Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Introductie Nieuw Bulldog ras:Renascence Bulldogge

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Nieuw ras vind ik erg overdreven, maar ik vind het best een mooie hond, vooral de kleur al zou zijn snuit van mij dan iets donkerder mogen, die vind ik nu te licht.

Gollum vind ik ook een prachtig beest en Black Omen ziet er ook mooi uit op de foto. Heb je ook een foto van zijn kop; vooraanzicht?
Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

Brigitte schreef:Ik vind Golum zelfs wat van een Bordeaux weg hebben, de kop.
Ja, inderdaad, misschien ben ik daarom zo weg van 'm??? :-D
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

MARC_S schreef:
Brigitte schreef: Afbeelding

Afbeelding
Nu zal ik mijn scherpe oog eens kritisch over deze hond laten gaan, en wat ziet dat oog dan?
Een scheve pols waardoor de tenen van de rechter voorpoot veel langere nagels hebben dan de linker. Dat kan alleen duiden op een zeer asymetrische gang en het slecht neerzetten van die poot. Verder zie ik onder de ogen een zeer slechte vacht, of het traanvocht is weggeveegd, ik zie nl ook een ectropionachtig ooglid, of daar is wat anders aan de hand. Verder is de hond koehakkig op beide foto's wat dus volgens mij structureel is bij deze hond.
Zoals Mol al opmerkte lijkt de kaak naar rechts te wijzen wat ook een echte fout is in een bullenkop.

Al met al lijkt de hond wat mij betreft gaver dan ik hem kan vinden als ik echt goed kijk :?

Ik wil deze hond helemaal niet afkeuren of neerhalen maar het zijn wel zaken die me opvallen.
gozer je haal de woorden uit me mond, en die pols valt echt erg op.
verder ga ik niet herhalen wat je zegt ,maar je heb gelijk

mol 8)
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

De voorste nagels zijn volgens mij even lang,de zij niet,maar dat kan de gang zijn van het dier.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Angel-eyes schreef:De voorste nagels zijn volgens mij even lang,de zij niet,maar dat kan de gang zijn van het dier.
Ik neem aan dat je het verschil tussen de beide voorvoeten en polsen wel ziet toch? Een kattevoet links en een platvoet rechts, een rechte pols links en een slappe pols rechts.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ik zie wel verschil,maar het blijft een foto,de hond kan ook naar 1 kant hangen waardoor er een ietwat vertekend beeld kan staan,misschien is het in echt wel minder.Op de andere foto is het weer omgekeerd nl.
Mol
Zeer actief

Angel-eyes schreef:Ik zie wel verschil,maar het blijft een foto,de hond kan ook naar 1 kant hangen waardoor er een ietwat vertekend beeld kan staan,misschien is het in echt wel minder.Op de andere foto is het weer omgekeerd nl.

sorry hoor maar je kan het op een foto afschuiven maar deze hond heeft gewoon een eennorme zwakke pols, en staat zelf niet op zijn teen kussens
de nagel komt vrij van de gond ,enniet zeggen leun op 1 kant want dan mag dat nog niet

mol 8)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Volgens mij ziet die linkerpoot er net zo fraai uit als de rechter, als hij daar zijn gewicht ook goed op laat rusten. Twee enorme platvoeten dus eigenlijk. :roll:
Mol
Zeer actief

Wil de hond schreef:Volgens mij ziet die linkerpoot er net zo fraai uit als de rechter, als hij daar zijn gewicht ook goed op laat rusten. Twee enorme platvoeten dus eigenlijk. :roll:
tis gewoon knudde met die hond zijn poten kij achter zie je de voet zolen van de tenen ook omhoog komen

mol 8)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
Wil de hond schreef:Volgens mij ziet die linkerpoot er net zo fraai uit als de rechter, als hij daar zijn gewicht ook goed op laat rusten. Twee enorme platvoeten dus eigenlijk. :roll:
tis gewoon knudde met die hond zijn poten kij achter zie je de voet zolen van de tenen ook omhoog komen

mol 8)
Ik zie het!

Er zal nog het nodige verder geprutst moeten worden met dit nieuwe ras.
Mol
Zeer actief

Wil de hond schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
Ik zie het!

Er zal nog het nodige verder geprutst moeten worden met dit nieuwe ras.
ras sorry maar ik vind het gewoon nog een bastaard,tis wel heel makkelijk om alles gelijk een NIEUW ras te noemen

mol 8)
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ik vind het ook geen speciale hond. Hij heeft hele zwakke polsen dat zie je op meerdere foto's van hem.

Afbeelding
gillianne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door gillianne »

ik heb net een kijkje genomen op de website waar die fotos vandaan kwamen, en hoe mooi ik de hond ook vind, mn hart breekt al gelijk bij het zien van de aankleding van de site.
1 bonk agressie daar is de site mee opgemaakt.
bij het zien van die site weet je bij voorbaat al bijna zeker dat ook dit een hond gaat worden die op de zwarte lijst komt.
als ze dan een ras aan willen prijzen dat ze het dan ff anders aanpakken, want je weet nu al wat voor soort mensen er op deze honden af gaan komen.
walgelijk vond ik het ondanks dat ik het een prachthond vind.
gr. gillianne en de doggies
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Tuurlijk mag dit geen ras heten Mol, ik gebruikte dat woord in sarkastiese zin. Zelfs het woord bastaard vind ik nog veel eer voor zo´n soephond.

