Ik was er zelf niet bij, mijn man was een lange wandeling (35km) aan het maken met Lais en ongeveer halverwege is Lais aangevallen door 3 honden. Die honden waren op een afstand aan het rennen en kwamen ineens met z'n drieën op Lais af, Lais ging gelijk op haar rug maar die kuthonden (sorry) bleven haar aanvallen. Man heeft staan schoppen en schreeuwen maar het mocht niet echt baten. Hoe het verder precies gegaan is weet ik nog niet, maar uiteindelijk zijn de bazen erbij gekomen, heeft man nog wat staan vloeken en mopperen en heeft Lais nagekeken. Ze had een paar plekjes op haar achterpoot maar verder leek ze okee. Man heeft geen gegevens gevraagd, hij dacht dat er (gelukkig) niks aan de hand was behalve wat oppervlakkige plekjes.
Man is verder gelopen en Lais liep prima. Man heeft nog zeker twee keer gerust onderweg en Lais bleef goed lopen, gaf helemaal niets aan. De laatste paar kilometer twijfelde hij wel of ze nou helemaal zuiver liep, maar hij dacht dat hij spoken zag. Totdat hij zo'n beetje bij de auto was en Lais ineens haar ene voorpoot (waar hij eerder niets aan gezien had) niet meer wilde belasten. Shit. Ook in de auto hield ze dat pootje wat omhoog.
Eenmaal thuis is ze op de bank gaan liggen (ipv als een wilde door het huis te stormen om te inspecteren wat er in haar afwezigheid gebeurd is en Willem en mij even wild te begroeten/inspecteren

Maar ik weet dus even niet wat ik nu het beste kan doen. Ze is normaal gesproken al flink moe van zo'n wandeling en na haar eerste (wilde) inspectie van het huis ligt ze normaal ook uren voor pampus. Nu heeft ze dus ook nog pijn en zie ik dat ze 'aangedaan' is (ja, menselijke term, maar ik weet even niet hoe het anders te omschrijven), daarnaast rekte ze zich wat op toen ik haar aan het aaien was en gilde ze toen van pijn. Ik wil haar eigenlijk dus helemaal niet storen, maar is dat slim?
Moet ik niet wondjes schoonmaken, inspecteren waar ze misschien nog meer wondjes heeft en waar het pijn doet? Of zelfs de DA bellen/naar de DA toe om haar te laten onderzoeken en/of AB te halen?
Stom hè, normaal ben ik toch redelijk nuchter, maar mijn hond zo zonder enig enthousiasme te zien liggen en mijn man die behoorlijk overstuur is brengen me van mijn stuk... Sorry voor het lange verhaal, maar ik kan wel even wat nuchtere en ervaren blikken gebruiken