Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honden opvang, enkel vragen aan diegen die dit ook doen
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
honden opvang, enkel vragen aan diegen die dit ook doen
Een tijdje terug had ik eens een vraag gesteld over honden opvang starten voor mensen die op vakantie gaan
Ondertussen heb ik toch paar vaste klantjes die met mijn honden goed samen kunnen
De honden slapen en leven mee in huis maar worden appart gezet om te eten of als ze iets krijgen om te kauwen.
Meer dan 2 honden tegelijk pak ik niet in huis, dan met mijn bij zijn het er 4.
Toch merk ik dat de drukte me soms te veel word, zoals sommige weten heb ik 2 berners en dat zijn rustige honden die na een wandeling van uurtje gaan slapen, maar bv de labrador of beagle of teckel die komen zijn heel anders en zijn heel de dag in de weer
Kan ik het maken tegenover de baasjes om deze honden af en toe appart te zetten, dus in een andere kamer waar ze mijn honden en mij niet zien zodat ze tot rust komen en ik zelf ook even rust heb?
Hoe doen jullie dit eigenlijk met opvang honden?
Wat met wandelen, gaan jullie appart, of ga je niet wandelen, of neem je iedereen tegelijk mee?
Zelf ga ik met alle 4 tegelijk maar echt handig is dat niet altijd, 1 keer per dag een goed uur en in de namiddag met mijn berners alleen
Rest van de dag spelen ze of speel ik met hen.
En blijven jullie altijd thuis voor de oppas honden of ga je nog werken?
Ondertussen heb ik toch paar vaste klantjes die met mijn honden goed samen kunnen
De honden slapen en leven mee in huis maar worden appart gezet om te eten of als ze iets krijgen om te kauwen.
Meer dan 2 honden tegelijk pak ik niet in huis, dan met mijn bij zijn het er 4.
Toch merk ik dat de drukte me soms te veel word, zoals sommige weten heb ik 2 berners en dat zijn rustige honden die na een wandeling van uurtje gaan slapen, maar bv de labrador of beagle of teckel die komen zijn heel anders en zijn heel de dag in de weer
Kan ik het maken tegenover de baasjes om deze honden af en toe appart te zetten, dus in een andere kamer waar ze mijn honden en mij niet zien zodat ze tot rust komen en ik zelf ook even rust heb?
Hoe doen jullie dit eigenlijk met opvang honden?
Wat met wandelen, gaan jullie appart, of ga je niet wandelen, of neem je iedereen tegelijk mee?
Zelf ga ik met alle 4 tegelijk maar echt handig is dat niet altijd, 1 keer per dag een goed uur en in de namiddag met mijn berners alleen
Rest van de dag spelen ze of speel ik met hen.
En blijven jullie altijd thuis voor de oppas honden of ga je nog werken?
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: honden opvang, enkel vragen aan diegen die dit ook doen
Ik geloof dat ik dat als eigenaar dan wel graag van tevoren weet. Maar de vraag is ook of de honden wel rustiger worden van buitengesloten worden. Als ik een logeerhond heb gaat die weleens apart in de keuken achter het traphekje, maar alleen omdat het anders niet goed gaat tussen de honden onderling en ik even niet op kan letten. De keuken is dan wel een ruimte die ze goed kennen en zich op hun gemak voelen.Kan ik het maken tegenover de baasjes om deze honden af en toe apart te zetten, dus in een andere kamer waar ze mijn honden en mij niet zien zodat ze tot rust komen en ik zelf ook even rust heb?
- Zamunda
- Zeer actief
Ik vind je toevoeging ''enkel vragen aan diegen die dit ook doen'' wel een beetje raar trouwens. Je vraagt toch of je het kunt maken tegenover de baasjes? We zijn hier allemaal 'baasjes' dus kunnen vanuit dat referentiekader gewoon aangeven of 'we' het okee vinden of niet als de hond weggesloten wordt.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Ik doe geen hondenopvang maar wil toch even antwoorden baasje.
Als ik mijn honden bij iemand onderbreng zou ik niet willen dat ze de hele dag alsnog een eenzame opsluiting krijgen in een andere ruimte. Eventjes is prima hoor, voor een boodschap of inderdaad een uurtje rust bijvoorbeeld. Maar niet uren lang, dan kan ik ze net zo goed een hele dag alleen thuis laten namelijk.
Samen uitlaten of apart zou bij sociale honden en geschikte locatie's ook niet zo uitmaken. Maar als je het zelf vreselijk onhandig vind dan kan je beter 2 om 2 doen denk ik.
Een dagje of een paar uur gaan werken terwijl je oppast op hondjes lijkt me ook niet helemaal de bedoeling tenzij dit duidelijk van te voren is afgesproken en de hond helemaal gewend is, dus langere termijn opvang.
Als ik mijn honden bij iemand onderbreng zou ik niet willen dat ze de hele dag alsnog een eenzame opsluiting krijgen in een andere ruimte. Eventjes is prima hoor, voor een boodschap of inderdaad een uurtje rust bijvoorbeeld. Maar niet uren lang, dan kan ik ze net zo goed een hele dag alleen thuis laten namelijk.
Samen uitlaten of apart zou bij sociale honden en geschikte locatie's ook niet zo uitmaken. Maar als je het zelf vreselijk onhandig vind dan kan je beter 2 om 2 doen denk ik.
Een dagje of een paar uur gaan werken terwijl je oppast op hondjes lijkt me ook niet helemaal de bedoeling tenzij dit duidelijk van te voren is afgesproken en de hond helemaal gewend is, dus langere termijn opvang.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Als hondenbaasje sluit ik me hier helemaal bij aanDees en Maylo schreef:Ik doe geen hondenopvang maar wil toch even antwoorden baasje.

