Die kunnen af... gif krijg je nooit meer uit een hond en helaas ben ik ervaringsdeskundige (niet met bravecto want dat komt er natuurlijk mede om die reden nooit in)Domor schreef:Nee, maar er wordt nogal eens gedaan alsof honden zo ongeveer per definitie omvallen als ze een (paar) keer bravecto krijgen. Terwijl het juist extreem veel gebruikt wordt en er zo heel af en toe een probleem mee is, waarbij meer dan eens de dosering niet op orde was en meestal het bij de tweede of derde pil gebeurt als ze trouw iedere 3 maanden gegeven worden. Een hond die 11kg weegt, dus voor 20kg hond een pil krijgt iedere 3 maanden, terwijl bij een enkele pil tot 9 maanden dode teken/vlooien gevonden worden, heeft vanaf pil 3 dus voor zo'n 35-40kg hond aan bravecto in zijn lijf. Voor de meeste dieren alsnog geen probleem, maar de kans op problemen wordt dan wel flink groter. Terwijl bij 1 of 2x per jaar een pil geven en opletten dat als je een hond hebt die net over de grens van het gewicht gaat, je maar 2/3e pil geeft (in dit geval zou dat dus 13-14kg zijn), je veel minder risico's neemt. Teken zijn nou ook niet bepaald onschuldige dieren en halsbanden kunnen ook voor ernstige schade zorgen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
teken controle
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: teken controle

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- krullie
- Zeer actief
ik gebruik ecostyle vlovrij.Zamunda schreef:De mensen die sprays gebruiken, welke gebruiken jullie?
-
- Zeer actief
Ik heb deze druppels icm EM-tekenband maar ik moet zeggen dat ik na elke wandeling wel teken ervanaf pluk.toots schreef:Ik gebruik Ceresto nooit meer.
Ik ga deze maar weer kopen.
https://www.natuurlijkvoordehond.nl/a-4 ... kdruppels/
Voor mijn gevoel werkt het niet zo goed.
Ivm drager/lijder MDR1 defect (collies) durf ik ook niet zo goed aan de chemische middelen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: honden opvang, enkel vragen aan diegen die dit ook doen
Bij de hond van mijn schoonmoeder werkten ze heel goed een mechelse herder. En bij Toots ook al wel minder. Sowieso niet tegen vlooien. Naar bij Toots had ik zonder druppels een keer 12 teken IN een bosrijk gebied in België toen ben ik die druppels gaan gebruiken. En had toen nog wel eens een teek maar niet meer zodanig. Ik heb afgelopen jaar ivm vlooien plaag de seresto geprobeerd maar daar is hij goed ziek van geworden. Nu met Dex is het kijken wat werkt. De druppels doe ik wel vaker dan eens in de 14 dagen. Dat lukte thuis nog wel maar als je vaak het bos bezoekt kan je het best een paar druppels in se nek en onder oksels doen om de paar dagen, je hoeft die pipetten niet in 1 keer leeg te gooien.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Hoeveel doseer je op hoeveel kilo hond?Persistence schreef:Ik heb deze druppels icm EM-tekenband maar ik moet zeggen dat ik na elke wandeling wel teken ervanaf pluk.toots schreef:Ik gebruik Ceresto nooit meer.
Ivm drager/lijder MDR1 defect (collies) durf ik ook niet zo goed aan de chemische middelen.
Gooi dat gerust omhoog hoor. En hoe smeer je je hond ermee in?

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Alex had eens 2 teken aan de onderkant van z'n tong
Nadat ik een weekend van huis was kwam ik thuis zat de achterkant (rond de anus) helemaal vol met teken van die grote die je hier op koeien ziet
Ik heb gaasjes in Betadine gedrenkt en ze er zelf allemaal uitgetrokken, ik heb er 30 geteld
Ze moet ergens in een nest zijn gaan zitten ...
Het waren wel "mooie" teken, met een oranje/beige tekening op hun rug

Nadat ik een weekend van huis was kwam ik thuis zat de achterkant (rond de anus) helemaal vol met teken van die grote die je hier op koeien ziet

Het waren wel "mooie" teken, met een oranje/beige tekening op hun rug

-
- Zeer actief
4 ml bij 10-25 kg, das een halve ampul. Maar omdat hij 23kg is heb ik voordat we naar de Ardennen gingen de andere helft er ook op gesmeerd. Druppel over zijn hele vacht en wrijf het erin, om zijn kraag duw ik zijn haar aan de kant zodat de druppels meer op zijn huid vallen, en met m'n handen smeer ik oksels/buik/liezen in.Hilde schreef:Hoeveel doseer je op hoeveel kilo hond?Persistence schreef:Ik heb deze druppels icm EM-tekenband maar ik moet zeggen dat ik na elke wandeling wel teken ervanaf pluk.toots schreef:Ik gebruik Ceresto nooit meer.
Gooi dat gerust omhoog hoor. En hoe smeer je je hond ermee in?
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik zou alles zo veel mogelijk doen zoals bij zijn kraag.
Het moet namelijk in het huidvet terecht komen en dat is lastiger als het op zijn vacht zit. En doseer gerust 6ml als je dat nodig hebt voor een goede verdeling.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Bij Dino deed mijn schoonmoeder elke 10 dagen een hele ampul. En dan ook nog spray als ze in het bos of ergens waar veel gras was ging wandelen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..