Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke rare dingen vindt jouw hond lekker?
Moderator: moderatorteam
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Re: Welke rare dingen vindt jouw hond lekker?
Tay is gek van wasabi en andere hete sauzen, maar citroen(sap) vindt hij ook best oke... Winni eet eigenlijk alles wat mijn man eet. Die doet bijvoorbeeld een moord voor bananen en mandarijnen. Alle drie zijn ze gek van yoghurt.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
Bietjes!
Gisteren voor het eerst in jaren weer eens bietjes gemaakt. Viel een stukje op de grond en dat at saar met een rare bek op. na het eten kregen ze allebei een stukje en vraten mijn vingers zo ongeveer op en wisten niet hoe hard ze mee naar de keuken moesten lopen om nog wat te krijgen
Gisteren voor het eerst in jaren weer eens bietjes gemaakt. Viel een stukje op de grond en dat at saar met een rare bek op. na het eten kregen ze allebei een stukje en vraten mijn vingers zo ongeveer op en wisten niet hoe hard ze mee naar de keuken moesten lopen om nog wat te krijgen
- marrieeeb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Aantal honden: 1
Kattenkop en kauwgom.. 

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Perenijsjes. In de zomer eten wij elke dag een perenijsje als toetje, en dan mag Oor het stokje aflikken. Soms zit ze gewoon al te kwijlen vanaf dat we het ijsje openmaken 

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet raar maar wel opvallend is Doña haar liefde voor zalmsalade.
Doña is normaal geen dief qua eten maar zalmsalade vindt ze verstopt in de auto in een dichte verpakking (van die Johma salade bv) en het is nergens veilig.
De allereerste keer was ik bij een vriendin om te trainen. Hondjes in de auto, crackers met salade voor na het trainen. Wil ik mijn tas pakken, zalmsalade weg
Ik dacht nog dat ik me vergiste. Dat ik het mss bij de AH had laten liggen (daar had ik op de heenweg boodschappen gedaan). Tot ik een leeg kuipje bij Doña in de bench vond (de autobenches stonden altijd zonder deurtje in de auto).
Daarna is het haar nog een paar keer gelukt. Nu krijgt ze as 1 mei voor haar verjaardag een eigen kuipje
Doña is normaal geen dief qua eten maar zalmsalade vindt ze verstopt in de auto in een dichte verpakking (van die Johma salade bv) en het is nergens veilig.
De allereerste keer was ik bij een vriendin om te trainen. Hondjes in de auto, crackers met salade voor na het trainen. Wil ik mijn tas pakken, zalmsalade weg

Daarna is het haar nog een paar keer gelukt. Nu krijgt ze as 1 mei voor haar verjaardag een eigen kuipje

- Sandracula
- Zeer actief
Cuby is dol op kersen en griesmeelpudding en dan alleen de vers gekookte 

- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Van die kleine mentol erwtjes. Als de bak open gaat waar ze in zitten staan ze gelijk naast me. En winterpeen. Buck was gek op pittig eten, en mandarijnen zijn hier ook een succes. Die worden gewoon uit de fruitschaal gepikt door iemand die het niet zo nauw neemt met wat wel en niet mag, he Jack 

- Kat1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita
Aiko is in staat me te beroven als ik een waterijsje heb. Die krijgt hij dan ook regelmatig eentje als ik voor mezelf er een uit de vriezer haal. Gezellig, ik een ijsje, en aiko naast me met zijn eigen ijsje.
Verder: gekookte broccoli, rauwe wortel, sperziebonen en karnemelk.
Soms zou ik zweren dat ie vegetarisch is.
Vroeger was ie ook gek op fruit. Appels, bananen, sinaasappelen. Totdat ik hem een keer een mandarijn gaf. Sindsdien is het over met de pret.

