Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat te doen met hond die weigert te plassen in avondronde?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 2
Wat te doen met hond die weigert te plassen in avondronde?
Tja, ondertussen is de frustratie wel hoog opgelopen hier, dus tijd voor een frisse blik.
Omdat we hiervoor in de grote stad woonden liep mijn man altijd het avondrondje. Dat bestond 9vd 10x uit een plas doen en daarna weer naar binnen. Dat heeft altijd wel wat discussie opgelevert maar is nooit echt veranderd.
Als gevolg daarvan ging onze dame steeds meer treuzelen tijdens het lopen. Mijn man ging daarop de honden apart uitlaten en liet haar vervolgens treuzelen tot ze een ons woog, tot ze eindelijk ging plassen en dan weer naar binnen. Uiteindelijk eindigde dat in wandelingen van 45minuten (maar met moeite tot het einde van de straat) om haar aan het plassen te krijgen. En heel veel frustratie en irritatie als hij eindelijk binnen kwam.
Daarop heb ik gezegd het beu te zijn en het over te nemen en ben gewoon fatsoenlijke grote wandelingen gaan lopen, zonder dat er bij letterlijk ieder grassprietje 10minuten gesnuffeld mag worden. Gewoon de regels van de normale wandelingen dus. En bij alle wandelingen belonen met koek zodra er geplast wordt! Maar het mag weinig baten, ondertussen loop ik nu iedere avond een wandeling op normaal tempo maar weigert madam wel om ergens te plassen. Ik loop soms 30-45minuten op het korte avondrondje om zonder succes huiswaarts te keren. En iedere avond dus het loyaliteitsconflict, want om haar nu zonder te plassen de nacht in te gaan voelt naar en niet prettig. Vandaag heb ik dat voor het eerst wel gedaan, na 30minuten door de stromende regen te hebben gelopen en zowel hond als baas het beu was.
Gisteren was het ook hopeloos en ben ik na een 20minuten opnieuw naar buiten gegaan nadat ze onrustig werd. Daar is vandaag geen sprake van, ze ligt lekker te slapen.
Alle andere rondes plast ze eigenlijk altijd direct bij het eerste stukje gras dat ze tegen komt, dus iets medisch geloof ik niet in. Ik ben er van overtuigd dat we dit aan onszelf te danken hebben, maar hoe krijgen we dit er weer uit? Accepteren dat ze dus misschien nu vannacht een keer binnen plast? 'S nachts er dan een keer uit gaan om haar nog een keer te laten plassen? Wie biedt die frisse blik?
Omdat we hiervoor in de grote stad woonden liep mijn man altijd het avondrondje. Dat bestond 9vd 10x uit een plas doen en daarna weer naar binnen. Dat heeft altijd wel wat discussie opgelevert maar is nooit echt veranderd.
Als gevolg daarvan ging onze dame steeds meer treuzelen tijdens het lopen. Mijn man ging daarop de honden apart uitlaten en liet haar vervolgens treuzelen tot ze een ons woog, tot ze eindelijk ging plassen en dan weer naar binnen. Uiteindelijk eindigde dat in wandelingen van 45minuten (maar met moeite tot het einde van de straat) om haar aan het plassen te krijgen. En heel veel frustratie en irritatie als hij eindelijk binnen kwam.
Daarop heb ik gezegd het beu te zijn en het over te nemen en ben gewoon fatsoenlijke grote wandelingen gaan lopen, zonder dat er bij letterlijk ieder grassprietje 10minuten gesnuffeld mag worden. Gewoon de regels van de normale wandelingen dus. En bij alle wandelingen belonen met koek zodra er geplast wordt! Maar het mag weinig baten, ondertussen loop ik nu iedere avond een wandeling op normaal tempo maar weigert madam wel om ergens te plassen. Ik loop soms 30-45minuten op het korte avondrondje om zonder succes huiswaarts te keren. En iedere avond dus het loyaliteitsconflict, want om haar nu zonder te plassen de nacht in te gaan voelt naar en niet prettig. Vandaag heb ik dat voor het eerst wel gedaan, na 30minuten door de stromende regen te hebben gelopen en zowel hond als baas het beu was.
