Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gezinsuitbreiding: meet Maverick! filmpje...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ruudstofferboa
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador, teckel
Aantal honden: 2

Re: gezinsuitbreiding: meet Maverick!

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Hij is prachtig!!!
Heel veel plezier met hem :I:
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Wat een knapperd en wat een lief hoofd :I:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hij is leuk! :I: :I:

Heel veel plezier en geluk gewenst met deze prachtige vent :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Wauw hij is prachtig zeg.,gefeliciteerd en veel geluk samen!
Groetjes Heidi
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

dank voor alle leuke reacties en felicitaties :ok:
Ik heb wel een paar foto's van hem met de andere honden maar daar staat mijn man ook bij en die wil niet op het HF :wink:
Maar deze geeft een beetje beeld al is ie van bovenaf genomen:
Afbeelding

Gisteravond was het hier een dolle boel. Wij zaten buiten en Maverick had een paar tennisballen geroofd. Arme Amber, die tennisballen uitermate serieus neemt, maar qua snelheid natuurlijk geen enkele kans maakt, moest al haar vindingrijkheid uit de kast trekken om hem te slim af te zijn. Maverick slingerde de balletjes af en toe in de lucht en dan hoppa :lekkerpuh: . Hem interesseerde het minder dan niks, want hij wilde vooral lekker klooien. Uiteindelijk had ie een grote voetbal te pakken. Blijkbaar had ie het kunstje goed van Amber afgekeken, want hij bracht hem keurig naar me toe. Aanvankelijk liet ie pas na enig aandringen los, maar al gauw kreeg ie door dat de bal heerlijk werd weggegooid als ie losliet. Al na een paar minuten apporteerde hij de bal perfect :80: . Af en toe lekker even vlak langs Kailen racen om uit te dagen, maar die had al lang begrepen dat er achteraan rennen zinloos was en deed maar een halve poging. Ondertussen durfde Lizzy de tafel af te schooieren om hapjes te scoren, wat we beloonden omdat ik blij was dat ze er bij durfde te zijn.
Hoe dan ook was het een lekker zooitje en was de hele club na een paar uur doodmoe. De rest van de avond èn nacht was het dan ook muisstil in hondenland :E:

Vandaag vond er wel een klein schermutselingetje plaats tussen Kailen en Maverick. Maverick had een kauwhoefje die de anderen nooit willen, maar toen hij hem liet liggen, confisceerde Kailen hem gauw. En hij verdedigde deze schat met klare taal toen Maverick te dicht in de buurt kwam. Dat lijkt normaal, maar Kailen deelt altijd alles zonder nog maar een lipje op te tillen dus dit verbaasde me. Anders had ik ook nooit zo'n hoefje laten slingeren natuurlijk. Maverick vond het énig en ging uitdagend steeds naar hem toe, overigens met enig doel om te spelen, maar Kailen vond het niet leuk dus toen maar hoefje weg gehaald. Er vindt duidelijk wel iets plaats tussen deze twee. Maverick is een grote baby, maar trekt zich geen moer aan van de waarschuwingen van de anderen. Wel laat hij Lizzy beter met rust gelukkig en af en toe leg ik de senioren even apart zodat ze ff ongestoord kunnen slapen.
Maverick gaat dan lekker door met z'n clown-grappen. Zo heeft ie net in een onbewaakt ogenblik een grote koek van het aanrecht gestolen die iemand voor ons had gebakken, en is hij in de vijver gevallen :LOL:
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Oh God, daar ga je een hoop mee beleven :schrik: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oh wat een joekel, zo kun je het wel een beetje zien ja :80: !
Maverick gaat dan lekker door met z'n clown-grappen. Zo heeft ie net in een onbewaakt ogenblik een grote koek van het aanrecht gestolen die iemand voor ons had gebakken, en is hij in de vijver gevallen :LOL:
PROEST :LOL: ! Oh heerlijk zo'n lolbroek, alle grappen hier vertellen hoor :E: !
lucie
Zeer actief

geen grap maar wel een geluksmomentje: zojuist liep hier een ree op het land voor ons huis en Maverick zag hem :80: . Daar werd ie wel opgewonden van maar geen haar op zijn lijf die bedacht over het hek te springen :cheer:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Super :E: . Toch even een vuurdoop!
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

lucie schreef:geen grap maar wel een geluksmomentje: zojuist liep hier een ree op het land voor ons huis en Maverick zag hem :80: . Daar werd ie wel opgewonden van maar geen haar op zijn lijf die bedacht over het hek te springen :cheer:
Nóg niet. :engel: :mrgreen:

