Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

knoflook antivlo

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
EvavT schreef:
Angel-eyes schreef:Frontline??De grootste chemische zooi die er is tegen vlooien,honden die een kale kraag krijgen,haaruitval e.d.Nee hoor er zijn zat natuurlijke alternatieve die gewoon net zo goed werken!
VERTEL DAN WELKE, afgeven op, prima maar geef dan wel een andere manier aan.
Ik ben zeker tegen die chemische zooi maar als dat het enige is wat afdoende is kies ik er toch voor, want ik wil geen hond die vol met vlooien rondloopt.
Wat doe jij dan tegen wormen? (ik 1 x per jaar een pilletje van de da) :zwaai:
Wat ik tegen wormen geef???Niks,zolang ze er nog geen last van hebben,en als ze er last van krijgen zie je het toch direct?Dan krijgen ze een pilletje. :zwaai:
dan zou ik me er toch wat beter in verdiepen, want er zijn wormen die NIET ZICHTBAAR zijn! Dus dan heeft woefie het wel alleen zie je het niet!
En daarnaast, kruip je elke keer in de struiken om het poepje van je hond op te zoeken dan? Of poept ie van jou op de stoep zodat je er meteen bij kan? Ik kan hier het drolletje nooit weervinden, wordt helemaal verstopt.
Die van mij schijt in het gras! :mrgreen:
En de meest gangbare wormen zijn wel zichtbaar,Giardia e.d komen niet zo gauw voor en dan nog,jij Drontalletje helpt dan ook niet hoor?Mijn honden hebben er toch geen last van,misschien zou het komen dat ze vers eten en geen brokkencrap? :mrgreen:
Frontline is en blijft vergif al praat je uren erover,het staat nota bene op het doosje zelf en waarom moet je handschoenen erbij aan doen?
Je moest eens weten hoeveel honden er de dupe van zijn geworden?
Als er gewoon een aantal merken zijn die natuurlijk zijn en net zo goed werken dat verkies ik toch echt dat boven Frontline?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
EvavT schreef: VERTEL DAN WELKE, afgeven op, prima maar geef dan wel een andere manier aan.
Ik ben zeker tegen die chemische zooi maar als dat het enige is wat afdoende is kies ik er toch voor, want ik wil geen hond die vol met vlooien rondloopt.
Wat doe jij dan tegen wormen? (ik 1 x per jaar een pilletje van de da) :zwaai:
Wat ik tegen wormen geef???Niks,zolang ze er nog geen last van hebben,en als ze er last van krijgen zie je het toch direct?Dan krijgen ze een pilletje. :zwaai:
dan zou ik me er toch wat beter in verdiepen, want er zijn wormen die NIET ZICHTBAAR zijn! Dus dan heeft woefie het wel alleen zie je het niet!
En daarnaast, kruip je elke keer in de struiken om het poepje van je hond op te zoeken dan? Of poept ie van jou op de stoep zodat je er meteen bij kan? Ik kan hier het drolletje nooit weervinden, wordt helemaal verstopt.
Die van mij schijt in het gras! :mrgreen:
En de meest gangbare wormen zijn wel zichtbaar,Giardia e.d komen niet zo gauw voor en dan nog,jij Drontalletje helpt dan ook niet hoor?Mijn honden hebben er toch geen last van,misschien zou het komen dat ze vers eten en geen brokkencrap? :mrgreen:
die van mij hebben ook NERGENS last van daarom beter voorkomen dan genezen schatje, mijn brokkenhonden hebben dus ook nergens last van...
Frontline is en blijft vergif al praat je uren erover,het staat nota bene op het doosje zelf en waarom moet je handschoenen erbij aan doen?
Je moest eens weten hoeveel honden er de dupe van zijn geworden?
Als er gewoon een aantal merken zijn die natuurlijk zijn en net zo goed werken dat verkies ik toch echt dat boven Frontline?
nou ik heb hier de verpakking er staat NERGENS dat ik handschoenen aan moet doen hoor 8O
wat jij doet moet je zelf weten ik ben gelukkig niet de enige die Frontline het beste vind....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

Gelukkig niet nee,mensen moeten het zelf weten maar lees toch nog maar eens goed! :mrgreen: Er zijn zat gevallen van huidproblemen met Frontline,weet je wat?Als je volgende keer nu zelf een wondje hebt,doe er effe een drupje Frontline op,kijken hoe fijn dat brandt,en adem het nu ook niet te diep in want ademshalingsproblemen zijn ook geen zeldzaamheid met die zooi.