Gisteren was het ook hopeloos en ben ik na een 20minuten opnieuw naar buiten gegaan nadat ze onrustig werd. Daar is vandaag geen sprake van, ze ligt lekker te slapen.
Alle andere rondes plast ze eigenlijk altijd direct bij het eerste stukje gras dat ze tegen komt, dus iets medisch geloof ik niet in. Ik ben er van overtuigd dat we dit aan onszelf te danken hebben, maar hoe krijgen we dit er weer uit? Accepteren dat ze dus misschien nu vannacht een keer binnen plast? 'S nachts er dan een keer uit gaan om haar nog een keer te laten plassen? Wie biedt die frisse blik?
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Wat te doen met hond die weigert te plassen in avondrond
Kent ze het commando plassen of schiet op of zo? Ik ga hier 's avonds laat echt alleen voor een plas, ik loop tot het veldje (dat is nog geen 100 meter) daar moet ze plassen. We komen ook eerder 2 stukjes gras tegen en als ze daar wil mag het uiteraard ook. Als ze geplast heeft is het ook weer in 1 rechte lijn naar huis. Als ze lang wil snuffelen (ze krijgt heus wel de kans om even te snuffelen waar ze wil plassen) dan krijgt ze dus het commando plassen of schiet 's op. Plas je niet dan heb je pech en ben je morgen weer aan de beurt. Al met al ben ik meestal nog geen 3 minuten buiten en dat vind ik echt geen probleem voor de laatste plas.
Ik zou haar dus het commando plassen aanleren en haar even de tijd geven om te plassen maar niet de kans geven om te treuzelen of te rekken en als ze dat niet doet heeft ze pech. Ik denk dat ze dan snel genoeg doorheeft dat er 's avonds alleen even snel geplast wordt.
Ik zou haar dus het commando plassen aanleren en haar even de tijd geven om te plassen maar niet de kans geven om te treuzelen of te rekken en als ze dat niet doet heeft ze pech. Ik denk dat ze dan snel genoeg doorheeft dat er 's avonds alleen even snel geplast wordt.
Laatst gewijzigd door Rebble op 29 apr 2018 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik zou heel kort lopen en dan gewoon naar binnen. Lou heeft het ook weleens gehad en blijkbaar kan hij zijn plas extreem lang ophouden.
Laatst ook, toen dacht ik ‘s ochtends dat hij wel heel erg nodig zou moeten, maar het regende en hij plaste gewoon niet (overigens wel bijna aan het eind vd wandeling, toen we onder een soort afdak liepen).
Belonen als de hond wél plast zou ik inderdaad wel doen.
Laatst ook, toen dacht ik ‘s ochtends dat hij wel heel erg nodig zou moeten, maar het regende en hij plaste gewoon niet (overigens wel bijna aan het eind vd wandeling, toen we onder een soort afdak liepen).
Belonen als de hond wél plast zou ik inderdaad wel doen.
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Sommige teefjes plassen ook niet vaak per dag dus haar behoefte om nog te plassen is misschien niet zo groot 's avonds laat? Mijn vorige hond Balou plaste maar twee keer op een dag al ging ze wel vaker uit natuurlijk. En Laila weigert om 's avonds na zeven uur nog naar buiten te gaan en dan hoeft ze de volgende ochtend pas om half negen weer.
Als we met de rest wel naar buiten gaan 's avonds laat loopt zij naar boven
Als we met de rest wel naar buiten gaan 's avonds laat loopt zij naar boven

-
- Actief
Oke, dus blijkbaar is het niet zo gek wat mijn man deed, haha. Ik had echt het gevoel dat ze geleerd heeft dat zij bepaald tot wanneer we lopen en dat ze dat "misbruikte". Ondertussen wel tegen elkaar zeggend dat we nou ook niet het idee hebben dat ze zo blij is met die laatste wandeling.
