Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijtwond oor

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ceciel
Zeer actief

Bijtwond oor

Ongelezen bericht door ceciel »

Vanmiddag is Styx gebeten met als resultaat een behoorlijk diepe snee aan de binnenzijde van zijn oor.
Ik heb de wond schoongespoeld met een zoutoplossing en mezelf vermanend toegesproken niet als een overbezorgde trut naar de dierenarts te hollen. Ondanks dat hij er verder geen last van lijkt te hebben zit het me toch niet lekker omdat de wond zo diep is dat het openstaat zegmaar,(gelukkig) niet helemaal door. Het bloed nog wel. Lang verhaal kort, om 17.10 uur kunnen we terecht bij de dierenarts.
Wat een gedonder :tong:
ceciel
Zeer actief

Re: Bijtwond oor

En weer terug, zijn kraakbeen was te zien dus de wond is schoongemaakt en gelijmd. Geen antibiotica mee, wel metacam i.v.m. pijn en voorkomen van ontsteking.
Die dikke sukkel ligt naast me te snurken :J:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

pijnstilling is wel fijn zou ik zelf ook graag willen met zo`n wond..... lijmen kan wel voorkomen dat het open blijft staan, hopelijk zit er helemaal niets meer onder en op een snelle genezing zullen we maar zeggen :cool2:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah heeft eens door prikkeldraad gerend met als gevolg een 2 sneden van 1 cm in haar oor. Ik heb het eerst laten doorbloeden en verder niks meer aan gedaan. Eigenlijk is het nog heel netjes en snel geheeld. Scheelt wel dat Noah geen hangoren heeft, heb het idee dat die hangoren vervelender zijn qua sneden en gaatjes.
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

duitse herder schreef:Noah heeft eens door prikkeldraad gerend met als gevolg 2 sneden van 1 cm in haar oor. Ik heb het eerst laten doorbloeden en verder niks meer aan gedaan. Eigenlijk is het nog heel netjes en snel geheeld. Scheelt wel dat Noah geen hangoren heeft, heb het idee dat die hangoren vervelender zijn qua sneden en gaatjes.
Perry en Noah

Afbeelding
ceciel
Zeer actief

Even een update, gisteren kwam er al wat helder vocht uit de wond maar vanochtend was het pus, de wond zeker weer 5 cm open en rood en als kers op de taart meende ik stukjes kraakbeen te zien zitten..
Opnieuw naar de dierenarts die de wond heeft schoongemaakt. Zijn kraakbeen zelf is nog wit en niet ontstoken, de wond zelf wel. Nu toch gestart met antibiotica, wond opengelaten en ik moet de wond twee maal daags schoonmaken met zoutoplossing.
Vrijdag terug voor controle en hopen dat het kraakbeen zelf niet gaat ontsteken. Het zit op een rotplek dus de dierenarts gaf zelf al aan dat zij ook niet direct weet hoe een eventuele operatie zou moeten verlopen.
Straks hebben we een hond met een gecoupeerd oor :ugh:
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Bijtwonden zijn vies hoor. Niets mis om daar antibiotica voor mee te krijgen.
Maar goed schoonhouden en wie weet valt het dan allemaal wel mee!
ceciel
Zeer actief

Inmiddels ruim een week verder en ondanks dat de wond nog niet geheel dicht is, nog een beetje prut verliest en vochtig is gelukkig geen verdere ontsteking van het kraakbeen. Naar omstandigheden lijkt het herstel voorspoedig te verlopen en hoeven we hem niet om te dopen tot Vincent (van Gogh) :mrgreen: .
Terugkijkend zou ik in de toekomst zo'n wond denk ik niet meer laten lijmen. Morgen terug voor controle en dan maar hopen dat het mormel binnenkort weer los kan rondstruinen, kan spelen met andere honden en weer lekker het water in kan.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”