Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

10 jarig oudje Duitse herder grijpt in..ontvoeren mij NO WAY

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

10 jarig oudje Duitse herder grijpt in..ontvoeren mij NO WAY

Ongelezen bericht door Rocco »

https://www.ad.nl/binnenland/hond-zoran ... ~a2136181/

Goede hond..... maar zou je maar gebeuren het wordt gvd steeds gekker hier

(kan zo niet vinden of dat hier al is geplaatst)
S@ndr@
Zeer actief

Re: 10 jarig oudje Duitse herder grijpt in..ontvoeren mij NO

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hee, het grote gevaar komt altijd van ( gestoorde) mensen, ,, maar t moet niet veel gekker worden inderdaad,,,,, ik hoop dat ze opgepakt worden en hopelijk vastgezet,,, je hoort dit soort dingen wel vaker de laatste tijd
Rocco
Zeer actief

S@ndr@ schreef:hee, het grote gevaar komt altijd van ( gestoorde) mensen, ,, maar t moet niet veel gekker worden inderdaad,,,,, ik hoop dat ze opgepakt worden en hopelijk vastgezet,,, je hoort dit soort dingen wel vaker de laatste tijd
Klopt zullen wel in een bepaald circuit verdwijnen vermoed ik :boos:
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Gatver wat een eng bericht :schrik:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik geloof nooit dat het om de hond te doen was, zo'n hond op die leeftijd is toch niets meer waard. Het was in Son , Noord-Brabant Narco staat van Nederland.
Ze zullen wel wat blauwe vaten hebben moeten dumpen en geen toeschouwers daarbij gewild hebben.
Zoveel moeite voor een hond die je zo van mp kan afplukken geloof ik nooit zo.
En als dat wel zo is zijn de criminelen niet echt succesvol want verder dan mislukte pogingen komen ze niet.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik denk ook niet dat het ze om de hond te doen was, misschien wel om de vrouw serieus iets aan te doen? Dat ze eerst de hond hebben willen ontvreemden of uitschakelen en dan hun gang gaan. Hoe dan ook het is wel een heel angstige ervaring wat veel erger had kunnen aflopen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Rocco
Zeer actief

Mwah....die hadden wel 9 mm op zak gehad of iets vergelijkbaar als het een incident op "hoog" niveau was en hadden zich beter voorbereid ..maar ik sluit niks uit wat erachter zou kunnen zitten.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Heavy schreef:Er is daarna nog een poging geweest om een hond af te pakken . Waarom zou je als je een vrouw iets aan wil doen er eentje uitkiezen met hond?

Precies, er lopen genoeg vrouwen rond zonder honden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Die andere hond was volgens min en bearded. Waarom zou je die willen jatten?
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Heavy schreef:
Miezemuis schreef:Die andere hond was volgens min en bearded. Waarom zou je die willen jatten?
Om mee te fokken
oja dat had ik niet aan gedacht. In een artikel las ik dat de vrouw van de herder dacht dat het om honden gevechten ging. Ik dacht al waarom ze dan ook achter en bearded zouden gaan
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Zinodo schreef:Er zijn zo veel mogelijkheden wat ze met die hond of met de vrouw wilden, geen van die mogelijkheden is goed lijkt mij... en dan ben ik heel blij om te kunnen zeggen dat als iemand mij zo zou grijpen als dat de vrouw had aangegeven, mijn honden volledig zouden flippen. Doortje waarschijnlijk al eerder. Laat ze maar uitvallen, doe maar, en bijt ze nog even hard ook.. als het ooit nodig is...
Ik weet wel dat ik dan echt verder van huis ben wat betreft hun omgang met vreemde mensen, maar vooruit. Nood breekt wet.
Ik woon vlakbij Son en loop elke dag alleen in het bos. Ik denk echt dat mijn honden niks doen. Ik vind het echt een onveilig idee.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Je zal het maar meemaken :ugh:
Manu grijpt ze. Die laat je al niet onopgemerkt van achter benaderen. Ik voel me daarom ook veilig als ik over straat ga, maar als meerdere mensen jou en je hond zo bedreigen kan je toch bijna niks. Brrr wat eng!
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Een hond voelt dat inderdaad heel goed aan. Ik heb eens last gehad van een dronken man en Manu veranderde van suffe goedzak in een verdedigende waakhond die hem ecgt geen stap dichterbij liet zetten. Ik moest hem echt bij me houden want hij wilde op hem springen en wel woest blaffend :80: Ik wist niet eens dat hij kon blaffen :lol1:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nou bij mijn honden is t zeer onverstandig iig. Dat laten ze vooraf ook duidelijk merken
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief

Heavy schreef:Er is daarna nog een poging geweest om een hond af te pakken . Waarom zou je als je een vrouw iets aan wil doen er eentje uitkiezen met hond?
Omdat ze die mogelijk een paar keer in haar eentje met enkel haar hond hebben zien lopen.
Een oude reu, wat moeten ze daarmee?
De vraag of de hond agressief is daarbij dacht de vrouw dat het om de hond te doen was. Maar het zou net zo goed kunnen dat ze wilden inschatten of ze de hond makkelijk konden vervreemden. Niks is mij meer vreemd.

Ze trekken meisjes en vrouwen van fietsen, zelfs van paarden om ze iets aan te doen dus kan best zo zijn dat er nu een vrouw met een hond aan de beurt zou zijn.

Dat ze de hond wilde ontvoeren kan hoor, maar lijkt mij wat sterk. Dan hadden ze waarschijnlijk een positief praatje met de vrouw gehouden, haar gevolgd en minder geweldadig naar de vrouw geweest en zich enkel op de hond gericht en daarbij geen geweld gebruikt.

De vrouw is letterlijk van achter aangevallen :) alleen haar belager had de pech dat ze wat judo skills heeft en dat de hond een herder nou eenmaal zijn vrouwtje verdedigd. Mensen die honden jatten doen dat met fok plannen of doorverkoop redenen, er moet aan verdient kunnen worden. Die zijn specifiek op zoek naar een bepaald ras en een herder op deze manier proberen mee te nemen zou ontzettend dom zijn.

Daardoor denk ik dat ze iets anders van plan waren en niet bedacht zijn geweest op hoe een herder doet in zo'n situatie :)

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef:Nou bij mijn honden is t zeer onverstandig iig. Dat laten ze vooraf ook duidelijk merken
Niko sprong eergisteren vanuit het niets tot op ooghoogte om een vervelende kerel terug te intimideren. Zonder geluid, dreigende houding of z'n bek te gebruiken.
Even heel diep oog in oog met 10 cm ertussen. :LOL: De man ging er als een haas vandoor.
Weet niet wat ie anders had verwacht, zo veel leuks zal er niet gebeuren wanneer je dreigend/fixerend op een vrouw met grote hond afloopt :19:

Loop vaak 's nachts op afgelegen plaatsen en voel me met hem nooit onveilig.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
malinois schreef:Nou bij mijn honden is t zeer onverstandig iig. Dat laten ze vooraf ook duidelijk merken
Niko sprong eergisteren vanuit het niets tot op ooghoogte om een vervelende kerel terug te intimideren. Zonder geluid, dreigende houding of z'n bek te gebruiken.
Even heel diep oog in oog met 10 cm ertussen. Afbeelding De man ging er als een haas vandoor.
Weet niet wat ie anders had verwacht, zo veel leuks zal er niet gebeuren wanneer je dreigend/fixerend op een vrouw met grote hond afloopt :19:

