Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het houdt niet op.
Moderator: moderatorteam
- EllaBellaah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Het houdt niet op.
Na een hele tijd aan klooien met Cooper omdat we er maar niet achter kwamen waarom hij regelmatig kreupel liep zijn we er dankzij een orthopeed 100 kilometer verder op achter gekomen dat het om een gescheurde kruidband gaat. Een maand geleden is Cooper geopereerd dmv een tta operatie. De operatie was goed geslaagd en de orthopeed verwachtte 100% herstel.
De eerste paar weken van de revalidatie ging en goed, we hebben ons keurig aan het uitlaat advies gehouden en hem zoveel mogelijk rustig gehouden. Hij gebruikte al vrij vlot zijn poot weer en we zagen het zonnig in.
Zondag begon hij steeds slechter te lopen en maandag gebruikte hij zijn poot helemaal niet meer. Ik had meteen contact opgenomen met mijn dierenarts en ze dachten aan overbelasting en ik mocht de pijnstilling weer ophogen. Na een paar dagen zou het beter moeten gaan. Gisteren veranderde niks en ik vond Cooper erg ongelukkig, verschrikkelijk veel pijn, we mochten absoluut niet aan zijn poot komen, veel hijgen en niet weten hoe hij moest liggen. Opnieuw gebeld en ik mocht andere pijnstilling ophalen, als het slechter ging moest ik meteen weer bellen. Dezelfde avond nog zaten we weer bij de dierenarts omdat er ineens geel vocht uit zijn poot liep en het steeds dikker en warmer werd. Ze hebben hem een flinke spuit antibiotica gegeven en een tablet kuur van 10 dagen. Daarnaast is er een foto gemaakt om te kijken of alles van binnen nog in orde was, gelukkig was daar niks geks op te zien. Wel zagen ze dat de ontsteking in zijn knie zit en dat doet natuurlijk ontzettend pijn. De foto werd doorgestuurd naar de orthopeed zodat zij er ook nog even naar kan kijken.
Net ben ik door mijn dierenarts gebeld dat de orthopeed het niet helemaal vertrouwd, ze wil hem graag zelf zien en een punctie doen om te kijken om welke bacterie het precies gaat zodat hij heel gericht behandeld kan worden. We willen namelijk absoluut niet dat de ontsteking het geopereerde gebied gaat infecteren.
Mijn vriend en ik kunnen allebei niet makkelijk vrij krijgen, als de orthopeed om de hoek zat kon mijn vriend wel even weg, maar het is een uur rijden. Een vriendin waar Cooper dol op is heeft gelukkig aangeboden om met hem oppad te gaan.
Zo blijven we bezig, ik kan me haast niet meer voorstellen dat hij over een paar maanden weer als een jonge hond kan rond dartelen, het ziet er nu zo uitzichtloos uit.
Gelukkig is hij vandaag wat minder onrustig, de medicatie lijkt zijn werk te doen. Hij kwispelt af en toe en verder ligt hij rustig te slapen.
Nou maar hopen dat het morgen allemaal goed gaat en behandeling snel aanslaat...
De eerste paar weken van de revalidatie ging en goed, we hebben ons keurig aan het uitlaat advies gehouden en hem zoveel mogelijk rustig gehouden. Hij gebruikte al vrij vlot zijn poot weer en we zagen het zonnig in.
Zondag begon hij steeds slechter te lopen en maandag gebruikte hij zijn poot helemaal niet meer. Ik had meteen contact opgenomen met mijn dierenarts en ze dachten aan overbelasting en ik mocht de pijnstilling weer ophogen. Na een paar dagen zou het beter moeten gaan. Gisteren veranderde niks en ik vond Cooper erg ongelukkig, verschrikkelijk veel pijn, we mochten absoluut niet aan zijn poot komen, veel hijgen en niet weten hoe hij moest liggen. Opnieuw gebeld en ik mocht andere pijnstilling ophalen, als het slechter ging moest ik meteen weer bellen. Dezelfde avond nog zaten we weer bij de dierenarts omdat er ineens geel vocht uit zijn poot liep en het steeds dikker en warmer werd. Ze hebben hem een flinke spuit antibiotica gegeven en een tablet kuur van 10 dagen. Daarnaast is er een foto gemaakt om te kijken of alles van binnen nog in orde was, gelukkig was daar niks geks op te zien. Wel zagen ze dat de ontsteking in zijn knie zit en dat doet natuurlijk ontzettend pijn. De foto werd doorgestuurd naar de orthopeed zodat zij er ook nog even naar kan kijken.
Net ben ik door mijn dierenarts gebeld dat de orthopeed het niet helemaal vertrouwd, ze wil hem graag zelf zien en een punctie doen om te kijken om welke bacterie het precies gaat zodat hij heel gericht behandeld kan worden. We willen namelijk absoluut niet dat de ontsteking het geopereerde gebied gaat infecteren.