- schelsey
- Zeer actief
Misschien moet ik het wat duidelijker schijven
Met wegzetten bedoel ik eigenlijk de pergola, en dit voor een uurtje of zo, natuurlijk niet heel de dag, zou ik die honden ook niet willen aandoen.
Er staat en raam in en ze kunnen me zien als ik in de keuken ben maar niet als ik bv in de living zit.
Werken doe ik niet meer maar iemand zei me die ook honden opvang doet maar dan in kennels, dat je altijd thuis moet zijn, dus ook niet mag gaan winkelen of dergelijke, daarom mijn vraag over dat werken, of er mensen zijn die toch gaan werken als er opvang honden zijn want denk toch ook wel dat men de hond naar zo iets brengt zodat hij niet heel de tijd alleen zit
Ik kan wel tegen de drukte van spelen, maar bv de labrador bleef uren verder doen, die mensen hadden me wel al gezegd, zet hem appart anders gaat hij niet slapen, en als ik dat deed ging hij direct slapen, dacht dit ook te doen met de andere opvang honden zodat die dan ook meer rust zouden vinden.
Doe dit heel kleinschalig, slechts 2 honden max en regelmatig weken dat ik niemand heb, vind het voldoende zo, zo is er altijd plaats voor de vaste klanten
Met wegzetten bedoel ik eigenlijk de pergola, en dit voor een uurtje of zo, natuurlijk niet heel de dag, zou ik die honden ook niet willen aandoen.
Er staat en raam in en ze kunnen me zien als ik in de keuken ben maar niet als ik bv in de living zit.
Werken doe ik niet meer maar iemand zei me die ook honden opvang doet maar dan in kennels, dat je altijd thuis moet zijn, dus ook niet mag gaan winkelen of dergelijke, daarom mijn vraag over dat werken, of er mensen zijn die toch gaan werken als er opvang honden zijn want denk toch ook wel dat men de hond naar zo iets brengt zodat hij niet heel de tijd alleen zit
Ik kan wel tegen de drukte van spelen, maar bv de labrador bleef uren verder doen, die mensen hadden me wel al gezegd, zet hem appart anders gaat hij niet slapen, en als ik dat deed ging hij direct slapen, dacht dit ook te doen met de andere opvang honden zodat die dan ook meer rust zouden vinden.
Doe dit heel kleinschalig, slechts 2 honden max en regelmatig weken dat ik niemand heb, vind het voldoende zo, zo is er altijd plaats voor de vaste klanten
- mijke
- Zeer actief
Dat begreep ik wel dat het voor even zou zijn maar nee, dat zou ik dus voor mijn hond iig niet willen. Dit is trouwens het tweede topic dat je opent over dat je het opvangen toch wel zwaar vindt etc. Misschien moet je je afvragen of het niet gewoon sowieso je ding niet is?schelsey schreef:Met wegzetten bedoel ik eigenlijk de pergola, en dit voor een uurtje of zo, natuurlijk niet heel de dag, zou ik die honden ook niet willen aandoen.
-
- Zeer actief
Zamunda schreef:Ik vind je toevoeging ''enkel vragen aan diegen die dit ook doen'' wel een beetje raar trouwens. Je vraagt toch of je het kunt maken tegenover de baasjes? We zijn hier allemaal 'baasjes' dus kunnen vanuit dat referentiekader gewoon aangeven of 'we' het okee vinden of niet als de hond weggesloten wordt.
Joh, je snapt toch ook wel dat dit een typefoutje is en dat ze enkele bedoeld in plaats van enkel?

