Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen gezocht: hondenschoenen
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Aantal honden: 1
Ervaringen gezocht: hondenschoenen
Goedemorgen,
Voor onze labradorpup van inmiddels 14 weken, ben ik op zoek naar een paar hondenschoenen.
Alvast maar even vooraf: Ik denk dat er veel discussie is over het gebruik van hondenschoenen. Ik ben absoluut niet iemand die haar puppy 'aankleed', maar wil schoentjes proberen voor als we op bezoek gaan bij iemand met een extreem gladde vloer. Vind ze het niks of loopt het lastig, dan gaan de schoentjes in de afvalbak en kan ze helaas niet mee, of moet ze rustig blijven liggen in een bench of iets dergelijks...
Met dit berichtje ben ik niet op zoek naar mensen die schoenen afkeuren zonder er ooit ervaring mee gehad te hebben, maar naar mensen die wel ervaring hebben en dus voor mij wellicht nuttige informatie hebben.
Specifiek de volgende vragen, maar al het advies is welkom:
- Onze pup heeft al aardige poten, weet iemand wanneer deze ongeveer uitgegroeid zullen zijn (bij mensen zijn de voeten eerder uitgegroeid dan de rest van het lichaam, wellicht bij honden ook)?
- Er staan heel veel schoenen op internet, sommigen voor wel 90 euro. Ik wil daarom eerst eens kijken of onderstaande schoenen wat kunnen zijn. Iemand wel eens een soortgelijk model geprobeerd? De ene lijken wat sportief, is dit ook iets voor binnen?
http://s.click.aliexpress.com/e/7qBm6eq
http://s.click.aliexpress.com/e/3fmIqFY
- Hebben jullie tips waar op te letten?
Alvast bedankt,
Groeten Monique
Voor onze labradorpup van inmiddels 14 weken, ben ik op zoek naar een paar hondenschoenen.
Alvast maar even vooraf: Ik denk dat er veel discussie is over het gebruik van hondenschoenen. Ik ben absoluut niet iemand die haar puppy 'aankleed', maar wil schoentjes proberen voor als we op bezoek gaan bij iemand met een extreem gladde vloer. Vind ze het niks of loopt het lastig, dan gaan de schoentjes in de afvalbak en kan ze helaas niet mee, of moet ze rustig blijven liggen in een bench of iets dergelijks...
Met dit berichtje ben ik niet op zoek naar mensen die schoenen afkeuren zonder er ooit ervaring mee gehad te hebben, maar naar mensen die wel ervaring hebben en dus voor mij wellicht nuttige informatie hebben.
Specifiek de volgende vragen, maar al het advies is welkom:
- Onze pup heeft al aardige poten, weet iemand wanneer deze ongeveer uitgegroeid zullen zijn (bij mensen zijn de voeten eerder uitgegroeid dan de rest van het lichaam, wellicht bij honden ook)?
- Er staan heel veel schoenen op internet, sommigen voor wel 90 euro. Ik wil daarom eerst eens kijken of onderstaande schoenen wat kunnen zijn. Iemand wel eens een soortgelijk model geprobeerd? De ene lijken wat sportief, is dit ook iets voor binnen?
http://s.click.aliexpress.com/e/7qBm6eq
http://s.click.aliexpress.com/e/3fmIqFY
- Hebben jullie tips waar op te letten?
Alvast bedankt,
Groeten Monique
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Re: Ervaringen gezocht: hondenschoenen
Als je ze puur voor het uitglijden wilt en niet ter berscherming van de voeten zelf, zou ik niet kiezen voor schoenen. Ga dan voor sokjes, bijvoorbeeld antislipsokken van Trixie, nog geen €5,-.
Meer comfort voor de hond en als ze eens kapot gemaakt worden door de hond is het niet zo erg.
Verder ben ik er wel meer voor om een hond te leren dan voorzichtig te doen ipv 'lomp' en druk gedrag te helpen door sokken aan te doen. Maar dat is een keuze.
Meer comfort voor de hond en als ze eens kapot gemaakt worden door de hond is het niet zo erg.
Verder ben ik er wel meer voor om een hond te leren dan voorzichtig te doen ipv 'lomp' en druk gedrag te helpen door sokken aan te doen. Maar dat is een keuze.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Geen ervaring met schoentjes, ooit weleens gekocht voor als ze eens een wondje hadden. Maar mijn honden liepen dan niet meer.
Mijn jongste zoon heeft ook een erg gladde vloer en omdat Tanja nogal wild is laat ik de honden meestal gewoon in een bench als we daar weleens zijn. Zaterdag daar nog geweest, samen in een grote bench en ze hebben lekker liggen slapen.
Tanja springt daar steeds op de bank en het eraf springen vind ik minder met een gladde vloer. Dan glijden ze steeds uit.
Mijn jongste zoon heeft ook een erg gladde vloer en omdat Tanja nogal wild is laat ik de honden meestal gewoon in een bench als we daar weleens zijn. Zaterdag daar nog geweest, samen in een grote bench en ze hebben lekker liggen slapen.
Tanja springt daar steeds op de bank en het eraf springen vind ik minder met een gladde vloer. Dan glijden ze steeds uit.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- nieuw lid
Fijn die snelle reacties, dank jullie wel!
Had nog niet aan sokjes gedacht kleine2758, maar kan me voorstellen dat ze daar minder last van zal hebben dan van schoentjes. Ik ga eens naar die sokken kijken!
Ben het met je eens dat rustig doen een betere les is, helaas denk ik dat ze op die vloer ook al glijd als ze net wakker uit haar bench komt (dan staat ze nog niet op haar stevigst).
Oke dus de schoenen waren bij jou geen succes Gonnie.. als ze niet meer lopen, lijkt het me aardig onprettig voor ze (nog een rede om sokjes te proberen in plaats van schoenen)
Vind ze ze onprettig wordt t toch de bench (slapen doet ze daar vrij gemakkelijk in, fijn die dingen mits goed aangeleerd).
Had nog niet aan sokjes gedacht kleine2758, maar kan me voorstellen dat ze daar minder last van zal hebben dan van schoentjes. Ik ga eens naar die sokken kijken!
Ben het met je eens dat rustig doen een betere les is, helaas denk ik dat ze op die vloer ook al glijd als ze net wakker uit haar bench komt (dan staat ze nog niet op haar stevigst).
Oke dus de schoenen waren bij jou geen succes Gonnie.. als ze niet meer lopen, lijkt het me aardig onprettig voor ze (nog een rede om sokjes te proberen in plaats van schoenen)
Vind ze ze onprettig wordt t toch de bench (slapen doet ze daar vrij gemakkelijk in, fijn die dingen mits goed aangeleerd).
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Hier is alles opgegroeid op (glad) laminaat... nooit problemen gehad

