Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Middenslag in fietstas?
Moderator: moderatorteam
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Middenslag in fietstas?
Lou (13kg) moet mee op de fiets. Ze kan er netjes naast lopen maar dat is alleen voor temperaturen beneden de 17 graden. Beweeglijk als ze is durf ik het in een krat voorop niet aan - ze vindt het best leuk en blijft braaf zitten als we stilstaan maar komt er beweging in dan springt ze met de behendigheid van een gazelle op de grond. Levensgevaarlijk dus. Vastgesnoerd aan een webmaster tuigje in het krat durf ik ook weer niet aan, mocht ze eruit moeten springen kan ze niet. Ik vermoed dat een krat achterop hetzelfde verhaal is, alhoewel het wat meer rust zal geven ivm. niet vastzitten aan het stuur.
Lang verhaal kort. Ik denk erover om haar aan te leren in een flink grote fietstas (achterop) te zitten. Ervaringen?
Lang verhaal kort. Ik denk erover om haar aan te leren in een flink grote fietstas (achterop) te zitten. Ervaringen?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Re: Middenslag in fietstas?
Ik ken iemand die dat zelfs doet met haar hond van gok ik een kilo of 20. Van die extra grote fietstassen, die hond vindt het prachtig. Maar mij lijkt het onveilig omdat als de hond verkeert leunt hij er uit kan donderen of met fietstasstof en al alsnog tussen de spaken kan komen, denk ik. En het er uit spring argument geldt in de fietstas toch net zo goed?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Hier gaan ze toch echt vast in de mand achterop (voorop ook overigens). Risico van eruit springen terwijl dat niet de bedoeling is, is wat mij betreft vele malen groter dan het risico dat ze eens er niet uit kunnen springen terwijl dat handig geweest was
- Crescent
- Zeer actief
Het leunen, de stof tussen de spaken, dat zie ik inderdaad ook echt niet zitten. Het eruit springen zou ik verhelpen door een goeie, leuke training te geven en daarna de hond vast te zetten.mijke schreef:Ik ken iemand die dat zelfs doet met haar hond van gok ik een kilo of 20. Van die extra grote fietstassen, die hond vindt het prachtig. Maar mij lijkt het onveilig omdat als de hond verkeert leunt hij er uit kan donderen of met fietstasstof en al alsnog tussen de spaken kan komen, denk ik. En het er uit spring argument geldt in de fietstas toch net zo goed?
Daar heb je gelijk in.Fotogravinnetje schreef:Hier gaan ze toch echt vast in de mand achterop (voorop ook overigens). Risico van eruit springen terwijl dat niet de bedoeling is, is wat mij betreft vele malen groter dan het risico dat ze eens er niet uit kunnen springen terwijl dat handig geweest was
Ik denk dus ook dat het niet comfortabel is, en bovendien warm in de zomer.Kruimel53 schreef:Ik sleep de IJzen als ze nog mini zijn ook mee in een krat achterop de fiets maar dan wel deugdelijk vastgesnoerd. Ze hoeven er van mij helemaal niet zelf uit te springen, dat regel ik wel.
Ooit waren wij met (toen nog niet opa) Kátur (16 kilo) met de fiets naar het strand toen hij zich akelig verstapte en kats kreupel was. 6 km van het huisje vandaan dus toen hebben we hem maar in de fietstas gezet en gezegd dat hij moest blijven zitten. Dat deed hij keurig, maar erg comfortabel was het niet. Ik heb altijd de XXXL-maat fietstassen dus hij kon er wel goed in.
Het wordt een krat mét kap voor achterop. Mocht dat geen succes worden, dan een fietskar.
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
Zoiets misschien?

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Ik heb mijn honden regelmatig in de fietstas. Drammer was 11 kilo en dat ging prima; Ik zet ze wel achterstevoren zodat ze mijn hielen niet in hun snuit krijgen.
- Crescent
- Zeer actief
Volgens mij heb ik precies die, maar dan in het zwart besteld.Neeltje schreef:Zoiets misschien?
Loulou meet nogal lang van rug, dus het zou betekenen dat ze een flink stuk zou uitsteken. Maar wie weet is het nog het overwegen waardRamiek schreef:Ik heb mijn honden regelmatig in de fietstas. Drammer was 11 kilo en dat ging prima; Ik zet ze wel achterstevoren zodat ze mijn hielen niet in hun snuit krijgen.

-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
jaren 2 honden in de fietstas gehad aan beide kant 1. De honden waren 12 en 13 kilo. Ging prima
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Fietstas zou ze ook uit kunnen springen toch? En omvallen is dan nog minder grappig (tenzij de goede kant op). Die mand met kap eroverheen lijkt me wel geschikt! Of natuurlijk de hondenbakfiets 

- Simone-H
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik heb deze voor Pepper. Er is de uitvoering die je aan de drager vastzet, dan kan je geen fietstassen meer bevestigen. Ik heb die die je onder het zadel aan het fietsframe bevestigd. Kan je gewoon fietstassen hebben. Ik heb een stuk plastic op maat gemaakt, kan ik vastzetten met klemmetjes. Voor als het regent of als de wind erg koud is.Neeltje schreef:Zoiets misschien?
Door de korf kan ze er niet uitspringen. Pepper zit er verder los in,kan zich dus niet ophangen aan riemen of zoiets.
Bevalt me prima.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Accepteer wat je niet kunt veranderen
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Kan prima, maar niet bij alle soorten fietstassen. Bij die van mij gaat het primaSimone-H schreef:Ik heb deze voor Pepper. Er is de uitvoering die je aan de drager vastzet, dan kan je geen fietstassen meer bevestigen. Ik heb die die je onder het zadel aan het fietsframe bevestigd. Kan je gewoon fietstassen hebben. Ik heb een stuk plastic op maat gemaakt, kan ik vastzetten met klemmetjes. Voor als het regent of als de wind erg koud is.Neeltje schreef:Zoiets misschien?
Door de korf kan ze er niet uitspringen. Pepper zit er verder los in,kan zich dus niet ophangen aan riemen of zoiets.
Bevalt me prima.