Loop vaak 's nachts op afgelegen plaatsen en voel me met hem nooit onveilig.
Ik ook nooit. Ik moet tegen ze zeggen dat t goed is dan is t ok. Maar dan nog wordt er zeer goed opgelet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef:Ik ook nooit. Ik moet tegen ze zeggen dat t goed is dan is t ok. Maar dan nog wordt er zeer goed opgelet.
Hij heeft het gelukkig alleen met rare figuren, of mannen op uitlaatplaatsen zonder hond. Hij ziet ze vaak eerder dan ik, dus ik stuur het niet onbewust aan.
Normaal gesproken gaat hij steeds langzamer/stijver lopen met z'n kop laag en is zeggen dat ie door moet lopen wel genoeg.
Dat gaat dan wel met tegenzin, ingezogen wangen en één oog op de "overtreder" gericht :tongue:
Nu had ik het eens niet aan zien komen :Q:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Het is absoluut een prachtexemplaar. Met een mooie grijze snuit :) 10 zou ik hem zeker niet geven. Maar de verwachting er geld aan te verdienen vind ik wat vreemd.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Chihuahua-paws
Zeer actief

Dat verhaal gaat al jaren de ronde..
De kans dat ze het op mevrouw voorzien hadden acht ik echt groter.

Het opjutten van de vechthonden daar kunnen ze een veel makkelijker ras voor uitkiezen dan een dh.

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

toots schreef:Dat verhaal gaat al jaren de ronde..
De kans dat ze het op mevrouw voorzien hadden acht ik echt groter.

Het opjutten van de vechthonden daar kunnen ze een veel makkelijker ras voor uitkiezen dan een dh.

Nou, ik denk dat een hond ook niet te makkelijk moet zijn. Anders is het bij de eerste hap al klaar.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

vindt het wel een fijn idee, om een hond te hebben, die normaal een allenmans vriend is,
maar als het er op aan komt, naast je staat en je verdedigd.
ik hoop dat Lana er ook zo eentje is.
Tineke
Zeer actief

Heavy schreef:
toots schreef:Het is absoluut een prachtexemplaar. Met een mooie grijze snuit :) 10 zou ik hem zeker niet geven. Maar de verwachting er geld aan te verdienen vind ik wat vreemd.

Het schijnt trouwens dat er ook grotere honden worden ontvreemd om vechthonden op te jutten bij hondengevechten :ugh: dat zou wel verklaren waarom ze niet meteen bij de eerste hap weg rende . Misschien was de hond juist erg aantrekkelijk voor ze door zijn gedrag
Ook die kun je bij bosjes van het internet afplukken dus waarom op deze knullige wijze waarbij je direct de politie achter je broek aan krijgt.
Afbeelding

Chihuahua-paws
Zeer actief

Tineke schreef:
Heavy schreef:
toots schreef:Het is absoluut een prachtexemplaar. Met een mooie grijze snuit :) 10 zou ik hem zeker niet geven. Maar de verwachting er geld aan te verdienen vind ik wat vreemd.

Het schijnt trouwens dat er ook grotere honden worden ontvreemd om vechthonden op te jutten bij hondengevechten :ugh: dat zou wel verklaren waarom ze niet meteen bij de eerste hap weg rende . Misschien was de hond juist erg aantrekkelijk voor ze door zijn gedrag
Ook die kun je bij bosjes van het internet afplukken dus waarom op deze knullige wijze waarbij je direct de politie achter je broek aan krijgt.
Daarbij worden er in Polen en dergelijke honden daarvoor gefokt. Het is dan heel omslachtig om hier een hond te jatten met daarbij alle risico's terwijl ze daar bijna voor niks te krijg zijn. Goede populaire rashonden schijnen wel interessant te zijn om te stelen voor de fok. Om de koters vervolgens hier weer kwijt te raken.

Tineke
Zeer actief

toots schreef:
Tineke schreef:
Heavy schreef:

Daarbij worden er in Polen en dergelijke honden daarvoor gefokt. Het is dan heel omslachtig om hier een hond te jatten met daarbij alle risico's terwijl ze daar bijna voor niks te krijg zijn. Goede populaire rashonden schijnen wel interessant te zijn om te stelen voor de fok. Om de koters vervolgens hier weer kwijt te raken.

Rashonden hebben ze in Polen ook en een stuk goedkoper dan hier.
Dat is de reis naar hier niet waard denk ik met het risico om gepakt te worden.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”