Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Liefde op het eerste gezicht.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Liefde op het eerste gezicht.

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Johnny Jones schreef:
Brindlecardi schreef:Ik hoop dat het goed zal (en blijven) gaan.
Ik vind FB's niet altijd uitblinken in sociale handigheid, kan soms erg moeilijk uit pakken.

Vraag me algemeen wel eens af wat zo'n derde hond dan voor plezier brengt als het maakt dat je politie agent moet gaan spelen. Hoeft bij jou misschien niet eeuwig het geval te zijn hoor, maar als ik dit zo al hoor zou ik al denken, laat maar.
Maar goed, dat is ook precies de reden dat ik al jaren één hond heb en (sinds kort) een kat, heerlijk, die spreken elkaars taal niet en dat bevalt me prima. :mrgreen:
Juist leuk hoor, een wat grotere roedel!

Geef het even de tijd. Ik heb geen ervaring met dit type hond, maar ik heb wel veel ervaring met de introductie van een andere reu in onze roedel. Het heeft soms even tijd nodig voor ze elkaar allemaal accepteren. Je nieuwe hondje zal onzeker zijn in deze nieuwe situatie, niet zo gek dat hij uit zelfbehoud af en toe een grote bek heeft. Zo te lezen doen je andere honden het hartstikke goed.
Succes en hopelijk binnen een paar weken weer harmonie in je roedeltje!
Als je er de honden voor hebt wel.
Ik heb een makkelijke en prima sociale hond, maar zet er een hond naast met hetzelfde gedrag en ik ben de hele dag politie agent. Daar zou voor mij geen lol aan zijn.
Een stoïcijns exemplaar erbij zou dan weer prima kunnen.

Kortom, de combi en de match is wel heel belangrijk.
Denk ook dat je gewoon goed moet kijken of het een hond is die meerwaarde gaat geven, ipv dat het alleen onrust gaat brengen en je leuke duo nu eigenlijk breekt. In dat laatste geval begrijp ik de drang naar nog een hond dus niet en had ik het eerder begrepen als TS een probleemloos labrador teefje in huis zou nemen ipv 'n volhardende reu met een bijt geschiedenis.

Ik wens je natuurlijk wel veel succes en hoop van harte dat het voor alle partijen gaat slagen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Tja ik heb drie gecastreerde teven in huis, dat ging ook niet gelijk van een leien dak. Naarmate ze elkaar beter leerden kennen leerden ze elkaar ook meer waarderen maar in het begin was ik wel even politie-agentje.
Er zitten ook nadelen aan een roedel hoor, Mika vindt bijvoorbeeld alles eng en Rani vindt dat ze Mika moet beschermen. Maar verder vind ik de interactie onder elkaar erg leuk, ze hebben altijd wel iemand binnen de roedel om mee te spelen en rennen.

Veel succes met hem, hij ziet er erg leuk uit :I:
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

S@ndr@ schreef:tja, ik vind een wat grotere roedel ook wel fijn hoor, ben al weer aan t kijken of ik er nog 1 bij kan sprokkelen :mrgreen: .. zal dan waarschijnlijk toch een roemeentje worden of...... misschien dat ik dan toch ergens een lab kruising vandaan ga toveren, marktplaats of zo.. voorpret is zo leuk
Volgens mij had jij onze opvanger Jari zo leuk gevonden. Hij is nu alleen al met iemand mee op proef.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=324534
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ow jeah, dat had zomaar gekund, heb ik gelijk ook al gezegd, ik vind het een knapperd. :I: .. maar t zou zomaar van alles kunnen zijn, ,ik ga op mijn buikgevoel af, een soort van instinct of intuïtie net wat je het wilt noemen ,... ik vind niet leuker dan t roedel gebeuren
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Zo de dag is weer zo goed als voorbij. Buiten mijn eigen domme actie van vanochtend tijdens het wakker worden is het in huis best goed gegaan. Geen moeilijkheden en ze lopen allemaal wel ontspannen rond. Tijdens de actie van vanochtend probeerde hij mij overigens wel te bijten toen ik hem optilde maar lukte hem niet want ik had hem goed beet waardoor hij niet bij mij kon komen, hij bleef ook niet hangen in de agressie en meteen daarna was hij alweer kalm. Tijdens de ochtend wandeling heb ik hem (aangelijnd)meegenomen. Droef en Izzy konden nog wel even spelen want er waren vriendjes. Hummer liet een goede indruk achter en maakte aan de riem netjes met mensen en honden kennis. Even aan gekeken en Hummer bleef keurig rustig, dus toch maar los geprobeerd toen dook hij op 2 spelende honden. Uiteraard trok ik hem er gelijk vanaf en toen wederom mij bijten. Ik heb een kleine plek op mijn hand. De middag wandeling heb ik hem dus ook gewoon thuis gelaten en Droef en Izzy gewoon alleen meegenomen, konden ze ook even relaxen en ik vond het ook wel lekker om even niet zoveel met hem ook bezig te zijn. Hij was het er overigens zelf niet zo mee eens, heeft even staan piepen voor de deur maar stopte al snel weer.
Daarna heb ik hem nog een rondje meegenomen. Onzekerheid ten top! Hij durfde niet zo goed mee te lopen en uitvallende honden ging hij van borstelen en sneller lopen zonder ook maar 1 poging voor wat voor contact dan ook. Gelukkig is hij extreem voer gericht en kent een aardig scala aan commando's dus op die manier kan ik hem wel makkelijk afleiden buiten door er gewoon wat commando's aan te koppelen.
Het is ook te merken dat hij heel graag in hoekje en de bench ligt, dus hij heeft nu ook beneden maar een bench(hij zat er al in voor dat ding überhaupt fatsoenlijk stond. Kan ik ook morgen met een gerust hart gaan werken zonder dat hij ook maar iets verkeerds kan doen.

