Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ravi in Zamunda ♥ . Uit met de zwempret? (p32)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Stél dat er hier nog een hond bijkomt; oeps...

Ongelezen bericht door HillieS »

Leuk!
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Stel hè, stél dat er hier nog een hond bijkomt....

Ongelezen bericht door M@scha »

Zamunda schreef:Bedankt Johnny Jones.

mijke schreef:
Zamunda schreef:Ooooow, smelt :I: ! Wat een plaatje! Vraag effe of ze ter herplaatsing is :engel: .
Nee helaas, haar baasje is echt volkomen totaal helemaal verliefd op haar en maakt zich nu al zorgen waar ze ooit weer zo'n leuke hond haalt als deze ooit komt te overlijden :LOL: Haar broer heeft een andere hond uit dat nest en dat is ook al zo'n leukerd. Maar het was een eenmalig nestje dus ik kan je helaas ook de fokker niet geven ofzo. Anders had ik er zelf ook een gehaald stiekem denk ik, als Marinus ff niet kijkt :engel:
Oh deze had ik gemist. Jammer, dan blijft enkel dognappen nog over :idea: .

nouuuuuu...

ik weet toevallig dat de ouders van willem as we speak een nestje hebben. volle broeders en zusters dus van der wilhelm..
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Bedankt voor de leuke reacties, ik vind het echt zó spannend haha!

Nanna schreef:Ben ik de enige die het weet of heb je ondertussen het halve forum al gepeebeet omdat je het niet voor je kon houden (dat had ik toen wel gedaan, hahaha. Nadat ik Glenn had gezien heb ik het tegen een hoop mensen via pb gezegd omdat ik mijn muil toch van de hupserigheid erover niet kon houden). En niemand hoeft mij in deze wat te vragen want ik hou mijn klep strak op elkaar :zweep: Veel te leuk voor Zamunda om de hond zelf voor te stellen tzt :ok:
Er zijn er twee die ik al eerder een pb gestuurd had, met de vraag of ze even mee wilden kijken/denken. Ik kan mijn muil ook amper houden, ik sta echt zo ongeveer op springen, maar ik heb me tot nog toe in kunnen houden en het verder kunnen beperken tot jou :cool2: .
Zamunda
Zeer actief

M@scha schreef:nouuuuuu...

ik weet toevallig dat de ouders van willem as we speak een nestje hebben. volle broeders en zusters dus van der wilhelm..
:I:

Wat zit daar nog meer in ook alweer? Best een lastig jachthondenras toch? Wat weegt der Wilhelm tegenwoordig?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

M@scha schreef:
Zamunda schreef:Bedankt Johnny Jones.

mijke schreef:
Zamunda schreef:Ooooow, smelt :I: ! Wat een plaatje! Vraag effe of ze ter herplaatsing is :engel: .
Nee helaas, haar baasje is echt volkomen totaal helemaal verliefd op haar en maakt zich nu al zorgen waar ze ooit weer zo'n leuke hond haalt als deze ooit komt te overlijden :LOL: Haar broer heeft een andere hond uit dat nest en dat is ook al zo'n leukerd. Maar het was een eenmalig nestje dus ik kan je helaas ook de fokker niet geven ofzo. Anders had ik er zelf ook een gehaald stiekem denk ik, als Marinus ff niet kijkt :engel:
Oh deze had ik gemist. Jammer, dan blijft enkel dognappen nog over :idea: .

nouuuuuu...

Vertel :mann: :cool2:
M@scha
Zeer actief

Zamunda schreef:
M@scha schreef:nouuuuuu...

:I:

Wat zit daar nog meer in ook alweer? Best een lastig jachthondenras toch? Wat weegt der Wilhelm tegenwoordig?
25% brandlbracke, maar ik heb nog geen vezel jachtinstinct ontdekt bij willem. letterlijk: baal gooien, waar de bal terecht komt rennen 2 konijnen weg, willem gaat de bal halen en komt terug.

nog nooit zo'n zachte, enthousiaste, stabiele hond als hem meegemaakt.

meneer is 63/64 cm gok ik en 29 kilo
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