Mijn vriend en ik kunnen allebei niet makkelijk vrij krijgen, als de orthopeed om de hoek zat kon mijn vriend wel even weg, maar het is een uur rijden. Een vriendin waar Cooper dol op is heeft gelukkig aangeboden om met hem oppad te gaan.
Zo blijven we bezig, ik kan me haast niet meer voorstellen dat hij over een paar maanden weer als een jonge hond kan rond dartelen, het ziet er nu zo uitzichtloos uit.
Gelukkig is hij vandaag wat minder onrustig, de medicatie lijkt zijn werk te doen. Hij kwispelt af en toe en verder ligt hij rustig te slapen.
Nou maar hopen dat het morgen allemaal goed gaat en behandeling snel aanslaat...
Groetjes Ella & Cooper 
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Het houdt niet op.
Wat naar zeg. Onze Jura kreeg ook een ontsteking in de knie na haar eerste knieoperatie. Dat was heel pijnlijk inderdaad maar met de antibioticakuur ging het elke dag flink vooruit.
Wat misschien nog een tip is, wij deden een sjaal onder haar buik door die we dan vasthielden zodat we haar ook bij de (korte) wandelingen konden ondersteunen bij plassen enzo. Dan kwam er niet te veel gewicht op de zere knie. Het is even oefenen maar ik vond het echt ideaal tijdens die moeilijke dagen voor haar.
Beterschap!
Wat misschien nog een tip is, wij deden een sjaal onder haar buik door die we dan vasthielden zodat we haar ook bij de (korte) wandelingen konden ondersteunen bij plassen enzo. Dan kwam er niet te veel gewicht op de zere knie. Het is even oefenen maar ik vond het echt ideaal tijdens die moeilijke dagen voor haar.
Beterschap!
- EllaBellaah
- Zeer actief
Hij loopt momenteel helemaal niet op die poot, snap ik als er een ontsteking zit. Gelukkig is hij vandaag al wat meer zichzelf, hij doet af en toe kwispelen, kijkt blij als ik iets lekkers voor hem uit de kast pak en hij is een stuk minder onrustig. De pillen lijken toch hun werk te gaan doen.
Een vriendin gaat morgen op pad met hem. Ik heb met een briefje gemaakt met alle dingen die ik zelf ook zou door geven aan de orthopeed met dingen als hij eet, drinkt, poept, plast goed, gaat graag kort mee naar buiten voor een frisse neus, dat hij zich al een stuk beter voelt dan eerst etc.
We balen er ontzettend van en het is verschrikkelijk om te zien dat je maatje zo veel pijn heeft. Maar we doen er alles aan om hem weer op de been te krijgen!
Een vriendin gaat morgen op pad met hem. Ik heb met een briefje gemaakt met alle dingen die ik zelf ook zou door geven aan de orthopeed met dingen als hij eet, drinkt, poept, plast goed, gaat graag kort mee naar buiten voor een frisse neus, dat hij zich al een stuk beter voelt dan eerst etc.
We balen er ontzettend van en het is verschrikkelijk om te zien dat je maatje zo veel pijn heeft. Maar we doen er alles aan om hem weer op de been te krijgen!
Groetjes Ella & Cooper 
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
wat naar zeg
hopelijk gaat het net als bij Runningirl met de juiste medicatie snel weer beter. sterkte, wachten is ook helemaal niet fijn 
- EllaBellaah
- Zeer actief
Vanmorgen een klein lichtpuntje. Hij loopt nog steeds niet op de poot maar er stroomt geen vocht meer uit!
Groetjes Ella & Cooper 
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- EllaBellaah
- Zeer actief
Pff stress voor een mens is helemaal niet goed.
Vanmiddag is Cooper met een vriendin bij de orthopeed geweest. De orthopeed was heel blij dat hij vandaag nog langs kon komen want ze maakte zich flink zorgen om hem. Wond vocht is gewoon niet goed een maand na de operatie en dit is geen goed herstel. Er is een nieuwe foto gemaakt zodat de schroeven van het implantaat beter zichtbaar zouden zijn, aangezien de orthopeed bang was dat daar iets niet goed zit. Wat duurt een kwartiertje tot dat je het verlossende appje krijgt dan lang... godzijdank zag dat er allemaal goed uit! Hoe de ontsteking in zijn knie is gekomen weet ze ook niet. Nu krijgt hij twee soorten antibiotica in een hele hoge dosering om zo snel mogelijk van de ontsteking af te komen. Er bestaat een kans dat die namelijk bij het implantaat gaat zitten en dat willen we absoluut niet, dat zou flinke foute boel zijn. Dinsdag krijg ik de uitslag van het punctie onderzoek, wellicht wordt dan de antibiotica nog aangepast. Voor nu twee soorten zodat we zeker weten dat er iets bij zit waar de bacterie niet tegen kan.