Wat een mooierd zeg! Wat een joekel ook! Hoe hoog is hij nou?
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat een knappe deugniet
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wat een heerlijkheid. Geniet ervan!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
lucie
Zeer actief

sjm schreef:
lucie schreef:geen grap maar wel een geluksmomentje: zojuist liep hier een ree op het land voor ons huis en Maverick zag hem :80: . Daar werd ie wel opgewonden van maar geen haar op zijn lijf die bedacht over het hek te springen :cheer:
Nóg niet. :engel: :mrgreen:
:MSN: afkloppen maar hij doet geen enkele springpoging, weglooppoging of wat dan ook :ok:
sjm schreef:Wat een mooierd zeg! Wat een joekel ook! Hoe hoog is hij nou?
:lol1: ik heb hem niet nagemeten maar bij de stichting zeiden ze 78 cm en ik geloof ze. ik hoef nog niet een klein beetje te bukken om aan te lijnen :mrgreen:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Zamunda schreef:Super :E: . Toch even een vuurdoop!
zeg dat, ik hield wel even m'n adem in!
Bij het wandeling merk je wel dat als ie de kans kreeg, hij direct weg zou zijn; hij is enorm gericht op wild. Maar goed, zolang hij op eigen terrein binnen de omheining blijft, vind ik het geen probleem om aangelijnd met hem te wandelen.
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

lucie schreef:
sjm schreef:Wat een mooierd zeg! Wat een joekel ook! Hoe hoog is hij nou?
:lol1: ik heb hem niet nagemeten maar bij de stichting zeiden ze 78 cm en ik geloof ze. ik hoef nog niet een klein beetje te bukken om aan te lijnen :mrgreen:
Zo dan. Nog ff een kleine 10cm hoger dan onze giraffe.
lucie
Zeer actief

Maverick ontwikkelt zich snel. Vannacht heeft hij de hele nacht doorgeslapen maar hij was ook echt doodmoe. Gisteravond hadden we ons weer op het terras geïnstalleerd voor een mooie show, en toen....gebeurde er helemaal niks :LOL: Meneer ging in het gras liggen slapen, terwijl de rest een beetje om de tafel heen schooierde.
Maar dat ie zo moe was, kwam niet van het spelen, want hij is geloof ik tot de conclusie gekomen dat het veel interessanter is om te kijken wat wij de hele dag aan het doen zijn, dan zelf iets te gaan verzinnen :oohja: . Heb ik er wéér zo één. Blijkbaar is het de manier van leven hier die dat met de honden doet. Hij raakt geen speeltje aan, behalve ballen omdat ie Amber daarmee uit de tent kan lokken.
Wat ie wel helemaal geweldig vindt, is waken. De herdertjes en hij maken er een sport van wie als eerste een reden heeft om naar de poort te rennen en alarm te slaan. Ik heb dus gewoon een herder in windhond-verpakking :lol1: . Al met al heeft hij het op die manier de hele dag druk en gebruikt ie de momenten dat wij zitten om zelf zijn rust te pakken :F:

Tussen de honden zelf is het nog een beetje aftasten. Met Amber gaat het prima. Die heeft door dat het een grote ongevaarlijke baby is en vindt hem (zowaar) totaal niet spannend. Lizzy wel en dat vind ik ook wel erg moeilijk om te zien want dat had ik zo graag willen voorkomen. Ik zie wel lichtpuntjes dus ik hoop dat het vertrouwen zal groeien. belangrijkste is dat Maverick zich met alle plezier laat afbekken door haar.
Kailen en hij zijn zowel (speel)maatjes als concurrenten. Kailen vindt hem toch wel wat spannend omdat ie zo groot en totaal onverstoorbaar is, maar hij snapt geloof ik ook wel dat het niet kwaad bedoeld is. Alleen probeert Maverick zich wel vaak tussen ons en Kailen in te duwen, dus er moet nog een evenwicht gaan ontstaan. Het gezamenlijke waken helpt wel het vertrouwen te vergroten.
't is wel een hele uitdaging zo'n jonge, vrijwel onopgevoede hond in zijn oudere evenwichtige roedel te introduceren hoor! Maar ieder succesje is winst en we genieten volop van ons grote knapperd :I:
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

