Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Joy heeft een mand van Jolly Paws. Dat ding is niet stuk te krijgen en ze ligt er heerlijk in. Was best duur in aanschaf, maar wordt dan ook naar wens en op maat gemaakt. Een orthopedische matras behoort volgens mij ook tot de mogelijkheden.
Lieske_1977 schreef:Joy heeft een mand van Jolly Paws. Dat ding is niet stuk te krijgen en ze ligt er heerlijk in. Was best duur in aanschaf, maar wordt dan ook naar wens en op maat gemaakt. Een orthopedische matras behoort volgens mij ook tot de mogelijkheden.
Ik heb er eentje gehad, maar ik was er niet tevreden over. De kwaliteit viel me toch wel tegen voor de prijs en na het overlijden van Oop is hij uiteindelijk, toen we er aan toe waren, weggegooid.
Mijn honden liggen in een soort biabed van Snobbs. Fijn ding, maar ik moet af en toe even het schuimrubber van de korte zijden herschikken. Bij mijn ex ligt nog een soort ellipse donut van kunstleer, ooit eens voor vijf tientjes gekocht op de winner en vooralsnog is dat het fijnste mandje dat ik ooit ben tegengekomen. Misschien ruil ik hem nog eens een keer om.
Echt? Ik kan na 4,5 jaar nog niet zien dat hij is gebruikt!
Ligt ook wel aan wat je honden fijn vinden natuurlijk
Mila en Amoz liggen liever in een wat ruimere mand die niet te warm is; voor hen heb ik dus de nep-biabedden van Zooplus. Die voldoen prima en zijn makkelijk schoon te maken. Ik leg er meestal wel een kleedje of vetbed in.
Voor Amy en Taar kan het niet zacht en fluffy genoeg zijn en zij hebben liever ronde mandjes waar ze zich helemaal in op kunnen rollen. Die gaan minder lang mee omdat ze geregeld in de was moeten, dus ik koop dan gewoon iets wat toevallig in de aanbieding is.
Maar uiteindelijk liggen ze hier nog het meeste op de bank.
Snoopy heeft zo'n plastic mand met daarin een dekbed. We hebben ook een orthopedische hondenmand en die word nooit gebruikt. Yindi ligt op bed en Snoop in zijn eigen mand.
Yindi gebruikte de orthopedische mand wel tot ze het bed ontdekte maar Snoopy (waar we hem voor kochten) heeft er nooit naar omgekeken.
Was best duur nog en vind het echt enorm zonde. Gelukkig ligt de kat er soms op ik zou dus niet speciaal zo'n ortho mand kopen.
Dekbed is hier dus wel echt favoriet.
Mijn verwende koters hebben een Cozycave en een bagelbed ter beschikking, oh ja en ook nog een sn0bbs kussen die ik gewonnen had. Vooral het bagelbed zijn ze dol op en is een hit hier, de cozycave alleen als ze hun zin niet krijgen, haha.
Heb op zolder nog een kuranda bed staan, die vind ik ook wel fijn maar past er nu echt niet meer bij.
Voor in de bench heb ik een schapenvacht, bevalt eigenlijk ook wel goed!
hier staat een grote bench, met een stuk vloerbedekking erin, hierin slaapt ze s'nachts, soms ook overdag.
voor de rest ligt ze waar ze haar kont parkeert.
Mjin hond slaapt op de bank. Dat mocht vroeger niet, toen had ze de bench en nog een apart babymatrasje. Later gewoon een oud hoofdkussen. Maar toen ik ging samenwonen kwam ik er na een paar maanden achter dat Marinus (die altijd als laatste naar bed gaat) haar altijd voor hij ging slapen naar de bank bracht, haar 'instopte' (zoek maar een lekker plekje, schudde hij mijn deken nog ff lekker voor haar op of het kussen zodat ze daar op kon liggen), gevolgd door een klef knuffelmomentje en zoete woordjes in haar oor fluisteren. Dat vond ik echt zo enorm schattig dat ik het maar gelaten heb Dus toen heb ik de 'niet op de bank als ik er niet bij ben'- regel maar laten varen en ligt ze dus altijd op de bank. Geen mand meer nodig.