S@ndr@ schreef: Vertel :mann: :cool2:
wat wil je weten? :engel:

ik kreeg een appje dat ze weer pups hebben en dat willem wel een broertje moest krijgen :LOL:

maar dat gaan we niet doen. al zou ik het zo doen als ik een tweede hond wilde.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ah op die manier, nee ik ben hier en daar aan t kijken voor roedel uitbreiding, maar dat heeft wel tijd hoor....... en een labje zou best passen, maar kan ook een lab mix worden of weer een buitenlander :wink: .. Gil wordt 9, zuri is 3,5 jaar ongeveer.. en ik ben gewoon aan t kijken
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wachten duurt lang
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

M@scha schreef:25% brandlbracke, maar ik heb nog geen vezel jachtinstinct ontdekt bij willem. letterlijk: baal gooien, waar de bal terecht komt rennen 2 konijnen weg, willem gaat de bal halen en komt terug.

nog nooit zo'n zachte, enthousiaste, stabiele hond als hem meegemaakt.

meneer is 63/64 cm gok ik en 29 kilo
Dat is wat een jachthond hoort te doen: wild negeren.
Werken voor de baas, alles willen apporteren, dat is wat ik zou verwachten van een kruising als Willem. Niet hetzen.

Onze Diedel is 25% lab en zelden zo'n zoet en makkelijk hondje gehad. Ze wil nog wel geïnteresseerd kijken maar dan kijkt ze om en that's it. Gaan doet ze niet.
Apporteren weer wel en zwemmen ook. En springen :schrik:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

M@scha schreef:ik weet toevallig dat de ouders van willem as we speak een nestje hebben. volle broeders en zusters dus van der wilhelm..
Oooooh, nog meer Willempjes! :I: Als die herplaatser niet door gaat Zamunda...!
Zamunda
Zeer actief

twinkeltje schreef:Wachten duurt lang
Pfff, nou :wachten: :jank: . Ze heeft nog niet laten weten wanneer ze deze week kan, misschien heeft ze het gewoon heel druk of misschien twijfelt ze, of vindt ze me te enthousiast. Misschien heeft ze Lais haar naam gegoogeld en is ze hier terechtgekomen en vindt ze me helemaal niks, kan ook zomaar :idea: . Het maakt me wel wat onzeker, het wachten op een afspraak. Maarja, je weet toch nooit wat er precies in een ander omgaat, afwachten maar dus.

mijke schreef:
M@scha schreef:ik weet toevallig dat de ouders van willem as we speak een nestje hebben. volle broeders en zusters dus van der wilhelm..
Oooooh, nog meer Willempjes! :I: Als die herplaatser niet door gaat Zamunda...!
Het lijkt me echt een leukerd, maar ik wil eigenlijk wat kleiner/lichter. Maar dan is de vraag hoe belangrijk ik dat nou echt vind...
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

M@scha schreef:
nouuuuuu...

Oooooh :I: Het is dat ik geen pup wens maar dit is wel een lastige om over te slaan.....
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Izzie_Anneke schreef:
M@scha schreef:
nouuuuuu...

Oooooh :I: Het is dat ik geen pup wens maar dit is wel een lastige om over te slaan.....
Haha, ik dacht hetzelfde. Ik ben nog helemaal niet toe aan een tweede hond, en al helemaal geen pup. Maar als dat wel zo was wist ik het wel! Willem lijkt me echt een heerlijke hond!
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Zamunda schreef:
Pfff, nou :wachten: :jank: . Ze heeft nog niet laten weten wanneer ze deze week kan, misschien heeft ze het gewoon heel druk of misschien twijfelt ze, of vindt ze me te enthousiast. Misschien heeft ze Lais haar naam gegoogeld en is ze hier terechtgekomen en vindt ze me helemaal niks, kan ook zomaar :idea: . Het maakt me wel wat onzeker, het wachten op een afspraak. Maarja, je weet toch nooit wat er precies in een ander omgaat, afwachten maar dus.
Niet leuk dat wachten. Maar zeker als het geen pup meer is maar een iets oudere herplaatser (weten we dat eigenlijk al :hmmm: ) komen er misschien ook nog wat ingewikkelde emoties voorbij. Nee hoor, ik loop niet te vissen :P hopelijk krijg je snel bericht.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Zamunda schreef:
Pfff, nou :wachten: :jank: . Ze heeft nog niet laten weten wanneer ze deze week kan, misschien heeft ze het gewoon heel druk of misschien twijfelt ze, of vindt ze me te enthousiast.
Haha ja, ze denkt vast 'goh die mevrouw vindt mijn hond wel héél leuk, dat motten we niet hebben hoor!'. :Q: Als het langer dan een week duurt misschien een voorzichtig berichtje aan wagen?
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ze vindt je vast perfect maar weet niet hoe ze dat moet zeggen zodat je niet naast je schoenen stapt
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Lothian schreef:Niet leuk dat wachten. Maar zeker als het geen pup meer is maar een iets oudere herplaatser (weten we dat eigenlijk al :hmmm: ) komen er misschien ook nog wat ingewikkelde emoties voorbij. Nee hoor, ik loop niet te vissen :P hopelijk krijg je snel bericht.
Nee, 'we' weten nog helemaal niet wat het is :pffff: :F: .

