Er zijn nog zat honden die nut hebben, sledehonden, politiehonden, jachthonden, schapendrijvers, veebewakers, waakhonden etc etc etc. Dat jij t nut er niet van inziet is jouw probleem natuurlijk.Hanneke2 schreef:Waarom? De meeste rassen zijn gemaakt door mensen en hebben geen enkel nut voor de aarde. Wilde honden en wolven zijn belangrijk, en de hond an sich is een fijne kameraad voor de mens, maar wat is het belang van afzonderlijke rassen? Uitsterven van oorspronkelijke diersoorten is erg, zoals witte neushoorns, maar ik zie echt het probleem niet als alle hondenrassen met platte snuiten en trieste kattenrassen met korte pootjes over 30 jaar zijn uitgestorven.Cleva schreef:Helemaal stoppen vind ik een slecht idee want ik vind dat veel dierenrassen bijzonder en belangrijk zijn.Hanneke2 schreef: Stoppen met fokken op uiterlijke kenmerken vind ik een goed idee, en helemaal stoppen met fokken van honden (en katten!) vind ik ook wel een prima idee. Er zijn er momenteel meer dan genoeg op de wereld.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zondag met Lubach
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Zondag met Lubach

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Wat een bijzondere kijk op evolutiebouvierpoedel schreef: Als je geen nut meer hebt sterf je uit als oorspronkelijke diersoort.
Of toch de dinosaurus maar terug en de mammoet .

"Oorspronkelijke diersoort" slaat ook nergens op. Welke oorsprong hebben we het over, de schepping?

”Oorspronkelijke diersoorten” - ik heb geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. Sponzen misschien? In dat verband vraag ik me ook af of jij dan ook alleen maar “oorspronkelijke” groenten en fruit eet. Geen broccoli, spruitjes, spitskool en dergelijke, maar alleen maar wilde kruisbloemen of mosterdplantjes?Hanneke2 schreef:Waarom? De meeste rassen zijn gemaakt door mensen en hebben geen enkel nut voor de aarde. Wilde honden en wolven zijn belangrijk, en de hond an sich is een fijne kameraad voor de mens, maar wat is het belang van afzonderlijke rassen? Uitsterven van oorspronkelijke diersoorten is erg, zoals witte neushoorns, maar ik zie echt het probleem niet als alle hondenrassen met platte snuiten en trieste kattenrassen met korte pootjes over 30 jaar zijn uitgestorven.Cleva schreef:Helemaal stoppen vind ik een slecht idee want ik vind dat veel dierenrassen bijzonder en belangrijk zijn.Hanneke2 schreef: Stoppen met fokken op uiterlijke kenmerken vind ik een goed idee, en helemaal stoppen met fokken van honden (en katten!) vind ik ook wel een prima idee. Er zijn er momenteel meer dan genoeg op de wereld.
Laatst gewijzigd door 63673J op 07 apr 2018 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, dat vind ik dus ook zo’n wonderlijke term.Paisley schreef:Wat een bijzondere kijk op evolutiebouvierpoedel schreef: Als je geen nut meer hebt sterf je uit als oorspronkelijke diersoort.
Of toch de dinosaurus maar terug en de mammoet .Alsof dieren rondstruinen om te kijken waarmee ze de aarde van dienst kunnen zijn, en het loodje leggen uit verveling als ze geen nut meer hebben
"Oorspronkelijke diersoort" slaat ook nergens op. Welke oorsprong hebben we het over, de schepping?