Vanavond was ik met de honden buiten, bij huis. Noa ging blaffen. Digger blafte mee.. dacht ik. Maar het was geen meeblaffen, Digger was in totale paniek. Blaffend rende hij in blinde paniek heen en weer, rende ook zo tegen het hek aan. We zijn snel naar binnen gegaan waar hij rustiger werd. Hij kwijlde heel erg, maar er was niks in zijn bek te zien. We dachten dat hij door een insect was gestoken.
Hij bleef wel nerveus, angstig naar buiten kijken. Toen ik de honden later in de keuken iets lekkers gaf, rende hij weer hoog blaffend in paniek naar de kamer. En net naast mij op de bank, uit het niets weer blinde paniek. Gelukkig niet zo erg als buiten.
Hij ligt nu bij me op schoot, helemaal van slag. Dat kan toch niet van een insect zijn? We hebben hem overal bekeken en aangeraakt, hij geeft nergens pijn aan. Pupillen reageren ook normaal.
Ik maak me zorgen over mijn vriendje

. Hij eet de laatste weken langzamer, ik dacht dat er iets aan zijn tanden moest gebeuren. Gisterochtend leek hij niet helemaal lekker, in het bos snel uitgerend. Maar vandaag leek hij weer de oude.