Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

High Energy voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

High Energy voer

Ongelezen bericht door maart »

Is Royal canin de Brok met hoogste energie gehalte of kent iemand er nog andere?
Ik ben op zoek naar 1, even horen of er zijn die ik nog niet tegengekomen ben..
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: High Energy voer

Ongelezen bericht door Maeve »

Met RC heb ik geen ervaring, maar de honden hier doen het super op Cavom. Op elke soort KVV en brok bleven ze steeds wat te mager. Kleine Bizzy van net 14kg kreeg op een gegeven moment meer dan 2kg vlees per dag, en nog steeds te schraal. Nu staat ze op Cavom, net als Nilo en ein-de-lijk is ze op een mooi gewicht. Beide zitten ook beter in hun vacht sindsdien. Ik geef normaal echt wel de voorkeur aan vlees, maar als high energy voer is Cavom een goeie keus. Sommige honden hebben het nodig blijkbaar.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Maeve schreef:Met RC heb ik geen ervaring, maar de honden hier doen het super op Cavom. Op elke soort KVV en brok bleven ze steeds wat te mager. Kleine Bizzy van net 14kg kreeg op een gegeven moment meer dan 2kg vlees per dag, en nog steeds te schraal. Nu staat ze op Cavom, net als Nilo en ein-de-lijk is ze op een mooi gewicht. Beide zitten ook beter in hun vacht sindsdien. Ik geef normaal echt wel de voorkeur aan vlees, maar als high energy voer is Cavom een goeie keus. Sommige honden hebben het nodig blijkbaar.
Hier dezelfde ervaring met Cavom. Nu niet meer nodig maar als jonge hond deed Nanuq het er goed op.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik ben van Prins high energy overgestapt op Cavom daarmee houd ik mn honden prima op gewicht.
Als ze te schraal worden (nu ook in het voorjaar door de extra beweging) dan voer ik tafelresten bij. Meer brokken heeft geen zin want ze stoppen op den duur met eten.
Afbeelding
maart
Zeer actief

het is niet om schraal worden tegen te gaan. Ik zoek wel degelijk diegeen die het meeste energie levert. (ook niet om constant te geven)
RC 4800 staat (ruim) boven de 4000 kcalper kg. ik vind precies niet direct brokken met meer gehalte;
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

maart schreef:het is niet om schraal worden tegen te gaan. Ik zoek wel degelijk diegeen die het meeste energie levert. (ook niet om constant te geven)
RC 4800 staat (ruim) boven de 4000 kcalper kg. ik vind precies niet direct brokken met meer gehalte;
Zoals je weet ben ik enorm tevreden over zowel de 4300 als 4800 die eerste als onderhoudsbrok voor lastige eters vooral en die laatste inderdaad op zwaardere momenten (rondom keuring/wedstrijden)
maart
Zeer actief

crutz schreef:
maart schreef:het is niet om schraal worden tegen te gaan. Ik zoek wel degelijk diegeen die het meeste energie levert. (ook niet om constant te geven)
Zoals je weet ben ik enorm tevreden over zowel de 4300 als 4800 die eerste als onderhoudsbrok voor lastige eters vooral en die laatste inderdaad op zwaardere momenten (rondom keuring/wedstrijden)

denk dat ik hem inderdaad ook ga proberen, doe meer en meer lange afstanden en ze komen wat te kort.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”