Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenarts waarschuwt:dodelijke hondenziekte Duitse grens

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Dierenarts waarschuwt:dodelijke hondenziekte Duitse gren

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Hilde schreef:
under the red sky schreef:Waarom wordt zo vaak gedacht dat mensen die pups (min of meer) standaard enten, niet gaan titeren. Ik vind het namelijk een prima manier om achteraf te checken of de puppyentingen zijn aangeslagen.
Is het ook. Maar waarom zou je eerst regulier vaccineren om er achteraf achter te komen dat het allemaal niet is aangeslagen omdat er nog antistoffen waren? Dan kun je toch beter titeren vóór je gaat vaccineren, om zo het juiste moment te bepalen?
Dat zou sowieso mijn voorkeur hebben.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Omdat je ook met titeren het juiste moment niet weet. Het verschilt per hond en het verschilt per vaccin. Soms slaat een enting aan terwijl de titer nog op 2 staat, soms is 1 nog te hoog. Dat hele meten is weten-verhaal wordt zwaar overschat.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

HillieS schreef:
Tineke schreef:
DeDiana schreef: Precies. Ik hoor het best vaak, mensen die hun hond niet vaccineren en die ook niet titeren. Dat zijn vooral mensen die door ophef over de risico's van vaccinaties hun hond niet meer willen vaccineren, net zoals de vaccinatiegraad bij kinderen afneemt. Sommigen weten ook niet van het bestaan van titeren. Overigens zouden die mensen waarschijnlijk ook niet vaccineren als de titer te laag zou blijken te zijn, dus een titerbepaling voegt dan ook niet per se iets toe.
Ja en het scheelt ook lekker in je portemonnee natuurlijk als je niet ent en niet laat titeren.
Dat zal ook zeker meespelen.
Onze eigen dierenarts kan je sinds kort ook laten titeren ben ik wel blij mee, lekker vertouwd voor de honden.
Ehmmm... Ik vermoed dat je dat niet helemaal zo bedoeld :LOL:

Maar ik ben wel blij dat ik dankzij te titeren weet dat allebei de honden nog ruim voldoende beschermd zijn tegen hondenziekte.
Ha ha nee inderdaad ik zie het :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

under the red sky schreef:Omdat je ook met titeren het juiste moment niet weet. Het verschilt per hond en het verschilt per vaccin. Soms slaat een enting aan terwijl de titer nog op 2 staat, soms is 1 nog te hoog. Dat hele meten is weten-verhaal wordt zwaar overschat.
Ja, ja, uitzonderingen. Ook nog afhankelijk van wie beoordeelt heeft of het een 1 of een 2 is.
In principe als je op 0 of 1 vaccineert, slaat de enting aan. Titeren is geen stom gokwerk. En met titeren kom je zichtbaar dichterbij het juiste moment dan met blind vaccineren, want dan heb je geen idee.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Tineke schreef:
HillieS schreef:
Tineke schreef:
DeDiana schreef: Precies. Ik hoor het best vaak, mensen die hun hond niet vaccineren en die ook niet titeren. Dat zijn vooral mensen die door ophef over de risico's van vaccinaties hun hond niet meer willen vaccineren, net zoals de vaccinatiegraad bij kinderen afneemt. Sommigen weten ook niet van het bestaan van titeren. Overigens zouden die mensen waarschijnlijk ook niet vaccineren als de titer te laag zou blijken te zijn, dus een titerbepaling voegt dan ook niet per se iets toe.
Ja en het scheelt ook lekker in je portemonnee natuurlijk als je niet ent en niet laat titeren.
Dat zal ook zeker meespelen.
Onze eigen dierenarts kan je sinds kort ook laten titeren ben ik wel blij mee, lekker vertouwd voor de honden.
Ehmmm... Ik vermoed dat je dat niet helemaal zo bedoeld :LOL:

Maar ik ben wel blij dat ik dankzij te titeren weet dat allebei de honden nog ruim voldoende beschermd zijn tegen hondenziekte.
Ha ha nee inderdaad ik zie het :mrgreen:
:mrgreen:
Afbeelding
Suusz27
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Suusz27 »

En toch blijf ik het soms lastig vinden, wel of niet enten bij bijvoorbeeld een zieke hond.
Teun titeren we en wordt bijgeënt wanneer nodig, als pup is hij pas geënt nadat de titer aangaf dat het nodig was.
Maar dan heb ik ook een speciaal geval wat al erg gevoelig is voor enten, lees 2 maanden lang jeuk. Met daarnaast helaas een gen wat mastceltumoren aanmaakt, helemaal bij lagere weerstand.... en ja, waar doe je dan verstandig aan, wel of niet enten (na het titeren)....
Ik zit al maanden in het dilemma en helemaal na het lezen van dit nieuws (een aantal weken terug werd het elders al gepubliceerd). Ik blijf hem lastig vinden...
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Suusz27 schreef:En toch blijf ik het soms lastig vinden, wel of niet enten bij bijvoorbeeld een zieke hond.
Teun titeren we en wordt bijgeënt wanneer nodig, als pup is hij pas geënt nadat de titer aangaf dat het nodig was.
Maar dan heb ik ook een speciaal geval wat al erg gevoelig is voor enten, lees 2 maanden lang jeuk. Met daarnaast helaas een gen wat mastceltumoren aanmaakt, helemaal bij lagere weerstand.... en ja, waar doe je dan verstandig aan, wel of niet enten (na het titeren)....
Ik zit al maanden in het dilemma en helemaal na het lezen van dit nieuws (een aantal weken terug werd het elders al gepubliceerd). Ik blijf hem lastig vinden...
Eerst titeren en dan verder kijken. Wachten tot er iets op 0 of 1 staat. Parvo en hondenziekte vaccineren, het liefst parvo alleen of de puppy DP en niet de DHP. Verder die dag/week zo weinig mogelijk doen, niet ontwormen, geen andere medicatie, etc. Eventueel laten ontstoren. Of inderdaad besluiten niet te vaccineren. Ik zou eerst echt titeren en dan verder bedenken wat je wil.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

under the red sky schreef:Waarom wordt zo vaak gedacht dat mensen die pups (min of meer) standaard enten, niet gaan titeren. Ik vind het namelijk een prima manier om achteraf te checken of de puppyentingen zijn aangeslagen.
waarom wordt er ook zo vaak gedacht dat mensen die pups laten titeren niet de pups een "standaard" enting geven? ik vind het een prima manier om op maat te enten ipv standaard een enting er in te duwen die hoogst waarschijnlijk niet aan slaat :wink:

ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”