Verder: gekookte broccoli, rauwe wortel, sperziebonen en karnemelk.
Soms zou ik zweren dat ie vegetarisch is.
Vroeger was ie ook gek op fruit. Appels, bananen, sinaasappelen. Totdat ik hem een keer een mandarijn gaf. Sindsdien is het over met de pret.
- mijke
- Zeer actief
Oortje is blijkbaar dol op walnoten. Daar kwam ik achter toen ik laatst de schillen 's avonds op de salontafel had laten liggen. De volgende morgen lagen ze óveral! Op de bank, in haar bench, op haar kussen, bezaaid over de hele vloer. Daar had iemand flink uit lopen pluizen
Normaal kan ik rustig allerlei voedselresten laten liggen dus dat was wel even onverwacht. Als ik nu weer walnoten eet gaat ze met grote ogen zitten kwijlen 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Sinds ze een tomatenplantje leeg heeft gegeten is Noa helemaal lijp van tomaten. Ik kan van alles en nog wat klaar staan te maken in de keuken, maar zodra ik een mes in een tomaat zet komt Noa aangerend. Zelfs als de deur naar de keuken dicht zit heeft ze het in de gaten. Ik vraag me af of ze het dan ruikt, of het geluid van een tomaat snijden herkent.
In ieder geval nog steeds prima zintuigen voor zo'n ouwetje
In ieder geval nog steeds prima zintuigen voor zo'n ouwetje
-
- Zeer actief
eigenlijk van alles wel, paprika, aardbeien, appel , banaan .. wortels, bloemkool rauw en gekookt,...
-
- Zeer actief
Rauwe groenten wortel, sperziebonen tomaat.
Rauwe aardappel.
Banaan, mandarijn, meloen.
koffie.
Rauwe aardappel.
Banaan, mandarijn, meloen.
koffie.
- sypke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
- Aantal honden: 4
Fitz denkt dat hij alles lust. Hij bedelt tenminste overal om. Maar eigenlijk is hij een principiële zeikerd.
Hij staart, kwijlt en legt zijn kop liefdevol en met een verheugde blik op schoot.
Als ik hem dan wat geef, stukje brood, fruit of groente, spuugt hij het beledigd uit en kijkt alsof ik hem wil vermoorden. Rijst vindt hij ook erg goor. Meeste hondenvoer ook.
Hij lust wel graag tomaat, watermeloen en wortel. En yoghurt met lijnzaad. En macaroni. Dat is ongekookt ook goed.
Maddie eet alles, omdat ze denkt dat Fitz het anders opeet (not likely)
Ze is vooral dol op winegums en drop. En zonnebrillen.
Maar het meeste brood, groente en fruit en rijstprut wat over is gaat naar de kippen. Wat Fitz dan weer ontzettend zielig vindt voor zichzelf. Want dat lust ie best
Hij staart, kwijlt en legt zijn kop liefdevol en met een verheugde blik op schoot.
Als ik hem dan wat geef, stukje brood, fruit of groente, spuugt hij het beledigd uit en kijkt alsof ik hem wil vermoorden. Rijst vindt hij ook erg goor. Meeste hondenvoer ook.
Hij lust wel graag tomaat, watermeloen en wortel. En yoghurt met lijnzaad. En macaroni. Dat is ongekookt ook goed.
Maddie eet alles, omdat ze denkt dat Fitz het anders opeet (not likely)
Ze is vooral dol op winegums en drop. En zonnebrillen.
Maar het meeste brood, groente en fruit en rijstprut wat over is gaat naar de kippen. Wat Fitz dan weer ontzettend zielig vindt voor zichzelf. Want dat lust ie best

- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Shep is best kieskeurig. Ze vindt wel heel veel lekker. Maar als ik een hondenkoekje voor haar neus houdt wat ze nog niet eerder heeft gehad, snaait ze dat niet direct weg. Daar moet ze dan eerst aan snuffelen, goedkeuren en dan wordt het pas op gegeten.
En herkennen jullie dat wanneer je iets geeft wat ze nog niet kennen, ze het eerst niet willen maar als ze dan zien dat jij het zelf met smaak op eet, dan willen ze het opeens wel? Dat had ik bij Shep met o.a. watermeloen en frambozen. Nu ze weet dat ik het eet, zit ze tegenwoordig klaar als ik zo'n bakje uit de koelkast haal.
En herkennen jullie dat wanneer je iets geeft wat ze nog niet kennen, ze het eerst niet willen maar als ze dan zien dat jij het zelf met smaak op eet, dan willen ze het opeens wel? Dat had ik bij Shep met o.a. watermeloen en frambozen. Nu ze weet dat ik het eet, zit ze tegenwoordig klaar als ik zo'n bakje uit de koelkast haal.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
Onze honden zijn echt gek op watermeloen, ze bijten de stukken er zo vanaf..... 

Oh, Sofi is trouwens ook gék op bier. Maakt niet uit of het een speciaal biertje of Schültenbrau is. Izzy trekt daar haar neus voor op, die vindt die geur vréselijk, maar Sofi steekt haar tong in het glas als ze de kans krijgt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
Ja die van mij blijkt ook gek op watermeloen!
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Elmo vindt sommige normale dingen al niet eens lekker, laat staan rare dingen 

-
- Zeer actief
Mijn hond staat al drie dagen obsessief naast een plantenpot te springen. De plantenpot waarin ik het stukje brood heb gegooid dat de meeuwen lieten vallen. Drie dagen.Hilde schreef:Elmo vindt sommige normale dingen al niet eens lekker, laat staan rare dingen
Ruilen?