Ze heeft het ook echt druk, dat geloof ik direct en heeft deze week een lastig rooster. Maar al is het vrijdag of zaterdag of zelfs pas zondag, dat is ook goed maar dan kan ik tenminste aftellen :mann: . Nu zit ik echt zo in limbo en ga ik me van alles in mijn hoofd halen :Q: .

Nanna schreef:Was met Csikasz ook hoor. Ik ieder uur kijken of er weer een berichtje was maar soms hoorde ik ook anderhalve week niks. En tóch is ze gekomen ;-)
Ja dat :engel: . Ik hou me maar aan het laatste vast :E: !

mijke schreef:Haha ja, ze denkt vast 'goh die mevrouw vindt mijn hond wel héél leuk, dat motten we niet hebben hoor!'. :Q: Als het langer dan een week duurt misschien een voorzichtig berichtje aan wagen?
Nou precies! Nee, misschien denkt ze dat ik er niet goed over nadenk ofzo, te impulsief ben. Nouja, ik zit me gewoon een beetje gek te maken geloof ik :Q: .
We hebben zaterdag nog wel kort app-contact gehad dus het is niet zo dat het al sinds donderdag stil is, maar de afspraak voor de kennismaking die we afgelopen weekend zouden maken (dan kreeg ze haar rooster) is er nog niet. Dat is eigenlijk alles, maar ik wil echt heul graag kennis maken met het hondje :jump1: en zou het prettig vinden om te weten waar ik aan toe ben.

twinkeltje schreef:Ze vindt je vast perfect maar weet niet hoe ze dat moet zeggen zodat je niet naast je schoenen stapt
Hahaha, nou dat denk ik niet. Ze is volgens mij echt heel kritisch hoor! Nouja, we gaan het zien hè?

Bedankt in elk geval, kan ik wel even gebruiken :E: !
mijke
Zeer actief

Zamunda schreef:We hebben zaterdag nog wel kort app-contact gehad dus het is niet zo dat het al sinds donderdag stil is, maar de afspraak voor de kennismaking die we afgelopen weekend zouden maken (dan kreeg ze haar rooster) is er nog niet. Dat is eigenlijk alles, maar ik wil echt heul graag kennis maken met het hondje :jump1: en zou het prettig vinden om te weten waar ik aan toe ben.
Nou dat vind ik echt neit raar van je hoor! Als jullie afgelopen weekend de afspraak zouden maken vind ik het heel normaal en niet drammerig of impulsief als je vandaag gewoon eens informeert of ze haar rooster al binnen heeft.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

mijke schreef:
Zamunda schreef:We hebben zaterdag nog wel kort app-contact gehad dus het is niet zo dat het al sinds donderdag stil is, maar de afspraak voor de kennismaking die we afgelopen weekend zouden maken (dan kreeg ze haar rooster) is er nog niet. Dat is eigenlijk alles, maar ik wil echt heul graag kennis maken met het hondje :jump1: en zou het prettig vinden om te weten waar ik aan toe ben.
Nou dat vind ik echt neit raar van je hoor! Als jullie afgelopen weekend de afspraak zouden maken vind ik het heel normaal en niet drammerig of impulsief als je vandaag gewoon eens informeert of ze haar rooster al binnen heeft.
Ik ook niet. Ik zou denk ik vandaag nog even afwachten en dan vanavond (of morgen vroeg) eens polsen....
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

Inderdaad vanavond of morgenochtend even vragen. :E:
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Die onduidelijkheid maakt het nog spannender.
Als je het weekend een afspraak zou maken, kan je nu wel contact opnemen hoor. En als ze nog niks weet duidelijk afspraken maken wanneer er weer contact is.