En inderdaad Marij, je hebt gelijk, dit is gewoon een bastaard die met een beetje goeie wil zo onder de RAD valt. Lekker!? :cry:
Mol
Zeer actief

Afbeelding

en dit moet dan ook gezonder zijn dan?????????????????????

mol 8)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Kwam je die tegen op een wedstrijd: "Wie heeft de hond met de grootste verzameling erfelijke gebreken in één lijf"?
gillianne
Actief
Contacteer:

Afbeelding

hoezo agressie.
dit is dus diezelfde hond als de fotos die hiervoor stonden.
word er misselijk van bij het zien van dit soort dingen.
Afbeelding
gillianne
Actief
Contacteer:

nee ik hou het dan toch maar bij wat ik hier rond heb lopen :roll:
Afbeelding
gillianne
Actief
Contacteer:

Afbeelding

??????????????????????????????????????????
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Wil de hond schreef:Kwam je die tegen op een wedstrijd: "Wie heeft de hond met de grootste verzameling erfelijke gebreken in één lijf"?
deze hond zit in de zelfde kennel als al die andere,als je daar kijkt is het echt bar en boos de 1 is nog beroerder dan de ander

mol 8)
Rob*
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:
Angel-eyes schreef:Ik zie wel verschil,maar het blijft een foto,de hond kan ook naar 1 kant hangen waardoor er een ietwat vertekend beeld kan staan,misschien is het in echt wel minder.Op de andere foto is het weer omgekeerd nl.

sorry hoor maar je kan het op een foto afschuiven maar deze hond heeft gewoon een eennorme zwakke pols, en staat zelf niet op zijn teen kussens
de nagel komt vrij van de gond ,enniet zeggen leun op 1 kant want dan mag dat nog niet

mol 8)
Jaaaaa Mol zeikerd hahaha,kan toch ook aan de foto liggen? ;)
Mol
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
Jaaaaa Mol zeikerd hahaha,kan toch ook aan de foto liggen? ;)
ja de foto zakt doot dat zal het wezen hahahahaha

mol 8)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nou ja, al met al zijn het niet de mooiste honden. Ik ben wel gecharmeerd door het type op zich van bv die zwarte, maar een ras kan je het niet noemen en aan de hand van de foto's hier kan ik ook niet zeggen dat ze bezig zijn met goede baasjes aantrekken :? Het straalt inderdaad niks dan agressie uit op deze foto's, wat wel jammer is voor een ras dat bekend staat om zijn gelatenheid en gezellige karakter :(
Afbeelding
bullet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullet »

Ik vind dit veelste agressieve foto's, lijkt wel een hond uit een horror film. Afschuwelijk!
Ik snap niet dat er mensen zijn die een hondenfoto zo bewerken. Wat voor lol heb je hieraan...... Is dit om het ras te promoten op een web site?

ingrid
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:Nou ja, al met al zijn het niet de mooiste honden. Ik ben wel gecharmeerd door het type op zich van bv die zwarte, maar een ras kan je het niet noemen en aan de hand van de foto's hier kan ik ook niet zeggen dat ze bezig zijn met goede baasjes aantrekken :? Het straalt inderdaad niks dan agressie uit op deze foto's, wat wel jammer is voor een ras dat bekend staat om zijn gelatenheid en gezellige karakter :(
Volgens mij is die zwarte niet eens een bull,die heet volgens mij Bear en is een Bandog,of ik moet het mis hebben,maar hij komt heel bekend voor.
En zo zullen ze zeker foute baasjes aantrekken,maar ja als het Bear is,die mensen zijn ook alleen maar met protectie-africhting bezig.Maar wel jammer want zo trek je weer die vervelende lui aan die je al eens aantrok met de pitbull,jammer. :evil:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

v.d Lupinehof schreef:
Martin schreef:Nou leuk hondje, maar wat is er nou echt nieuw aan???
het naampie
Renascence" (not to be confused with the word "Renaissance") means "rebirth"
8O wat zouden ze bedoelen? 'renaissance' betekent toch ook wedergeboorte? ik vind het verder een reuze-trieste site van reuze-trieste mensen met intens zielige honden. DAT mag nou verboden worden. :mrgreen:
jijoel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jijoel »

Amerikanen overdrijven altijd he :? .
Toch zijn deze hondjes een stuk atletischer dan de engelse versie.
Mooi van bouw zullen ze nooit worden en zijn ze ook nooit geweest als je de foto's ziet.Die foto's uit 1800-1900 zijn wel ongeveer vergelijkbaar met dit "nieuwe'' ras/type.
Ze hebben er weer vanalles doorgemixed.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”