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Yara is dol op wijn en bier. Als ze de kans krijgt drinkt ze zo (minimaal) een half glas leeg.
Verder zijn ze allebei gek op alle fruit, en veel groenten behalve ui en prei, maar dat mogen ze ook niet.
Verder is pasta, brood, friet enzo klaarmaken ook reden om snel erbij te zijn. Stel je toch eens voor dat je er niet bij staat als er iets valt.
Yara kan trouwens stiekem eten. Als ik een salade aan het klaarmaken ben en ik snij de tomaat dan is er altijd wel een stukje over voor de honden. Is alleen Yara in de keuken en krijgt ze een stukje, dan eet ze dat heel stilletjes op
. Staat Jamie erbij en krijgen ze allebei dan eet ze mét smakgeluiden...

Verder zijn ze allebei gek op alle fruit, en veel groenten behalve ui en prei, maar dat mogen ze ook niet.
Verder is pasta, brood, friet enzo klaarmaken ook reden om snel erbij te zijn. Stel je toch eens voor dat je er niet bij staat als er iets valt.
Yara kan trouwens stiekem eten. Als ik een salade aan het klaarmaken ben en ik snij de tomaat dan is er altijd wel een stukje over voor de honden. Is alleen Yara in de keuken en krijgt ze een stukje, dan eet ze dat heel stilletjes op

- Sabi85
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Qua eten heb ik nog geen rare dingen kunnen ontdekken die Jerry lekker vindt. Wel is hij dol op schoonmaakmiddelen. Als de lift is schoongemaakt, gaat hij heel overdreven met zijn lichaam tegen de wanden van de lift wrijven. Als we gedoucht hebben wrijft hij tegen de muren van de badkamer en als ik een wasmand met schone was neerzet gaat hij daar tegenaan wrijven. 

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Gniffel. Zo’n figuur heb ik hiervoor gehadJessica3787 schreef:Mijn hond staat al drie dagen obsessief naast een plantenpot te springen. De plantenpot waarin ik het stukje brood heb gegooid dat de meeuwen lieten vallen. Drie dagen.Hilde schreef:Elmo vindt sommige normale dingen al niet eens lekker, laat staan rare dingen
Ruilen?

Dat heeft nadelen, maar ook voordelen. Ik heb altijd veel met voer getraind en dat is nu echt een veel grotere uitdaging

- mijke
- Zeer actief
wtfSabi85 schreef:Qua eten heb ik nog geen rare dingen kunnen ontdekken die Jerry lekker vindt. Wel is hij dol op schoonmaakmiddelen. Als de lift is schoongemaakt, gaat hij heel overdreven met zijn lichaam tegen de wanden van de lift wrijven. Als we gedoucht hebben wrijft hij tegen de muren van de badkamer en als ik een wasmand met schone was neerzet gaat hij daar tegenaan wrijven.

-
- Zeer actief
Die van mij wrijft er juist elke vorm van reinheid vanafmijke schreef:wtfSabi85 schreef:Qua eten heb ik nog geen rare dingen kunnen ontdekken die Jerry lekker vindt. Wel is hij dol op schoonmaakmiddelen. Als de lift is schoongemaakt, gaat hij heel overdreven met zijn lichaam tegen de wanden van de lift wrijven. Als we gedoucht hebben wrijft hij tegen de muren van de badkamer en als ik een wasmand met schone was neerzet gaat hij daar tegenaan wrijven.

- Sabi85
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Bewijs:mijke schreef:wtfSabi85 schreef:Qua eten heb ik nog geen rare dingen kunnen ontdekken die Jerry lekker vindt. Wel is hij dol op schoonmaakmiddelen. Als de lift is schoongemaakt, gaat hij heel overdreven met zijn lichaam tegen de wanden van de lift wrijven. Als we gedoucht hebben wrijft hij tegen de muren van de badkamer en als ik een wasmand met schone was neerzet gaat hij daar tegenaan wrijven.

- mijke
- Zeer actief
Raaaaaaaaaaaaar!!! 

- doesje
- Zeer actief
Tjaboo is helemaal geen grote eter maar voor hotelcake doet hij een moord
hij kan diep slapen maar als er cake op tafel staat dan wordt hij wakker
..riff de border lust werkelijk alles tot citroen toe 

groetjes wendy, tjaboo, jip en djaff
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar