Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat een schrik; epileptische aanval??
Moderator: moderatorteam
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
wat een schrik; epileptische aanval??
Nu eens niet Amber, maar Kailen.
Zojuist maakte hij een aantal rare geluiden (die maakt hij wel meer, een soort snorkend geluid, ik kijk er niet meer van op) maar dan zie ik hoe hij wanhopig probeert op te staan maar steeds omvalt. Tegelijkertijd liet hij zijn urine lopen. Hij was gewoon bij en vooral bezig zijn poten weer onder controle te krijgen, waarbij ik hem toen heb geholpen door hem te ondersteunen en te masseren. Na een minuutje ofzo kon hij weer zelf staan. Hij was nog 5 minuten van slag, maar nu ligt hij weer rustig.
Ik ben me natuurlijk rotgeschrokken. Is dit kramp of is er meer aan de hand zoals een epileptische aanval?
Hij is 2 weken geleden nog bij de DA geweest en alles was goed, ook het hart prima. Kailen is bijna 10. Heb dit nog nooit eerder zo gezien.
Zojuist maakte hij een aantal rare geluiden (die maakt hij wel meer, een soort snorkend geluid, ik kijk er niet meer van op) maar dan zie ik hoe hij wanhopig probeert op te staan maar steeds omvalt. Tegelijkertijd liet hij zijn urine lopen. Hij was gewoon bij en vooral bezig zijn poten weer onder controle te krijgen, waarbij ik hem toen heb geholpen door hem te ondersteunen en te masseren. Na een minuutje ofzo kon hij weer zelf staan. Hij was nog 5 minuten van slag, maar nu ligt hij weer rustig.
Ik ben me natuurlijk rotgeschrokken. Is dit kramp of is er meer aan de hand zoals een epileptische aanval?
Hij is 2 weken geleden nog bij de DA geweest en alles was goed, ook het hart prima. Kailen is bijna 10. Heb dit nog nooit eerder zo gezien.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: wat een schrik; epileptische aanval??
Lucie, Hoe stonden zijn ogen?
Heb je daar op kunnen letten?
- ranetje
- Zeer actief
Klopt TamaraTamara81 schreef:Dat is schrikken Lucie!
Arme Kailen![]()
Denk je aan gvs, Ranetje? Misschien kun je even googelen op geriatrisch vestibulair syndroom, Lucie. Het kwam in me op toen ik jouw verhaal las. Gvs kan voorkomen bij oudere honden en ziet er akelig uit. De meeste honden herstellen binnen een aantal dagen.ranetje schreef:Lucie, Hoe stonden zijn ogen?
In geval van GVS is wat extra vitamine B12 goed.
En eventueel wat moderin.
- lucie
- Zeer actief
ik heb helaas niet gelet op zijn ogen omdat ik in eerste instantie aan gewoon kramp dacht, totdat ik de urine zag.
Overigens was hij dus na een minuut weer volledig hersteld, alleen nog heel even wat in de war. Er lijkt helemaal niets meer aan de hand gelukkig. Wat ik zo zie en lees over GVS herken ik niet zo, maar ik weet nu tenminste wel waar ik op moet letten mocht het nog eens gebeuren
Overigens was hij dus na een minuut weer volledig hersteld, alleen nog heel even wat in de war. Er lijkt helemaal niets meer aan de hand gelukkig. Wat ik zo zie en lees over GVS herken ik niet zo, maar ik weet nu tenminste wel waar ik op moet letten mocht het nog eens gebeuren
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wat een schrik. Hopelijk krijgt hij er niet weer last van.
- lucie
- Zeer actief
zeg dat, mijn grote stoere vent. hij gaat juist al een tijd zo supergoed! Ik vond het wel heel fijn dat ie zich helemaal aan mij overgaf aangezien hij nogal snel in paniek raakt bij 'hulp'. Nu leek zich juist echt gesteund te voelen en bleef ie heel rustigrunninggirl schreef:Wat een schrik. Hopelijk krijgt hij er niet weer last van.
- ranetje
- Zeer actief
Misschien een klein aanvalletje GVS geweest.lucie schreef:ik heb helaas niet gelet op zijn ogen omdat ik in eerste instantie aan gewoon kramp dacht, totdat ik de urine zag.
Fijn dat hij weer ok is
- lucie
- Zeer actief
ik zal hem dan toch maar wat B12 geven, bedankt voor je tip!ranetje schreef:Misschien een klein aanvalletje GVS geweest.lucie schreef:ik heb helaas niet gelet op zijn ogen omdat ik in eerste instantie aan gewoon kramp dacht, totdat ik de urine zag.
Fijn dat hij weer ok is
- ranetje
- Zeer actief
Ik zeg niet dat het zeker een GVS is hoorlucie schreef:ik zal hem dan toch maar wat B12 geven, bedankt voor je tip!ranetje schreef:Misschien een klein aanvalletje GVS geweest.lucie schreef:ik heb helaas niet gelet op zijn ogen omdat ik in eerste instantie aan gewoon kramp dacht, totdat ik de urine zag.
Fijn dat hij weer ok is
Ik denk dat de kans redelijk aanwezig is dat het zo was.
Epileptische aanval is ook mogelijk, maar is niet het eerste waar ik aan denk bij een oudere hond.
B 12 kan geen kwaad, dus dat kan je gewoon geven.
-
liljebo
- Zeer actief
Ik had nog nooit van GVS gehoord. Weer wat geleerd. Lucie, ik hoop dat het een eenmalige gebeurtenis was. Kan mij voorstellen dat je dan erg schrikt