Jullie frisse blik voel ik dus vooral in de geruststelling dat ik geen slechte baas ben als ze "zonder plassen naar bed gaat" als ze wel de kans heeft gehad. Hopelijk vind ik dan morgen wel een droge vloer maar anders kunnen we dan weer verder kijken.
Commando er aan koppelen had ik nog niet bedacht (en kent ze dus niet/nog niet). Moet ook even bedenken hoe ik dat ga doen omdat ze vrij geobsedeerd is met lekkers.
Overigens loopt ze tegewoordig regelmatig los 's avonds, is dan happy en kan haar ding doen. Maar plast nog steeds niet. Dus misschien is ze idd zo ver dat ze die avondplas niet meer zo hoeft.
Jullie frisse blik voel ik dus vooral in de geruststelling dat ik geen slechte baas ben als ze "zonder plassen naar bed gaat" als ze wel de kans heeft gehad. Hopelijk vind ik dan morgen wel een droge vloer maar anders kunnen we dan weer verder kijken.
Commando er aan koppelen had ik nog niet bedacht (en kent ze dus niet/nog niet). Moet ook even bedenken hoe ik dat ga doen omdat ze vrij geobsedeerd is met lekkers.
Overigens loopt ze tegewoordig regelmatig los 's avonds, is dan happy en kan haar ding doen. Maar plast nog steeds niet. Dus misschien is ze idd zo ver dat ze die avondplas niet meer zo hoeft.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Haha, gefeliciteerd, jouw hond heeft jou uitstekend afgericht
Wil ze niet naar huis? Dan gewoon niet plassen! Handig hoor, zulke baasjes. Ik zou gewoon terug gaan naar een vast rondje. Paarhonderd meter langs een sloot heen en weer ofzoiets, dat is ruim voldoende. Gewoon elke avond dat zelfde stukje lopen, niet meer en niet minder. Niet gaan treuzelen, gewoon op een normaal tempo. Hond aan een lange lijn of los zodat ze wel wat snuffelruimte krijgt, maar binnen de grenzen van normaal. Baasje stopt niet. Ze heeft snel genoeg door dat dit is wat het is en als ze echt moet plassen zal ze wel plassen. En zo niet, dan gaat ze maar zonder plas naar bed. Mijn hond kan makkelijk 15 uur zonder te plassen als ze geen zin heeft dus dat schuldig voelen moet je subiet mee ophouden. Als haar duidelijk is wat de regels zijn is wel of niet plassen haar keus, niet de jouwe.

-
- Zeer actief
Hoe laat plast ze dan voordat je de laatste avondronde doet? Wie weet is het wel helemaal niet zo'n probleem om op te houden tot de ochtend.
-
- Actief
Dubbel
Laatst gewijzigd door Secricible op 29 apr 2018 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
Avondrondje blijft er sowieso in inderdaad, aangezien onze andere hond er heel dankbaar gebruik van maakt!
Heb net afgesproken dat we voorlopig om 19.00-20.00 en voor het slapen gaan een plasronde doen op sportdagen. Dat geeft mij rust dat ze 2x de kans krijgt en niet zo absurd lang hoeft op te houden. Anders zou haar laatste ronde dan om 15.00 zijn en dat lijkt me te gek. Dan kunnen we, als ze het door heeft, de tussenronde wellicht skippen.
Ik weet dat ze 12u op kan houden dus 20.00 tot 's ochtends vroeg moet ze kunnen.
Heb net afgesproken dat we voorlopig om 19.00-20.00 en voor het slapen gaan een plasronde doen op sportdagen. Dat geeft mij rust dat ze 2x de kans krijgt en niet zo absurd lang hoeft op te houden. Anders zou haar laatste ronde dan om 15.00 zijn en dat lijkt me te gek. Dan kunnen we, als ze het door heeft, de tussenronde wellicht skippen.
Ik weet dat ze 12u op kan houden dus 20.00 tot 's ochtends vroeg moet ze kunnen.
