nicolioo schreef:
Ik zou alleen pups of hele jonge honden willen opvragen gezien een eerdere ervaring met een buitenlandse herplaatsen die echt vreselijk nerveus op mijn kinderen reageerde terwijl ze beide opgevoed zijn met honden en zich altijd aan de regels omtrent dieren houden. (Ze zijn 5 en
Heeft iemand tips ervaringen etc? Wil me ook oriënteren welke stichtingen ik achter kan staan.
Ik heb een hele serie honden opgevangen en eigenlijk waren ze zondering uitzonder onwijs sociaal. Ik denk dat het 'zonde' is om alle volwassen honden af te serveren omdat je kinderen hebt, omdat juist volwassen honden zich heel snel schikken aan het ritme van een gezin, terwijl pups nog heel veel tijd kosten (ivm zindelijk maken, puppy streken etc)
Mijn grootste 'handenbinder' was een boomer-achtige pup van 3 maanden oud. Het was een schattige frummel maar omdat hij pup was, kostte hij me de meeste tijd en aanpassing. Maar omdat het zo'n onwijs schattig jong hondje was, was hij binnen no-time geplaatst.
De volwassen honden die ik in de opvang heb gehad, waren eigenlijk allemaal binnen enkele dagen zindelijk en waren tegelijkertijd open en vrij. Het is belangrijk dat je een stichting treft die snapt dat niet elke hond zomaar in jullie gezinssituatie past. En dat de bemiddelaar van de stichting de honden ook persoonlijk kent en niet uitgaat van de beschrijving van de medewerkers van het asiel van herkomst. Voor de stichting ben ik zelf ook vaak naar Griekenland (Rhodos) gegaan om te helpen in het asiel en honden op te halen en het is verbazingwekkend hoe weinig sommige medewerkers van honden snappen, ook al werken ze elke dag tussen de honden.