Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verdedigt je hond je thuis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Verdedigt je hond je thuis

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Grappig alleen de "oudste" mut gaat ten "aanval" :mep:
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Heb er hier 1 die een beetje overbeschermd is ook ,s avonds bij het wandelen heel scherp ik vind het een goede eigenschap maar voorkom ongewenste ongelukken natuurlijk
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

mosquito1980 schreef:Grappig alleen de "oudste" mut gaat ten "aanval" :mep:
die heeft de minste jaren te verliezen :F:
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Hahahaha, nou ik denk dat Pinschers toch wel zouden aanvallen.

Maar is misschien helemaal niet nodig, ze zien er nu schijnbaar al afschrikwekkend uit, want sommige mensen schrikken zich al dood als we de lift uitkomen met ze.

Of de lift inkomen, dan willen sommige er ineens uit. Haha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik wordt hier denk ik wel bewaakt, maar ik ben juist bezig dit tot een nulpunt terug te brengen, ... ik zorg wel voor mezelf :pffff: vond de uitslag wel heel leuk van dat filmpje,
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij hebben de beste wakers. Je kan gewoon binnen lopen maar diegene die kan zorgen dat Guus stopt met blaffen krijgt van mij een fles Champagne. :F: Hij kwispelt en springt en blaft tot wij er bij gaan staan. Pas dan wordt hij rustig. Iedereen moet weten dat er bezoek is en iedereen moet komen kijken. En het kleine ding heeft een behoorlijke blaf. Hem manen tot stilte, tegen hem schreeuwen of dreigen maakt het alleen maar erger. Hij blaft de longen uit zijn lijf tot ik het bezoek begroet.
Bas begint want zij hoort alles. Ze gaat puffen en dat triggert Guus om meteen op standje 100 uit zijn naadje te gaan. Bas is dan tevreden en gaat stil een kijkje nemen. Hallo bezoek...

Perfecte waakhonden. :E:

Hier loopt iedereen zonder kloppen of aanbellen binnen dus ben wel blij dat ik nu twee honden heb die niks doen. :ok:
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Hahaha geweldig. Die 2 jonge groters gaan er met de staart tussen de poten vandoor en die ouwe gaat erop los en die kleine kriebel weet de "inbreker" nog te bijten ook :E:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Rasta gaat er óf vandoor óf begroet de indringer blij en Ziggy bijt van schrik in zijn/haar benen
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Awel, ik weet het niet :oeps:
Damy heeft de meeste ballen aan z'n lijf wbt vreemden, die durft wel waken. Maar hij laat zich ook makkelijk wegsturen van iets. En dan lekker blaffen van onder de tafel ofzo.
Noa is een angsthaas, maar ze verdedigt wel "haar" spullen tegen anderen. En als vriend en ik stoeien, springt ze er ook gerust tussen om de boel te sussen.

Misschien ook maar eens zo'n mannetje uitnodigen :engel:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Uma maakt lawaai, die gromt en blaft al als je aan de deur zou rammelen. Maar dan wel veilig vanachter onze benen of achter Manu. Daar heb je helemaal niks aan in zo'n geval.
Manu maakt geen geluid. Maar als iemand aan mij zou komen zoals in dat filmpje heb je wel een probleem met hem. Dan komt de woeste Malamute in hem naar boven.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik durf het echt niet te zeggen. Elco begint wel met blaffen, maar zou denk ik weglopen. Gait zou op een afstandje gaan staan grommen en blaffen en dat klinkt dan wel behoorlijk serieus. Maar proberen de boel op te splitsen of de inbreker te bijten? Geloof er niets van
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Hahaha! Ik denk dat het misschien ook wel verschil maakt dat die kleine hondjes met zn tweeen zijn?

Ik weet serieus niet wat Oor zou doen. Oor waakt ook behoorlijk en als er bezoek binnen komt kan ze er al borstelend woest blaffend op af vliegen, maar eigenlijk is dat allemaal schjiterij. Mocht de inbreker de deur open laten staan zou het me niet verbazen als ze ook het hazenpad kiest :mrgreen: Echter, als ze geen kant op kan wordt het denk ik een ander verhaal, want ze kiest dan denk ik vrij snel voor de aanval als de beste verdediging.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik vrees dat hier niets verdedigd wordt, mijn eerste hond had dat wellicht wel gedaan, hij vond er ook altijd wat van als mijn vader te ruw met de kinderen speelde, was niet echt ruw maar hij ging er wel altijd tussen staan.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Haha wat een leuk filmpje en een volkomen onverwachtse wending :ok:

Kaya (Rottweiler) had sowieso aangevallen, dat weet ik wel zeker. Van Puchu denk ik dat hij een poging gedaan zou hebben en was
gaan happen, maar bij de eerste schop van de inbreker was hij denk ik op afstand gaan blaffen.

