Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Baalmomentje...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Baalmomentje...

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Dogmeat blijkt de samenstelling van de diverse kvv-worsten / worstjes te hebben veranderd.

Die voldoen nu, in mijn ogen, totaal niet meer aan de richtlijnen zoals ik die graag in BARF zie en de percentages zijn akelig geworden.

Het blijft wel financieel aantrekkelijk. Rowan kreeg al een mix van Barf en Dogmeat-kvv maar ik ga daar wel een kwalitatief goed kvv naast zetten. Dan maar duurder. Door de diverse smaken van Dogmeat -kvv af te wisselen onderling EN met barf EN met Carnibest (of vergelijkbaar) moet ik voor hem wel goed uitkomen.

Een groter probleem vormt het voer voor Tristan. Ook voor hem wil ik graag een zo goed mogelijk voer maar er mag voor hem geen bot inzitten. Om die reden valt bijvoorbeeld carnibest af. Smulder pens/vlees-compleet blijft een optie, de Rund-pens van Dogmeat blijft kunnen. De kip-pens niet meer, daar baal ik van. Eventueel kan ik het (zo te lezen op Voerwijzer) prima afwisselen met Runner. Voor Tristan wordt het dus opnieuw zoeken naar wat voor hem werkt. Zo jammer, ik had het net allemaal onder controle. Gelukkig heb ik nog wel voor een paar maanden voer voor 'm in huis, dus met afwisseling kom ik vast een heel eind maar toch, ik vind het heel jammer.

Tot zover het baalmomentje, het komt wel goed ;-)

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Baalmomentje...

Het valt mij op omdat ik voor Tristan echt geen bot mag geven. Er zit nu rugstuk in. Dat vindt hij trouwens geen bot hahahaha. Verder zit er in sommige smaken helemaal geen karkas / bot, anderen staan stijf van alleen orgaan en weer andere blijken alleen nog maar gemalen karkas zonder spiervlees of orgaan. Da's niet helemaal de bedoeling zeg maar.

Het heeft dus niet te maken met "controlefreakje zijn" als wel met opletten wat mijn hond mag. En ik baal.. want ik moet nu opnieuw gaan zoeken naar waar hij WEL goede ontlasting op gaat houden. Ander kan hij zich niet ontlastten, krijgen we weer een darmbreuk met alle ellende van dien. Daarom dus die controle.

Suzanne
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Je zoekt dus merken met premix zonder bot voor Tristan?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
~Suzanne~ schreef:Dogmeat blijkt de samenstelling van de diverse kvv-worsten / worstjes te hebben veranderd.

Die voldoen nu, in mijn ogen, totaal niet meer aan de richtlijnen zoals ik die graag in BARF zie en de percentages zijn akelig geworden.

Het blijft wel financieel aantrekkelijk. Rowan kreeg al een mix van Barf en Dogmeat-kvv maar ik ga daar wel een kwalitatief goed kvv naast zetten. Dan maar duurder. Door de diverse smaken van Dogmeat -kvv af te wisselen onderling EN met barf EN met Carnibest (of vergelijkbaar) moet ik voor hem wel goed uitkomen.

Een groter probleem vormt het voer voor Tristan. Ook voor hem wil ik graag een zo goed mogelijk voer maar er mag voor hem geen bot inzitten. Om die reden valt bijvoorbeeld carnibest af. Smulder pens/vlees-compleet blijft een optie, de Rund-pens van Dogmeat blijft kunnen. De kip-pens niet meer, daar baal ik van. Eventueel kan ik het (zo te lezen op Voerwijzer) prima afwisselen met Runner. Voor Tristan wordt het dus opnieuw zoeken naar wat voor hem werkt. Zo jammer, ik had het net allemaal onder controle. Gelukkig heb ik nog wel voor een paar maanden voer voor 'm in huis, dus met afwisseling kom ik vast een heel eind maar toch, ik vind het heel jammer.

Tot zover het baalmomentje, het komt wel goed ;-)

Suzanne
Wat ben je toch een schattig contrôlefreakje ;-)
Zulke dingen zouden mij niet eens opvallen, laat staan interesseren :cool2: Hallo. Het zijn honden. En die vreten zo goed als altijd wat je ze voor de neus zet en als aaseter doen ze het bijna overal goed op.
Ik vind wel dat het niet netjes is dat een veranderde samenstelling niet even gemeld wordt, dat ben ik wel met je eens. Hoezo zijn de percentagens nu trouwens 'akelig'?
Mij ook niet hoor hooguit dat de ontlasting veranderd en als me dat niet aanstaat dan voer ik dat niet meer... ik voer iets van 7 a 8 verschillende merken met daarin tig verschillende varianten, dat weet ik allemaal niet hoor. Overigens hoef ik t ook niet te weten. Het is vlees dat veranderd vrij regelmatig bij t gros van de merken. Ik voer geen eliminatiedieet bijv daarvan vind ik dat je t moet aangeven maar als ik kijk bij de wildmix bijv van lotgering dat is afhankelijk van t beschikbare wild dus dat veranderd nog weleens.
Ik voer ook Dogmeat maar ik merk nul verschil bij mijn honden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maar een kiprugstuk kun je ook amper bot noemen idd. Ik vraag me af of t dat wel is... zelfs hele jonge pups kunnen dat al met gemak wegwerken
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
~Suzanne~
Zeer actief

sirene schreef:Je zoekt dus merken met premix zonder bot voor Tristan?
yup ;-) en ik weet er wel een paar hoor, maar hij deed het zo lekker op een combi van 3 varianten van Dogmeat eventueel met wat Renske afgewisseld.
Nu moet ik dus opnieuw een paar smaken bij elkaar vissen die werken voor hem. Ik kom via Voerwijzer best een eindje daar niet van, maar vooral baal ik dat de leverancier erom blieft te liegen. Nee, zegt hij, de samenstelling is niet veranderd, alleen de omschrijving op de website. En nee, kiprugstuk is geen bot volgens hem.
Ofwel heeft er altijd bot ingezeten en heb ik dus godsgruwelijk geluk gehad ofwel zit er nu bot in ... maar ik waag het er dus niet meer op.

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

malinois schreef:Maar een kiprugstuk kun je ook amper bot noemen idd. Ik vraag me af of t dat wel is... zelfs hele jonge pups kunnen dat al met gemak wegwerken
Hij kan het wel verwerken ;-) maar niet verteren. Zijn ontlasting is er te hard op met alle risico's (voor hem) van dien. Voor normaal gezonde honden / pups is het echt no problemo. Voor Tristan wel.

Suzanne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

~Suzanne~ schreef:
malinois schreef:Maar een kiprugstuk kun je ook amper bot noemen idd. Ik vraag me af of t dat wel is... zelfs hele jonge pups kunnen dat al met gemak wegwerken
Hij kan het wel verwerken ;-) maar niet verteren. Zijn ontlasting is er te hard op met alle risico's (voor hem) van dien. Voor normaal gezonde honden / pups is het echt no problemo. Voor Tristan wel.

Suzanne
Ik denk dat t meer neigt naar kraakbeen dan bot vandaar dat hij t misschien ook geen bot noemt? Geen idee... rund compleet zit geen bot in. Dat voer ik juist niet om die reden ;)
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

malinois schreef:
~Suzanne~ schreef:

Suzanne
Ik denk dat t meer neigt naar kraakbeen dan bot vandaar dat hij t misschien ook geen bot noemt? Geen idee... rund compleet zit geen bot in. Dat voer ik juist niet om die reden ;)
Ik heb wel los rugstuk besteld en echt waar, dat is bot ;-) geen kraakbeen. Beslist van andere orde dan runderbotten maar beslist botten.
Ik vind het ook jammer dat ik hem geen bot meer kan voeren hoor, echt waar, want ik weet dat dat beter is! Maar kan binnen een paar dagen fout gaan, met weer een operatie tot gevolg aan een darmbreuk en gezien alle ellende die daaruit voortkwam is dat gewoon geen optie. Ik pretendeer niet dat "zonder bot maar met een supplement" beter is .. maar het is wel beter voor Tristan.
De rundcompleet zit idd volgens de beschrijving geen bot in. Maar gek genoeg vertrouw ik nu echt helemaal niets meer van zijn omschrijvingen. Ik ga dus op zoek naar andere merken en zoek het wel elders. ER zijn voldoende mogelijkheden; zelfs Smuldier pens-vleescompleet kan al. Ik ga ook nog een keer de Smuldier Vleescompleet proberen. Kijken of dat ook goed gaat. Voorzichtig proberen uiteraard. 1 maaltijd en dan afwachten, die dag verder niets anders aan kauwmateriaal geven.

Het wordt weer even puzzelen maar dat komt goed. De on-doorzichtelijkheid en foutieve info vind ik vervelender.

Suzanne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

~Suzanne~ schreef:
malinois schreef:
~Suzanne~ schreef:

Suzanne
Ik heb wel los rugstuk besteld en echt waar, dat is bot ;-) geen kraakbeen. Beslist van andere orde dan runderbotten maar beslist botten.
Ik vind het ook jammer dat ik hem geen bot meer kan voeren hoor, echt waar, want ik weet dat dat beter is! Maar kan binnen een paar dagen fout gaan, met weer een operatie tot gevolg aan een darmbreuk en gezien alle ellende die daaruit voortkwam is dat gewoon geen optie. Ik pretendeer niet dat "zonder bot maar met een supplement" beter is .. maar het is wel beter voor Tristan.
De rundcompleet zit idd volgens de beschrijving geen bot in. Maar gek genoeg vertrouw ik nu echt helemaal niets meer van zijn omschrijvingen. Ik ga dus op zoek naar andere merken en zoek het wel elders. ER zijn voldoende mogelijkheden; zelfs Smuldier pens-vleescompleet kan al. Ik ga ook nog een keer de Smuldier Vleescompleet proberen. Kijken of dat ook goed gaat. Voorzichtig proberen uiteraard. 1 maaltijd en dan afwachten, die dag verder niets anders aan kauwmateriaal geven.