Weet je, wij willen natuurlijk ook graag weten om welke hond het gaat, dus die afspraak moet er wel snel komen! :pffff:
Zamunda
Zeer actief

mijke schreef:
Nou dat vind ik echt niet raar van je hoor! Als jullie afgelopen weekend de afspraak zouden maken vind ik het heel normaal en niet drammerig of impulsief als je vandaag gewoon eens informeert of ze haar rooster al binnen heeft.
Ze heeft haar rooster al binnen maar zaterdag zei ze dat het week met lastige diensten is en dus even moet kijken wat past, na het weekend zou ik weer van haar horen. Ik heb ook zelf aangegeven dat dat okee is hoor, maar hoe langer het duurt hoe minder geduldig ik van binnen word :cool2: .
Ik hink ook steeds op twee gedachten, van heel rustig ''Ach als het niet doorgaat dan is iets anders ook leuk'' naar ''Shit neeeeee, ik vind deze echt heel leuk!!! Lijkt me zo leuk passen!!!''. Waarbij de laatste gedachte het sterkst is :tongue: .

Wel fijn dat jullie het niet raar vinden :mann: .

Johnny Jones schreef:Weet je, wij willen natuurlijk ook graag weten om welke hond het gaat, dus die afspraak moet er wel snel komen! :pffff:
Hahaha :LOL: ! Was het niet voor mezelf dan wel voor jullie ja :mrgreen: .
Zamunda
Zeer actief

Het wordt nog een weekje langer wachten, deze week gaat het niet lukken namelijk :wachten: . Hondje maar even een week uit mijn hoofd zetten, elke keer naar de foto's kijken knap ik ook niet van op :oeps: .
mijke
Zeer actief

Ahhhh nee, moeilijk!! :jank:
Zamunda
Zeer actief

mijke schreef:Ahhhh nee, moeilijk!! :jank:
Ja dat vind ik ook :jank: !

Nanna schreef:Raar. Je hebt toch wel ergens een uurtje waarin je een hond kunt overdragen?
Het is niet gewoon overdragen hoor, ze wil het zorgvuldig en weloverwogen doen (en dat ik er ook goed over nadenk) als ik het zo inschat en wil het denk ik niet direct de eerste keer al overdragen. Eerst kennismaken en ze wil ook zien hoe mijn honden op het hondje reageren. Ik denk dat ze er gewoon rustig de tijd voor wil nemen/hebben bij de kennismaking, dus niet even snel tussen alle andere drukte door.

Maar ja, als je naar een hondje uitkijkt en heeeeel erg nieuwsgierig bent dan is het best lastig om te wachten :mann: . Ach ja, ik weet nu in elk geval dat het deze week niet meer gaat gebeuren dus dat geeft ook wel wat rust.
HillieS
Zeer actief

Al wel een afspraak kunnen maken voor volgende week?
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

HillieS schreef:Al wel een afspraak kunnen maken voor volgende week?
Nee, ze hoopt dat ze volgende week kan maar dat is nog afwachten op haar rooster.
HillieS
Zeer actief

Zamunda schreef:
HillieS schreef:Al wel een afspraak kunnen maken voor volgende week?
Nee, ze hoopt dat ze volgende week kan maar dat is nog afwachten op haar rooster.
Pff, lastig!
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Nanna schreef:
Zamunda schreef:Het wordt nog een weekje langer wachten, deze week gaat het niet lukken namelijk :wachten: . Hondje maar even een week uit mijn hoofd zetten, elke keer naar de foto's kijken knap ik ook niet van op :oeps: .
Raar. Je hebt toch wel ergens een uurtje waarin je een hond kunt overdragen?
Hoezo een uurtje? Toen mijn vriendin naar een herplaatshondje ging kijken is ze daar de eerste keer 2,5 uur geweest. Heel veel gepraat en een heel eind gewandeld om te zien hoe dat zou gaan, daarna nog een stukje zonder die vruow om te kijken hoe dat was. Daarna is ze nog een keer teruggegaan met mij en Oor en weer hetzelfde verhaal. Pas de derde keer ging de hond mee. Er waren al best veel mensen voor die hond geweest maar die had ze allemaal afgewezen, ze wilde gewoon zien dat er een klik was met de hond en zeker weten dat ie goed terecht kwam. Niet iedereen geeft zn hond zo makkelijk weg en deze mevrouw klinkt alsof ze er ook goed de tijd voor wil nemen. Dat is opzich alleen maar goed toch?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”