Hij zal binnen een paar dagen zijn poot wel weer moeten gebruiken anders moet ik weer contact opnemen.
Wat een spanning! Hij is nu weer lekker thuis in zijn eigen mandje
Vanmiddag is Cooper met een vriendin bij de orthopeed geweest. De orthopeed was heel blij dat hij vandaag nog langs kon komen want ze maakte zich flink zorgen om hem. Wond vocht is gewoon niet goed een maand na de operatie en dit is geen goed herstel. Er is een nieuwe foto gemaakt zodat de schroeven van het implantaat beter zichtbaar zouden zijn, aangezien de orthopeed bang was dat daar iets niet goed zit. Wat duurt een kwartiertje tot dat je het verlossende appje krijgt dan lang... godzijdank zag dat er allemaal goed uit! Hoe de ontsteking in zijn knie is gekomen weet ze ook niet. Nu krijgt hij twee soorten antibiotica in een hele hoge dosering om zo snel mogelijk van de ontsteking af te komen. Er bestaat een kans dat die namelijk bij het implantaat gaat zitten en dat willen we absoluut niet, dat zou flinke foute boel zijn. Dinsdag krijg ik de uitslag van het punctie onderzoek, wellicht wordt dan de antibiotica nog aangepast. Voor nu twee soorten zodat we zeker weten dat er iets bij zit waar de bacterie niet tegen kan.
Hij zal binnen een paar dagen zijn poot wel weer moeten gebruiken anders moet ik weer contact opnemen.
Wat een spanning! Hij is nu weer lekker thuis in zijn eigen mandje
Groetjes Ella & Cooper 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Duimen dat het goed gaat 
- EllaBellaah
- Zeer actief
Wat een berg medicijnen krijgt ons maatje nu. Vanmorgen bij zijn ontbijt een half tablet clavubactin hoogste dosering, 1 tablet tramadol 80mg en metacam. Vanavond 3 kwart tablet clavubactin, tramadol en een tablet enrofloxoral 150mg en daarbij nog rimadyl. Nou maar hopen dat de antibiotica snel gaat werken. Het viel me vannacht wel op dat hij iets vaker op zijn rechter zij gaat liggen. Niet lang, na 10 minuutjes draait hij zich weer om, maar hij doet het tenminste wel weer.
Groetjes Ella & Cooper 
- runninggirl
- Zeer actief
Jura kreeg toen ook tramadol bij, en we merkten dat ze er veel baat bij had tegen de pijn. Even volhouden nog en hopelijk vanaf nu alleen nog een stijgende lijn qua herstel!
- dagmar88
- Zeer actief
Mijn meisje bleek niet goed op normale hoeveelheden ab te reageren. Op een gegeven moment was het er op of er onder, met een abces door een splinter in haar keel.EllaBellaah schreef:Wat een berg medicijnen krijgt ons maatje nu. Vanmorgen bij zijn ontbijt een half tablet clavubactin hoogste dosering, 1 tablet tramadol 80mg en metacam. Vanavond 3 kwart tablet clavubactin, tramadol en een tablet enrofloxoral 150mg en daarbij nog rimadyl. Nou maar hopen dat de antibiotica snel gaat werken. Het viel me vannacht wel op dat hij iets vaker op zijn rechter zij gaat liggen. Niet lang, na 10 minuutjes draait hij zich weer om, maar hij doet het tenminste wel weer.
Met die clavubactin is het (na een andere kuur die niets deed) helemaal goed gekomen, dus hoop dat het bij cooper ook zo goed aanslaat
- EllaBellaah
- Zeer actief
Goed om te horen dat de clavubactin goed heeft gewerkt bij jouw hond Dagmar88! Dat geeft me weer goede moed. Hoe snel merkte je verschil? Deze krijgt hij al sinds woensdag avond, maar de orthopeed heeft gisteren de dosis verhoogd dus daar zijn we sinds gisteravond mee bezig.
We merken inderdaad dat de tramadol wel wat voor hem doet. Hij is er erg slaperig van, maar hij is wel wat meer zichzelf. Boos blaffen naar de buurman die langs loopt, gluren naar de katten die buiten langs komen, kwispelen als we thuis komen en hij komt ons ook weer begroeten. Zijn poot gebruikt hij nog niet maar we zijn al lang blij dat hij weer wat meer zichzelf is.
We merken inderdaad dat de tramadol wel wat voor hem doet. Hij is er erg slaperig van, maar hij is wel wat meer zichzelf. Boos blaffen naar de buurman die langs loopt, gluren naar de katten die buiten langs komen, kwispelen als we thuis komen en hij komt ons ook weer begroeten. Zijn poot gebruikt hij nog niet maar we zijn al lang blij dat hij weer wat meer zichzelf is.