En ja je geeft het al aan,je geeft brokken en ja dan zal het wel moeten die Drontal troep,maar waat nou als ze Giardia krijgt??Geef je dan nog Drontal??

Schatje??????? :oops: ;)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Gelukkig niet nee,mensen moeten het zelf weten maar lees toch nog maar eens goed! :mrgreen: Er zijn zat gevallen van huidproblemen met Frontline,weet je wat?Als je volgende keer nu zelf een wondje hebt,doe er effe een drupje Frontline op,kijken hoe fijn dat brandt,en adem het nu ook niet te diep in want ademshalingsproblemen zijn ook geen zeldzaamheid met die zooi.

En ja je geeft het al aan,je geeft brokken en ja dan zal het wel moeten die Drontal troep,maar waat nou als ze Giardia krijgt??Geef je dan nog Drontal??

dat ik brokken geef heeft een reden dat staat hier genoeg beschreven in div. topics, dat ga ik nu niet weer uitleggen!
Wat ik al zei, mijn honden hebben totaal geen last van Frontline, dus ik blijf het gewoon gebruiken!
En ja, ook Drontal blijf ik gebruiken, want ook dat werkt prima bij mijn hondjes!
1 x een ander merk gehad, nou kotsen, niet eten etc. en dat hebben ze bij Drontal niet... je merkt niet aan ze dat ze het gehad hebben...

ok schatje :mrgreen: ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

malinois schreef: mijn honden hebben nooit ergens last van gehad met frontline, het enige is dat ze nooit geen vlooien hebben en zeer weinig teken, dus voor mij is Frontline dus het beste dus wat er is...!
dus dat is dus de ervaring van malinois dus. dus je kan er dus donder op zeggen dat er dus 'nooit geen' speld dus tussen te krijgen is, overige duscussie-deelnemers. dus. :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:
malinois schreef: mijn honden hebben nooit ergens last van gehad met frontline, het enige is dat ze nooit geen vlooien hebben en zeer weinig teken, dus voor mij is Frontline dus het beste dus wat er is...!
dus dat is dus de ervaring van malinois dus. dus je kan er dus donder op zeggen dat er dus 'nooit geen' speld dus tussen te krijgen is, overige duscussie-deelnemers. dus. :mrgreen:

"dus voor mij" staat er... dus nee, bij mij komt iets anders er zeker niet in... helemaal goed...als je verder leest staat er dat iedereen zelf moet weten wat hij doet. ;)
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Angel-eyes schreef:Gelukkig niet nee,mensen moeten het zelf weten maar lees toch nog maar eens goed! :mrgreen: Er zijn zat gevallen van huidproblemen met Frontline,weet je wat?Als je volgende keer nu zelf een wondje hebt,doe er effe een drupje Frontline op,kijken hoe fijn dat brandt,en adem het nu ook niet te diep in want ademshalingsproblemen zijn ook geen zeldzaamheid met die zooi.

waarom haal je giardia erbij: giardia is een parasiet die iedere hond kan krijgen en waar geen drontal tegen op kan. voor giardia is drontal veel en veels te zwak.
alleen het ontwormingsmiddel panacur ;)

verder kan je niet alle wormen in de ontlasting zien.
qyan zijn ontlasting wordt zolang hij niet helemaal beter is iedere 3 maanden op wormen gecontroleerd, geen wormen, dan niet ontwormen.
wel wormen, dan pas ontwormen.
maar had ookal op BP geantwoord :mrgreen:
qyan

btw, als de echte tekentijd weer komt gebruik ik ook weer frontline, naast de teetrea spray..
maar daarbuiten gebruik ik niets: geen teetrea, geen knoflook, kan qyan niet eens tegen trouwens.
1x ziekte van lyme is genoeg :?
qyan

laat iedereen gewoon gebruiken waar hij/ zij tevreden mee is: voor entingen, ontwormen, knoflook, vlooien, etc, zonder elkaar daarbij te veroordelen :mrgreen:
is veel gezelliger :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:laat iedereen gewoon gebruiken waar hij/ zij tevreden mee is: voor entingen, ontwormen, knoflook, vlooien, etc, zonder elkaar daarbij te veroordelen :mrgreen:
schijnt wel heel moeilijk te zijn :mrgreen: meteen gaan rond lopen springen over vergif en over wat mogelijk zou kunnen gebeuren...
pff... je kan ook onder de auto lopen als je nu de deur uitloopt...
wat ik al eerder schreef ieder gebruikt wat hij zelf goed vind....
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

qyan schreef:

waarom haal je giardia erbij: giardia is een parasiet die iedere hond kan krijgen en waar geen drontal tegen op kan. voor giardia is drontal veel en veels te zwak.

