Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pericard overvulling - Benthor is overleden
Moderator: moderatorteam
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Pericard overvulling - Benthor is overleden
Benthor had de laatste dagen niet zo'n grote eetlust. Ik dacht aan een loopse hond in de wijk. Tot ik zaterdag zag dat zijn taille weg was. Hij had een harde bolle buik. Even dacht ik nog aan een maag darm infectie.
Zondagochtend was zijn buik niet dunner geworden en heb ik de dierenarts gebeld. Die constateerde dat Benthors hart heel snel klopte en dat er vocht in zijn buik zat. Uit de röntgenfoto bleek dat zijn hart vergroot was.
Daarop zijn we doorverwezen naar Utrecht. De cardioloog zag op een echo dat het hartzakje overvuld was.
Hij zag geen tumor. Hij heeft bloed afgenomen om te kijken of er een indicatie is voor kanker. Daarna heeft hij het hartzakje leeggemaakt.
Benthors hart begon direct beter te kloppen.
Nu is het afwachten. Als het een tumor is dan is de prognose zeer slecht. Dan zal zijn hartzakje snel weer vol zitten.
Als het geen tumor is dan is de prognose onbekend. Hij kan het nog een keer krijgen, vandaag nog, volgende week of over een paar maanden. Het kan ook zijn dat het eenmalig was.
We gaan gewoon per dag genieten van elkaar.
Zondagochtend was zijn buik niet dunner geworden en heb ik de dierenarts gebeld. Die constateerde dat Benthors hart heel snel klopte en dat er vocht in zijn buik zat. Uit de röntgenfoto bleek dat zijn hart vergroot was.
Daarop zijn we doorverwezen naar Utrecht. De cardioloog zag op een echo dat het hartzakje overvuld was.
Hij zag geen tumor. Hij heeft bloed afgenomen om te kijken of er een indicatie is voor kanker. Daarna heeft hij het hartzakje leeggemaakt.
Benthors hart begon direct beter te kloppen.
Nu is het afwachten. Als het een tumor is dan is de prognose zeer slecht. Dan zal zijn hartzakje snel weer vol zitten.
Als het geen tumor is dan is de prognose onbekend. Hij kan het nog een keer krijgen, vandaag nog, volgende week of over een paar maanden. Het kan ook zijn dat het eenmalig was.
We gaan gewoon per dag genieten van elkaar.
Laatst gewijzigd door EstherK op 18 jun 2018 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: Pericard overvulling
Ik hoop voor jullie op het meest gunstige scenario en dat jullie nog lekker samen kunnen genieten!
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij is 12 jaar.Nanna schreef:JemigWat goed dat je er zo snel bij was
![]()
Hopelijk een eenmalige actie. Hoe oud is ie eigenlijk?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Wat akelig
Fijn dat hij geholpen kon worden.
Nu afwachten wat er gebeurt?
Hopelijk een hele tijd niks naars
Fijn dat hij geholpen kon worden.
Nu afwachten wat er gebeurt?
Hopelijk een hele tijd niks naars
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Hoop dat het iets eenmaligs was.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ach jemig wat een schrik
Ik duim hard dat het een éénmalig 'geintje' van hem was
Ik duim hard dat het een éénmalig 'geintje' van hem was
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Oefff dat is schrikken.
Hoop maar dat het niet snel terug komt.
Hoop maar dat het niet snel terug komt.
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Oei wat eng.
Duimen draaien dat het niet meer terug komt.
Duimen draaien dat het niet meer terug komt.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hopelijk was het éénmalig 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Vandaag bij de dierenarts geweest met Benthor. Zijn hart klonk goed.
Benthor geeft pijn aan als hij blaft. De dierenarts geeft liever geen metacam vanwege bloedingsrisico.
Tramadol mag wel maar dit middel maakt suf en slaperig.
Omdat Benthor in reservetijd leeft is suf zijn geen optie. Hij moet lekker zijn ding kunnen doen. En dat doet hij nu vol plezier: heel lang wandelen, spelen met de bal, in de tuin rondhangen.
