Hier al meerdere keren, in verschillende huizen en jaren ertussen, besmettingen gehad. Maar wat er al gezegd wordt, giardia is overal. En mijn honden lopen meerdere keren per dag kans op besmetting. Ze spelen hier op een groot veld met andere honden dagelijks, dus de kans is altijd aanwezig.
Goed schoonmaken en ik zou de bench gewoon gebruiken
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
besmetting Giardia via bench?
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: besmetting Giardia via bench?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- janeway
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Bedankt voor alle reacties...
Het had zo makkelijk geweest als iedereen het zelfde antwoord had gegeven hahahaha..
Ik er eens even over denken.. We hebben die bench ook 2e hands gekocht.. Wel schoongemaakt toen en misschien zelfs wel met chloor maar toen had ik nog nooit van Giardia gehoord..
Vanmiddag al even bij ranzijn naar Benches gekeken.. Maar ja de prijs was mwa... Ik denk er nog even over na.. Ik neig nu naar nieuwe bench..
Het had zo makkelijk geweest als iedereen het zelfde antwoord had gegeven hahahaha..
Ik er eens even over denken.. We hebben die bench ook 2e hands gekocht.. Wel schoongemaakt toen en misschien zelfs wel met chloor maar toen had ik nog nooit van Giardia gehoord..
Vanmiddag al even bij ranzijn naar Benches gekeken.. Maar ja de prijs was mwa... Ik denk er nog even over na.. Ik neig nu naar nieuwe bench..
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Op mijn werk gebruiken we als giardia schoonmaakprotocol een 3% ammoniakoplossing en de stoomreiniger.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- Rocky&Nishka
- nieuw lid
Simpele oplossing in dit geval, zet de bench op een zonnige dag de hele dag in pal in de zon, dan is de giardia dood (Giardia kan niet tegen UV licht).... evt kan je em daarna alsnog even afspoelen met warm water, maar denk dat dat niet eens nodig is.
-
Floortje
- Zeer actief
Chloor verliest z'n desinfecterende werking als het in aanraking komt met organische stoffen (bloed, poep, urine enz.).
Het is dus zaak om de bench eerst grondig te reinigen met een goed schoonmaakmiddel en pas daarna ontsmetten met chloor.
Het is dus zaak om de bench eerst grondig te reinigen met een goed schoonmaakmiddel en pas daarna ontsmetten met chloor.