Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jonge reu met vergrote prostaat

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Jonge reu met vergrote prostaat

Ongelezen bericht door Gimmick »

Wat zijn de oorzaken van een vergrote prostaat bij een jonge reu.

Ik was vanmiddag bij de dierenarts omdat ik me wat zorgen maakte om de ontlasting van Taxi.
Ze heeft zijn prostaat even gevoeld en die bleek vergroot te zijn. Kan het te maken hebben met het feit dat Gentle momenteel loops Is?
Of moet ik het in ergere zaken zoeken?
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Jonge reu met vergrote prostaat

Ongelezen bericht door nomo »

Loopse teven maken het inderdaad erger :engel:

Morris heeft ook al een paar jaar soms last van zijn prostaat. Hij heeft nu 2x een kuur Ypozane gehad en de volgende stap is (chemisch) castreren.
Maar het is erg opvallend dat het altijd begint als zo ongeveer alles loops is. En het lijkt ook vanzelf weer weg te gaan als de hele meute weer loops is geweest. Dus in overleg met de da kijken we het nu aan. Als het vanzelf weer weggaat doen we er even niks aan.
Gimmick
Zeer actief

Dan doe ik nog even niks.
Ik heb een nieuwe dierenarts voor de honden. Maar ik weet niet zo goed wat ik met haar aan moet.
Ze vroeg ook of ik Gentle misschien wilde laten castreren.
Waarop ik heel stellig reageerde dat ik daar geen reden toe zag. Die hond is 1x per jaar loops. Daar red ik me wel mee.

Of ik even tegen taxi wilde praten dan onderzocht zij m.
Ik ben meer van doe je ding ik zorg wel dat hij blijft staan.
Niet omtutten, doorpakken des te eerder is t klaar.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gimmick schreef:Dan doe ik nog even niks.
Ik heb een nieuwe dierenarts voor de honden. Maar ik weet niet zo goed wat ik met haar aan moet.
Ze vroeg ook of ik Gentle misschien wilde laten castreren.
Waarop ik heel stellig reageerde dat ik daar geen reden toe zag. Die hond is 1x per jaar loops. Daar red ik me wel mee.

Of ik even tegen taxi wilde praten dan onderzocht zij m.
Ik ben meer van doe je ding ik zorg wel dat hij blijft staan.
Niet omtutten, doorpakken des te eerder is t klaar.
Oh gets... dat is de reden dat ik hier helemaal geswitcht ben van da. Er zat er een die nog van t soort doorpakken was. Die is nu weg ervoor in de plaats een vrouw die al 3 meter achteruit springt als Xavi alleen maar kijkt. Dan ben ik al klaar. Ik ga wel naar Belgie in t vervolg. Die is ook van t niet zeuren wat moet dat moet. En dat is ook dé manier hoe je met dit type honden om moet gaan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Toch is het DA-afhankelijk, hond-afhankelijk en wat er moet gebeuren - afhankelijk wat mij betreft.
Rowan moest naar de fysio... dat vond hij gruwelijk, gruwelijk spannend. Dan doe ik de dingen liever op gemak, rustig, eventueel op de grond ipv op de tafel of, wat de oplossing bleek te zijn, op een action-fitnessmatje zodat het minder glad was. Hond blij, ik blij, fysio blij. Dan doe ik het in die situatie liever zo dan "doorpakken" en voorgoed een hond die denkt dat zo'n tafel levensbedreigend is. Bij Tristan moet periodiek een verkeerd groeiende nagel worden geknipt. DAn is het even "hondje op tafel leggen, in de houdgreep, ik vertel "het moet" (dat is een onbewust aangeleerde cue voor "ik weet dat het vervleend is, het duurt kort en dan ben je ervan af") en dan hup, knippen. Dat gaan we niet eerst vragen aan de hond. Tristan is verder dol op de DA, laat vrijwel alles gewoon toe...
Al met al is het dus ook baasje-afhankelijk. De 1 voelt zich bij een rustige benadering prettig, de ander wil dat er wordt "doorgepakt". Beiden zijn goed, er is geen fout. Het is anders.
Suzanne
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Het verschilt van hond tot hond , bij de honden die we nu hebben is doorpakken niet verstandig , al helemaal bij Micron niet die zet direct zijn tanden in de dierenarts als hem iets niet zint :mrgreen:
Hij is de enige die ook een snuitje om moet bij de da. Luus is er nog weinig geweest, hopelijk pas volgend jaar weer voor haar titerbepaling. Abra is er wel vaker geweest oa met haar hersenvliesontsteking maar dat ging wel altijd goed , zeker als je haar rustig benadert.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

