Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondencamping Evensterk

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Hondencamping Evensterk

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik kende deze camping niet, maar ik kwam er vandaag toevallig langs.

Is iemand hier wel eens geweest? Ik ga binnenkort een meerdaagse wandeling maken en dit wordt dan mijn eerste stop, dus ben benieuwd.

Er staat o.a. "Je honden kunnen hier volop genieten, mogen op het terrein gewoon los ... "
Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt tijdens hoofdseizoen. Al denk ik dat in die ene nacht niet zoveel reuen tegen mijn tent aan kunnen zeiken :LOL:
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Hondencamping Evensterk

Ongelezen bericht door mijke »

Ik ken het niet maar het klinkt erg leuk! Nu alleen maar hopen dat er niet net een hele familie klapkaak tegelijk komt camperen :Q:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Cleva schreef:Zucht.

Je hond los mogen laten lopen is niet hetzelfde als je hond rotzooi mogen laten trappen.
nope, maar dat is wel wat ik denk dat gebeurt...

voor mij is zo'n zinnetje in ieder geval reden om zo'n camping te mijden als de ziekte
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Dat soort visioenen heb ik dan ook altijd.... ;-( Ik zou het mijden... want ELKE hond loopt dan los te struinen, komt bij jouw tent en jouw hond kijken... daar is niet elke hond van gediend. Mijn idee zou het niet zijn in elk geval.

Suzanne
Paisley
Zeer actief

Volgens mij is het hartstikke leuk hoor, zonder allemaal rare doemscenarios
Ik heb ik Luxemburg een keer op een overvolle camping gestaan waar een hele tolerante sfeer hing. Er liep ook vanalles los dus die van mij ook. Op den duur was er een jolige sliert honden in een treintje tussen de tenten door aan het zigzaggen, dolle pret.
Ja hoor, ik houd er van (en ben ook blij dat ik geen reu heb, want ik zou me wel enorm bezwaard voelen als er tòch een poot werd opgetrokken tegen een tent)
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

In Frankrijk 1x naar toe geweest, maar nooit weer. Honden van de eigenaar stroopten de tenten af op zoek naar voedsel, en ik werd helemaal kriegel van die "ze zoeken het zelf wel uit" houding die er heerste.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

M@scha schreef:
Cleva schreef:Zucht.

Je hond los mogen laten lopen is niet hetzelfde als je hond rotzooi mogen laten trappen.
nope, maar dat is wel wat ik denk dat gebeurt...

voor mij is zo'n zinnetje in ieder geval reden om zo'n camping te mijden als de ziekte
Inderdaad die sloeg ik snel over. Op de camping waar ik heen ga zijn honden toegestaan, aangelijnd (maar over een afzetting zoals ik gebruik wordt absoluut niet moeilijk gedaan).
Maar ik moet er niet aan denken dat ik wildvreemde reuen voor mn deur heb staan. Dat wordt niet gewaardeerd door zowel mijn honden als mijzelf
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Cleva schreef:Ik zou het best heel leuk vinden om te bekijken wat mijn honden dan zouden gaan doen.
Er moeten natuurlijk geen klapkaken rondlopen enzovoort maar verder is het best geestig.
Haha, dat zat ik precies ook te denken. Amy en Amoz zouden denk ik overal eten gaan zoeken en stelen, Taar zou het hele terrein onbegaanbaar maken met haar gegraaf - die zou ook rustig midden in een tent van iemand gaan staan graven - en Mila zou ons plekje met hand en tand gaan verdedigen. Ik denk dus dat wij beter maar niet kunnen gaan. :engel:

Maar als je makkelijke honden hebt die geen problemen hebben met bezoekende honden op 'hun' plekje en zich ook zonder toezicht braaf gedragen, kan zoiets best leuk zijn.
Ik neem aan dat je een dergelijke camping overslaat met een minder sociale of territoriale hond.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Cleva schreef:
DeDiana schreef: Maar als je makkelijke honden hebt die geen problemen hebben met bezoekende honden op 'hun' plekje en zich ook zonder toezicht braaf gedragen, kan zoiets best leuk zijn.
Ik neem aan dat je een dergelijke camping overslaat met een minder sociale of territoriale hond.
Precies. Gewoon gezellige honden.
Hein luistert zo goed dat hij bij onduidelijk snel even terug komt om nog tips te krijgen. Dat is echt een slijmjurk met een voorliefde voor precisie. :I:

Mira is het tegenovergestelde. Die loopt linea recta op de lunchende buren af en ze doet het de rest van de dag wel "op gevoel".
Zodra het savonds kil wordt komt ze met een zuur gezicht terug want dan moet ze in de geslaapzakte knielholtes van de baas dromen over wat ze allemaal voor leuks gedaan heeft.

Gaat allebei gewoon helemaal goed. Denk ik.

Zullen we er heen gaan om te testen?
Ja ja, zodat jij je kunt vermaken om de misdragingen van mijn honden? :LOL:
Met alleen Amoz zou ik het nog wel aandurven ;-)
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Cleva schreef:Ik zou het best heel leuk vinden om te bekijken wat mijn honden dan zouden gaan doen.
Er moeten natuurlijk geen klapkaken rondlopen enzovoort maar verder is het best geestig.
Haha nou precies. Twee jaar terug stond ik ook op een hondvriendelijke camping waar de hond los mocht. Dat was best gezellig, al was de hond van de overburen een beetje een flauw sujet maar dat viel best te managen. Ik was vooral erg verbaasd dat Oor de losstruinende kippen met rust liet :P
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Anne&Taar schreef:In Frankrijk 1x naar toe geweest, maar nooit weer. Honden van de eigenaar stroopten de tenten af op zoek naar voedsel, en ik werd helemaal kriegel van die "ze zoeken het zelf wel uit" houding die er heerste.
Volgens mij ben ik ook op die camping geweest!
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Mijn zus heeft er een seizoen plek.
Leuke camping mits je idd gewoon gezellige honden hebt en geen probleem hebt met een buurtende hond in je caravan.