Groetjes Ella & Cooper 
- dagmar88
- Zeer actief
Wel een week voor de zwelling af begon te nemen. Haar temperatuur en de warmte van het abces zelf gingen sneller omlaag, een dag of drie meen ik.EllaBellaah schreef:Goed om te horen dat de clavubactin goed heeft gewerkt bij jouw hond Dagmar88! Dat geeft me weer goede moed. Hoe snel merkte je verschil? Deze krijgt hij al sinds woensdag avond, maar de orthopeed heeft gisteren de dosis verhoogd dus daar zijn we sinds gisteravond mee bezig.
Slaperigheid van de tramadol zou snel minder moeten worden, dat is even wennen.
- EllaBellaah
- Zeer actief
Na de operatie was hij zeker de eerste twee weken erg rustig en veel slapen. Herstellen kost natuurlijk ook veel energie. Vandaag overdag heeft hij regelmatig een half uur tot een uur op zijn slechte poot gelegen, toch weer een klein signaal dat de pijn wat minder wordt. Ik heb net zijn poot een beetje gemasseerd, hij vond alle aanrakingen prima en gaf geen pijn aan. Geen idee of het wat helpt, maar hij was er van in slaap gevallen dus hij vond het vast fijn.
Groetjes Ella & Cooper 
- EllaBellaah
- Zeer actief
Cooper is dinsdag voorzichtig weer begonnen met zijn poot te gebruiken. Hij loopt elke dag ietsje beter, hij belast hem nog niet 100% maar de orthopeed verwacht dat dat ook komt doordat hij momenteel totaal geen spieren meer in die poot heeft zitten dus er zit ook geen kracht meer in.
Vandaag weer contact met de orthopeed gehad en het heeft me weer goede moed gegeven. De ontsteking blijft een vrij onschuldige huidbacterie te zijn die goed te behandelen is met de clavubactin. Ze wilde er wel nog 4 weken mee door gaan, dan moet het sowieso goed komen.
Morgen hadden we eigenlijk een afspraak staan voor de 6 weken controle. Maar we hoeven niet helemaal naar Gorinchem te rijden. Ze vond de genezing al heel goed te zien op de foto die 1,5 week geleden is gemaakt. We mogen vanaf vandaag ook weer rustig opbouwen met wandelen. Tot 6 keer per dag een kwartiertje en dat mogen we dan met 5 minuten per twee weken opbouwen. Als we op een half uur zitten mogen we ook het loslopen weer opbouwen.
Het lijkt dus weer de goede kant op te gaan!
Vandaag weer contact met de orthopeed gehad en het heeft me weer goede moed gegeven. De ontsteking blijft een vrij onschuldige huidbacterie te zijn die goed te behandelen is met de clavubactin. Ze wilde er wel nog 4 weken mee door gaan, dan moet het sowieso goed komen.
Morgen hadden we eigenlijk een afspraak staan voor de 6 weken controle. Maar we hoeven niet helemaal naar Gorinchem te rijden. Ze vond de genezing al heel goed te zien op de foto die 1,5 week geleden is gemaakt. We mogen vanaf vandaag ook weer rustig opbouwen met wandelen. Tot 6 keer per dag een kwartiertje en dat mogen we dan met 5 minuten per twee weken opbouwen. Als we op een half uur zitten mogen we ook het loslopen weer opbouwen.
Het lijkt dus weer de goede kant op te gaan!
Groetjes Ella & Cooper 
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik hoop dat het doorzet met het herstel, maar wat is het spannend zo hè nu hij zijn poot niet wil gebruiken.
- EllaBellaah
- Zeer actief
Hij loopt er nu weer voorzichtig op. Nog niet constant, maar hij loopt zeker de helft van de tijd weer op die poot. De orthopeed was ook heel opgelucht om te horen dat Cooper elke dag weer opknapte. Ze maakte zich zo zorgen om hem. Het is een ontzettend lieve vrouw, maar zo lastig dat ze zo ver weg werkt.
Groetjes Ella & Cooper 
- runninggirl
- Zeer actief
Die eerste periode van herstel is moeilijk, maar fijn dat er vooruitgang in zit.
Je zou evt. voor spieropbouw ook aquatherapie kunnen overwegen zodra de wond goed dicht zit.
Je zou evt. voor spieropbouw ook aquatherapie kunnen overwegen zodra de wond goed dicht zit.
- EllaBellaah
- Zeer actief
Ik heb geen idee of ik hem daar blij mee maak. Zwemmen is absoluut niet zijn ding. Zou een beetje pootje baden ook al iets helpen voor de spieren? Hij gaat namelijk wel met zijn voeten in het water. Wellicht dat het water er voor zorgt dat hij zijn poten beter optilt.
Groetjes Ella & Cooper