veertje schreef:Wat heeft het voor zin om met z'n allen de discussie weer aan te slingeren? Als het nou iemand was die kwam vragen over het fokken van een nestje en wat te doen/niet te doen, dan kan je je verhaal doen van testen etc. Nu zijn er al 2 pups en om dan door te blijven zaniken over testen de er gedaan hadden moeten zijn, heeft toch totaal geen zin?

Het enige dat je bereikt is dat je iemand weg jaagt die wellicht hier verder had gelezen en nieuwe inzichten had kunnen opdoen. En er is niks mis met geïnteresseerd vragen of er gezondheidstesten zijn gedaan, maar lees even terug, er is geen bericht waaruit de interesse afspat. Het is allemaal vissen om er vervolgens lekker over door te kunnen zeuren. Het is de toon die de muziek maakt.
Hier ben ik het mee eens. Er wordt een beetje honend gedaan, iets als 'goh, wat leuk. Hoe is het nest tot stand gekomen? Het is mijn zaak verder niet, maar zijn er testen gedaan op de ouders?' was toch vriendelijker en minder veroordelend overgekomen. Zoiets had ik zelf ook uit pure nieuwsgierigheid kunnen vragen. Ik ben dol op kruisingnestjes en al helemaal als ze een beetje verantwoord gefokt zijn, wat bij TS dus gewoon het geval is.
Daarbij, afgezien van de testen, had TS ervaring met nestjes én voor beide pups al een baasje. Dus domweg fokken, op marktplaats mieteren of vervolgens in het asiel dumpen was er ook al niet bij.
Als je het statistisch bekijkt, dragen verantwoorde, grootschalige fokkers meer bij aan een ongezond hondenbestand dan TS, in elk geval absoluut, maar misschien zelfs procentueel.