- Zamunda
- Zeer actief
Denk lekker voor jezelf. Joh.stoffeltje schreef:Zamunda schreef:Ik vind je toevoeging ''enkel vragen aan diegen die dit ook doen'' wel een beetje raar trouwens. Je vraagt toch of je het kunt maken tegenover de baasjes? We zijn hier allemaal 'baasjes' dus kunnen vanuit dat referentiekader gewoon aangeven of 'we' het okee vinden of niet als de hond weggesloten wordt.
Joh, je snapt toch ook wel dat dit een typefoutje is en dat ze enkele bedoeld in plaats van enkel?
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Ik las ook gewoon enkel hoor. En ik vond het ook een beetje gek.Zamunda schreef:Denk lekker voor jezelf. Joh.stoffeltje schreef:Zamunda schreef:Ik vind je toevoeging ''enkel vragen aan diegen die dit ook doen'' wel een beetje raar trouwens. Je vraagt toch of je het kunt maken tegenover de baasjes? We zijn hier allemaal 'baasjes' dus kunnen vanuit dat referentiekader gewoon aangeven of 'we' het okee vinden of niet als de hond weggesloten wordt.
Ik zóu het niét willen. Ik sluit min eigen honden nooit weg. Ik vind het nog anders als het is belang van mijn eigen hond is, maar niet omdat jij eigelijk geen zin hebt in honden die zich anders gedragen dan jouw honden.
Daarbij vind ik 1x per dag en verder niet meer uit ook vrij weinig.
Ik vind niet dat een oppas thuis hoeft te blijven voor mijn honden maar 8 uur werken is mss ook een beetje veel.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik vang regelmatig de Labrador van een vriendin op en die draait hier naadloos met de roedel mee. Juno is ook al wat ouder, dezelfde leeftijd als mijn honden dus erg druk is hij niet. We gaan altijd met z'n allen wandelen dus dan heb ik er vier mee. Normaal wandel ik altijd met drie, eentje erbij valt voor mij niet zo op.
Ik ga rustig een uurtje weg om boodschappen te doen o.i.d, en dan zitten ze allemaal bij elkaar. Ik heb geen mogelijkheid om te scheiden dus het moet zich wel voegen allemaal.
Ik doe ook maar 1 lange wandeling per dag en verder korte rondjes of spelen op het grasveld voor de deur. Maar die van mij zijn ook allemaal oud, dat scheelt misschien. Ik doe alleen Rani een lol met extra wandelen/ spelen. De baas van Juno heeft ook gezegd dat als ik langer met de honden weg wil ik haar hond wel alleen thuis kan laten maar dat vind ik weer zielig dus dat doe ik niet. Als we toevallig ergens heen moeten nemen we wel eens Rani en Mika mee omdat die soms de boel bij elkaar krijsen. Dan mag Gol bij Juno blijven, dat vinden ze volgens mij allebei een verademing
Ik pas me dus wel aan afhankelijk welke hond er bij me komt en wat de baas wil. Juno houdt niet van autorijden dus doen we dat niet. Lang wandelen trekt hij niet goed dus doen we dat niet. Als Minty hier komt (podenco van vrienden) dan wandelen we wel eens langer of gaan we met de auto weg, die kan het makkelijk aan.
Dus tja, ik vang op in overleg met de baas en de hond.
Ik ga rustig een uurtje weg om boodschappen te doen o.i.d, en dan zitten ze allemaal bij elkaar. Ik heb geen mogelijkheid om te scheiden dus het moet zich wel voegen allemaal.
Ik doe ook maar 1 lange wandeling per dag en verder korte rondjes of spelen op het grasveld voor de deur. Maar die van mij zijn ook allemaal oud, dat scheelt misschien. Ik doe alleen Rani een lol met extra wandelen/ spelen. De baas van Juno heeft ook gezegd dat als ik langer met de honden weg wil ik haar hond wel alleen thuis kan laten maar dat vind ik weer zielig dus dat doe ik niet. Als we toevallig ergens heen moeten nemen we wel eens Rani en Mika mee omdat die soms de boel bij elkaar krijsen. Dan mag Gol bij Juno blijven, dat vinden ze volgens mij allebei een verademing

Ik pas me dus wel aan afhankelijk welke hond er bij me komt en wat de baas wil. Juno houdt niet van autorijden dus doen we dat niet. Lang wandelen trekt hij niet goed dus doen we dat niet. Als Minty hier komt (podenco van vrienden) dan wandelen we wel eens langer of gaan we met de auto weg, die kan het makkelijk aan.
Dus tja, ik vang op in overleg met de baas en de hond.
- Leonie&Evi
- Actief
Het is denk ik ook afhankelijk van de hond die je opvangt... mijn hond zou doodongelukkig zijn als ze een uur in een aparte ruimte zou moeten verblijven. Ik denk dat je daar goede afspraken over miet maken met de eigenaars. Als ik oppas zoek is het echt iemand die thuis moet zijn de hele tijd en die mijn hond niet apart zijn in een andere kamer.
- hewi
- Zeer actief
Mijn honden zijn gewend om alleen te zijn op werkdagen dus dat zou ik niet zo erg vinden maar als je je honden daarom juist naar oppas brengt om ze niet alleen te laten.. Dan wel.
Ik heb jaren opgevangen maar das heel iets anders dan echt op iemand zijn hond passen die daar ook nog eens voor betaalt vind ik.
Ik heb jaren opgevangen maar das heel iets anders dan echt op iemand zijn hond passen die daar ook nog eens voor betaalt vind ik.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Hier blijven de opvang-logeerhonden gewoon bij mijn eigen honden en gaan ook mee met uitlaten . En ze mogen ook mee naar bed . Ik werk ook niet meer dus ga alleen even weg voor een boodschap.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dit dus!mijke schreef:Dat begreep ik wel dat het voor even zou zijn maar nee, dat zou ik dus voor mijn hond iig niet willen. Dit is trouwens het tweede topic dat je opent over dat je het opvangen toch wel zwaar vindt etc. Misschien moet je je afvragen of het niet gewoon sowieso je ding niet is?schelsey schreef:Met wegzetten bedoel ik eigenlijk de pergola, en dit voor een uurtje of zo, natuurlijk niet heel de dag, zou ik die honden ook niet willen aandoen.
Ik pas ook op andere honden en die sluiten naadloos aan bij mijn eigen honden, geen haar op mijn hoofd dat ik ze in een andere ruimte ga zetten. Ook als is het ''maar'' voor een uurtje

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik zou het niet fijn vinden als mijn hond bij iemand zat die het eigenlijk teveel vind.
Ik vind dat dit iets is wat je moet doen omdat je het leuk vind.
Zou ik het erg vinden als ik van te voren weet dat mijn hond af en toe in een aparte speelkamer zit? Nee. Wel als dat een groot gedeelte van de dag is en als het is omdat de oppas hem te druk vind. Dan zoek ik liever iemand anders.
Zou ik het erg vinden als iemand dat doet zonder vooraf te melden absoluut.
Ik vind dat dit iets is wat je moet doen omdat je het leuk vind.
Zou ik het erg vinden als ik van te voren weet dat mijn hond af en toe in een aparte speelkamer zit? Nee. Wel als dat een groot gedeelte van de dag is en als het is omdat de oppas hem te druk vind. Dan zoek ik liever iemand anders.
Zou ik het erg vinden als iemand dat doet zonder vooraf te melden absoluut.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Zamunda
- Zeer actief
Je vindt eigenlijk alleen Berners leuk, alle andere honden hebben als ik jou zo lees teveel nadelen en leveren je nogal wat frustraties op. Misschien kun je dan beter alleen op Berners passen. Je moet het immers toch ook leuk vinden om op die honden te passen en dat haal ik er nou helemaal niet uit.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Een speciale Berner opvang klinkt best als een goed idee 
Ik zou ook niet willen dat mijn honden een uurtje ergens 'opgesloten' werden. Daarentegen vind ik het niet erg als ze bij een oppas waar ze goed gewend zijn even alleen gelaten worden tijdens het boodschappen doen. Dat gebeurt hier ook natuurlijk.