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ik heb eens schoentjes gehad voor mijn rottweiler,deze was in iets scherps gesprongen in de sloot en had 2 voorpoten open gehaald,en die waren dicht gehecht...dus om de boel schoon te houden schoentjes gekocht..
hij vond het niet echt tof...

hier groeien de honden ook op op laminaat,zijn er vloeren die nog gladder zijn?
hij vond het niet echt tof...

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Een ijsvloerKimmie schreef:

De marmoleum bij mijn ouders is gladder dan onze voormalige laminaatvloer. Glad natuursteen is ook spekglad. Puppen glijden daar inderdaad op weg. Zou een kleed of dekbed meenemen waar je pup op kan spelen/lopen en verder in huis gewoon rustig lopen. Als je meteen van binnenkomst verteld dat er rustig gedaan moet worden is dat prima te doen. Is ook wel zo handig dat ze leren dat je op visite gewoon rustig moet zijn.
-
- Zeer actief
Ik zou in dit geval eerst 's kijken hoe de hond op de vloer reageert
maar anders idd sokjes met antislip. Mijin ervaring met schoentjes is dat dat toch gaat schuren op het onderpootje en dat is ook niet fijn. Je moet wel opletten dat de hond de sokjes niet net zo hard uittrekt als jij ze aantrekt
Als je de sokjes eventueel vaster wilt zetten zou ik om het pootje een stukje "watten op rol" doen. En dan bedoel ik dat spul wat bij een DA nog wel als polstering onder een gipspootje gezet wordt. Kost "geen drol"... euro of 2-3 max. Dan kun je daarna het sokje om het onderpootje "vast-tapen" met een elastisch sport tape (Action).
Mijn mannetje moet 24 uur per dag een sok aan en zo doe ik dat. Dan heb ik wel het geluk dat hij het niet uittrekt of daar pogingen tot doet.
Suzanne