Dus zolang de pijn bij blaffen niet te erg is krijgt hij geen pijnstiller. Ik heb wel wat pijnstiller meegekregen voor het geval Benthor erge pijn krijgt.
Benthor geeft pijn aan als hij blaft. De dierenarts geeft liever geen metacam vanwege bloedingsrisico.
Tramadol mag wel maar dit middel maakt suf en slaperig.
Omdat Benthor in reservetijd leeft is suf zijn geen optie. Hij moet lekker zijn ding kunnen doen. En dat doet hij nu vol plezier: heel lang wandelen, spelen met de bal, in de tuin rondhangen.
Dus zolang de pijn bij blaffen niet te erg is krijgt hij geen pijnstiller. Ik heb wel wat pijnstiller meegekregen voor het geval Benthor erge pijn krijgt.
- ranetje
- Zeer actief
Is hij voor dat leegmaken onder narcose geweest en heeft misschien beademing gehad?
Daar kan hij ook last van hebben dan toch?
Iets keelverzachtends zoals een beetje hoestdrank is dan misschien wel genoeg hulp en dan zou het over moeten gaan.
Iets keelverzachtends zoals een beetje hoestdrank is dan misschien wel genoeg hulp en dan zou het over moeten gaan.
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze doen dat met een plaatselijke verdoving.ranetje schreef:Is hij voor dat leegmaken onder narcose geweest en heeft misschien beademing gehad?
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
De cardioloog belde vandaag om te vertellen dat uit het bloedonderzoek een tumor niet kan worden aangetoond.
Mocht Benthor nogmaals een overvulling van zijn hartzakje krijgen dan wordt het hartzakje nogmaals geleegd. Daarna zal meer onderzoek plaatsvinden via een buikecho en een CT scan. Als ook dan geen tumor gezien wordt kan hij geopereerd worden waarbij een permanent gaatje in het hartzakje gemaakt wordt. Eventueel vocht wordt dan afgevoerd via de borstkas en een overvulling kan dan niet meer gebeuren.
Mocht Benthor nogmaals een overvulling van zijn hartzakje krijgen dan wordt het hartzakje nogmaals geleegd. Daarna zal meer onderzoek plaatsvinden via een buikecho en een CT scan. Als ook dan geen tumor gezien wordt kan hij geopereerd worden waarbij een permanent gaatje in het hartzakje gemaakt wordt. Eventueel vocht wordt dan afgevoerd via de borstkas en een overvulling kan dan niet meer gebeuren.
-
Pienda
- Zeer actief
Wat ontzettend fijn dat er niets naars gevonden is! Hoop dat jullie nog lang van hem mogen genieten 
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Dat is goed nieuws dat er geen aanwijzingen gevonden zijn voor een tumor
maar toch heel hard hopen dat het éénmalig was, want een operatie op zijn leeftijd is ook weer niet alles.
Beterschap voor de man
maar toch heel hard hopen dat het éénmalig was, want een operatie op zijn leeftijd is ook weer niet alles.
Beterschap voor de man
- ranetje
- Zeer actief
Mooi berichtEstherK schreef:De cardioloog belde vandaag om te vertellen dat uit het bloedonderzoek een tumor niet kan worden aangetoond.![]()
Nou nog van de keelpijn (?) af zien te komen
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Dat is al een hele zorg minder. 
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat een schrik zeg. Hopelijk blijft het nu lang goed gaan.EstherK schreef:De cardioloog belde vandaag om te vertellen dat uit het bloedonderzoek een tumor niet kan worden aangetoond.![]()
Maar eh.. zou je zo'n traject zoals je hierboven beschrijft nog in willen gaan voor een hond van 12 jaar oud? Het lijkt me niet alleen voor je hond belastend, maar ook voor je portemonnee.
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
De kosten vind ik niet interessant. Als het voor hem te belastend is dan gaat het niet door. Momenteel loopt hij nog rondes van twee uur dus zijn conditie is goed. Dan vind ik het jammer om geen actie te ondernemen als het nog een keer gebeurt terwijl het te verhelpen is.Johnny Jones schreef:Wat een schrik zeg. Hopelijk blijft het nu lang goed gaan.EstherK schreef:De cardioloog belde vandaag om te vertellen dat uit het bloedonderzoek een tumor niet kan worden aangetoond.![]()
Maar eh.. zou je zo'n traject zoals je hierboven beschrijft nog in willen gaan voor een hond van 12 jaar oud? Het lijkt me niet alleen voor je hond belastend, maar ook voor je portemonnee.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat snap ik. Ik bedoelde ook niet de eerstvolgende keer, maar de keer daarna. Als er een ct scan en operatie plaats moet vinden. Gelukkig is dat nu niet aan de orde en komt het ook niet zover.EstherK schreef:De kosten vind ik niet interessant. Als het voor hem te belastend is dan gaat het niet door. Momenteel loopt hij nog rondes van twee uur dus zijn conditie is goed. Dan vind ik het jammer om geen actie te ondernemen als het nog een keer gebeurt terwijl het te verhelpen is.Johnny Jones schreef:Wat een schrik zeg. Hopelijk blijft het nu lang goed gaan.EstherK schreef:De cardioloog belde vandaag om te vertellen dat uit het bloedonderzoek een tumor niet kan worden aangetoond.![]()
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Gisteren was zijn hartzakje opnieuw overvuld. Ik liep toevallig vlakbij de dierenarts toen Benthor acuut niet meer wilde lopen en het erg zwaar had. De dierenarts heeft ons naar Utrecht gestuurd waar het hartzakje opnieuw is leeggemaakt.
Een operatie was nog steeds een optie dus Benthor is vannacht en vandaag in Utrecht gebleven voor aanvullend onderzoek.
Ze hebben helaas afwijkende cellen gevonden. Een zeldzame tumor. Daarnaast is zijn lever vergroot en heeft hij een paar gezwellen in zijn bal. Ik laat hem niet opereren. Ik ga hem liever schandalig verwennen.
We zijn vanavond thuisgekomen. Het gaat nu goed met Benthor maar zijn hart is letterlijk een tikkende tijdbom. Ergens de komende dagen gaat het mis.
Een operatie was nog steeds een optie dus Benthor is vannacht en vandaag in Utrecht gebleven voor aanvullend onderzoek.
Ze hebben helaas afwijkende cellen gevonden. Een zeldzame tumor. Daarnaast is zijn lever vergroot en heeft hij een paar gezwellen in zijn bal. Ik laat hem niet opereren. Ik ga hem liever schandalig verwennen.
We zijn vanavond thuisgekomen. Het gaat nu goed met Benthor maar zijn hart is letterlijk een tikkende tijdbom. Ergens de komende dagen gaat het mis.
- ranetje
- Zeer actief
Wat een ontzettende teleurstelling moet dit voor je zijn en wat verdrietigEstherK schreef:Gisteren was zijn hartzakje opnieuw overvuld. Ik liep toevallig vlakbij de dierenarts toen Benthor acuut niet meer wilde lopen en het erg zwaar had. De dierenarts heeft ons naar Utrecht gestuurd waar het hartzakje opnieuw is leeggemaakt.
Je beslissing lijkt me heel logisch.
Wel moeilijk na toch eerst zo'n positief gevoel.
Sterkte de komende dagen en probeer zo veel mogelijk van hem te genieten
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Oh wat een naar nieuws, toch een tumor..
Ja verwennen maar. Maar kun je het afwachten, dat het mis gaat? Want hoe gaat dat dan?
Ja verwennen maar. Maar kun je het afwachten, dat het mis gaat? Want hoe gaat dat dan?
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ik was er al een beetje bang voor dat dit er toch nog uit zou komen. Wat een rotnieuws. Heel veel sterkte met alles 
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Branco is hieraan ook overleden. Helaas ging het bij ons zo snel dat hij binnen een halve dag al was overleden...
Geniet nog even flink van elkaar en knuffel lekker, geef hem alles wat hij graag wil....
Heel veel sterkte.
Geniet nog even flink van elkaar en knuffel lekker, geef hem alles wat hij graag wil....
Heel veel sterkte.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Wat een rotnieuws. Sterkte.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Ach wat sneu.
Sterkte de komende tijd.
Sterkte de komende tijd.
-
Jetski
- Zeer actief