Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

misvormde eng. Bulldog pup

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

basja schreef:misschien kreeg hij het niet voor elkaar om een gezonde bull te fokken ?? en heeft toen maar een makkelijker oplossing bedacht ??
sorry hoor maar je lult uit je nek

mol 8)
Mol
Zeer actief

gillianne schreef:vind wel dat er hier heel erg overtrokken gereageert word. het aflopen van een herder rug is ook bereslecht, maar daar mag niet over gesproken worden. de plooien van een sharpei zorgt voor bergen huidproblemen. alle molossers zijn tegenwoordig veel te zwaar en grof gefokt van bullmastiff, bdd, vul het lijstje maar aan. om dan alleen de engelse zo grof aan te vallen vind ik heel ver gaan. we moeten wel zo reeel zijn dat bijna alle rashonden dr eigen kwaaltjes hebben. en ook onder de engelse bullen zijn bergen beregezonden die wel hele wandelingen af kunnen leggen en verder niet meer bij de da komen dan dr jaarlijkse spuit. om alles over 1 kam te scheren vind ik wel heel erg overdreven.
vind toch dat er hier op t forum grof en afkrakend naar bepaalde rassen gedaan word. als je geen bull mastif of herder hebt kun je het schudden.
ik weet niet of je de kop van het topic heb gelezen maa het gaat over de bulldog, niet oover de BM BD DA FB of wat dan ook daar kan ik net zo goed over me mening geven wat daar slecht aan is hoor

mol 8)
basja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door basja »

gillianne schreef:vind wel dat er hier heel erg overtrokken gereageert word. het aflopen van een herder rug is ook bereslecht, maar daar mag niet over gesproken worden. de plooien van een sharpei zorgt voor bergen huidproblemen. alle molossers zijn tegenwoordig veel te zwaar en grof gefokt van bullmastiff, bdd, vul het lijstje maar aan. om dan alleen de engelse zo grof aan te vallen vind ik heel ver gaan. we moeten wel zo reeel zijn dat bijna alle rashonden dr eigen kwaaltjes hebben. en ook onder de engelse bullen zijn bergen beregezonden die wel hele wandelingen af kunnen leggen en verder niet meer bij de da komen dan dr jaarlijkse spuit. om alles over 1 kam te scheren vind ik wel heel erg overdreven.
vind toch dat er hier op t forum grof en afkrakend naar bepaalde rassen gedaan word. als je geen bull mastif of herder hebt kun je het schudden.
Dat wil ik ze dus ook duidelijk maken Gillianne maar ze hebben hier een groot bord voor hun kop en willen niet verder kijken !!!
en vinden hun ras de beste en gezondste !!
Groetjes Anja en Quattro
basja
Vaste gebruiker
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
basja schreef:misschien kreeg hij het niet voor elkaar om een gezonde bull te fokken ?? en heeft toen maar een makkelijker oplossing bedacht ??

mol 8)
ach misschien wel maar dat doen jullie ook !! om elke keer weer de engelse bull af te kraken.
Groetjes Anja en Quattro
Mol
Zeer actief

basja schreef:
Dat wil ik ze dus ook duidelijk maken Gillianne maar ze hebben hier een groot bord voor hun kop en willen niet verder kijken !!!
hallo wil je me geen woorden in de mond leggen, ik heb nergens gezegt dat mijn ras het beste nog het gezonste is maar we hebben het hier over de bulldog

mol 8)
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik heb 3 boxers ;) en daar zit ook bulldog in(Tom the Bulldog),maar het verschil tussen de oude en moderne is zo'n wereld van verschil,de bulldog toen kon iedere hond aan(dat was tenslotte ook een reden van de fok),maar de bull nu heeft niet meer de kwaliteiten om maar enige functies van toen te verrichten,en de Shar-pei??Die moeten ze ook gewoon verbieden,Herders hebben ook hun problemen en noem maar op (de boxer trouwens ook)en waarom?De mens bemoeit zich teveel ermee.
Hoe het met de BM zit,volgens mij waren die vroeger al heel zwaar,en dat is volgens mij zo gebleven,de Mastino idem alleen het exterieur is gewoon ook verkracht,gelukkig nog niet bij alle fokkers maar als het de trend word dan zal dat ras ook kapot gaan.
Mol
Zeer actief

basja schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
ach misschien wel maar dat doen jullie ook !! om elke keer weer de engelse bull af te kraken.
ik weet niet maar ,volgens mijn kan jij echt niet lezen he

