Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ei - rauw of gekookt?
Moderator: moderatorteam
Ei - rauw of gekookt?
Ik hoorde pas van iemand dat de eiwitten in een ei beter opgenomen worden als het ei gekookt is. Weet iemand of dit waar is? Later las ik het nog ergens, dus nu ben ik wel benieuwd.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Re: Ei - rauw of gekookt?
Ja klopt. Zeg maar vergelijkbaar met een rauwe en gekookte aardappel (al is dat het zetmeel en niet eiwit) of met een korrel mais en popcorn. De structuur is meer open en daardoor beter op te nemen.
Maar dat neemt niet weg dat ik gewoon rauwe eieren geef
maar als je hond daar gevoelig voor is en dunne ontlasting van krijgt dan zou koken en optie kunnen zijn.
Maar dat neemt niet weg dat ik gewoon rauwe eieren geef

Ah, bedankt voor de antwoorden! Dan ga ik ze in het vervolg koken 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Altijd rauw hier 2x per week

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Net nog 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kan hun maagzuur prima aanNanna schreef:Je weet dan ook meteen zeker dat ze geen salmonella op kunnen lopen van een fout ei.Sandra&co schreef:Ah, bedankt voor de antwoorden! Dan ga ik ze in het vervolg koken

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja daar ga ik maar vanuit anders moet ik ze ook geen kvv en BARF geven nlNanna schreef:Dat hoop je dan. De mevrouw van de dekkaters waar ik mijn poezen bracht voerde ook vers. Eendagskuikens. Daar is mooi een kater aan doodgegaan, salmonella. Sinds die tijd kookte ze de kuikens.malinois schreef:Dat kan hun maagzuur prima aanNanna schreef:Je weet dan ook meteen zeker dat ze geen salmonella op kunnen lopen van een fout ei.Sandra&co schreef:Ah, bedankt voor de antwoorden! Dan ga ik ze in het vervolg koken

Rauwe kip en aanverwanten krijgen ze wekelijks.

Ja, Izzy krijgt al 4 jaar rauwe eieren en Sofi al 2 jaar. Allebei leven ze nog dus ik geloof het ergens wel. Maar het voordeel met gekookte eieren is dat Izzy de schaal dan ook nog opeet, toch weer mooi wat extra calcium. Bij rauwe eieren ligt de schaal in ministukjes door de huiskamer 

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Gekookte schaal mag je toch niet geven?Sandra&co schreef:Ja, Izzy krijgt al 4 jaar rauwe eieren en Sofi al 2 jaar. Allebei leven ze nog dus ik geloof het ergens wel. Maar het voordeel met gekookte eieren is dat Izzy de schaal dan ook nog opeet, toch weer mooi wat extra calcium. Bij rauwe eieren ligt de schaal in ministukjes door de huiskamer

-
- Zeer actief
Hier ook "gewoon" rauw, 2 x per week door hun voer.
Gekookt mag overigens ook, maar dan zou ik het wel prakken.. de meeste honden vissen het geel eruit en laten het wit liggen. Bij een gekookt eitje.. zonder schil dan geven.
Suzanne
Gekookt mag overigens ook, maar dan zou ik het wel prakken.. de meeste honden vissen het geel eruit en laten het wit liggen. Bij een gekookt eitje.. zonder schil dan geven.
Suzanne
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Of je hond slikt het gekookte ei in zijn geheel door. Om het een minuut later in zijn geheel weer uit te kotsen~Suzanne~ schreef:Hier ook "gewoon" rauw, 2 x per week door hun voer.
Suzanne

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik voer het rauw, ik heb altijd geleerd dat het dan juist beter opneembaar is.
https://www.voerwijzer.com/eieren/
https://www.voerwijzer.com/eieren/

-
- Zeer actief
Dat lijkt me nog goed ookTamara81 schreef:Ik neem tijdens mijn eeuwige wandeltochten altijd een gekookt ei mee voor de hond voor onderweg. Heeft ze tussendoor toch iets binnen. Makkelijk om mee te nemen

Ik neem ook wel gekookte eieren voor onszelf mee; het geeft nieuwe energie onderweg.
Suzanne