heeft toegestaan.
Wat betreft de pups weet ik nog niet wat je er van kan verwachten. Persoonlijk denk ik meer arme teef want die moet dus wel al dat extra gewicht van die puppies dragen tijdens de dracht.
Wat ik ook niet kan begrijpen is dat een dekreu-eigenaar deze dekking heeft toegestaan.

- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als de hond pijnstillers krijgt moet het wel HD d of e zijn.
Daar mag niet mee gefokt worden.
En ook al was het HDc, waar dan met een HDa of HD b reu wel mee gefokt mag worden, dan vind ik het, net als Branka zegt, onverantwoord om zo'n teef zwanger te laten zijn.
Het allereerste advies bij de lichtste vorm van HD is altijd 'de hond mager houden' elke kilo moet meegetorst worden.
Daar mag niet mee gefokt worden.
En ook al was het HDc, waar dan met een HDa of HD b reu wel mee gefokt mag worden, dan vind ik het, net als Branka zegt, onverantwoord om zo'n teef zwanger te laten zijn.
Het allereerste advies bij de lichtste vorm van HD is altijd 'de hond mager houden' elke kilo moet meegetorst worden.

- Annet
- Zeer actief
-
- Actief
- Canto
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 9
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
kan me eigenlijk niet voorstellen dat een dierenarts dat zegt 8O .
Vind het een hele rare gang van zaken.
Vind het een hele rare gang van zaken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Inderdaad ongelofelijk.
Het overgens zo dat een hond met hele lichte HD heel veel pijn kan hebben en een hond met zware HD heel weining pijn kan hebben. Het is dus niet zo dat als een hond pijnstillers krijgt dan ook zware HD heeft.
Hoe dan ook is het walgelijk dat mensen dit risico bewust aangaan.
Het overgens zo dat een hond met hele lichte HD heel veel pijn kan hebben en een hond met zware HD heel weining pijn kan hebben. Het is dus niet zo dat als een hond pijnstillers krijgt dan ook zware HD heeft.
Hoe dan ook is het walgelijk dat mensen dit risico bewust aangaan.

Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
- Trippell
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
- Contacteer:
Echt e! De teef is nog niet gedekt, ze zijn nog op zoek naar een mannetje, maar ze zijn nit zeker of ze een berner senner vader willen
Sammy, de mammiehond, krijgt medicatie voor haar heupdysplasie en die dierenarts zegt dat de pups er niets van zullen hebben!!!!
WAT EEN ONGELOFELIJKE ************ !!!

Sammy, de mammiehond, krijgt medicatie voor haar heupdysplasie en die dierenarts zegt dat de pups er niets van zullen hebben!!!!

"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
heeft die dierenarts wel examen gedaan ofzo of uberhaupt een opleiding?Trippell schreef:Echt e! De teef is nog niet gedekt, ze zijn nog op zoek naar een mannetje, maar ze zijn nit zeker of ze een berner senner vader willen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
HD is erfelijk en ja, soms kan een hond die HD heeft pups krijgen die HD vrij zijn, maar dat risico zou ik toch nooit durven en willen nemen...
en dan weten ze niet eens of ze wel een berner vader willen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mechelaar_fan
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
meteen z'n licentie afnemen zo'n kerel/takkewijf!mechelaar_fan schreef:Slimme dierenarts, hoe meer HD, hoe meer inkomsten.

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik kan mij ook voorstellen dat ze niet zeker weten of ze wel een raszuivere Berner Sennenreu zoeken. Want geen weldenkende dekreueigenaar zal hier aan meewerken. De kans dat iemand met een ander ras hier aan meewerkt is, als het goed is, ook vrij klein. Want zeker als je aan een rasvereniging verbonden bent zal je niet snel jouw hond een ander ras laten dekken. Dat accepteert de rasvereniging ook niet. Die zijn tenslotte er (als het goed is) voor het ras.Trippell schreef:Echt e! De teef is nog niet gedekt, ze zijn nog op zoek naar een mannetje, maar ze zijn nit zeker of ze een berner senner vader willen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het wordt dus of reueneigenaar die op geld uit is of iemand met een kruizing.......

misschien gooien ze de teef los als ze loops is in een uitren-gebied, onder het mom van: oepsBranka schreef:Ik kan mij ook voorstellen dat ze niet zeker weten of ze wel een raszuivere Berner Sennenreu zoeken. Want geen weldenkende dekreueigenaar zal hier aan meewerken. De kans dat iemand met een ander ras hier aan meewerkt is, als het goed is, ook vrij klein. Want zeker als je aan een rasvereniging verbonden bent zal je niet snel jouw hond een ander ras laten dekken. Dat accepteert de rasvereniging ook niet. Die zijn tenslotte er (als het goed is) voor het ras.Trippell schreef:Echt e! De teef is nog niet gedekt, ze zijn nog op zoek naar een mannetje, maar ze zijn nit zeker of ze een berner senner vader willen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het wordt dus of reueneigenaar die op geld uit is of iemand met een kruizing.......