qyan zijn ontlasting wordt zolang hij niet helemaal beter is iedere 3 maanden op wormen gecontroleerd, geen wormen, dan niet ontwormen.
Waarom ik Giardia erbij haal?Omdat dat toch een dodelijke worm kan zijn,maar waar Drontal geen ene ruk tegen kan doen,en aangezien die parasiet bij ongeveer 30% van de honden aanwezig is,maar niemand geeft daar ook een wormenkuur tegen!Panacur helpt ertegen,wie geeft dat bij voorbaat aan zijn hond? :?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Panacur helpt ertegen,wie geeft dat bij voorbaat aan zijn hond? :?
hoe ziet Panacur eruit? Volgens mij heb ik die als 1e gegeven maar dat was alleen maar kotsen...
ik weet het niet zeker daarom...
Afbeelding
Angel_Devil
Actief
Mijn ras(sen): 2 Staffords
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angel_Devil »

danja schreef:
Angel_Devil schreef:
massam schreef:ik heb het biju sam geprobeerd, hij gooide het teentje uit zijn mond en keek me aan met een blik van "hoe kun je me dát nou geven!"

ik ga maar eens kijken naar die schapenvet/knoflook dingen.. ik heb ze wel gehad met zeewier ik zal eens kijken of ze de knoffievariant ook hebben
Ik zag laatst weer schapenvet met knoflook of met zeewier in een flesje, is ook handig :mrgreen: Je gooit het zo door hun eten merken ze niks van :P en ze stinken niet uit hun bek van de knof hihihi :p:
Waar koop je dat in een flesje en hoe heet het????
Je kan het gewoon bij dierenspeciaal zaken kopen, (niet allemaal hoor) en als je op deze site http://www.vitaal-vet.nl kijkt bij producten, kun je er alles over lezen.!

Groetjes Deborah ;)
Afbeelding
Elke gek heeft z'n eigen gebrek
Website van Angel_Devil
qyan

Angel-eyes schreef:
qyan schreef:

Waarom ik Giardia erbij haal?Omdat dat toch een dodelijke worm kan zijn,maar waar Drontal geen ene ruk tegen kan doen,en aangezien die parasiet bij ongeveer 30% van de honden aanwezig is,maar niemand geeft daar ook een wormenkuur tegen!Panacur helpt ertegen,wie geeft dat bij voorbaat aan zijn hond? :?
ah ok,op die manier ;)
giardia is geen worm toch:?
maar het enige wat de parasiet kan overwinnen is het wormmiddel panacur. antibiotica werkt niet afdoende, alhoewel, crutz heeft umi ook behandeld met een kuurtje AB omdat umi te jong was voorpanacur,en heeft geholpen
qyan

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:Panacur helpt ertegen,wie geeft dat bij voorbaat aan zijn hond? :?
hoe ziet Panacur eruit? Volgens mij heb ik die als 1e gegeven maar dat was alleen maar kotsen...
ik weet het niet zeker daarom...
panacur is in nederland nog niet geregistreerd dacht ik :?
qyan heeft een een of ander buikvirus.
als dat manadag niet over was moesten we ontlasting brengen om te ondrzoeken op giardia.
de DA moest vrijdag dus al voor dezekerheid panacur bestellen, want had ie nooit in huis.
dus heb gene flauw idee hoe het eruit ziet :?
qyan

malinois schreef:
qyan schreef:laat iedereen gewoon gebruiken waar hij/ zij tevreden mee is: voor entingen, ontwormen, knoflook, vlooien, etc, zonder elkaar daarbij te veroordelen :mrgreen:
schijnt wel heel moeilijk te zijn :mrgreen: meteen gaan rond lopen springen over vergif en over wat mogelijk zou kunnen gebeuren...
pff... je kan ook onder de auto lopen als je nu de deur uitloopt...
wat ik al eerder schreef ieder gebruikt wat hij zelf goed vind....
tja, ik denk er precies hetzelfde over als angel-eyes ;) , voor zowel ontwormen,vlooien en op gebied van enten, maar ieder zijn keus en zijn manier ;)
ik gebruik frontline liever ook niet, omdat qyan er wel degelijk last van heeft, maar alleen teetrea vertrouw ik toch niet helemaal, en als de tekentijd wer echt begint: de ziekte van lyme wil ik nooit meer terug zien bij qyan.
dus dan gebruik ik toch iedere maand frontline + voor de zekerheid iedere dag teetrea.
vlooien nog nooit gehad hier
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Wat ik tegen wormen geef???Niks,zolang ze er nog geen last van hebben,en als ze er last van krijgen zie je het toch direct?Dan krijgen ze een pilletje. :zwaai:[/quote]

