Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Daar gaan we weer.. operatie gelukt!
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Daar gaan we weer.. operatie gelukt!
Gollum moet morgen naar de dierenarts om te kijken naar haar afgebroken kies die ik er niet lekker uit vind zien. Ik ben een beetje zenuwachtig want de eerste keer dat we voor die kies gingen kreeg ze prompt alvleesklierontsteking en ging ze bijna dood, daardoor hebben we nooit meer naar die kies gekeken. Ik heb er dus een beetje buikpijn van.
Heel onlogisch want wat is de kans dat ze nu weer alvleesklierontsteking krijgt. Maar toch. Ze moeten ook even naar het hart kijken want de hartecho was de vorige keer niet gelukt vanwege de pijn in haar buik.
Ik heb maar vroeg een afspraak gemaakt zodat ik er niet zo lang tegenop hoef te zien.
Heel onlogisch want wat is de kans dat ze nu weer alvleesklierontsteking krijgt. Maar toch. Ze moeten ook even naar het hart kijken want de hartecho was de vorige keer niet gelukt vanwege de pijn in haar buik.
Ik heb maar vroeg een afspraak gemaakt zodat ik er niet zo lang tegenop hoef te zien.
Laatst gewijzigd door Gollum op 25 mei 2018 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gollum
- Zeer actief
Re: Daar gaan we weer..
Nee ze hadden de vorige keer een ruisje gehoord, vandaar dat ze een echo wilde maken ivm met narcose enzo. Ik merk niks aan haar verder.Nanna schreef:Hoezo naar het hart kijken dan? Heeft ze last van benauwdheid?
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hè bah, ik duim dat het allemaal goed mag verlopen
.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Succes morgen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
S@ndr@
- Zeer actief
associaties, adem in en adem uit, komt vast goed, sterkte morgen
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Succes morgen!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Floortje
- Zeer actief
Kan me voorstellen dat je het spannend vind, maar komt vast goed.
Succes en sterkte.
Succes en sterkte.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Succes morgen
Komt vast goed
Komt vast goed
- Gollum
- Zeer actief
Ja echtS@ndr@ schreef:associaties, adem in en adem uit, komt vast goed, sterkte morgen
Gol ook trouwens, die vond het niet leuk bij de dierenarts. Maar ja wat moet dat moet. Haar kies zag er inderdaad niet lekker uit dus die gaan ze verwijderen. Haar hart klonk prima gelukkig maar uit bloedonderzoek bleek wel dat ze verhoogde nierwaarden heeft. De da leek het verstandig vast met een nierdieet te beginnen dus daar ga ik me even in verdiepen.
De 25e hebben we een afspraak om de kies te laten verwijderen.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Oh, dat is toch geen fijn nieuws, van die nieren. Ze hebt het dus toch goed aangevoeld dat er iets niet goed zit. 
- Gollum
- Zeer actief
Tja ze krijgt ook al een aantal jaar Metacam, dat is ook niet echt goed voor de nieren. Maar de dierenarts vond ook dat ze beter comfortabel op de Metacam oud kan worden dan een paar maanden langer leven maar niet comfortabel. En dat vind ik ook. We houden het in de gaten.kooi schreef:Oh, dat is toch geen fijn nieuws, van die nieren. Ze hebt het dus toch goed aangevoeld dat er iets niet goed zit.
Het word een oude truttebel
-
S@ndr@
- Zeer actief
laten we hopen dat ze nog een veul oudere tuttebel wordt, kan makkelijk,....... komt wel goed 
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Balen van de nieren, maar fijn dat het hart goed klonk 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Gollum
- Zeer actief
Ja ik mag er niet meer vanuit gaan dat ze ieder moment dood neer kan vallen want dan verwen ik haar teveelS@ndr@ schreef:laten we hopen dat ze nog een veul oudere tuttebel wordt, kan makkelijk,....... komt wel goed
Ze mag wel twee kilo afvallen volgens de dierenarts dus even een stapje terug. In de archieven zagen we dat ze totdat ze zo ziek werd mooi op gewicht was en daarna dus rap aankwam
Ik heb gelijk versvlees voor nierproblemen besteld, zaterdag kan ik het ophalen.
- Zamunda
- Zeer actief
HahaGollum schreef:Ja ik mag er niet meer vanuit gaan dat ze ieder moment dood neer kan vallen want dan verwen ik haar teveel![]()
- Gollum
- Zeer actief
haha het is best erg, ze staat tegenwoordig niet meer te dringen bij het uitdelen van snackjes omdat ze weet dat het naar haar toe word gebrachtZamunda schreef:HahaGollum schreef:Ja ik mag er niet meer vanuit gaan dat ze ieder moment dood neer kan vallen want dan verwen ik haar teveel![]()
.
Er komt alleen een verwachtingsvolle blik vanuit de mand
- Gollum
- Zeer actief
Morgen is het zover, ik heb er gewoon een beetje buikpijn van, bah. Om half negen kunnen we terecht.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Duimen draaien morgen voor jullie, sterkte! 
- Gollum
- Zeer actief
Dankjewel kooikooi schreef:Duimen draaien morgen voor jullie, sterkte!
Ze is rustig op mijn schoot in slaap gevallen, geen paniek zoals de vorige keer gelukkig. Nu wachten tot ze klaar is
- Gollum
- Zeer actief
Re: Daar gaan we weer.. operatie gelukt!
Pff ik heb van 11 tot 15 uur naast Gol gezeten terwijl ze (niet goed) wakker werd. Ze wilde heel graag naar huis dus nu ligt ze hier te janken, arme schat.
Rani wil alleen steeds op haar rijden dus kan nog niet echt uitrusten, het liefst had ik een tukkie gaan doen maar dat gaat dus even niet.
Er zijn uiteindelijk twee kiezen verwijderd ipv één, er was nog een kies die er niet goed uitzag. Hopelijk hoeft ze nu nooit meer onder narcose, wat een toestand is dat.
Rani wil alleen steeds op haar rijden dus kan nog niet echt uitrusten, het liefst had ik een tukkie gaan doen maar dat gaat dus even niet.
Er zijn uiteindelijk twee kiezen verwijderd ipv één, er was nog een kies die er niet goed uitzag. Hopelijk hoeft ze nu nooit meer onder narcose, wat een toestand is dat.
-
Floortje
- Zeer actief
Jezus Rani, doe is normaal
Zielig is dat janken he?
Hopelijk trekt ze snel bij.
Fijn dat het goed gegaan is
Zielig is dat janken he?
- Gollum
- Zeer actief
Ja echt he, de da zei nog dat de honden anders op haar konden reageren maar ik dacht dat zal wel meevallen. Nee hoor, Rani wil spelen en rijdenFloortje schreef:Jezus Rani, doe is normaal![]()
Zielig is dat janken he?Hopelijk trekt ze snel bij.
Mika en Juno de oppasLab hebben even aan haar gesnuffeld en kijken vooral heel bezorgd.
Ja dat janken is zo sneu, ik kan zo weinig voor haar doen. Ze heeft een aangepaste narcose gehad met methadon dus die zal ze wel zien vliegen.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Fijn dat de operatie gelukt is.
- Gollum
- Zeer actief
Gol begint zich al wat beter te voelen, ze stond net te bedelen nadat ik gegeten had (dan krijgen ze altijd wat) dus ik heb haar wat stukjes van haar eigen voer gegeven. Daarna ging ze er vandoor met Mika's pensstaafje
Kluiven is nog niet zo handig dus ik heb het maar weer afgepakt
Ze heeft geplast en gepoept dus alles werkt nog. Gol staat nog wel wat wankel op de achterpoten en is nog wat van de wap maar het janken is al een stuk minder gelukkig.
Pfff ik ben wel opgelucht nu.
Alleen dat willen rijden van Rani, wat is dat nou? Spanning afreageren misschien? Rani piepte ook soms als Gol erg jankte. Steeds als Gol aan de wandel ging wilde Rani haar uitdagen door met haar poot tegen haar aan te tikken en heel hard te kwispelen, daarna wilde Rani rijden. Dat mocht natuurlijk niet dus nou ligt ze in een hoekje te mokken
Kluiven is nog niet zo handig dus ik heb het maar weer afgepakt
Ze heeft geplast en gepoept dus alles werkt nog. Gol staat nog wel wat wankel op de achterpoten en is nog wat van de wap maar het janken is al een stuk minder gelukkig.
Pfff ik ben wel opgelucht nu.
Alleen dat willen rijden van Rani, wat is dat nou? Spanning afreageren misschien? Rani piepte ook soms als Gol erg jankte. Steeds als Gol aan de wandel ging wilde Rani haar uitdagen door met haar poot tegen haar aan te tikken en heel hard te kwispelen, daarna wilde Rani rijden. Dat mocht natuurlijk niet dus nou ligt ze in een hoekje te mokken
- Zamunda
- Zeer actief
Gelukkig dat het goed gegaan is, toch weer een opluchting. Balen dat ze zo moeizaam wakker werd en nog lang lag te janken.
