Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kind zwaar gewond en oma gewond.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: kind zwaar gewond en oma gewond.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:
Elmo/maureen schreef:Meisje ligt slecht :(: wang is weg. Schedel heeft hij opgelicht :schrik: Nee echt een heel lief hondje :ugh:
Kan mij voorstellen dat je even verhaal gaat halen bij de eigenaar en hond. :S:
Verhaal? Worst met gif. Zal vast wel iemand op dat idee komen. Doeidoei.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Elmo/maureen schreef:Meisje ligt slecht :(: wang is weg. Schedel heeft hij opgelicht :schrik: Nee echt een heel lief hondje :ugh:
Bah wat naar :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

dagmar88 schreef:
mijke schreef:Dat is dan een kwestie van terminologie. Die twee honden die ik noemde waren ook beide jonge honden die in de volwassenheid kwamen toen ze een ander hondje doodbeten. Maar ik vind ineens honden gaan dood bijten geen normaal gedrag, dat hoort niet logischerwijs bij volwassen worden. Daarvoor hadden die honden voor zover ik kon zien op geen enkele manier tekenen vertoont van dat zulk gedrag uberhaupt in ze zat. Dus dan noem ik dat toch wel een knop die ineens om gaat.
Die zijn zodra ze pup af zijn al lang en breed bezig met hun plaatsje op de wereld en wie ze kunnen hebben.
Nouja, het waren niet mijn honden dus zeker weten doe ik dat niet, maar ik heb dat dus totaal niet gezien. En niet omdat ik dat soort dingen niet herken. In een van de gevallen had Oor echt de dag ervoor nog met die hond gespeeld. Dat ging gewoon op zijn puppenvrolijk en echt, niks aan de hand. En dat was echt wel spelen, want ik weet hoe spelen er uit ziet en hoe niet. Met spelbuigingen en spelgezichten en steeds stoppen en de ander de gelegenheid geven, gewoon beleefd gedrag en goed afgewogen, gelijkwaardig spel. In een roedel met een boel andere honden was dat, waar ook wel wat drukte en spanning was tussen sommige honden, en daar werd door betreffende stafford totaal niet op gereageerd. Ik weet dat nog goed omdat ik dat zo opvallend netjes vond. De volgende dag kwam ik met Oor in het park, hopend dat dat speelmaatje er ook was. Nou hij was er wel maar er lag ook een dood hondje en dierenambulance en politie er bij en iedereen die het gezien had helemaal van de kaart. Ik dacht eerst ook altijd dat je al wel eerder signalen zou moeten kunnen zien hoor, maar daar ben ik na deze twee ervaringen echt van teruggekomen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef:
Niet goed en hoord niet maar kan het mij voorstellen als het loeder nog steeds rondloopt in de straat en als vader van eigenaar er zo lekker laconiek over is.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tineke
Zeer actief

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef:
Nou nee oma is er al op visite geweest las ik van mensen die daar bij waren geweest en heeft de hond geknuffeld en verwijt zichzelf het incident omdat de hond niet met kinderen kon omgaan en zij dit wist. Ik zou minder vergevingsgezind zijn ben ik bang van.
Afbeelding

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ik snap niet dat bij zo'n ernstig incident als dit, de hond niet in beslag is genomen.
Er zijn genoeg incidenten bekend, met minder ernstige schade, waarbij honden direct in beslag werden genomen om een gedragstest te ondergaan waarna bekeken werd wat e verder moet gebeuren.
Niet dat ik dat toejuich, in sommige gevallen vind ik dat ook te ver gaan, maar in dit duidelijke geval van overmatige agressie vind ik het persoonlijk wat vreemd dat er een muilkorf gebod wordt ingesteld en de hond terug is bij de eigenaar.
Komen we dus weer uit bij de willekeur in beleid van sommige gemeenten.

Zo ik hier eerder lees is het kind dus behoorlijk toegetakeld, en ergens meende ik te horen dat een pees van de oma was doorgebeten. Dat valt voor mij echt niet meer onder een korte reactie van een hond die het ergens niet mee eens is.
Tineke
Zeer actief

