Wat superSulluna schreef:Nou voor geld is dus veel te regelen.. We zijn welkom bij de dokter na sluitingstijd voor mensen!
Hij gaat zelfs een röntgenfoto maken en hij heeft een spalk die baby formaat is en waarschijnlijk past!
Morgen de foto, dinsdag de spalk!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraag over gebroken poot. update pag 6! Filmpje van t lopen!
Moderator: moderatorteam
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: vraag over gebroken poot
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
- Aantal honden: 2
Wat goed zo via de huisarts en misschien zelfs een foto.
Die zou je dan eventueel ook kunnen laten bekijken door een orthopeed in NL en vragen wat het slimst is om te doen in die tijd tot de pup naar Nederland kan komen.
Die zou je dan eventueel ook kunnen laten bekijken door een orthopeed in NL en vragen wat het slimst is om te doen in die tijd tot de pup naar Nederland kan komen.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Spalken is nu het belangrijkste.
Als dat goed geneest is er verder helemaal niets meer nodig.
Duurt natuurlijk wel een aantal weken voor het genezen is.
Fijn dat de HA je wil helpen
Als dat goed geneest is er verder helemaal niets meer nodig.
Duurt natuurlijk wel een aantal weken voor het genezen is.
Fijn dat de HA je wil helpen
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Sulluna schreef:Nou voor geld is dus veel te regelen.. We zijn welkom bij de dokter na sluitingstijd voor mensen!
Hij gaat zelfs een röntgenfoto maken en hij heeft een spalk die baby formaat is en waarschijnlijk past!
vandaag langs geweest, super vrolijk en speels pupje, ondanks de pijn rent hij op 3 poten rond.
@hutsje: de partner waar je het over hebt ben ik anderhalf jaar geleden van gescheiden
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Sulluna schreef:Nou voor geld is dus veel te regelen.. We zijn welkom bij de dokter na sluitingstijd voor mensen!
vandaag langs geweest, super vrolijk en speels pupje, ondanks de pijn rent hij op 3 poten rond.
@hutsje: de partner waar je het over hebt ben ik anderhalf jaar geleden van gescheiden
Perfect zeg
- kipo
- Zeer actief
En nu duimen dat de breuk in de 'onderarm ' zit, boven de groeischijven en niet in de pols.
Vraag die huisarts of hij 2 foto's wil maken, eentje met het pootje plat op de tafel, alle teentjes naast elkaar een eentje met het pootje 'op de zij '
Vraag die huisarts of hij 2 foto's wil maken, eentje met het pootje plat op de tafel, alle teentjes naast elkaar een eentje met het pootje 'op de zij '
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Wat fijn dat de huisarts wil helpen! Het is wel een leuk hondje om te zien zeg 

- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Oke ga ik doen van de fotos! hij mailt ze naar een vriend van hem in duitsland die dierenarts is en die beoordeelt ze dan. Zal 2 fotos vragen, goede tip!
Super bedankt allemaal voor het mee denken.. Spannend hoor! Zal de röntgenfoto en foto spalk daarna wel hier plaatsen! Ik heb geen verstand er verder van en jullie al heel wat meer. Super bedankt!
Super bedankt allemaal voor het mee denken.. Spannend hoor! Zal de röntgenfoto en foto spalk daarna wel hier plaatsen! Ik heb geen verstand er verder van en jullie al heel wat meer. Super bedankt!
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ah dat is perfect!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ach, wat fijn dat jij hem wilt en kunt helpen! Hopelijk komt het zo helemaal goed met het pootje!
- Sulluna
- Zeer actief
Ja en zo fijn dat jullie allemaal mee denken!! echt zo fijn!
- Sulluna
- Zeer actief
Nou foto's zijn binnen.. De poot is veel hoger gebroken, boven de elleboog. ( elleboog zelf is wel heel)
Pols gewoon heel maar houdt hij slap door de breuk hoger.
Advies dokter was 4 weken bench rust. Dat doen we nu maar..
Is niet te spalken daar inderdaad. Is wel een verse breuk, dus dat is denk mooi..
Ze is toch nog geen 12 weken maar rond de 10. voor ze naar nederland kan komen zit je eind september en misschien zelf oktober.. Gaat allemaal beetje langzaam hier haha.
Hoe word dat in nederland gedaan met zo'n breuk? pinnen zeker?
Is niet te spalken daar inderdaad. Is wel een verse breuk, dus dat is denk mooi..
Ze is toch nog geen 12 weken maar rond de 10. voor ze naar nederland kan komen zit je eind september en misschien zelf oktober.. Gaat allemaal beetje langzaam hier haha.
-
Neeltje
Geen flauw idee of dat bij zo'n jong hondje al kan. De botjes lijken mij nog zo broos om een pin in te zetten.Sulluna schreef:Nou foto's zijn binnen.. De poot is veel hoger gebroken, boven de elleboog. ( elleboog zelf is wel heel)
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: vraag over gebroken poot. update pagina 2!
De breuk zit dan in dit deel?Sulluna schreef:Nou foto's zijn binnen.. De poot is veel hoger gebroken, boven de elleboog. ( elleboog zelf is wel heel)