Ook volkomen onverwachts trouwens, viel mijn Griek Moritz ooit iemand bij aan: er was een verzekeringsman op bezoek en ik zat op
de bank en Moritz lag naast me. De man stond op vanuit zijn stoel en liep naar me toe om wat papieren te laten zien en Moritz sprong
op, ging over me heenhangen en viel de man aan. Ik kon het meteen in de kiem smoren, dus er gebeurde niks ernstigs, maar ik
zat stomverbaasd te kijken, want juist hij was bang voor vreemde mensen en zeker voor mannen.
Maar goed, kom blijkbaar niet aan het vrouwtje :mrgreen: Het was wel de hond waar ik dit het minst van verwachtte, zo zie je maar.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

hahaha die oudjes :LOL:

Gol zou geen spier vertrekken, die blijft gewoon liggen en als je boe zegt gaat ze weg. Mika gaat hysterisch blaffen maar is te bang om wat te doen. Misschien zal ze wel proberen te drijven naar de deur. De hoop is dus gevestigd op Rani, ze zal ook bang zijn maar er is een grote kans dat ze wel zou bijten.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik zou hier gewoon de gok niet nemen...

maar die labrador op dat filmpje,die gaat gewoon weg....daar win je ook geen oorlog mee... :D
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Hahaha, dat gespring tegen die inbreker aan! "Het was leuk, gezellig, top. Nou oprotten." :LOL:

Ik weet niet wat er hier zou gebeuren. Als we in het donker lopen en er loopt iemand op me af, dan staan ze beiden wel op scherp, maar ik denk dat dat meer is om hun eigen hachje te beschermen. Denk dat ik effectief weinig van ze kan verwachten als er iets gebeurt :wink:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Van Yuna weet ik het niet.
Ze waakt wel, maar of ze ook verdedigt?
Zoon denkt van wel, die komt weleens binnen als ik er niet ben en dan doet ze anders tegen hem. Maar dan zou het toch angst bijten zijn.

Bij Jorla was het gegarandeerd.
Een vreemde die ons huis binnen kwam, die had haar tanden in zich. En moest maken dat ie weg kwam, want ze beet niet maar een keer.
En dan had zo'n persoon een gaatje.

Lastig als het ging om mensen die voor ons niet vreemd waren, dus we hebben altijd het uiterste gedaan om het te voorkomen.
Maar een geruststellende gedachte als het om kwaadwilligen zou gaan.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Behalve blaffen doen ze hier alvast helemaal niets gok ik :hmmm:

Frank en Nanuq reageren wel op mensen die zich vreemd of overdreven voorzichtig gedragen. Vooral Nanuq zou durven ingrijpen bij verdachte lichaamstaal.
Zolang een inbreker maar met een vriendelijk aura het huis leeg zit te roven vinden ze het wel gescheten dus.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Doran valt zeker weten aan, vooral als het een man is :S:
Zinzi is wel heel waaks, of ze een stap verder zou gaan, zou zomaar kunnen, maar zeker weten doe ik het niet :19:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

haha leuk filmpje!

er zal zeker heel hard worden geblaft hier in huis en ik schat in dat alleen Nina wel wil happen. Silky en Pippy huppelen er een beetje blaffend om heen :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

De kleintjes houden het bij blaffen denk ik.. maar mijn setterkruising weet ik niet, die zou wel eens vervelend uit de hoek kunnen komen.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik zou zo'n test zelf wel eens willen doen. Ik denk namelijk dat het echt erg lastig is om in te schatten wat je hond doet bij inbraak en/of direct bedreiging als je thuis bent of op straat.