blondie schreef:
Zo ik hier eerder lees is het kind dus behoorlijk toegetakeld, en ergens meende ik te horen dat een pees van de oma was doorgebeten. Dat valt voor mij echt niet meer onder een korte reactie van een hond die het ergens niet mee eens is.
Wat ik zojuist las van mensen die aangaven bij het bezoek te zijn geweest van oma bij de eigenaar van deze hond is dat niet zo, de doorgebeten pees. Ook met het kindje zou het minder ernstig zijn, en dat is hopelijk zo. Maar goed het stond op Facebook dus niet echt een betrouwbare bron.
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:En dan nog vind ik het een meer dan levensgroot verschil of een hond gaat waken of jagen of dat hij opeens soortgenoten of zelfs mensen gaat slopen en doden.
Ik vind dat zéker in een volle maatschappij als de onze uiterst onwenselijk gedrag.
En ik snap prima dat een hond een kind niet moet en een snep uitdeelt of zelfs een beet. Maar zodanig slopen dat een wang weg is en een schedel gelicht? Sorry hoor, dan kom je bij mij niet meer weg met “ja maar retrievers doen dat ook”.
Nee.
Retrievers doen dat NIET. En er zal heus wel weer een voorbeeld komen van een Golden die een kind doodbeet maar het is zeer zeer zeldzaam.
En google dan voor de aardigheid eens even op ‘pitbull kills’. :schrik:
Dat is de vasthoudendheid van de terrier dat zie je ook bij niet veel rassen. Ik snap dat een hond bijt, er zal vast iets gebeurd zijn en dat een hond dan idd een snep uitdeeld of een hap met 4 gaatjes daar kan ik nog steeds inkomen ondanks niet gewenst. Maar dat scheuren en gewoon bijten om te doden en niet om te waarschuwen dat vind ik t 'enge' aan dit type hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Luna87 schreef:
dagmar88 schreef:
~Suzanne~ schreef:Nee, dat wil niet zeggen dat de hond mag bijten maar de omstandigheden lijken me nog niet helder genoeg om een definitief oordeel te vellen.
Op welke planeet? De eigenaar is niet verantwoordelijk genoeg en niemand wil (terecht) een hond hebben die een kleuterkopje stuk heeft gekauwd.
Die vrouw moest op haar kleinkind gaan liggen en werd zelf ook gebeten. Dan was hij volle bak op dat kind gefocust.
Geen ras/type waarin (vanwege die extreme focus) mensgerichte agressie minder thuis hoort. Die moet gewoon dood. Dat ze dat bij de gemeente niet snappen is al van de pot gerukt.
Nou inderdaad. Een hond kan een kind lelijk verwonden bij een fikse correctie, maar dat kan nooit een simpele correctie geweest zijn. Ik had het er laatst met mijn moeder nog over nadat we een gemuilkorfde hond tegen kwamen. Die was dus opgelegd na een bijtincident met een mens. Linksom of rechtsom, ik kan en zal zulke agressie nooit accepteren als het om mijn eigen honden gaat. Gerichte mensagressie betekent hier echt einde verhaal.
Idd. Ik vraag me ook af hoe je daar nog mee kunt leven. Ik zou echt angstig zijn dat het nog een keer gebeurd brrr.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Tineke schreef:
dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef:
Nou nee oma is er al op visite geweest las ik van mensen die daar bij waren geweest en heeft de hond geknuffeld en verwijt zichzelf het incident omdat de hond niet met kinderen kon omgaan en zij dit wist. Ik zou minder vergevingsgezind zijn ben ik bang van.
Ik ook. Ik zou die hond geeneens meer willen knuffelen.
Na die beet van die Duitse Dog van een buurvrouw durfde ik hem echt niet meer te aaien, niet dat ik dat ooit gedaan heb.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Tineke
Zeer actief

gonnie schreef:

Ik ook. Ik zou die hond geeneens meer willen knuffelen.
Na die beet van die Duitse Dog van een buurvrouw durfde ik hem echt niet meer te aaien, niet dat ik dat ooit gedaan heb.
Nou ik zou ook weinig behoefte voelen om die hond te gaan lopen knuffelen. 'Als dat echt zo is, het stond tenslotte op Facebook geen betrouwbare bron, vind ik dat persoonlijk behoorlijk gestoord gedrag. Ik zou het in ieder geval niet kunnen., nog willen.
Afbeelding

Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Tineke schreef:
blondie schreef:
Wat ik zojuist las van mensen die aangaven bij het bezoek te zijn geweest van oma bij de eigenaar van deze hond is dat niet zo, de doorgebeten pees. Ook met het kindje zou het minder ernstig zijn, en dat is hopelijk zo. Maar goed het stond op Facebook dus niet echt een betrouwbare bron.
Ik wel :wink: pees is door in arm bij oma.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tineke schreef:
dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef:
:80: Dat is de andere kant wat ook bizar is . Je kleinkind in het ziekenhuis en ga je dat kutjoekel zitten aaien. Nouja zal wel zo'n bepaald soort buurtje zijn. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

laeken schreef:Daar ben ik het wel mee eens hoor al denk ik dat als er een bepaalde trigger is heel veel honden "ineens" iets heel raars kunnen gaan doen. Dus als in uit het niets. Super lieve honden die ineens bijten en ga zo door.
Er kwam ooit een klant mankend de dierenwinkel binnen om een tuig te passen voor haar stafford teefje.
Bleek de vrouw een paar dagen daarvoor in paniek haar vriend te hebben geroepen nadat er een kleine brand uitbrak in de keuken.
Dat was voor de hond klaarblijkelijk reden genoeg om in haar dij te hangen en niet meer te lossen. Stonden ze daar met z'n tweeën eerst nog die hond van haar lichaam af te halen voor ze de keukenkasten konden redden.
Ze heeft me foto's laten zien, haar hele bovenbeen vijftig tinten paars :schrik:

Die hond was al lang en breed volwassen en was nooit wat anders dan gezellig geweest maar ze had maar één chaotische situatie nodig om compleet door te slaan, dat is best eng in combinatie met een dergelijke bijtkracht en vasthoudendheid.
Tineke
Zeer actief

Elmo/maureen schreef:
Tineke schreef:
blondie schreef:
Dit stond op Facebook. Gekopieerd.

Mensen ik reageer toch maar even op dit bericht. Allereerst is er veel verkeerde info gegeven of speculaties. Wij wonen een paar deuren verder en kennen beide partijen. Héél erg wat er gebeurd is en dat mag absoluut nooit! Maar goed ik leg even het e.e.a uit:
Hond kruising pitbull xl 2 jaar oud is een schat van een hond. Vrouw die de hond uitliet was een kennis, zij deed dit bijna een jaar omdat de eigenaar zijn relatie verbroken is en hij veel werkt. Hond Pepper doet nooit geen vlieg kwaad maar is bekend bij baas en bij vrouw die hem uitliet dat hij niet goed met kinderen kan. Eigenaar is zo overstuur en is er ziek van... waarom naam ze tóch haar kleindochter mee... tja die vraag gaat óók bij die oma door haar hoofd ze had blijkbaar vertrouwen in pepper dat dit bij haar niet zou gebeuren. Hoe klote ook het is gebeurd kind liep rechts hond liep links, wat er precies gebeurd is weet ze niet. Íets heeft hem getriggerd.. meisje is gelukkig niet zo ernstig aan toe als men dacht maar toch behoorlijke schade en angst natuurlijk bij alle partijen. De vrouw is vnv in ons bijzijn bij eigenaar geweest en tóch hond geaaid en geknuffeld. Ze zegt ik weet dat je het niet uit slechte wil deed en zelf njet slecht bent. Ze neemt zichzelf ook veel kwalijk. Vrouw heeft wond op arm en gelukkig niks door qua pees. We kunnen allemaal ons oordeel hebben en waarschijnlijk zouden wij het nooit toegelaten hebben maar eigenaar was aan het werk en heeft altijd gezegd aub laat geen kinderen bij hem. Het is een gruwelijke rot situatie en hopelijk zijn beide snel hersteld
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Tineke schreef:Hond Pepper doet nooit geen vlieg kwaad
Sorry, maar :LOL:
Tineke
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ja dat is nogal een understatement :mrgreen:
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Tineke schreef:
dagmar88 schreef:
Ja dat is nogal een understatement :mrgreen:
Nee hoor, precies goed, alleen te dom om het zelf te snappen.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Als dit een normale reactie is van die hond op kinderen had er al een muilkorf om moeten zitten.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Pemba schreef:Als dit een normale reactie is van die hond op kinderen had er al een muilkorf om moeten zitten.
Inderdaad.
Afbeelding

Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Fijne nannydog..
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nou wel een dom wijf die oma.
Die zou nooit de hond meer uit mogen laten en ook niet meer op kleinkind mogen passen. Als je met xl staff van de buren gaat lopen waarvan je weet dat ze niet met kinderen kan. Dan neem je gezellig ook je kleinkind mee.

De hond is geen lieverdje. En snap de baas daarvan ook niet dat hij die zomaar aan iemand mee geeft een jaar lang.. Tijdens uitlaat rondjes.