Ben je helderziend?
En ben je op de hoogte van het feit dat kinderen blind kunnen worden als honden met wormen rondlopen? Vast niet :cry: :?
Voorlopig zie ik alleen afgeven op van je en geen constructieve bijdrage :roll:
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Nee hoor er zijn zat natuurlijke alternatieve die gewoon net zo goed werken![/quote]

WELKE?????Knoflook en tea tree zijn hier niet afdoende.....Bob loopt veel in het bos en de heide. ik wil GRAAG met natuurlijke middelen werken maar geef me dan AUB wat tips, goeie tips :zwaai: :zwaai:
qyan

EvavT schreef:Nee hoor er zijn zat natuurlijke alternatieve die gewoon net zo goed werken!

WELKE?????Knoflook en tea tree zijn hier niet afdoende.....Bob loopt veel in het bos en de heide. ik wil GRAAG met natuurlijke middelen werken maar geef me dan AUB wat tips, goeie tips :zwaai: :zwaai:[/quote]

teetrea moet in principe afdoende werken tegen teken, misschien wat sterker maken?
+ je moet het voor iedere wandeling opspuiten
of koop je het al klaar gemaakt in een flesje?
Rob*
Zeer actief

EvavT schreef:Wat ik tegen wormen geef???Niks,zolang ze er nog geen last van hebben,en als ze er last van krijgen zie je het toch direct?Dan krijgen ze een pilletje. :zwaai:
Ben je helderziend?
En ben je op de hoogte van het feit dat kinderen blind kunnen worden als honden met wormen rondlopen? Vast niet :cry: :?
Voorlopig zie ik alleen afgeven op van je en geen constructieve bijdrage :roll:[/quote]

Constructieve bijdrage???He,van rukken wordt je ook blind!Zo goed? :mrgreen:
qyan

Angel-eyes schreef:
EvavT schreef:Wat ik tegen wormen geef???Niks,zolang ze er nog geen last van hebben,en als ze er last van krijgen zie je het toch direct?Dan krijgen ze een pilletje. :zwaai:
Ben je helderziend?
Voorlopig zie ik alleen afgeven op van je en geen constructieve bijdrage :roll:
Constructieve bijdrage???He,van rukken wordt je ook blind!Zo goed? :mrgreen:[/quote]

doof toch :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Ben je helderziend?
Voorlopig zie ik alleen afgeven op van je en geen constructieve bijdrage :roll:[/quote]

Dat is niet een gewone worm?Maar goed,zolang kinderen niet in de stront roeren krijgen ze niks,dus moeten de ouders opletten is niet mij zorg.
Als ik bij de da laat checken op wormen en hij zegt dat er geen wormen zijn waarom moet ik dan een wormenkuur geven???Geef jij nou eens een goed onderbouwt antwoord :mrgreen: ???Maar construeer je hem dan effe goed? ;)

Oh en nog wat,weet je hoe ziek je kind kan worden van de zgn. menselijke poep-bacterie???Neem jij nou ook pillen daartegen? :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
Dat is niet een gewone worm?Maar goed,zolang kinderen niet in de stront roeren krijgen ze niks,dus moeten de ouders opletten is niet mij zorg.
Als ik bij de da laat checken op wormen en hij zegt dat er geen wormen zijn waarom moet ik dan een wormenkuur geven???Geef jij nou eens een goed onderbouwt antwoord :mrgreen: ???Maar construeer je hem dan effe goed? ;)
ho wacht effe, maar dat zei je straks niet... je zei dat je alle wormen kon zien!
Niks,zolang ze er nog geen last van hebben,en als ze er last van krijgen zie je het toch direct?
dus dan moet je het niet van Qyan overschrijven dat de dierenarts dit alleen zeker kan weten...
En kinderen spelen ook buiten of loop jij als ouder de hele dag achter je kinderen aan en als ze dan eens in de hondepoep gestaan hebben en ze peuteren het eraf komt er weleens wat aan kinderhandjes he... het zijn KINDEREN die doen nog weleens onverwachte dingen...!! Kinderen zijn geen robotjes die je kunt programmeren!
Afbeelding
qyan

