Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kinder logica, en domheid,

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: kinder logica, en domheid,

Ongelezen bericht door dagmar88 »

wolvster schreef: Was ze boos...

Tja... domme ouders zijn misschien nog wel erger.

:mrgreen: Heeft ze weer wat om op facebook te zetten.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

De jeugd van tegenwoordig ook...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Heavy schreef:
Lanavandevledders schreef:tja het weer wordt mooier en omdat wij achteraan in een hele rustige straat wonen,
zwalken de buurt kinderen [tussen de 5 en 10] weer hele dagen door de straat, op skateboard, rolschaatsen enz,
als voor zorg maatregel, hebben wij een groot hek in de voortuin langs de straat, geplaatst [ook nog twee meter binnen de erfgrens, siertuin ervoor langs] zodat Lana netjes onder alle omstandigheden op eigen grond blijft.
kijk ik vanmiddag door het raam naar buiten, zie ik Lana op de rug tegen het hek aan liggen, terwijl ze gekriebeld wordt door twee meisjes, [de armen door het hek stekende]
tja, beide partijen genoten, maar toch maar eens even heen gelopen en een opvoed preek gehouden,
dat ze dit toch echt niet moeten doen bij een vreemde hond bla bla bla bla enz,
krijg ik als antwoord, wij hebben ook een hond en deze is zo lief, ze geeft kusjes, [ja deze wel tot nu toe]
tja daar sta je dan met je goed bedoelde adviezen,
ik zou denken dat je als ouders toch een opvoed taak hebt wat betreft dit soort dingen, [niet op andermans terrein komen zonder toestemming] heb ze dus ook verboden om dit weer te doen, maar om daar op te kunnen vertrouwen,
misschien helpt een extra stroomdraad in de siertuin, pffff
Hond in de voortuin vind ik altijd een risico . Hoe doe je dat met de postbode en de krantenbezorger ?
Brievenbus aan buitenzijde vt hek
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef:
crutz schreef:
Heavy schreef: Hond in de voortuin vind ik altijd een risico . Hoe doe je dat met de postbode en de krantenbezorger ?
Brievenbus aan buitenzijde vt hek
Dan moet je eerst uitleggen dat woonsituaties kunnen verschillen. Dat begrijpt Zwenkgras 17, Almere-plantenwijk niet vanzelf.
Het zijn net koolmezen. Het moet een rechthoekig kastje op de korte kant zijn met een gaatje er in van ruwweg 28 tot 32 millimeter.

Een vriend van me woont in een bus. Wel op een vast adres maar het huis is nog steeds niet af. Nou, dat snappen we niet hoor!
Dan willen bezorgers niet meer bezorgen want een bus zou zomaar weg kunnen rijden! Ja, maar het adres dus niet!
Mensen zijn zo intens dom.
Dan gaat t in zegveld beter. Bezorgers snappen dat t in de schuur moet en maken zelfs stapels voor ons en onze huurder apart.
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

Potjandikkie ik kan me nog die klap op mijn achterwerk herinneren die ik kreeg omdat ik mijn halve neus eraf had door teckel van ouders.....die ik nooit mocht aaien.
ik weet nog steeds waarom dat niet mocht vies naar chagarijnig monster :mrgreen:
En idd bij de dokter zitten met gat in kop, omdat je toch van die stijger wilde springe, in ziekenhuis met elleboog met hangende lappen vel eraan
omdat je uit de boom kletterde waar je ook niet in mocht.

Maar ja tegenwoordig kan dat niet meer, mogen de bloedjes alles en zitten mijn honden dus in de achtertuin, bijtgrage monsters? nee.
wel waarschuwende grote blaffers. Maar ja dan maken ze de bloedjes aan het schrikken mag ook niet.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik vind het dubbel. Aan de ene kant heb je ervoor te zorgen dat als je een hond hebt die kan bijten (en dat is dus iedere hond) dat die niet de kans krijgt om dat te doen.

Aan de andere kant heb je als ouder de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je kind veilig speelt / kan spelen. Daar horen ook regels bij als "niet in andermans tuin komen, niet met vreemde mannen mee, geen vreemde honden aaien". Als jij als ouder denkt dat jouw kind het nog te lastig vindt om dat mee te nemen, dan moet je toezicht houden. Dat hoeft niet door er met je neus bovenop te staan 24/7 maar wel zoals hierboven ook beschreven door (ongemerkt) een oogje in het zeil te houden.

In geval van TS staat er een hek 2m van de erfgrens en is daarvoor nog tuin. Dat betekent dat die kinderen IN andermans tuin door een hek een hond aan het aaien zijn die ruimschoots op eigen terrein loopt (en ook nog op een deel dat als de kinderen per ongeluk gewoon het erf op zouden rennen, de hond er niet bij kan). Ik vind dat dat ruimschoots voldoende zou moeten zijn en dat de hondeneigenaar dan ook zijn verantwoording heeft genomen. Gaat het dan mis dan is de hond wettelijk gezien alsnog de pineut maar dat is een andere discussie. In termen van verantwoordelijkheid vind ik dan toch echt de ouders van het kind fout...
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”