Mijn ruwhaar teckel leek een watje en allemansvriendelijk. Maar die ene keer dat ik alleen met hem liep 's avonds laat en een rare man opeens mijn richting indraaide kwam hij er héél vlot tussen lopen. Terwijl hij normaal volkomen in zijn eigen wereld een meter of 20 achter of voor mij liep :19:

Van Mies heb ik altijd gedacht dat ik niks van haar moet verwachten. Ja, herrie maakt ze wel maar elk bezoek is méér dan welkom en iedereen op straat kan een tongzoen van haar krijgen :mrgreen:
Maar toen iemand het op de hondenschool het lollig leek een groepje napratende mensen met honden te laten schrikken, stoven álle honden en mensen van schrik weg. Behalve Mies dus, die schoot naar voren en hing bijna in z'n broekspijp :80: Ze herkende hem wel snel en dimde gelijk in maar het was duidelijk dat dit toch geen leuk grapje was in de ogen van Mies :wink:

Diem zou je ook zeggen dat hij waakt en beschermt als de beste. Hij is eenkennig en blaft en gromt indrukwekkend als er iets afwijkt van de norm. Maar toen we een keer een volledig ingepakte visser (waadpak en dikke regenjas incl bivakmuts en capuchon) tegenkwamen in het bos schrok hij zich de tandjes en wilde alleen maar weg :oeps:
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ik zou niet weten wat of Lana zou doen,
normaal slaat ze aan als er iemand het pad opkomt, blijft die gene aarzelend staan voor het hek, gaat ze grommen en de nekharen komen omhoog, en kan ze dreigend overkomen,
maar als diegene gewoon door het hek binnen loopt, worden ze kwispelend begroet, en kan iedereen het huis binnen wandelen.
wat ze gaat doen als iemand mij gaat bedreigen of zo, heb geen flauw idee, nog nooit meegemaakt.
ik hoop dat de hond op zich genoeg afschrikt om zulke fratsen te laten.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ik zou het echt niet weten, maar een jaar terug toen een vreemde man over het hek wilde stappen ging ze vol in de aanval.
Dus waarschijnlijk wel.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, heel leuk om te zien, ik denk dat het vaak nog wel heel anders kan lopen dan je van tevoren zou denken :D

Hier zijn ze natuurlijk met z'n vieren en dat speelt denk ik wel mee in de reactie. Taar zou sowieso niets doen, ze zou erdoorheen slapen of vrolijk kwispelend de inbreker begroeten. Ik denk dat de rest het hazenpad zouden kiezen als ze alleen zouden zijn en ruimte hebben om weg te kunnen. Maar als Amy en Amoz samen zijn en één van hen zou wel durven naderen en/of happen, zou de ander meteen mee gaan doen. Ook als Mila zou gaan blaffen, want daar reageren ze beide ook heel sterk op.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Of ze mij zou verdedigen, weet ik niet. Maar vorig jaar ging de klusjesman, die ze goed kent en hartstikke leuk vindt, vóór mij naar binnen en daar was ze het totaal NIET mee eens en heeft het flink uitgekefferd, totdat ineens het kwartje viel van oh, wacht, die ken ik... :LOL:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ha ha dat kleine ding.
De honden waarmee ze dit getest hebben zijn allen niet van de waak en verdedigingsrassen op dat kleine dappere ding na :lol1: zouden ze dit met andere rassen doen kan het er wel anders uitzien.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat onze zouden doen , je zou het wel verwachten gezien het ras maar je kunt je er zo maar in vergissen.
Wij hebben weleens een Fila wandeling gehad waarbij van te voren een van de dames gewaarschuwd had dat haar hond nogal fel kon zijn of we die dus maar wilde negeren.
Binnen 10 minuten kwam ze koekjes bedelen en met ons knuffelen :LOL: :LOL:

Het kan dus ook de andere kant op, Rio was een echte goedzak maar toen er in Drenthe plots een vreemde man op het terrein stond was hij echt enorm boos en was er als de kippen bij om die stil te laten staan.
En hij was echt duidelijk dat hij bedoelde geen vin verroeren , wat de man overigens ook braaf deed :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Tuin of binnenplaats zonder mijn toestemming betreden is niet erg verstandig. Lut zal niet zonder reden bijten maar houdt je wel per direct staande tot ik er ben. Ondanks diverse veiligheidssystemen en blaffende honden toch ongevraagd het huis binnenkomen betekent dat die persoon uitermate koelbloedig is. Gevaar voor mijn honden is dan reëel aanwezig en daar stel ik ze niet aan bloot. Dat handel ik zelf liever af, zonder politie uiteraard.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Van Lizzie en Dushi weet ik zeker dat ze niks doen. De zoon van mijn overburen is laatst mijn huis ingelopen toen ik niet thuis was. Honden deden amper hun ogen open. Keetje is wat wantrouwend maar ik verwacht dat ze vooral bang zou zijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”