- mijke
- Zeer actief
Nee joh, geen extra ronde inlassen, dan is de kans dat ze leert ni het korte rondje savonds te gaan alleen nog maar kleiner. Dit is echt een doodsimpel "probleem" en je hoeft echt helemaal niks anders te doen dan de ronde weer gewoon kort te maken.Secricible schreef:Avondrondje blijft er sowieso in inderdaad, aangezien onze andere hond er heel dankbaar gebruik van maakt!
-
- Actief
Mijke, jij zou haar dus "voor het blok zetten" en haar dan van 15.00 tot 's ochtends vroeg op laten houden als ze 's avonds niet gaat? Poeh dat vind ik wel moeilijk merk ik...
- mijke
- Zeer actief
Ja dat is de enige manier waarop ze leert dat savonds een plasje doen voor haarzelf het prettigst is. De meeste honden die zindelijk zijn vinden het helemaal niet leuk om in huis te plassen. Dus zal ze het of ophouden, wat niet leuk is, of ze zal in huis plassen, wat niet leuk is. Daar leert ze van. Als je het voor haar op andere manieren makkelijk gaat maken is er voor haar geen enkele noodzaak om iets te leren, wel?Secricible schreef:Mijke, jij zou haar dus "voor het blok zetten" en haar dan van 15.00 tot 's ochtends vroeg op laten houden als ze 's avonds niet gaat? Poeh dat vind ik wel moeilijk merk ik...

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Maar dan kun je toch beter alleen 15u en dan laat op de avond doen?Secricible schreef:Avondrondje blijft er sowieso in inderdaad, aangezien onze andere hond er heel dankbaar gebruik van maakt!
Met 15u - 20u - laat, gaat ze die laatste zeker niet nodig hebben.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zou er ook niet zo op letten, mijn hond hoeft ook vaak de laatste ronde niks en is ook alleen maar bezig met getreuzel.
'S morgens om 8u is ze dan weer de eerste. Dat gaat prima.
Het enige wat bij onze hond nog wel eens een ding is, is aan de lijn behoeftes doen. Ze is dusdanig verwend dat ze dat normaal nooit hoeft, maar bij de oppas moet ze wel. Dat wil ook nog wel eens leiden tot uitstel gedrag.
Misschien dat dat voor jouw hond nog wat uit maakt?
'S morgens om 8u is ze dan weer de eerste. Dat gaat prima.
Het enige wat bij onze hond nog wel eens een ding is, is aan de lijn behoeftes doen. Ze is dusdanig verwend dat ze dat normaal nooit hoeft, maar bij de oppas moet ze wel. Dat wil ook nog wel eens leiden tot uitstel gedrag.
Misschien dat dat voor jouw hond nog wat uit maakt?
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Als het regent wordt er hier 's avonds laat ook niet meer geplast. En de ochtend daarop slapen we gerust zonder problemen lang uit. Het is ook niet zo dat de hond dan heel nodig moet, want vaak genoeg plast die dan alsnog pas op diens dooie gemakkie aan de overkant van de straat ipv gelijk op het gras voor de deur.
Ik zou dus ook gewoon een kort rondje voor het naar bed gaan doen. Even de grasstrook op en neer is al genoeg. Dat heeft ze dan snel genoeg door.
Ik zou dus ook gewoon een kort rondje voor het naar bed gaan doen. Even de grasstrook op en neer is al genoeg. Dat heeft ze dan snel genoeg door.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
inderdaad, je gaat of je gaat niet, en als je niet gaat hou je het maar lekker op tot de volgende ochtend. Moet zeggen dat dat hier nooit voorkomt, ze plassen eigenlijk altijd meteen als we buiten zijn op het grasveld. Dat hebben ze wel zo 'aangeleerd' en das wel handig.
Ik let er niet eens op. Ik ga iedere dag voor een lange ronde en dan nog 3x voor een rondje om het huis. Ze poepen en plassen als het nodig is, zo niet, dan niet. En allebei zijn ze gewoon zindelijk. Sofi heeft sinds...gister eind van de ochtend ofzo, niet meer gepoept en net wou ze ook niet. Nou, om 14.00 uur is haar volgende optie, als ik uit werk kom. Je kunt het er moeilijk uit gaan wringen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jezus waar kan een mens zich druk om maken zeg en dan ook nog ruzie maken met je partner dat jij het beter kunt. Kun je niet beter wat aan je eigen probleempje doen .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Actief
Eens hoor Sandra, als dat toch zou kunnen 
Heel erg bedankt voor de frisse blik iig. Dus een iers minder bezorgd hondenbaasje zijn en het wat meer op zijn beloop laten. Dat moet ik wel kunnen

Heel erg bedankt voor de frisse blik iig. Dus een iers minder bezorgd hondenbaasje zijn en het wat meer op zijn beloop laten. Dat moet ik wel kunnen

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Gait wilde gisteravond in de regen ook absoluut niet plassen, alleen maar naar binnen. Die had vanochtend dus hoge nood. Ik heb hem nog even wat laten lijden: eigen schuld, had je maar gewoon moeten plassen toen het kon. Toen hij door had dat de achterdeur niet open ging en hij niet meer zeurde, heb ik hem toch maar even in de tuin gelaten. Of Elco gisteravond wel wat gedaan heeft, zou ik niet durven zeggen. Die kan het sowieso erg lang ophouden. Die zou je zelfs niet horen als hij maar 1 keer per dag de kans kreeg om te plassen
- Lucia
- Zeer actief
Wij lopen 15 tot 20 min. Peer kan, als hij niet voldoende kan plassen het wel in huis doen.
Milo houdt het met oud en nieuw bijv makkelijk vanaf de middag op tot volgende ochtend.
Maar we lopen die ronde en niet verder. En dat weten ze echt wel. Als ze aan het begin treuzelen doen ze het op het eind nog ff snel.
Ik zou voor een vaste route gaan voorlopig. Wat snuffelen.mag, maar binnen de perken.
Milo houdt het met oud en nieuw bijv makkelijk vanaf de middag op tot volgende ochtend.
Maar we lopen die ronde en niet verder. En dat weten ze echt wel. Als ze aan het begin treuzelen doen ze het op het eind nog ff snel.
Ik zou voor een vaste route gaan voorlopig. Wat snuffelen.mag, maar binnen de perken.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Als ze het 's nachts gewoon droog houdt en 's ochtends niet op knappen staat, zou ik me er geen zorgen over maken.
Ik zou zelf een vast kort stukje lopen en gewoon terug naar binnen gaan als ze niet plast. Dan hoeft ze blijkbaar niet echt, anders had ze het allang gedaan toch?
Hier kunnen ze nog even snel een plasje doen in de tuin voordat ik ga slapen, maar meestal maken alleen Taartje en Amoz daar gebruik van. Mila en Amy willen dan maar heel zelden naar buiten en ook als ik 's avonds laat nog een rondje met ze maak, plassen ze meestal niet. 's Ochtends hebben ze ook geen hoge nood en kunnen prima tot 9 of 10 uur wachten met plassen. Terwijl Taartje er echt 's ochtends meteen weer even uit moet. Het verschilt gewoon per hond hoe vaak ze moeten plassen en hoe lang ze het op kunnen houden. Ik geef ze wel altijd de gelegenheid om 's avonds voor het slapen en 's ochtends direct na het opstaan te plassen, maar ze maken er niet allemaal gebruik van. Als ik Mila en Amy dan toch naar buiten stuur, gaan ze alleen maar voor de tuindeur staan kijken of ze alweer naar binnen mogen

Hier kunnen ze nog even snel een plasje doen in de tuin voordat ik ga slapen, maar meestal maken alleen Taartje en Amoz daar gebruik van. Mila en Amy willen dan maar heel zelden naar buiten en ook als ik 's avonds laat nog een rondje met ze maak, plassen ze meestal niet. 's Ochtends hebben ze ook geen hoge nood en kunnen prima tot 9 of 10 uur wachten met plassen. Terwijl Taartje er echt 's ochtends meteen weer even uit moet. Het verschilt gewoon per hond hoe vaak ze moeten plassen en hoe lang ze het op kunnen houden. Ik geef ze wel altijd de gelegenheid om 's avonds voor het slapen en 's ochtends direct na het opstaan te plassen, maar ze maken er niet allemaal gebruik van. Als ik Mila en Amy dan toch naar buiten stuur, gaan ze alleen maar voor de tuindeur staan kijken of ze alweer naar binnen mogen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Ik heb ook een teef die na haar eten rond 18u echt niet meer plast. Scheelt mij een ronde en als ik haar eens 's ochtends pas rond 9u uitlaat kan het rustig 15minuten duren voor ze plast.
Niets aan de hand, totaal geen probleem dus. De hond voldoet alleen niet aan jouw verwachtingen.
Niets aan de hand, totaal geen probleem dus. De hond voldoet alleen niet aan jouw verwachtingen.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco had duidelijk gisteravond ook niets gedaan. Die heeft zojuist dus ruim een minuut met z'n poot omhoog gestaan. En gewoon niet zeuren, he? En ook niet sneller lopen op weg naar het grasveld. Gek beest. Maar goed, volwassen honden weten prima, als je gewoon een vaste routine aanhoudt, hoe lang er tussen 2 kansen om te poepen en te plassen zit en kunnen op basis daarvan prima keuzes maken. En ze weten hier ook dat als ze wel gewoon alles gedaan hebben en dan middenin de nacht opnieuw nodig moeten dat ze me wakker mogen maken. Maar zeuren terwijl je zelf gekozen had om je kans niet te grijpen betekent dikke pech (in ieder geval een tijdje)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Mijn reuen piesen altijd wel maar mn teven deden t vaak niet t laatste rondje. Dan zal t niet nodig zijn. Ze liepen hetzelfde rondje als mn reuen en daarin konden ze alles doen wat nodig was.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik herinner mijn honden er één keer aan tijdens het late avondrondje, dat dat bedoeld is om te plassen.
Wie niet plast heeft pech gehad.
Ik verleng de wandeling niet en ik wacht er verder ook niet op.
Ze krijgen de kans.......... doen ze niets dan doen ze niets.
Wie niet plast heeft pech gehad.
Ik verleng de wandeling niet en ik wacht er verder ook niet op.
Ze krijgen de kans.......... doen ze niets dan doen ze niets.

-
- Actief
Je laatste zin realiseer ik me nu idd. Ik heb een probleem gevonden dat er niet iskleine2758 schreef:Ik heb ook een teef die na haar eten rond 18u echt niet meer plast. Scheelt mij een ronde en als ik haar eens 's ochtends pas rond 9u uitlaat kan het rustig 15minuten duren voor ze plast.

Vanochtend laag madammie nog uitgebreid te slapen toen ik beneden kwam en had idd geen haast buitrn. Blijkbaar was het dus meer mijn probleem als het hare.
En ik me maar steeds een slechte hondenbaas voelen als ik overwoog naar binnen te gaan zonder dat ze geplast had.
Dus ga idd voortaan lekker het korte stukje lopen met ze 's avonds en zo niet dan niet. Dank jullie voor de frisse blik!
Goed zo, laat het los
Wordt iedereen veel gelukkiger van.

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
rond 11 uur s avonds, bij het laatste controle rondje, neem ik/of mijn man, Lana nog mee naar buiten, zodat ze eventueel nog iets kan/moet doen,
wij doen ons eigen ding, en na een minuut of 10 gaan we weer naar binnen, ze heeft haar kansen gehad,
snoepje erin en welterusten,
wij doen ons eigen ding, en na een minuut of 10 gaan we weer naar binnen, ze heeft haar kansen gehad,
snoepje erin en welterusten,
- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
Damy durft ook al eens de avond- of ochtendronde niet te plassen. Dan niet. Hij is perfect zindelijk en kan het goed ophouden. De volgende keer komt het er vanzelf uit, ze kunnen het niet eeuwig ophouden