mol 8)
Rob*
Zeer actief

basja schreef:
Mijn ras het gezondst???Was dat maar zo,maar door het geklooi van de mensen heeft de boxer de aanleg om hd,hartproblemen,spondylose en knie en elleboogproblemen te ontwikkelen.De mens vergeet wat de boxer ooit was,een vechthond en werkhond,die kwaliteiten zijn bij sommige fokkers gewoon geen vereiste meer.Niet dat ze moeten vechten,maar wel de werklust waardoor het ras een stuk gezonder kan en zal worden.
Rob*
Zeer actief

wij hebben ook meegedaan met een show, en Quattro is echt niet onder uitgegaan van de warmte !!
we praten natuurlijk wel over 2 verschillende fokkers, je hebt fokkers die alleen maar euro's zien en je hebt fokkers die bullen fokken om het ras te verbeteren en gezonde bullen te fokken maar allebei komen ze naar show. en ik denk ook niet dat een hele ring bullen bezwijkt, dus kijken jullie alleen naar de bull die bezwijkt en de andere gezonde bullen zien jullie op dat moment niet meer ?? is dat eerlijk ???
Een gezonde Bull is de Old Englisch Bull en anders niet.
basja
Vaste gebruiker
Contacteer:

als jullie je eigen ras niet het gezondst vinden waarom geven jullie dan zo af op de engelse bull en doen dan net of andere rassen er geen last van hebben ??
laat ik er ook maar mee ophouden het is hier elke keer weer hetzelfde als het gaat over de engelse bull.
Ik kan ook beter maar niet meer reageren op de topics hier, maak mij zelf alleen maar kwaad op dit forum, jammer van mijn tijd.
Groetjes Anja en Quattro
Mol
Zeer actief

basja schreef:als jullie je eigen ras niet het gezondst vinden waarom geven jullie dan zo af op de engelse bull en doen dan net of andere rassen er geen last van hebben ??
laat ik er ook maar mee ophouden het is hier elke keer weer hetzelfde als het gaat over de engelse bull.
Ik kan ook beter maar niet meer reageren op de topics hier, maak mij zelf alleen maar kwaad op dit forum, jammer van mijn tijd.
je moet gewoon de feiten onder ogen zien ,en het heeft geen zin om je kwaad te maken maar iets niet zeggen wil niet zeggen dat ht er niet is,elk ras heeft problemen ,daar gaat het niet om dat er hard gewerkt word om de bulldog weer gezonder te krijgen word ook niet ontkent.
maar wat jij nu doet is struitsvogel spelen en je kop in het zand steken

mol 8)
gillianne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door gillianne »

kijk dit bedoel ik dus met de felle reacties, ik reageer een keer net als jullie doen en gelijk lul ik uit mn nek.
nou je mag dat zeggen hoor lig er niet wakker van.
ik wilde alleen ff duidelijk maken dat ik ook mn meningen heb over het naar de klote fokken van onze zo geliefde rassen en of dat nu een herder een bull mastif is of een engelse bulldog.
onder elk ras zitten de sterke en de zwakkere, en zolang er mensen zijn die hun zoektocht niet goed doen om een goede fokker uit te zoeken die wel voor de gezondheid van hun honden gaan zal het een klote honden fokkers wereldje blijven.
maar het blijft hier op t forum zo gauw je aan de bull mastif of aan de herder komt lul je uit je nek. maar geeft niet hoor, ik vraag me alleen af wie er hier nu werkelijk een plank voor zn giechel heeft.
gr. gillianne en de doggies
Afbeelding
Mol
Zeer actief

gillianne schreef:kijk dit bedoel ik dus met de felle reacties, ik reageer een keer net als jullie doen en gelijk lul ik uit mn nek.
nou je mag dat zeggen hoor lig er niet wakker van.
ik wilde alleen ff duidelijk maken dat ik ook mn meningen heb over het naar de klote fokken van onze zo geliefde rassen en of dat nu een herder een bull mastif is of een engelse bulldog.
onder elk ras zitten de sterke en de zwakkere, en zolang er mensen zijn die hun zoektocht niet goed doen om een goede fokker uit te zoeken die wel voor de gezondheid van hun honden gaan zal het een klote honden fokkers wereldje blijven.
maar het blijft hier op t forum zo gauw je aan de bull mastif of aan de herder komt lul je uit je nek. maar geeft niet hoor, ik vraag me alleen af wie er hier nu werkelijk een plank voor zn giechel heeft.
er wrd niet gezegt dat je eit je nek lult als je over probleem in het ras begint ,er worg gezegt dat iemand uit zijn nek lult als hij de problemen onderkent