Ze hebben elk in hun bench drie dekentjes liggen, mooi opgevouwen tot een zacht bedje Damy kan daar echt heel lief in liggen, helemaal opgerold met z'n neus onder z'n fluffy staart. Noa moffelt de boel telkens aan de kant, die slaapt liever hard en koud
Ik heb jaren geleden (denk een orthopedisch matras gekocht (via zooplus)
Later heb ik er een 2e bij gekocht omdat ze in de slaapkamer stonden en hij bij allebei de honden favoriet was.
Inmiddels nog 1 in de woonkamer (de ander staat bij mijn ouders voor logeerpartijen of dagjes oppas) en ze zijn er nog steeds dol op.
Logeetjes liggen ook het liefst in die mand, ik heb nog seconde spijt gehad van dat ding in elk geval
Ik heb gemerkt dat mijn honden absoluut de voorkeur geven aan verhoogde bedden.
Ze hebben hier een HiK9 bed met daarbovenop een kussen en een orthopedisch kussen van Scruffs op een pallet:
Jip gebruikt alle denkbare slaapplekken in huis: opgerold in zijn mand, languit op de bank of ondersteboven op de koude vloer met zijn poten tegen de muur. Maar hij ligt ook op het vloerkleed of op het rooster van de convectorput Hij wisselt regelmatig van plek en van houding. De mand is overigens van het merk Dreambay en ik heb daar een dekentje ingelegd. Ik vind het een fijne degelijke mand van prima kwaliteit, maar om nou te zeggen dat 'ie onmisbaar is ... Nee, Jip vindt een fleecedeken of kinderdekbed op de grond ook prima.
ik heb deze nu al een jaar of 4/5 denk ik, en ziet er nog ok uit. Ze liggen er regelmatig samen in ook, de rand buigt idd wel wat naar buiten inmiddels maar niet storend. De hoeken beginnen nu wat lelijk te worden wel. Was niet zo heel duur destijds, ik ehb de versie 100x80 cm en die is 40 euro zie ik. Nou als ze er dan 5 jaar mee voort kunnen vind ik dat wel okee. Alles van stof is heir sowieso al afgeschreven, daarvoor zijn het echt te gore honden Dan blijf ik wassen
Ik heb deze snobby dure mand van Red Dingo, maar dan is het grijs schapenvachtje. Hij gaat wel al een jaar of 5 mee en is nog perfect. De hoes kan makkelijk in de wasmachine en het vachtje is dan weer spierwit. Beide honden liggen er heel graag in.
Ik heb ook een klein geruit flutmandje van drie tientjes, daar liggen ze net zo lief in. Die kan ik ook oprollen en meenemen, en bijvoorbeeld in de auto leggen. Oh ja en een dekbed in een houten bench, ook een groot succes.
Ik heb 5 plaatjes op maat gezaagd hout gehaald, in elkaar geschroefd, hoofdkussen erin en daarop een kleed en klaar is klara ze liggen er graag in en zal morgen een foto maken
Hier staat al een jaar of 16 de grootste Ferplatst mand met op de bodem een op maat gesneden IKEA-matras met een hoes. Daar op ligt altijd een groot vetbed om het eerste vuil en haren op te vangen en dat verschoont makkelijk. Al onze honden maakten of maken er dagelijks gebruik van. De mand zelf is ook fijn schoon te maken en het is er niet aan af te zien dat hij al zo lang staat.
Daarnaast ligt er nog een los babymatras met hoes in de woonkamer en een in de slaapkamer. De beide honden die we nu hebben liggen ook net zo vaak op de plavuizen of op het kleed.
Die Sofa is inderdaad erg mooi!
Helaas zou ik er dan meteen 2 neer moeten zetten want ze liggen niet altijd bij elkaar
Heb nog even in wat dierenwinkels rond gekeken, maar zag nu deze met 50% korting
Heb ik die maar besteld. Happy House is doorgaans prima kwaliteit en nu was het nog een beetje betaalbaar