lucie schreef:'t is wel een hele uitdaging zo'n jonge, vrijwel onopgevoede hond in zijn oudere evenwichtige roedel te introduceren hoor! Maar ieder succesje is winst en we genieten volop van ons grote knapperd :I:
Nou ik vind het allemaal al best goed klinken hoor! Helemaal probleemloos verloopt zoiets sowieso niet denk ik, ze moeten elkaar toch leren kennen eerst en dat is soms een beetje spannend en aftasten. Maar het klinkt alsof het allemaal best goed zal komen! Zoals je over hem schrijft klinkt hij geweldig, superleuke updates! :cheer:
lucie
Zeer actief

grap van de dag: ik maakte net een filmpje van hem met z'n nieuwe piepspeeltje. Toen ik hem afspeelde kwam hij even kijken of het filmpje gelukt was :LOL: :LOL: Hij kijkt boven de tafel uit en moest alles zien.
Dus met instemming van Maverick:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

mijke schreef:
lucie schreef:'t is wel een hele uitdaging zo'n jonge, vrijwel onopgevoede hond in zijn oudere evenwichtige roedel te introduceren hoor! Maar ieder succesje is winst en we genieten volop van ons grote knapperd :I:
Nou ik vind het allemaal al best goed klinken hoor! Helemaal probleemloos verloopt zoiets sowieso niet denk ik, ze moeten elkaar toch leren kennen eerst en dat is soms een beetje spannend en aftasten. Maar het klinkt alsof het allemaal best goed zal komen! Zoals je over hem schrijft klinkt hij geweldig, superleuke updates! :cheer:
dankjewel :D Ik wil vreselijk graag dat het een succes wordt en dat de andere 3 er niet onder lijden dat ik er zonodig weer een nieuwe bij moest :engel: . Maar je hebt gelijk natuurlijk.
Vanmiddag strooide ik eens wat kattenbrokjes op het erf om te zoeken en dat verliep allemaal heel vredig. Lizzy liet wel een keer flink haar tanden zien toen hij te dicht bij het brokje kwam wat zij op het oog had, maar toen ging ie doodkalm ergens anders snuffen :ok:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

lucie schreef:dankjewel :D Ik wil vreselijk graag dat het een succes wordt en dat de andere 3 er niet onder lijden dat ik er zonodig weer een nieuwe bij moest :engel: .
Dat begrijp ik heel goed, dat vind ik met Willem ook best lastig.

Heavy schreef:Wat een leukerd :D en je hebt ineens mini herders :80:
Haha, de verhoudingen kloppen helemaal niet hè :piew: :LOL: !
lucie
Zeer actief

Re: gezinsuitbreiding: meet Maverick! filmpje...

Afbeelding

verhoudingen zijn hier nog vreemder want hij staat hier achteraan en lijkt zo veel kleiner dan ie is, en Lizzy lijkt ineens heel dik :80:
maar goed, ze staan er alle 4 op.... :I:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Oh, het is maar een ukkie! Je centimeter klopt van geen kant hoor :pffff: .
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat een geweldige verhalen, Maverick klinkt als een enorme grapjurk, leuk!
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat leuk en wat een gave hond :ok: :ok:
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Wat is hij prachtig! :I: :I:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat fijn dat het zo goed gaat! Natuurlijk moeten ze even wat aftasten en moet er een nieuwe balans ontstaan, maar het klinkt heel gunstig allemaal.
En ja, je wilde wat meer leven in de brouwerij, volgens mij gaat dat wel lukken met hem! :lol1:
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Ben nu al Maverick-fan! :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”