Gek hè hoe andere dieren er weer op kunnen reageren? Maffe Rani die beledigd in een hoekje ging liggen mokken
.
Gek hè hoe andere dieren er weer op kunnen reageren? Maffe Rani die beledigd in een hoekje ging liggen mokken
-
S@ndr@
- Zeer actief
het kan ook de geur zijn dat ze wil rijden, gewoon met ingrepen wordt er nog wel eens wat ontsmettende zooi gebruikt en zo, voor honden is dat toch iets wat heel overheersend kan zijn .. ze ruiken zoveel .. dat kan het rij gedrag veroorzaken... alle honden wassen of laten zwemmen kan dat oplossen,
- Gollum
- Zeer actief
Ja stom heZamunda schreef:Gelukkig dat het goed gegaan is, toch weer een opluchting. Balen dat ze zo moeizaam wakker werd en nog lang lag te janken.
Gek hè hoe andere dieren er weer op kunnen reageren? Maffe Rani die beledigd in een hoekje ging liggen mokken.
Ze mocht zich helemaal niet meer met Gol bemoeien en ze was het er niet mee eens dus
Opgewonden standje
Gelukkig deed Rani de volgende dag weer normaal toen Gol ook weer een beetje normaal was. Ik kan me best voorstellen dat Gol anders rook, ze had ook in haar eigen bloed gelegen met haar kop en er was een drolletje zo uitgefloept van de stressS@ndr@ schreef:het kan ook de geur zijn dat ze wil rijden, gewoon met ingrepen wordt er nog wel eens wat ontsmettende zooi gebruikt en zo, voor honden is dat toch iets wat heel overheersend kan zijn .. ze ruiken zoveel .. dat kan het rij gedrag veroorzaken... alle honden wassen of laten zwemmen kan dat oplossen,
Zwemmen mag helaas even niet omdat Gol altijd met haar bek open door het water loopt. Dat is wel echt even heel kut met dit weer. Ze mag ook even geen kattendrollen eten dus moet ik Gol aangelijnd uitlaten want die snackt sneller dan ik handelen kan
Ik doe het Gol ook nog maar even niet aan om met haar onder de douche te gaan, ze is nu al even genoeg gepest.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja dat is waar, dit was ook meer van als het gedrag had aangehouden, maar als t nu weer goed is zou ik ook niet gaan pesten met wassen en zo hoor... beterschap voor haar
- Gollum
- Zeer actief
Dankjewel!S@ndr@ schreef:ja dat is waar, dit was ook meer van als het gedrag had aangehouden, maar als t nu weer goed is zou ik ook niet gaan pesten met wassen en zo hoor... beterschap voor haar
Pff ik ben zo blij dat het voorbij is, die zorgen van te voren over de narcose.. Gelukkig waren de artsen heel lief en mocht ik dus uren bij haar zitten totdat ze wakker werd. Gol kan echt in paniek raken als ze mij niet ziet terwijl ze wakker word, dat heb ik deze keer kunnen ondervangen gelukkig.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Kan je haar aangelijnd door een laagje water laten lopen?Gollum schreef:Gelukkig deed Rani de volgende dag weer normaal toen Gol ook weer een beetje normaal was. Ik kan me best voorstellen dat Gol anders rook, ze had ook in haar eigen bloed gelegen met haar kop en er was een drolletje zo uitgefloept van de stressS@ndr@ schreef:het kan ook de geur zijn dat ze wil rijden, gewoon met ingrepen wordt er nog wel eens wat ontsmettende zooi gebruikt en zo, voor honden is dat toch iets wat heel overheersend kan zijn .. ze ruiken zoveel .. dat kan het rij gedrag veroorzaken... alle honden wassen of laten zwemmen kan dat oplossen,![]()
Zwemmen mag helaas even niet omdat Gol altijd met haar bek open door het water loopt. Dat is wel echt even heel kut met dit weer. Ze mag ook even geen kattendrollen eten dus moet ik Gol aangelijnd uitlaten want die snackt sneller dan ik handelen kan![]()
Ik doe het Gol ook nog maar even niet aan om met haar onder de douche te gaan, ze is nu al even genoeg gepest.
Dan koelt ze toch wat af.
Fijn dat het weer beter gaat
Ook weer achter de rug