Ik ga wel opzoek naar een goed tuig voor hem denk ik maar. Ik merk dat hij de halsband niet zo fijn vind en ook snel last van zijn keel heeft omdat hij nog wel wat trekt(niet om het trekken maar er staat wel altijd wat spanning op), en een muilkorf gaat er komen zodat ik van alles met hem kan gaan oefenen maar hij geen succes met bijten heeft en ter behoud van mij vingers.

Ondanks dat hij toch wel aardig bewerkelijk is heeft hij ook zeker wel leuke kanten hoor. Vandaag wilde hij wel even stoeien met me. Toen zag ik ook gelijk dat hij een enorm scheef gebit heeft. Die tanden en kiezen zitten op de vreemdste plekken maar zag er wel keurig wit uit. Hij eet ook gewoon als een dijker, de meest harde dingen worden wel goed gekauwd dus hij zal er dan wel weinig last van hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Dees en Maylo schreef:Toen zag ik ook gelijk dat hij een enorm scheef gebit heeft. Die tanden en kiezen zitten op de vreemdste plekken maar zag er wel keurig wit uit.
Dat valt te verwachten bij kortsnuiten. Je kan nu eenmaal geen correct gebit in een halve bek proppen :wink:
Klinkt alsof ie er met wat geduld en training wel gaat komen, veel succes met hem :ok:
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

-Saskia- schreef:
Dees en Maylo schreef:Toen zag ik ook gelijk dat hij een enorm scheef gebit heeft. Die tanden en kiezen zitten op de vreemdste plekken maar zag er wel keurig wit uit.
Dat valt te verwachten bij kortsnuiten. Je kan nu eenmaal geen correct gebit in een halve bek proppen :wink:
Klinkt alsof ie er met wat geduld en training wel gaat komen, veel succes met hem :ok:
Ja het is ook niet heel onverwachts hoor. Dat bedoelde ik ook niet. Bedoel meer dat hij er echt prima mee overweg kan en ze er ondanks dat prima schoon uitzagen.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik ben heel erg benieuwd hoe het verder gaat lopen, erg interessant om je updates te lezen. Hoe gaat het nu met zijn vermoeidheid? Ik vind hem namelijk wel heel moe overkomen ook al heeft hij veel te verwerken. Nu heb ik pas 3 herplaatsers, 1 opvanger en drie logées gehad dus dat zegt natuurlijk ook niet alles over alle andere honden, maar ik herken die extreme vermoeidheid niet (en vraag me af of er niet ook nog een medische reden meespeelt).
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Zamunda schreef:Ik ben heel erg benieuwd hoe het verder gaat lopen, erg interessant om je updates te lezen. Hoe gaat het nu met zijn vermoeidheid? Ik vind hem namelijk wel heel moe overkomen ook al heeft hij veel te verwerken. Nu heb ik pas 3 herplaatsers, 1 opvanger en drie logées gehad dus dat zegt natuurlijk ook niet alles over alle andere honden, maar ik herken die extreme vermoeidheid niet (en vraag me af of er niet ook nog een medische reden meespeelt).
Die vermoeidheid gaat eigenlijk met de dag wel beter, ik denk ook dat dit gewoon een stukje onzekerheid is en dat dit zijn oplossing is om maar geen narigheid te krijgen. Maar hij slaapt nu ook vrijer. Ligt ook vaker gewoon languit op het kleed bijvoorbeeld. Dan wordt hij weer wakker en gaat wat door het huis heen scharrelen en wat drinken, komt een knuffel halen of wat dan ook en gaat weer even slapen, zo herhaalt zich dat nu en de momenten dat hij wakker is duren ook steeds langer. Alleen na 19.00 is bij hem gewoon klaar. De laatste avond wandeling hoeft ook niet perse volgens hem(ook al is dit maar een minuut of 10). Maar goed, wie weet heeft hij amper beweging gekregen in zijn leven. Hij is slank maar echt spiertjes ontbreken wel hoor.
Afbeelding
Biothane
WashBar
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Toch vind ik het wel positief klinken hoor; die aanvaringen heb je in het begin sowieso wel en daar moet je gewoon de tijd voor geven.
Meestal als het bij die franse bulletjes niet goed zit, dan is het niet af en toe een aanvaring, maar het de hele dag doorgaan.
Succes met het vrolijke 3 tal.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