Anderzijds heeft Oma het een jaar lang goed gedaan en wist ze dus dat de hond niet met kinderen kon. En dan toch juist dat meisje ook mee nemen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik vind dit hele verhaal compleet onbegrijpelijk. Wat een wauzen allemaal. Serieus Wat is dat voor oma? En wat is dat voor baas?
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Elmo/maureen schreef:
Tineke schreef:
blondie schreef:
Jij wel alsin, jij bent wel een betrouwbare bron?
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Sandra&co schreef: Ik steek er m'n hand (beiden, als je wil) voor in het vuur dat er bij Izzy geen magische knop om zal gaan. Die is wat ze is.
Ik wil je niet aanvallen, maar dat is wat al die andere bazen ook over hun hond zeggen, voordat ze aan het slopen gaan.
AfbeeldingAfbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

tbeast schreef:
Sandra&co schreef: Ik steek er m'n hand (beiden, als je wil) voor in het vuur dat er bij Izzy geen magische knop om zal gaan. Die is wat ze is.
Ik wil je niet aanvallen, maar dat is wat al die andere bazen ook over hun hond zeggen, voordat ze aan het slopen gaan.
Ik heb het er één letterlijk horen zeggen, al was dat over zijn Duitse herder. Een week later heeft hij hem in laten slapen omdat de hond uit het niets een meisje had aangevallen :(
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

tbeast schreef:
Ik voel me niet aangevallen, want het is wat het is. En ik durf ook best te beweren dat ik meer weet/snap van hondengedrag dan de gemiddelde tok die opeens een arm kwijt is. En zeker van Izzy. Aan de stand van haar oren kan ik vanaf de achterkant al zien hoe de pet staat. Gezien de ladingen herplaatsers/logeerhonden die hier de revue passeren had het ook al lang en breed mis moeten gaan, maar ze doet niets anders dan een andere, normaal gesocialiseerde hond; ze geeft haar grenzen aan en als er een klik is met de opvanger, speelt ze er mee. Niks spannends verder.

Trouwens, het gros is niet 'zo'. Ik nodig een ieder op een warme dag hier uit in het bos bij het ven. Dan lopen er tig SPA door elkaar (ja, ook van prachtwijkbewoners) en er valt nooit een onvertogen woord - ja wat gebits om een tak, maar je moet de Labradors eens horen brullen als er wat afgepakt wordt :lol1:
Tot nu toe heb ik pas van 1 incident met een SPA gehoord en dat was toen Izzy nog een pup was (4 jaar geleden). Toen kreeg ik van een voorbijganger te horen dat ik m'n pup bij me moest houden als ik een kleine bruine SBT tegenkwam want die had eerder een pup aangevallen. Het wordt allemaal zoveel spannender gemaakt dan het is. Ja, er lopen debielen rond. Er zijn ook menselijke moordenaars die moorden omdat dat nou eenmaal is wat het is. Dat moordpercentage zal bij SPA ook hoger liggen dan bij de gemiddelde hond, maar ik vreet m'n schoen op als het meer dan 10% is (en ja, gezien het aantal SPA wat er in Nederland rondloopt zijn dat nog steeds héél veel honden).

Maar even he, ik ben net zo vies van dat soort incidenten als elk ander. Ik zou het toejuichen als een SPA na een dergelijk geweldsincident diezelfde dag nog geëuthanaseerd werd. Muilkorven? Aanlijnen? Nee hoor. Spuit erin. Zero tolerancebeleid.
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

zo denk ik er ook over! Helaas gebeurt het ook maar al te vaak dat honden waar een incident mee is geweest via het asiel alsnog herplaatst worden met alle gevolgen van dien....en dat snap ik dan weer niet.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik ben er tot nu toe één tegengekomen, het was de grootste vriend van Tirsa, Tommie. De rest wat hier nu rondloopt vertrouw ik voor geen cent en loop ik om.
Maar goed, dat was ook nog voor de hele 'hype' van nu.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:
Neeltje schreef:Ik ben er tot nu toe één tegengekomen, het was de grootste vriend van Tirsa, Tommie. De rest wat hier nu rondloopt vertrouw ik voor geen cent en loop ik om.
Maar goed, dat was ook nog voor de hele 'hype' van nu.
Daar is het dat neanderthalervolk ook om te doen. Dat je ‘respect’ hebt. Want meestal valt er afgezien van die hond weinig te respecteren.
Dat je het gewoon een onbetrouwbaar rotmormel vindt komt nog geen seconde bij ze op. :LOL:
Nee, en niet wetende dat andere hondeneigenaren elkaar informeren tijdens de wandeling, zo van, oh ga je die kant uit, daar loopt Pietje met fikkie, beter andere kant uit. Of het beste nieuws Pietje gaat verhuizen, het durrep uit. Joepie!
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”