en zelfs met een mestonderzoek heb je geen zekerheid ;)
na het onderzoek kunnen er de volgende week ook alsnog wormen in de onlasting zitten.
maar dat kan met preventief ontwormen dus ook.
als ik qyan deze week zou ontwormen, kan hij volgende week toch alsnog wormen oplopen.
dus met geen van beide manieren heb je zekerheid, met zoveel dingen heb je geen zekerheid ;) :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:en zelfs met een mestonderzoek heb je geen zekerheid ;)
na het onderzoek kunnen er de volgende week ook alsnog wormen in de onlasting zitten.
maar dat kan met preventief ontwormen dus ook.
als ik qyan deze week zou ontwormen, kan hij volgende week toch alsnog wormen oplopen.
dus met geen van beide manieren heb je zekerheid, met zoveel dingen heb je geen zekerheid ;) :mrgreen:
nee dat klopt, maar ik ontworm 2 x per jaar en dan weet ik in ieder geval zeker dat ze op dat moment geen wormen hebben...en ja, de volgende dag kunnen ze alweer wormen hebben... maar ze lopen overal en komen overal, veel honden etc. zeker met de wedstrijden, uittrainen etc. Dus ik neem gewoon het zekere voor het onzekere.
Afbeelding
qyan

en ik neem het risico, en niet geheel zonder reden natuurlijk :? ;)
maar, als ik heel eerlijk ben, als qyan al die medische dingen niet had gehad en gewoon gezond had geweest, weet ik niet of ik er op dezelfde manier tegen over had gestaan als nu ;)
en dat is hetzelfde als met vlees: voordat qyan ziek werd als pup, was ik heel tevreden met mijn brokken, voerde 4 dagen brok en 3 dagen vlees en dat beviel prima.
naderhand kwam er geen brok meer in, maar met ene gezonde hond: zou niet weten wat ik nu had gevoerd dan.
dus bij qyan heeft alles zo'n beetje wel een helaas trieste reden :jank: :?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:en ik neem het risico, en niet geheel zonder reden natuurlijk :? ;)
maar, als ik heel eerlijk ben, als qyan al die medische dingen niet had gehad en gewoon gezond had geweest, weet ik niet of ik er op dezelfde manier tegen over had gestaan als nu ;)
en dat is hetzelfde als met vlees: voordat qyan ziek werd als pup, was ik heel tevreden met mijn brokken, voerde 4 dagen brok en 3 dagen vlees en dat beviel prima.
naderhand kwam er geen brok meer in, maar met ene gezonde hond: zou niet weten wat ik nu had gevoerd dan.
ja maar je hebt toch tegen het meeste een oplossing gevonden?dus dan is het toch prima! ;)
Afbeelding
qyan

malinois schreef:
qyan schreef:en ik neem het risico, en niet geheel zonder reden natuurlijk :? ;)
ja maar je hebt toch tegen het meeste

een oplossing gevonden?dus dan is het toch prima! ;)
voor het meeste wel, voor zolang het duurt dan :?
je blijft toch bang dat het allemaal weer helemaal opniwue begint, waar het de laatste 2 maanden verdomd veel op lijkt.
maar we houden het nog maar ff op ene virusje :?
Helen G
Actief

Ongelezen bericht door Helen G »

Wat erg goed helpt Eva is de Tick and flea spray van jordan's hippo. Kan je via internet bestellen. Ik ontworm en ontvlooi nooit. Laat wel de ontlasting ieder half jaar controleren. Vorige zomer heeft mijn hond geen vlo gezien en drie teken gehad, terwijl ze minsten 1 keer per dag op de hei of in het bos komt. Ik geef idd knoflook. Of door de GF-mix of zo door het voer. Op vakantie in FR in een camping in een bos heb ik wel iedere dag tick and flea gespoten. En geen teek of vlo of ander beest gezien. Terwijl andere honden op de camping stikten van de teken..

groetjes Helen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Helen G schreef:Wat erg goed helpt Eva is de Tick and flea spray van jordan's hippo. Kan je via internet bestellen. Ik ontworm en ontvlooi nooit. Laat wel de ontlasting ieder half jaar controleren. Vorige zomer heeft mijn hond geen vlo gezien en drie teken gehad, terwijl ze minsten 1 keer per dag op de hei of in het bos komt. Ik geef idd knoflook. Of door de GF-mix of zo door het voer. Op vakantie in FR in een camping in een bos heb ik wel iedere dag tick and flea gespoten. En geen teek of vlo of ander beest gezien. Terwijl andere honden op de camping stikten van de teken..

groetjes Helen
nou mooi toch mijn honden hebben ook nooit geen flooien en bijna geen teken dankzij Frontline! Dus ik ben ook heel tevreden!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”