Als je de sokjes eventueel vaster wilt zetten zou ik om het pootje een stukje "watten op rol" doen. En dan bedoel ik dat spul wat bij een DA nog wel als polstering onder een gipspootje gezet wordt. Kost "geen drol"... euro of 2-3 max. Dan kun je daarna het sokje om het onderpootje "vast-tapen" met een elastisch sport tape (Action).
Mijn mannetje moet 24 uur per dag een sok aan en zo doe ik dat. Dan heb ik wel het geluk dat hij het niet uittrekt of daar pogingen tot doet.
Suzanne
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ja, wij (kunnen) ze gebruiken op t werk, voor als ze over glas moeten lopen. Ik gebruik ze nooit omdat ik nog nooit een hond heb gehad die het ook maar enigszins prettig vond om ze te dragen.
Daarnaast moeten ze ook regelmatig werken op hele gladde vloeren, zoals bv linoleum. Als je ze gewoon vanaf pup, en dat kun je nu nog gezien de leeftijd van je pupje, leert om op gladde vloeren te lopen is dat geen enkel probleem.
Dat zou mijn voorkeur hebben in jouw geval.
Daarnaast moeten ze ook regelmatig werken op hele gladde vloeren, zoals bv linoleum. Als je ze gewoon vanaf pup, en dat kun je nu nog gezien de leeftijd van je pupje, leert om op gladde vloeren te lopen is dat geen enkel probleem.
Dat zou mijn voorkeur hebben in jouw geval.
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
mijn honden (ook labs) hadden bij mijn ouders altijd wel wat moeite met de gladde vloer (marmoleum). Ik denk niet dat schoentjes echt een oplossing zijn, dan gaan ze zich toch vaak een beetje raar bewegen en dat lijkt me ook niet ideaal voor een opgroeiende hond. Het is maar een paar maanden dat het echt lastig is, Zodra de poten wat langer en sterker zijn kunnen ze prima normaal lopen op een gladde vloer. Ik zou het ook meer zoeken in proberen te voorkomen dat ze uitglijden / rare capriolen uithalen. En maak je niet te druk, mijn honden hebben toen ze jong waren allebei meerdere malen iets uitgehaald waarbij ik de ED-operatie al voor me zag, maar ze zijn allebei kerngezond groot geworden gelukkig. Pech kun je altijd hebben natuurlijk, maar dat is het dan ook, pech.
Mijn vorige lab heeft trouwens weleens schoentjes aangehad. Liep als een haan met stront aan de poten, vond het echt vreselijk
Wende ook totaal niet trouwens, bleef zo lopen
Mijn vorige lab heeft trouwens weleens schoentjes aangehad. Liep als een haan met stront aan de poten, vond het echt vreselijk

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Gollum ook, het zag er niet uitsbientje schreef:mijn honden (ook labs) hadden bij mijn ouders altijd wel wat moeite met de gladde vloer (marmoleum). Ik denk niet dat schoentjes echt een oplossing zijn, dan gaan ze zich toch vaak een beetje raar bewegen en dat lijkt me ook niet ideaal voor een opgroeiende hond. Het is maar een paar maanden dat het echt lastig is, Zodra de poten wat langer en sterker zijn kunnen ze prima normaal lopen op een gladde vloer. Ik zou het ook meer zoeken in proberen te voorkomen dat ze uitglijden / rare capriolen uithalen. En maak je niet te druk, mijn honden hebben toen ze jong waren allebei meerdere malen iets uitgehaald waarbij ik de ED-operatie al voor me zag, maar ze zijn allebei kerngezond groot geworden gelukkig. Pech kun je altijd hebben natuurlijk, maar dat is het dan ook, pech.
Mijn vorige lab heeft trouwens weleens schoentjes aangehad. Liep als een haan met stront aan de poten, vond het echt vreselijkWende ook totaal niet trouwens, bleef zo lopen

Bij haar hielp het om een sokje aan te doen op de manier waarop Suzanne beschreef, ze liep toen veel beter dan met een schoen.
Ik zit nu ook na te denken wat te doen voor Gol, ze is inmiddels oud en niet meer zo stevig ter been. Ze glijd vaak uit op onze vloer met opstaan enzo. Mijn vriend keek erg moeilijk toen ik extra kleden op de vloer voorstelde, misschien moet Gol ook maar aan de binnensokken.
-
- Zeer actief
Mijn ervaring is dat ze snel zat leren hoe ze zich moeten voortbewegen op een gladde vloer. Beter ook voor de lichaamsbewustheid voor mijn gevoel.
Zou, wat anderen ook zeggen zie ik, eerder voor gripsokjes gaan. Zeker bij puppies weet je nooit in welke richting die pootjes gaan groeien en het risico op knellen bij goeie stevige schoenen lijkt mij groter.
Zou, wat anderen ook zeggen zie ik, eerder voor gripsokjes gaan. Zeker bij puppies weet je nooit in welke richting die pootjes gaan groeien en het risico op knellen bij goeie stevige schoenen lijkt mij groter.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nou dan is dat ook maar een leerprocesje voor Fikkie hoor . Hoe vaak ben je nu bij mensen met een gladde vloer. Getrut om niets.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- nieuw lid
Heb zelf een houten vloer met wat kleden, dus weet dat rustig doen belangrijk is en dat het lopen een leerproces is, maar het gaat hier om een nog veel gladdere vloer (en niet het stevigste ras qua heupen).
Oke het wordt dus het proberen van sokjes en absoluut geen schoenen na jullie reacties te lezen
Vind ze de sokjes niet prettig, dan gewoon in de bench of inderdaad op een dun kleedje of iets dergelijks.
Bedankt voor al jullie reacties. Alleen die van bouvierpoedel voegde inhoudelijk niks toe, maar wat wil je met ruim 51000 berichten, dan kun je ook niet veel inhoud verwachten gheheh.
Goed back on topic: Thanks, in denk dat ik eruit ben!
Oke het wordt dus het proberen van sokjes en absoluut geen schoenen na jullie reacties te lezen

