Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
runninggirl schreef:
De voering van de Anny-X kan veel beter tegen een stootje. De dames hier hebben 3 tuigen van Blaire, daar zitten na een jaar al wel wat gaten in van door de bossen crossen of aan elkaar trekken of prikkeldraad en dat soort dingen. Ik vind ze verder prachtig maar niet zo duurzaam in mijn ervaring (ook wat betreft de naden die soms loskomen na een tijdje). Het oudste tuigje is nu 3 jaar oud en die is eigenlijk echt wel versleten als je 'm ziet.
Die van Anny-x heb ik nu een paar maanden maar daar is die kleine uit gegroeid maar ziet er nog piekfijn uit. En toch ga ik straks weer voor de Blaire, want ja zelf kleurtjes samenstellen is wel heel leuk.
Welke voering had je gekozen bij blaire.de? De neopreen is heel snel lelijk. Ik heb nu de wolwalk (ofzo) en die blijft tot nu toe erg goed. Fleece schijnt ook slijtvaster te zijn dan neopreen.
Ja ik had neopreen inderdaad. Wat voor stof is wolwalk precies? Hoe wordt dat bijvoorbeeld bij nat worden? Dat vind ik bij fleece zo'n nadeel, dat het heel lang nat blijft en wat uitrekt met water.
Dat is 100% wol. Ik weet niet hoe het is als het nat is, aangezien alleen Lily wollwalk heeft en die zelden los is.
Dit zegt Blaire.de:
Wollwalk:
Unser Wollwalk besteht zu 100% aus reiner Schurwolle. Dadurch ist es atmungsaktiv und Schmutz- und Wasserabweisend. Es hat ein Flächengewicht von ca. 430g/qm
Hilde schreef:Ik zou trouwens sowieso kiezen voor een tuigje wat tussen de voorpoten doorloopt. Tuigen met een borstband, zoals de K9, zijn makkelijk aan te doen, maar zitten doorgaans niet zoals een tuig hoort te zitten. Het is belangrijk dat bij trekken de druk op het borstbeen van de hond komt te staan, de K9 (en soortgelijke tuigen) drukken vaak daarboven. Ook lopen tuigen met een borstband vaak over de schouders, terwijl je voor de vrije schouderbeweging dat juist wil voorkomen. Als derde let ik vaak op de ruimte in de oksel, zo voorkom je schuurplekken.
Zelf vind ik Perfect Fit tuigen, tuigen van http://www.4dox.nl en sommige tuigen van bv Ruffwear prettig, maar het hangt heel erg van de hond af. Zelf wilde ik voor Elmo graag een PF tuig, maar dat past hij niet.
Bijzonder dat je van PF geen tuig passend kreeg bij Elmo, want als ik het goed onthouden heb is dat nou juist het voordeel van PF (dat je verschillende maten voor de verschillende onderdelen kunt kiezen).
Ja, dat klopt. Maar wat het probleem was, dat het tuig OF een pietsie-beetje over zijn schouders liep (en dat wil ik niet), OF in zijn oksels kroop (en dat wil ik ook niet). Dus heel mooi tuig, maar het past, net als ieder ander tuig, niet bij iedere hond. Bij PF komen de problemen vaak bij slanke honden met een hoge borst.
En de Hurtta active ?
Die heb je in diverse kleurtjes , de opvallende hebben wel n andere naam maar zijn in principe t zelfde
Cayita had die als klein mupke al, de maat 45-60 maar ze hebben m ook in een maatje kleiner
Het hondje van mensen hier uit de straat heeft ook de kleinste maat
Heb m voor de andere honden ook , maar dan uiteraard in de grotere maten
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
runninggirl schreef:Die kleine van ons (12 kilo) heeft een tuigje van Anny-X die vind ik zelf heel mooi met knal oranje en bruin.
En anders bij Blaire.de zelf kleurtjes samenstellen.
Lou heeft met haar 14 kilo ook een anny-x, een roze
De Russische toy terriër van een bekende heeft ook een anny-x tuig. Da's een hondje van 2 kilo.
Ik vind het echt onwijs fijne tuigen. Degelijk, goed verstelbaar, leuke kleuren en fijn materiaal en pasvorm.
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Voor Toots had ik er een van rogz for dogz vond ik geweldig. Voor Dex heb ik nu een gewoon tuigje van rogz maar ik vind het een gekut met over het hoofd doen. Dus Ik heb een buddy belt besteld nu ook omdat het rogz for dogz instap voor hem nog te groot is. Tri ponti tuigen vind ik wel heel mooi ook. Maar ik wil dus het liefst zo snel mogelijk weer over op instap.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 27 mei 2018 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
O ik vond het k9 tuigje bij Toots helemaal niks. Hij was ook 30cm. Maar rank gebouwd. Bij een hondje met een bredere bouw kan het wel fijn zijn. Hurtta tuigen zijn ook idd fijn. Als je geen instap wilt. Bij een klein hondje zijn juist gewone tuigen irritant. Zeker als ze net wat te ruim zijn dat is echt geen gezicht. Vind ik.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..