Als je er de honden voor hebt wel.Johnny Jones schreef:Juist leuk hoor, een wat grotere roedel!Brindlecardi schreef:Ik hoop dat het goed zal (en blijven) gaan.
Ik vind FB's niet altijd uitblinken in sociale handigheid, kan soms erg moeilijk uit pakken.
Vraag me algemeen wel eens af wat zo'n derde hond dan voor plezier brengt als het maakt dat je politie agent moet gaan spelen. Hoeft bij jou misschien niet eeuwig het geval te zijn hoor, maar als ik dit zo al hoor zou ik al denken, laat maar.
Maar goed, dat is ook precies de reden dat ik al jaren één hond heb en (sinds kort) een kat, heerlijk, die spreken elkaars taal niet en dat bevalt me prima.
Geef het even de tijd. Ik heb geen ervaring met dit type hond, maar ik heb wel veel ervaring met de introductie van een andere reu in onze roedel. Het heeft soms even tijd nodig voor ze elkaar allemaal accepteren. Je nieuwe hondje zal onzeker zijn in deze nieuwe situatie, niet zo gek dat hij uit zelfbehoud af en toe een grote bek heeft. Zo te lezen doen je andere honden het hartstikke goed.
Succes en hopelijk binnen een paar weken weer harmonie in je roedeltje!
Ik heb een makkelijke en prima sociale hond, maar zet er een hond naast met hetzelfde gedrag en ik ben de hele dag politie agent. Daar zou voor mij geen lol aan zijn.
Een stoïcijns exemplaar erbij zou dan weer prima kunnen.
Kortom, de combi en de match is wel heel belangrijk.
Denk ook dat je gewoon goed moet kijken of het een hond is die meerwaarde gaat geven, ipv dat het alleen onrust gaat brengen en je leuke duo nu eigenlijk breekt. In dat laatste geval begrijp ik de drang naar nog een hond dus niet en had ik het eerder begrepen als TS een probleemloos labrador teefje in huis zou nemen ipv 'n volhardende reu met een bijt geschiedenis.
Ik wens je natuurlijk wel veel succes en hoop van harte dat het voor alle partijen gaat slagen.