Vind ze de sokjes niet prettig, dan gewoon in de bench of inderdaad op een dun kleedje of iets dergelijks.
Bedankt voor al jullie reacties. Alleen die van bouvierpoedel voegde inhoudelijk niks toe, maar wat wil je met ruim 51000 berichten, dan kun je ook niet veel inhoud verwachten gheheh.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Wat een aanname zeg, vind dat wel heull knap van je dat je na 4 berichtjes op het forum weet of iemand inhoudelijks kan toevoegen.Monique_Choco_Lab schreef:

-
- nieuw lid
Heb je helemaal gelijk in Lizzie, sorry.
Was denk ik een beetje opgekropte frustratie omdat ik expliciet naar reacties vroeg van mensen met ervaring en hier niks mee kon. Maar dar is het een forum voor..
Was denk ik een beetje opgekropte frustratie omdat ik expliciet naar reacties vroeg van mensen met ervaring en hier niks mee kon. Maar dar is het een forum voor..
D'r zit hier ook iemand met bijna 118.000 berichten. Wat díe een onzin uitkraamt...Monique_Choco_Lab schreef:..maar wat wil je met ruim 51000 berichten, dan kun je ook niet veel inhoud verwachten gheheh.

- dagmar88
- Zeer actief
Monique_Choco_Lab schreef:Heb je helemaal gelijk in Lizzie, sorry.

Ik kan me sowieso geen pup voorstellen die sokjes aan en heel laat.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb niet zoveel berichten maar ben het wel met hem eens. je loopt nu al te trutten en problemen op te zoeken die er niet eens zijn en waarschijnlijk niet zullen komen. laat je hond zelf leren hoe deze op gladde vloeren moet lopen.Monique_Choco_Lab schreef:Heb zelf een houten vloer met wat kleden, dus weet dat rustig doen belangrijk is en dat het lopen een leerproces is, maar het gaat hier om een nog veel gladdere vloer (en niet het stevigste ras qua heupen).
ellen
-
- Zeer actief
Ben ik het wel een beetje mee eens. Begrijp me niet verkeerd, ik kan ook verschrikkelijk trutten, maar dan is het fijn als iemand af en toe zegt: nou nou, het is een puppy/hond die kunnen wel wat hebben. Juist van mensen die je tegenspreken leer je het meest.ellen en de birmanen schreef: ik heb niet zoveel berichten maar ben het wel met hem eens. je loopt nu al te trutten en problemen op te zoeken die er niet eens zijn en waarschijnlijk niet zullen komen. laat je hond zelf leren hoe deze op gladde vloeren moet lopen.
ellen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
nou ik vind het niet verkeerd dat iemand voorzichtig is, en dan hoef je niet op zon toon te antwoorden. Je bereikt daar ook alleen mee dat mnesne gepikeerd raken. Buiten dat zijn veel labradorfokkers ECHT heel erg hamerig op gladde vloeren en zou je haast het idee krijgen dat je een misdaad begaat als je pup eens over laminaat loopt. Nou weet ik niet of dat hier ook zo is hoor 

- dagmar88
- Zeer actief
sbientje schreef:nou ik vind het niet verkeerd dat iemand voorzichtig is, en dan hoef je niet op zon toon te antwoorden. Je bereikt daar ook alleen mee dat mnesne gepikeerd raken. Buiten dat zijn veel labradorfokkers ECHT heel erg hamerig op gladde vloeren en zou je haast het idee krijgen dat je een misdaad begaat als je pup eens over laminaat loopt. Nou weet ik niet of dat hier ook zo is hoor

Thuis kan ik het me overigens best voorstellen, dan is het dagelijks toch best belastend.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dit...Pienda schreef:Ben ik het wel een beetje mee eens. Begrijp me niet verkeerd, ik kan ook verschrikkelijk trutten, maar dan is het fijn als iemand af en toe zegt: nou nou, het is een puppy/hond die kunnen wel wat hebben. Juist van mensen die je tegenspreken leer je het meest.ellen en de birmanen schreef: ik heb niet zoveel berichten maar ben het wel met hem eens. je loopt nu al te trutten en problemen op te zoeken die er niet eens zijn en waarschijnlijk niet zullen komen. laat je hond zelf leren hoe deze op gladde vloeren moet lopen.
ellen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi