Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maagklachten, zit er iets dwars of toch wat anders? (Filmpje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

GalgoMara
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Galgo
Aantal honden: 1

Maagklachten, zit er iets dwars of toch wat anders? (Filmpje

Ongelezen bericht door GalgoMara »

Hoi,

Afgelopen vrijdag ben ik met Mara naar de DA geweest omdat ik het idee had dat ze last had van maagzuur. Boeren, Oprispingen, smakken, bek likken.

De DA wil haar op hypo allergeen voer zetten (sanimed), en heeft tabletten tegen misselijkheid meegegeven.

De pillen (3x daags een kwart Emeprid) leken niet echt wat te doen. Ze heeft bij de DA wat brokjes Sanimed gehad maar eigenlijk wil ik haar niet overzetten. We houden haar al een aantal weken op alleen Farmfood brokjes en af en toe een gekookt eitje, om de maag en darmen rust te geven. Dat hebben we nu natuurlijk verpest met die Sanimed, maar ik wil het toch nog even doorzetten.

Ik ben zaterdag gestart met Iberogast geven en heb wel het idee dat dit wat verlichting geeft. Minder oprispingen en minder gras eten. Toch is ze niet de Mara die ik ken (wat al.lastig is want ze woont hier pas sinds begin januari).

Ze heeft sinds vrijdag al 2 nachten beneden geslapen terwijl ze normaal altijd bij ons op de slaapkamer ligt. Ze ligt heel veel in haar mand, met vandaag het ergste. Ze heeft echt alleen maar in haar mand gelegen, kwam er zelfs niet uit als ik naar boven of buiten ging (ik heb een ander topic over verlatingsangs, ze hangt normaal behoorlijk aan me. Mee wandelen wil ze wel, dan komt ze meteen uit haar mand. Maar daarna meteen weer terug. Eten doet ze ook.

Nou moet ik er bij vertellen dat ze donderdag een paniekmoment had, ze lag bij het wasrek in de tuin wat onwaaide, boven op haar, waarna ze het hoeslaken over zich heen kreeg en daarmee de tuin rond is gerend, in paniek. Ik was erbij en sindsdien lijkt ze me minder te vertrouwen. Neemt niet altijd meer brokjes van me aan, of neemt ze wel aan en laat ze dan vallen bv. en buitenis ze weer schrikachtig. We hebben weer wat stapjes terug gezet. Het is dus lastig on te bepalen ze zich echt niet goed voelt of dat het door dat voorval komt, ze stress heeft en we weer opnieuw moeten opbouwen.

Iig doet ze inmiddels ook wat raars met haar bek en knarst ze met haar tanden. Dit doet ze ook wanneer ze alleen is (er staat een camera op haar mand gericht) en ik in de woonkamer zit dus het lijkt me geen stress? Natuurlijk ga ik weer terug naar de DA maar ik ben benieuwd of jullie een idee hebben wat het is, ik maak me erg zorgen om haar.

Filmpje:
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Re: Maagklachten, zit er iets dwars of toch wat anders? (Fil

Ongelezen bericht door Charlie »

Ook ik herken de misselijkheid uit het filmpje. Mijn hond met IBD (soort ziekte van Crohn) doet dat ook regelmatig van de misselijkheid.

Ik las ook dat je farmfood (koudgeperste) brokken geeft. Bij mijn ene hond werkt het heel goed, maar bij mijn andere hond niet. Daar lag het te zwaar op de maag. Zou het niet kunnen dat dat bij jouw hond ook het geval is ? Ik heb mijn andere hond overgezet op ander eten en nu heeft ze er geen last meer van.
Groetjes Charlie

Afbeelding
GalgoMara
Actief

Het smakken, likken, boeren en oprispingen had ze al voor et wasrek voorval. Keel strekken, en dat met haar tanden (ik weet niet eens hoe ik het moet noemen) doet ze sinds vrijdagochtend (Dat met het wasrek was donderdagmiddag). Ze maakt er niet echt geluiden bij.

Als het misselijkheid is, zou de emeprid dan niet geholpen moeten hebben? Of was de dosering te laag?

Iig fijn dat jullie het herkennen, ik schrok er idd van. Hoe lang duurt zoiets bij jullie honden?

Ik heb het idee dat het wat beter gaat, maar ze ligt nog steeds alleen maar in haar mand. Hoewel ze toen ik thuiskwam uit blijdschap naar achter in de tuin is gerend en weer terug. Ze schrok er zelf van.....normaal rent ze een paar rondjes, maar het is een begin, hopelijk voelt ze zich snel weer op haar gemak in de tuin.

Ik blijf iig Iberogast geven en als het twijfelachtig blijft vraag ik de DA toch weer om maagzuurremmers (vroeg ik vrijdag al om maar kreeg ze niet).

Ik dacht dat Farmfood een goede keus was....hoe kom il daar nu achter? Ze krijgt het nu een week of 5 denk ik n de eerste weken had ze iig geen klachten. Het liefst kijk ik het met deze brokken nog even aan, weer wisselen lijkt me ook niet goed, Toch? Ik ben wel alvast aan het kijken naar een andere brok, hebben jullie ideeën? Hypoallergeen?
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

je zou probiotica kunnen geven of puur maag.
ik heb eerst puur maag gegeven en zit nu op probiotica.
bij mijn hond hielp emeprid ook niet geholpen.
nu is hij er eindelijk vanaf en ik geef nu ook gewoon rodi en blikvoer.
GalgoMara
Actief

Dank je, Puur maag ga ik voor kijken. Welke probiotica geef je?
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik geef van de tuinen.
acidophilis met pectine.
daar doet hij het erg goed op.
en het was 1 betalen 1 gratis.
het zijn capsules en ik doe een halve capsule door het voer met wat
visolie erbij.
zelfs nu met zijn antibiotica doet hij het er super op. (gelukkig want het is
een zeer vervelend probleem).
GalgoMara
Actief

Dank voor de tips!

Heavy, welke hypoallergeen brok krijgt Jip?
De tip van pensstaafjes heb je al eerder gegeven, ik ga daar nu toch maar mee beginnen, ook fijn om haar weer eens iets anders, iets om op te knagen te kunnen geven.
GalgoMara
Actief

Oh en de emeprid heb ik vrijdag en zaterdag gegeven. Mss toch tekort dan.
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Onze hond die ook niet tegen farmfood kon, geef ik deze brok https://www.eko4petz.nl/a-41560904/carn ... escription
Ze heeft er goede ontlasting op, glimmende vacht en zit gewoon lekker in haar vel.
Groetjes Charlie

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”