Het wordt weer even puzzelen maar dat komt goed. De on-doorzichtelijkheid en foutieve info vind ik vervelender.

Suzanne
Hier is t slappe prut op de rund compleet dus er zit echt geen bot in ;)
Maar smuldier vlees compleet en pens/vlees compleet zijn idd ook.onder bot en daar hebben ze hier dan weer geen slappe prut van ;)
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Naar mijn weten zit er inderdaad geen bot in de rund compleet.
Mij is de verandering niet opgevallen.
Perry en Noah

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

duitse herder schreef:Naar mijn weten zit er inderdaad geen bot in de rund compleet.
Mij is de verandering niet opgevallen.

De verandering in omschrijving op de website is sinds deze week. Ik vertrouw het nu niet meer zo. De omschrijving van de Rund-pens compleet is niet veranderd... maar als de samenstelling dat WEL is hang ik.
Hij claimt dat de samenstelling van Kip-pens-compleet niet veranderd is... alleen de omschrijving. Maar daar staat nu wel ineens bot bij. Ik kan me niet voorstellen dat dat er voorheen wel inzat, gezien Tristan's normale ontlasting... dus moet het wel een verandering zijn. En juist door het daar niet open en eerlijk over zijn (voor mijn gevoel) ga ik het toch maar elders zoeken.

Er zijn ook goed blikvoeren, dus dan maak ik daar ook maar gebruik van. Door daar afwisseling in aan te brengen krijgt hij waarschijnlijk meer diersoorten binnen dan nu ;-) en dat is best fijn dan.

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Ik ga voor Tristan proberen of hij het goed doet op Buddy's. Er zijn zeker 3 varianten die hij mag. Allen met een premix. Later nog gezien dat er waarschijnlijk nog 2 bijkomen. Als ik dat afwissel met Smuldier, Renske gestoomd en eventueel Renske Vers Ingevroren dan heb ik meer dan voldoende variatie. 100% ideaal is het niet maar volgens mij moet hij zo geen tekorten op kunnen lopen.
Rowan blijft voornamelijk Barf krijgen overigens; bevalt me uitstekend. Ik ga dat afwisselen met diverse merken kvv, ook Smuldier ;-) dan blijft het betaalbaar en door alle afwisseling toch voldoende.

't is ff zoeken maar dan heb je ook wat ;-)

Suzanne
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik wilde ook Buddy’s noemen. Maar denk ook aan een aantal varianten Runner en Farm Food Fresh.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Hilde schreef:Ik wilde ook Buddy’s noemen. Maar denk ook aan een aantal varianten Runner en Farm Food Fresh.
Klopt! Al blijf ik met laatstgenoemde hangen in "rund" en ik wil heel graag ook andere varianten. Voor nu wordt het naast wat ik al heb Buddy's.. en dan kijken hoe hij het daarop doet. Dat hij het lust geloof ik meteen maar ik wil zijn ontlasting zien zeg maar. Eerst gewoon 1 maaltijd proberen, paar dagen afwachten, dan 2 maaltijden proberen en weer een paar dagen afwachten... en zo opbouwen en hopen! ;-) En dat natuurlijk voor elk merk/diersoort/smaak opnieuw. Het zal wel weer inregelen worden maar dat is niet zo'n punt, dat komt wel goed!

Suzanne
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

En gewoon je eigen voeding maken is dat geen optie? Als je geen bot hoeft te malen kan je elke goedkoper vleesmolen gebruiken en je vult dat zelf aan of met eierschaalpoeder (kan en klaar te koop) 1 theelepel op 500g vlees of je stopt er zelf een premix in. Dan heb je zelf in de hand wat er in gaat en in welke kwaliteit.
~Suzanne~
Zeer actief

Cindy de Wolf schreef:En gewoon je eigen voeding maken is dat geen optie? Als je geen bot hoeft te malen kan je elke goedkoper vleesmolen gebruiken en je vult dat zelf aan of met eierschaalpoeder (kan en klaar te koop) 1 theelepel op 500g vlees of je stopt er zelf een premix in. Dan heb je zelf in de hand wat er in gaat en in welke kwaliteit.
Nee, dat vind ik niet echt een optie, ook al heb ik erover nagedacht. Dan moet je wel goed weten wat er in die premix gaat maar los daarvan... eierschaalpoeder vind ik ook niet een optie; dat heb ik nog nooit geprobeerd en dat zie ik niet zo zitten om te gaan proberen.

Suzanne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Je kunt de dogmeat premix gewoon los bij hem kopen.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

malinois schreef:Je kunt de dogmeat premix gewoon los bij hem kopen.
Daar bestel ik na zijn blunders, foute levering en onjuiste info helemaal niets meer ;-)

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”