Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ei - rauw of gekookt?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Ei - rauw of gekookt?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik hoorde pas van iemand dat de eiwitten in een ei beter opgenomen worden als het ei gekookt is. Weet iemand of dit waar is? Later las ik het nog ergens, dus nu ben ik wel benieuwd.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Ei - rauw of gekookt?

Ongelezen bericht door veertje »

Ja klopt. Zeg maar vergelijkbaar met een rauwe en gekookte aardappel (al is dat het zetmeel en niet eiwit) of met een korrel mais en popcorn. De structuur is meer open en daardoor beter op te nemen.

Maar dat neemt niet weg dat ik gewoon rauwe eieren geef :tongue: maar als je hond daar gevoelig voor is en dunne ontlasting van krijgt dan zou koken en optie kunnen zijn.
Sandra&co

Ah, bedankt voor de antwoorden! Dan ga ik ze in het vervolg koken :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Altijd rauw hier 2x per week
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Net nog :mrgreen:Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Sandra&co schreef:Ah, bedankt voor de antwoorden! Dan ga ik ze in het vervolg koken :ok:
Je weet dan ook meteen zeker dat ze geen salmonella op kunnen lopen van een fout ei.
Dat kan hun maagzuur prima aan ;)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef:
Sandra&co schreef:Ah, bedankt voor de antwoorden! Dan ga ik ze in het vervolg koken :ok:
Je weet dan ook meteen zeker dat ze geen salmonella op kunnen lopen van een fout ei.
Dat kan hun maagzuur prima aan ;)
Dat hoop je dan. De mevrouw van de dekkaters waar ik mijn poezen bracht voerde ook vers. Eendagskuikens. Daar is mooi een kater aan doodgegaan, salmonella. Sinds die tijd kookte ze de kuikens.
Ja daar ga ik maar vanuit anders moet ik ze ook geen kvv en BARF geven nl ;)
Rauwe kip en aanverwanten krijgen ze wekelijks.
Afbeelding
Sandra&co

Ja, Izzy krijgt al 4 jaar rauwe eieren en Sofi al 2 jaar. Allebei leven ze nog dus ik geloof het ergens wel. Maar het voordeel met gekookte eieren is dat Izzy de schaal dan ook nog opeet, toch weer mooi wat extra calcium. Bij rauwe eieren ligt de schaal in ministukjes door de huiskamer :)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sandra&co schreef:Ja, Izzy krijgt al 4 jaar rauwe eieren en Sofi al 2 jaar. Allebei leven ze nog dus ik geloof het ergens wel. Maar het voordeel met gekookte eieren is dat Izzy de schaal dan ook nog opeet, toch weer mooi wat extra calcium. Bij rauwe eieren ligt de schaal in ministukjes door de huiskamer :)
Gekookte schaal mag je toch niet geven?
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hier ook "gewoon" rauw, 2 x per week door hun voer.

Gekookt mag overigens ook, maar dan zou ik het wel prakken.. de meeste honden vissen het geel eruit en laten het wit liggen. Bij een gekookt eitje.. zonder schil dan geven.

Suzanne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

~Suzanne~ schreef:Hier ook "gewoon" rauw, 2 x per week door hun voer.

Gekookt mag overigens ook, maar dan zou ik het wel prakken.. de meeste honden vissen het geel eruit en laten het wit liggen. Bij een gekookt eitje.. zonder schil dan geven.

Suzanne
Of je hond slikt het gekookte ei in zijn geheel door. Om het een minuut later in zijn geheel weer uit te kotsen :LOL: ‘Kijk, Noah kan eieren leggen’ zeiden we al gekscherend. Kortom hier worden de eieren ook geprakt. Al krijgt ze bijna altijd een rauw ei.
Perry en Noah

Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik voer het rauw, ik heb altijd geleerd dat het dan juist beter opneembaar is.

https://www.voerwijzer.com/eieren/
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Tamara81 schreef:Ik neem tijdens mijn eeuwige wandeltochten altijd een gekookt ei mee voor de hond voor onderweg. Heeft ze tussendoor toch iets binnen. Makkelijk om mee te nemen :ok:
Dat lijkt me nog goed ook ;-)
Ik neem ook wel gekookte eieren voor onszelf mee; het geeft nieuwe energie onderweg.

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”