Denk toch zo veel mogelijk stabiliseren en rust. Ook in Nederland doen ze zo jong niet snel opereren hoor.
Het voordeel van haar leeftijd is dat het ook sneller dan gebruikelijk aaneen groeit.
Stabiliseren zodat het enigszins recht aaneen groeit
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Zou je geen da hier kunnen mailen met deze vraag?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
De huisarts zou toch mailen met een bevriend dierenarts in Duitsland?malinois schreef:Zou je geen da hier kunnen mailen met deze vraag?
- Sulluna
- Zeer actief
crutz ja in dat deel!
ja dierenarts in duitsland zei 4 weken bench rust.. Grootste kans op beste genezing. Voordeel is dat het een klein pupje is dus ze acht de kans best goed op genezing.. zullen zien..
ja dierenarts in duitsland zei 4 weken bench rust.. Grootste kans op beste genezing. Voordeel is dat het een klein pupje is dus ze acht de kans best goed op genezing.. zullen zien..
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kun je haar niet via een ander land naar NL laten komen waar de regeltjes wat soepeler zijn.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Sulluna
- Zeer actief
Ze moet eerst geënt en getest worden voor rabiës. Dat mag sowieso pas al ze zeker 12 weken zijn.. voor zekerheid doen ze dat over 3 weken. Dan moet ze getest worden ná de enting op rabiës. Met bepaalde waardes mogen ze vliegen dan.Ben je dus alweer in augustus voor dat dat klaar is.. Dan pas na die test chippen etc omdat ze met hogere waardes niet naar het buitenland mogen. Hier heerst nog rabiës en alle landen doen daar (logisch) moeilijk over.bouvierpoedel schreef:Kun je haar niet via een ander land naar NL laten komen waar de regeltjes wat soepeler zijn.?
Tis niet anders..
- Sulluna
- Zeer actief
Daarnaast hebben we iemand gevonden die haar kan overvliegen in september. Dus dat is wel fijn! de reisleider van Tui vliegt dan terug en neemt zelf een kat mee en mag 2 dieren mee nemen..
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze moet VOOR de enting en test gechipt zijnSulluna schreef:Ze moet eerst geënt en getest worden voor rabiës. Dat mag sowieso pas al ze zeker 12 weken zijn.. voor zekerheid doen ze dat over 3 weken. Dan moet ze getest worden ná de enting op rabiës. Met bepaalde waardes mogen ze vliegen dan.Ben je dus alweer in augustus voor dat dat klaar is.. Dan pas na die test chippen etc omdat ze met hogere waardes niet naar het buitenland mogen. Hier heerst nog rabiës en alle landen doen daar (logisch) moeilijk over.bouvierpoedel schreef:Kun je haar niet via een ander land naar NL laten komen waar de regeltjes wat soepeler zijn.?
Tis niet anders..
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Denk dat de dierenarts je een prima prognose heeft gegeven met rust inderdaad. Op die plek kan je weinig meer dan dat.Sulluna schreef:crutz ja in dat deel!
Is het een zogenaamde “mooie” breuk?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
nou, best goede berichten! wat fijn dat iedereen zo mee denkt en werkt
.
maar wat moet je nog lang wachten

- Sulluna
- Zeer actief
Ja is heel netjes door midden geloof ik, als ik het allemaal goed begreep. cd met de fotos krijgen we morgen zodat we die mee kunnen nemen naar nederland. Laat ik die beoordelen door mijn eigen arts.crutz schreef:Denk dat de dierenarts je een prima prognose heeft gegeven met rust inderdaad. Op die plek kan je weinig meer dan dat.Sulluna schreef:crutz ja in dat deel!
Is het een zogenaamde “mooie” breuk?
- Sulluna
- Zeer actief
Ja kan kloppen, het gaat hier een beetje met handen en voeten praten dus soms moeilijk alles goed te verstaan hahacrutz schreef:Ze moet VOOR de enting en test gechipt zijnSulluna schreef:Ze moet eerst geënt en getest worden voor rabiës. Dat mag sowieso pas al ze zeker 12 weken zijn.. voor zekerheid doen ze dat over 3 weken. Dan moet ze getest worden ná de enting op rabiës. Met bepaalde waardes mogen ze vliegen dan.Ben je dus alweer in augustus voor dat dat klaar is.. Dan pas na die test chippen etc omdat ze met hogere waardes niet naar het buitenland mogen. Hier heerst nog rabiës en alle landen doen daar (logisch) moeilijk over.bouvierpoedel schreef:Kun je haar niet via een ander land naar NL laten komen waar de regeltjes wat soepeler zijn.?
Tis niet anders..
- Sulluna
- Zeer actief
ja, ik maak maar een aftelkalender denk ik haha!Hutsje schreef:nou, best goede berichten! wat fijn dat iedereen zo mee denkt en werkt.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Chip datum moet voor de enting en voor de test. Enting en test zijn dan aan de hond te koppelen, andersom nietSulluna schreef:Ja kan kloppen, het gaat hier een beetje met handen en voeten praten dus soms moeilijk alles goed te verstaan hahacrutz schreef:Ze moet VOOR de enting en test gechipt zijnSulluna schreef:Ze moet eerst geënt en getest worden voor rabiës. Dat mag sowieso pas al ze zeker 12 weken zijn.. voor zekerheid doen ze dat over 3 weken. Dan moet ze getest worden ná de enting op rabiës. Met bepaalde waardes mogen ze vliegen dan.Ben je dus alweer in augustus voor dat dat klaar is.. Dan pas na die test chippen etc omdat ze met hogere waardes niet naar het buitenland mogen. Hier heerst nog rabiës en alle landen doen daar (logisch) moeilijk over.bouvierpoedel schreef:Kun je haar niet via een ander land naar NL laten komen waar de regeltjes wat soepeler zijn.?
Tis niet anders..
-
Sandra&co
Mwah, weet ik niet. Izzy was een week of 15 toen er pinnen in gingen.Neeltje schreef:
Geen flauw idee of dat bij zo'n jong hondje al kan. De botjes lijken mij nog zo broos om een pin in te zetten.
Wat een gewéldig leuk hondje om te zien! Doet me denken aan Juliony, 1 van m'n eerste opvangers. Wel een kleiner formaat. Prachtig beest. Succes met het hele verhaal!