noekie schreef:Toch vind ik het wel positief klinken hoor; die aanvaringen heb je in het begin sowieso wel en daar moet je gewoon de tijd voor geven.
Meestal als het bij die franse bulletjes niet goed zit, dan is het niet af en toe een aanvaring, maar het de hele dag doorgaan.
Succes met het vrolijke 3 tal.
Dank je! Dat idee heb ik ook wel een beetje. Op het moment dat het gebeurt denk ik echt wel even wtf waar ben ik aan begonnen. Maar hij is er elke keer zo weer uit. Net zo explosief als hij begint stopt het ook. En voor de rest is het best een leuk hondje hoor. Ging vanmiddag even kijken wat voor commando's hij zoal kon(op dat zelfde hondenveld waar hij dus dacht te moeten knokken om niks) en hij deed alles tot in de perfectie, het had goffer wel een herder kunnen zijn. :engel: Daar kan ik dus ook echt wel wat mee, gewoon wat oefeningen doen en zo zodat hij niet met narigheid bezig is.

Ook het feit dat hij vanmiddag gewoon met me wilde stoeien en daarbij languit op zijn rug lag terwijl Droef en Izzy er ook naast zaten vind ik bijvoorbeeld heel positief, en hij heeft dan ook gewoon een prima bijtrem en je mag overal aan trekken en doen. Dus tot zo ver gaat het wel de goede kant op en heb ik hoop.
Afbeelding
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Dees en Maylo schreef:
Zamunda schreef:Ik ben heel erg benieuwd hoe het verder gaat lopen, erg interessant om je updates te lezen. Hoe gaat het nu met zijn vermoeidheid? Ik vind hem namelijk wel heel moe overkomen ook al heeft hij veel te verwerken. Nu heb ik pas 3 herplaatsers, 1 opvanger en drie logées gehad dus dat zegt natuurlijk ook niet alles over alle andere honden, maar ik herken die extreme vermoeidheid niet (en vraag me af of er niet ook nog een medische reden meespeelt).
Die vermoeidheid gaat eigenlijk met de dag wel beter, ik denk ook dat dit gewoon een stukje onzekerheid is en dat dit zijn oplossing is om maar geen narigheid te krijgen. Maar hij slaapt nu ook vrijer. Ligt ook vaker gewoon languit op het kleed bijvoorbeeld. Dan wordt hij weer wakker en gaat wat door het huis heen scharrelen en wat drinken, komt een knuffel halen of wat dan ook en gaat weer even slapen, zo herhaalt zich dat nu en de momenten dat hij wakker is duren ook steeds langer. Alleen na 19.00 is bij hem gewoon klaar. De laatste avond wandeling hoeft ook niet perse volgens hem(ook al is dit maar een minuut of 10). Maar goed, wie weet heeft hij amper beweging gekregen in zijn leven. Hij is slank maar echt spiertjes ontbreken wel hoor.
Even mezelf corrigeren. Hummer lijkt kennelhoest te hebben opgelopen. :ugh: Kwam thuis na mijn werk, en flinke vieze snotneus. Stiekem had ik al zo'n vermoede dat het er aan zat te komen want de symptomen waren er wel. Maar goed het had natuurlijk kunnen komen door stress natuurlijk. Gisteren begon hij wat meer te niezen en een natte neus. Eigenlijk gewoon zoals het verloop bij Droef en Izzy ook gaat. Loom, vieze ogen en daarna snotteren(in geval van Droef) of hoesten(in geval van Izzy).

Werkdagje alleen is gewoon goed gegaan overigens. Waren allemaal relaxed toen ik thuis kwam.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

.
Laatst gewijzigd door Jackira op 24 mei 2018 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Johnny Jones
Zeer actief

Jackira schreef:https://sled-dog-rescue.com/pet/laska/

Ik ben helemaal verliefd en er kan hier geen hond bij want ik heb mn handen zo vol aan Jack en, en, en............ Maar kijk nou toch :I: :I: :I: Ze is een deel husky en ze zit in opvang in Den Haag :eek:
Ik denk dat het de bedoeling was om deze knapperd in dit topic http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=304663 te plaatsen?
Johnny Jones
Zeer actief

Vervelend van de kennelhoest, maar gelukkig is het verder vandaag goed gegaan.
Het zou wel een verklaring voor Hummer zijn slome gedrag kunnen zijn.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Johnny Jones schreef:
Jackira schreef:https://sled-dog-rescue.com/pet/laska/

Ik ben helemaal verliefd en er kan hier geen hond bij want ik heb mn handen zo vol aan Jack en, en, en............ Maar kijk nou toch :I: :I: :I: Ze is een deel husky en ze zit in opvang in Den Haag :eek:
Ik denk dat het de bedoeling was om deze knapperd in dit topic http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=304663 te plaatsen?
Ja sorry. Een nachtdienst hoofd heb ik :D het bericht gaat even in het goede topic :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”