nee bij Pom heeft doorpakken ook niet zoveel zin, die moet je dan soort van afwurgen want het is net een wild beest. Je snapt niet waar ze het vandaan haalt, die mollige slaapkop. Bij Karel werkt dat juist wel weer goed, die ondergaat het maar gewoon over het algemeen, al is hij eigenlijk nog nooit bij de DA geweest voor iets anders dan een vaccinatie

maar goed, daar ging het topic niet over :D Hopelijk trekt het bij Taxi weer weg, gelukkig hier geen ervaring mee
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
~Suzanne~ schreef: De 1 voelt zich bij een rustige benadering prettig, de ander wil dat er wordt "doorgepakt".
Het één sluit het ander natuurlijk niet uit. 'Doorpakken' betekent niet beetgrijpen, neerkwakken en je ding doen. Het is meer rustig en beheerst doen wat nodig is zonder de hond daarin mee te nemen als te consulteren partij. Dat klinkt vreselijk onaardig maar de meeste honden gedijen daar het best op en geven zich gewoon over.
Inderdaad... als je hier gaat miepen zijn de rapen gaar. Dus gewoon doen wat je moet doen en daar komt geen houdgreep aan te pas. Maar twijfel is foute boel. En ik geef dat al aan voor een hond binnen is...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

malinois schreef:
Nanna schreef:
~Suzanne~ schreef: De 1 voelt zich bij een rustige benadering prettig, de ander wil dat er wordt "doorgepakt".
Het één sluit het ander natuurlijk niet uit. 'Doorpakken' betekent niet beetgrijpen, neerkwakken en je ding doen. Het is meer rustig en beheerst doen wat nodig is zonder de hond daarin mee te nemen als te consulteren partij. Dat klinkt vreselijk onaardig maar de meeste honden gedijen daar het best op en geven zich gewoon over.
Inderdaad... als je hier gaat miepen zijn de rapen gaar. Dus gewoon doen wat je moet doen en daar komt geen houdgreep aan te pas. Maar twijfel is foute boel. En ik geef dat al aan voor een hond binnen is...
Dat vindt ik voor herders wel herkenbaar, even doorpakken of een commando geven en dat werkt dan meestal wel. Bij onze honden roept dat juist verzet op daar werkt een rustige maar inderdaad wel niet twijfelende methode beter bij. Doorpakken roept verzet op en dwang al helemaal.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef:
Dat vindt ik voor herders wel herkenbaar, even doorpakken of een commando geven en dat werkt dan meestal wel. Bij onze honden roept dat juist verzet op daar werkt een rustige maar inderdaad wel niet twijfelende methode beter bij. Doorpakken roept verzet op en dwang al helemaal.
Idd. Die twijfel dat is funest. En een da hoeft zelf alleen zijn/haar ding te doen, alles er omheen zorg ik zelf wel voor. Maar ga je hier terugdeinzen of iets dergelijks dan is t hek van de dam. En dat vergeten ze ook gewoon niet meer... daar viel iets te winnen.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Bij taxi moet je niet gaan lopen koetsiekoetsiewauwauwen.
Gewoon even doen wat nodig is. Dan is het over en klaar voor hij kan bedenken dat er wat moet gebeuren.
Want als hij voldoende tijd krijgt om te bedenken dat er misschien wat moet gebeuren dan gaat hij tegen sputteren.
Terwijl hij anders gewoon blijft staan.

En ik ken mijn honden beter.
Bij Gimmick moet je helemaal doorpakken anders hou ik haar alleen niet eens. Gelukkig moest die nog niet heen sinds we hier wonen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”