Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afbrekende haren

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Afbrekende haren

Ongelezen bericht door Brigitte »

Afbeelding

Mensen vinden allemaal dat Alano zo'n aparte tekening heeft en dat vind ik ook wel. Vooral zijn staart, die zwarte streep haar in het midden en aan de zijkanten dat licht. Zegt mijn collega, heb je wel eens goed gekeken naar die staart :? Dus ik hoezo :roll: Nou, die haren zijn gewoon onwijs kort, afgebroken.

Huh 8O zijn staart is aan het slijten :jank: Nou ja, nooit op gelet stomme ik :sleep: :stoom

Inderdaad, hoe kan dat nou, die mooie lichte strepen zijn dus hele korte afgebroken haren :cry: Ik weet niet hoe het zou komen, misschien door de harde vloer op mijn werk, hij ligt nooit op een kleedje daar of in de mand maar altijd op de vloer en kwispelt de hele dag. Het enigste wat is dus kan bedenken is dat het daar van komt, maar hoe zou ik dit nu kunnen oplossen. Hij 'kwispelt' zijn hele staart kaal.
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

:? vaag....

Cas had toen hij nog een slip droeg een plek in zijn kraag met afgebroken haren. Deze afgebroken haren moesten er gewoon uitgroeien en nieuw haar voor in de plaats komen. Heeft lekker lang geduurd voor dat het weer een "hele" kraag was.

Dus wat dat betreft zal het haar op Alano's staart gewoon weer terug moeten groeien met de tijd. Hij knaagt er niet op, of anderen die erop knagen??
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
Brigitte
Zeer actief

Maaike schreef::? vaag....

Cas had toen hij nog een slip droeg een plek in zijn kraag met afgebroken haren. Deze afgebroken haren moesten er gewoon uitgroeien en nieuw haar voor in de plaats komen. Heeft lekker lang geduurd voor dat het weer een "hele" kraag was.

Dus wat dat betreft zal het haar op Alano's staart gewoon weer terug moeten groeien met de tijd. Hij knaagt er niet op, of anderen die erop knagen??
Nee, de andere honden kangen niet aan zijn staart want die liggen altijd op de kleedjes en Alano ligt aan de andere kant bij de ingang zeg maar. Hij gaat altijd op de vloer liggen waar ik de kleedjes ook leg. Ik snap dus echt niet hoe dat zou kan, misschien ook maar een vraag voor de DA :p:

Ze zijn pas onvlooid enz en ik zie hem weleens bijten maar nooit aan zijn staart.
tiborh
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door tiborh »

misschien eens ander voer proberen!?

groetjes marlen en de doggies
Brigitte
Zeer actief

Hmmm zou het aan het voer kunnen liggen? :?
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Toen wij Oberon als pup van 8 weken ophaalden kon je bovenaan zijn staart al zien dat het puphaar weg was. daar begon zijn nieuwe vacht dus al.
Het leek of hij een elastiekje om zijn staart had gehad.
Ditzelfde stukje staart wijkt in kleur altijd af en de haren zijn ook wat korter. volgens mij is dat de eerste plek waar de rui begint.
Ik hoop dat je het op deze foto een beetje kunt zien.
Misschien hoort dat bij jouw hond ook wel zo.

Afbeelding
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ontvlooien kan al gedaan zijn, maar een hotspot heb je al bij 1 vlooienbeetje. Ook gedacht aan ontwormen eventueel nakijken anaalklieren want daardoor gaan ze nogal eens over de grond scheuren!
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Martijn schreef:
Brigitte schreef:Hmmm zou het aan het voer kunnen liggen? :?
nee
Kort maar krachtig :mrgreen:

Dacht ik ook al. Hij staat nu op FF en Duck.
Brigitte
Zeer actief

gyanty schreef:Ontvlooien kan al gedaan zijn, maar een hotspot heb je al bij 1 vlooienbeetje. Ook gedacht aan ontwormen eventueel nakijken anaalklieren want daardoor gaan ze nogal eens over de grond scheuren!
Ze worden ook netjes ontwormd. Ik zie hem nooit bijten of schuren of wat dan ook daarom snap ik het niet :?
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”