Ik zou ook niet willen dat mijn honden een uurtje ergens 'opgesloten' werden. Daarentegen vind ik het niet erg als ze bij een oppas waar ze goed gewend zijn even alleen gelaten worden tijdens het boodschappen doen. Dat gebeurt hier ook natuurlijk.
-
- Zeer actief
Ik pas alleen maar op honden die makkelijk meedraaien. In het begin schatte ik het nog wel eens verkeerd in en dan vond ik er ook niks aan. Dus dat doe ik niet meer. Alleen bekende honden waarvan ik weet dat het klikt mogen hier logeren. En dan draaien ze gewoon mee in de routine. Ik pas wel bijna altijd gratis op.
Als honden iets minder bekend zijn en ik word gevraagd, wil ik eerst goed een inschatting kunnen maken en zeg ik ook gerust nee als ik het niet zie zitten. Vind het leuk om op te passen als het allemaal soepel loopt. Als ik politieagent moet spelen of honden niks met elkaar hebben dan heb ik er niet zoveel zin in.
Echt langere periode oppassen doe ik als ik zelf vakantie heb. Dan ben ik dus ook niet heel lang weg. Laatst nog wel een week een logeetje gehad terwijl ik ook gewoon moest werken. Dat dus ook in overleg gedaan. Ze mocht wel komen, máár dan moest ze wel alleen kunnen zijn. Baasjes waren allang blij dat ze alsnog hier mocht komen dus die vonden het prima.
Met mijn eigen hond(en) gaan wandelen en het logeetje thuislaten doe ik niet. Vind het al sneu als ik met Ayla een rondje doe en Morris thuislaat
Logeerhonden wegsluiten vind ik ook niet nodig. Ze horen er gewoon bij als ze hier zijn. Als ik ze zo irritant vind dat ik ze liever ergens uit het zicht heb dan mogen ze sowieso niet weer komen logeren. Heb het wel eens gehad hoor, een hond die ik helemaal niet leuk vond. Daar tel ik dan de dagen af tot ze weer weg zijn en dan is het meteen de laatste keer dat ze geweest zijn.
Oppassen is best leuk, als het maar gewoon meedraait en past bij de eigen honden / leven. Honden draaien mee net zoals Morris en Ayla, die moeten ook wel eens even alleen zijn, dus dat moeten de logeetjes ook. Lekker lange wandelingen, veel aandacht, en ik pas me ook nog wel aan als ze aparte behoeftes hebben. Ben de moeilijkste niet, maar het moet wel in het redelijke blijven. Dus bijvoorbeeld een hond die totaal niet alleen kan zijn wil ik niet een tijd opvangen.
Als honden iets minder bekend zijn en ik word gevraagd, wil ik eerst goed een inschatting kunnen maken en zeg ik ook gerust nee als ik het niet zie zitten. Vind het leuk om op te passen als het allemaal soepel loopt. Als ik politieagent moet spelen of honden niks met elkaar hebben dan heb ik er niet zoveel zin in.
Echt langere periode oppassen doe ik als ik zelf vakantie heb. Dan ben ik dus ook niet heel lang weg. Laatst nog wel een week een logeetje gehad terwijl ik ook gewoon moest werken. Dat dus ook in overleg gedaan. Ze mocht wel komen, máár dan moest ze wel alleen kunnen zijn. Baasjes waren allang blij dat ze alsnog hier mocht komen dus die vonden het prima.
Met mijn eigen hond(en) gaan wandelen en het logeetje thuislaten doe ik niet. Vind het al sneu als ik met Ayla een rondje doe en Morris thuislaat