Iedereen ruimt alles gewoon netjes op.
Mijn ding is het niet maar dat lukt ook niet met mijn honden maar als je leuke hupsiehonden hebt ja hoor
Groetjes Heidi
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik denk niet dat je daar veel onverantwoord klapkaakvolk tegenkomt.
Die gaan toch liever all inclusive naar Antalya.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

DeDiana schreef: Haha, dat zat ik precies ook te denken. Amy en Amoz zouden denk ik overal eten gaan zoeken en stelen, Taar zou het hele terrein onbegaanbaar maken met haar gegraaf - die zou ook rustig midden in een tent van iemand gaan staan graven - en Mila zou ons plekje met hand en tand gaan verdedigen. Ik denk dus dat wij beter maar niet kunnen gaan. :engel:
Hahaha :goeie:
Linda zou bij alle mensen knuffels gaan halen, maar tegelijk ook wat blikken werpen op de honden om de orde te handhaven. Linda houdt van rust, overdreven gedoe is ze niet van gediend.
En Aura is dan wel geen reu, maar die piest net zo gemakkelijk tegen alle tenten :F: . Hoe die zich verder gedraagt naar de andere honden durf ik niet te zeggen...
Paisley
Zeer actief

Ik ben er uiteindelijk niet geweest. Tijdens een wandeltripje zou ik er overnachten, maar ik kwam te vroeg op de dag langs de camping en ben doorgelopen en heb in het bos gekampeerd.
Ik wil nog wel een keer terug. Al doe doemverhalen die mensen zich hier in t hoofd halen zie ik echt niet gebeuren. T lijkt me hartstikke gezellig en ik hoef ook niet op de grond t gaan zitten met broodjes beenham. Ik zou het hartstikke leuk vinden om mn tent neer te zetten en mn honden de vrijheid geven om wat rond te struinen. Kamperen met honden vind ik hartstikke leuk maar niet als ik de honden alleen maar aan een touw kan hebben zoals bij de meeste campings.
Afbeelding
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Ben de camping op feestboek wel eens tegen gekomen. Maar de combinatie zoon van 5 die lekker druk is en vreemde honden die los lopen leek me toch niet zo een goede. Onze eigen honden weten niet beter maar een knul die hyperenthousiast langs komt rennen terwijl die met wapperende armen een vliegtuig nadoet ofzo haha kan nooit helemaal goed gaan. En kind heeft ook vakantie dus ook geen zin elke 1.5 minuut hem te roepen om te zeggen dat hij niet langs honden moet rennen
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik zou het zelf niet doen omdat ik Manu er nog wel voor aan zie elke tent te gaan markeren :schrik: Maar ik denk dat ze het verder geweldig zouden vinden. Manu zou op zijn eigen beleefde manier wat eten en aandacht schooien, de teefjes versieren en alles rondom mijn tent in de gaten houden. Uma zou lekker bij mij blijven liggen.
Tenzij er rondlopende kippen zijn, die zijn er dan niet lang maar 10 minuten vermaak is het wel voor hen :LOL: Ik zou het eigenlijk best leuk vinden! De camping dan, niet de kippenmassamoord :engel:
Paisley
Zeer actief

Manuma schreef: Tenzij er rondlopende kippen zijn, die zijn er dan niet lang maar 10 minuten vermaak is het wel voor hen :LOL: Ik zou het eigenlijk best leuk vinden! De camping dan, niet de kippenmassamoord :engel:
Loslopende kippen op een hondencamping zou ik sowieso een mank bedrijfsplan vinden :LOL:
Afbeelding
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Het is dan wel geen kamperen, maar hier zit op een mooie dag ook half Arnhem met hun hond los in park Sonsbeek. Tussen de barbecueënde en capoeiraënde mensen en rondwaggelende peuters. En die blijven echt niet allemaal bij hun kleedje (peuters en honden), maar het gaat altijd goed en dat is gezellig. Ik kan me voorstellen dat zo'n camping ook erg leuk is.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Nanna schreef:Ik wil het nog niet gedroomd hebben. :neenee:
Ga je lekker voor je tent ontbijten met verse croissants en broodjes beenham, staat de hele kynologie om je heen te kwijlen. En als het effe meezit nog ruzie krijgen om jouw beenham ook :LOL: Dan de zaak wegbrullen en als ze dan afdruipen nog even tegen je tent aanpissen ook.
Hahaha, ik zou me helemaal geen zorgen maken om de zogenaamde klapkaken. Waar je echt last van gaat hebben zijn beagles en labradors :tongue:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Paisley schreef:
Manuma schreef: Tenzij er rondlopende kippen zijn, die zijn er dan niet lang maar 10 minuten vermaak is het wel voor hen :LOL: Ik zou het eigenlijk best leuk vinden! De camping dan, niet de kippenmassamoord :engel:
Loslopende kippen op een hondencamping zou ik sowieso een mank bedrijfsplan vinden :LOL:
Ik had eens een caravan met eigen omheinde tuin in Drenthe gehuurd en daar liepen de kippen van de eigenaar die er voor woonde gewoon door onze tuin. Ik had Rio en Beau bij me en tot mijn grote verbazing ging het allemaal goed en hadden ze totaal geen interesse in de kippen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”