Oppassen is best leuk, als het maar gewoon meedraait en past bij de eigen honden / leven. Honden draaien mee net zoals Morris en Ayla, die moeten ook wel eens even alleen zijn, dus dat moeten de logeetjes ook. Lekker lange wandelingen, veel aandacht, en ik pas me ook nog wel aan als ze aparte behoeftes hebben. Ben de moeilijkste niet, maar het moet wel in het redelijke blijven. Dus bijvoorbeeld een hond die totaal niet alleen kan zijn wil ik niet een tijd opvangen.
- schelsey
- Zeer actief
Bedankt voor diegene die toch een normale reactie hebben kunnen geven in plaats van betweterig te antwoorden maar ja.
Ondertussen al gewend dat er wat vervelende typekes onder jullie zitten die het niet kunnen laten nen mens wat te provoceren.
Dit is een hondenforum dus vragen staat vrij hee
Soit, ben weer lekker wakker geschoten en weet nu weer waarom ik hier weg bleef tijdje terug, denk dat ik dit maar terug zal doen !
Ondertussen al gewend dat er wat vervelende typekes onder jullie zitten die het niet kunnen laten nen mens wat te provoceren.
Soit, ben weer lekker wakker geschoten en weet nu weer waarom ik hier weg bleef tijdje terug, denk dat ik dit maar terug zal doen !
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Er staat weinig onaardigs, gewoon meningen. Jammer dat je niet de moeite neemt om op de nuttige reacties te reageren.
- dagmar88
- Zeer actief
Zamunda is gewoon een betweterschelsey schreef:Bedankt voor diegene die toch een normale reactie hebben kunnen geven in plaats van betweterig te antwoorden maar ja.

Wat een figuur

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zet de volgende keer 4 antwoorden bij je vraag .Kunnen mensen A B C of D aanvinken. Of ga naar HondenPage daar word er flink op los gevingerd onderling.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Zamunda
- Zeer actief
Dus je kunt beter maar gewoon naar me luisterendagmar88 schreef:Zamunda is gewoon een betweter![]()

Mensenkinderen, die honden kunnen niks goed doen en 'het HF' ook niet

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Asjemenou zeg.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
De eerste dag of dagen wordt er inderdaad minder geslapen en meer gespeeld enzo. Daarna zijn de onderlinge verhoudingen duidelijk, zijn de logeetjes enigszins gewend en keert de oude rust terug (al zijn de momenten dat er actie is dan wel intensiever dan met de standaard-roedel). Ik vind het heerlijk, hoor! En ja, in het begin moet ik af en toe de regels even duidelijk maken/bevestigen. Dat is wat intensiever dan als alles weer duidelijk is. Hoort er gewoon bij, vind ik
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Ik kan me ook wel eens storen aan de wat betweterige, negatieve reacties hier en daar op het forum maar jemig, dit topic is daar geen voorbeeld van.
Behalve dan de bijdrages van Zamunda maar iedereen weet toch dat zij een troll is

Behalve dan de bijdrages van Zamunda maar iedereen weet toch dat zij een troll is

- dagmar88
- Zeer actief
Je maakt wel een uitzondering toch, als de miniklapkaak heeeel braaf is?Nanna schreef: Honden vinden een roedel veel leuker. En neem het ze als sociale dieren eens kwalijk.

- mijke
- Zeer actief
Huh??? Nu kan het er op dit forum inderdaad soms lomp aan toe gaan maar daar zie ik in dit topic echt preciés helemaal niks van terug. Alleen Cleva formuleert het wat bot maarja, dat is gewoon Cleva. Ik snap niet waarom je zo gepikeerd reageert. Omdat we niet de gewenste antwoorden geven?schelsey schreef:Bedankt voor diegene die toch een normale reactie hebben kunnen geven in plaats van betweterig te antwoorden maar ja.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik weet niet of ik over straat durf met een hond van tweeduizend eurodagmar88 schreef:Je maakt wel een uitzondering toch, als de miniklapkaak heeeel braaf is?Nanna schreef: Honden vinden een roedel veel leuker. En neem het ze als sociale dieren eens kwalijk.