mol 8)
Rob*
Zeer actief

basja schreef:als jullie je eigen ras niet het gezondst vinden waarom geven jullie dan zo af op de engelse bull en doen dan net of andere rassen er geen last van hebben ??
Er zijn fokkers die echt hun best doen,maar de standaard is nu zo gemaakt,daarvoor gaan sommigen over.Ik ken ook een Bulldog fokker,en das echt een goeie en die erkent ook de problematiek rondom het ras,het is niet dier afkraken,maar de mensen die genoegen scheppen om koste wat kost de standaard zo te houden zodat het geen centen gaat missen.
Ik heb zelf ook altijd een bull gewild,misschien komt er nog ooit 1,maar dan de oude variant,de nieuwe is niet gezond genoeg gewoon.
Zolang de mensen dat niet onder de loep willen nemen gaat het steeds meer mis met de bulldog.
basja
Vaste gebruiker
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:maar wat jij nu doet is struitsvogel spelen en je kop in het zand steken

mol 8)
Ik ben echt geen struisvogel en weet heus wel dat er problemen zijn in het ras, maar jullie doen altijd maar of dat normaal is bij een engelse bulldog en dat is niet zo, als je de moeite neemt om een goede fokker te zoeken zijn er heel veel problemen al uitgesloten, ik heb hier een heerlijke gezonde engelse bull lopen en dat wil ik jullie duidelijk maken !! er zijn wel degelijk gezonde engelse bull !!!
en problemen zijn er in elk ras en daar hoort de engelse bull ook bij maar niet meer als bij een ander ras.
Groetjes Anja en Quattro
gillianne
Actief
Contacteer:

klopt ook en daarom word het zoeken steeds moelijker. ik zelf ben zoekende naar de tweede, maar weet het gewoon ff niet. ik heb de tijd en voor mezelf vind ik het een prachtras. maar zelf zoek ik een iets hogere atletische met een neusbrugje. maar het ligt ook veel aan de kopers dat de fokkers alles eraan doen om veel vel en kort kompakt en laag bij de grond te fokken, de vraag naar dit soort is enorm en dat brengt geld in t laadje. gelukkig zijn er onder de fokkers nog steeds bij die wel voor de gezondheid van dit prachtige ras gaan en daar duim ik dus ook voor dat die de overhand gaan krijgen.
het probleem is gewoon dat ook de rasverenigingen niet genoeg hun best doen in mijn ogen om bepaalde fokkers van hun lijstje te schrappen. de eisen moesten veel en veel zwaarder worden, dan eens kijken hoe het lijstje uitgedunt zou worden.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

basja schreef:
v.d Lupinehof schreef:maar wat jij nu doet is struitsvogel spelen en je kop in het zand steken

mol 8)
Ik ben echt geen struisvogel en weet heus wel dat er problemen zijn in het ras, maar jullie doen altijd maar of dat normaal is bij een engelse bulldog en dat is niet zo, als je de moeite neemt om een goede fokker te zoeken zijn er heel veel problemen al uitgesloten, ik heb hier een heerlijke gezonde engelse bull lopen en dat wil ik jullie duidelijk maken !! er zijn wel degelijk gezonde engelse bull !!!
en problemen zijn er in elk ras en daar hoort de engelse bull ook bij maar niet meer als bij een ander ras.
dat word ook niet ontkent ,maar door de regel genomen is het geoon nog zwaar knudde met het ras,laten we eerlijk zijn

mol 8)
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Het lijkt me toch wel duidelijk dat er een aantal rassen met meer gezondheidsproblemen te maken hebben dan anderen. Ik heb gehoord dat Engelse Bulldoggen bijna standaard aan hun entropion moeten worden geopereerd op de leeftijd van een half jaar en dat ze bijna zonder uitzondering snurken tijdens de wandeling. En dat de Boston Terrier met de keizersnede moet worden geboren. En dat van de Berner Sennen geen HD-vrije fokdieren meer bestaan in Nederland. En dat de Sharpei door zijn vele rimpels oorontstekingen krijgt.
Als dat inderdaad waar is, zouden wat mij betreft zulke honden uitgesloten moeten worden van de fok, ook al zou dat kunnen betekenen dat daarmee het ras verdwijnt. Het gaat me er niet om wat voor ras het is, ik vind dat je alleen gezonde honden mag fokken, waarvan je niet al op voorhand weet dat ze een operatie nodig hebben om een hondwaardig leven te kunnen leiden.

Ik heb zelf geen favoriet ras. Mijn voorkeur gaat uit naar een gezonde hond, die dankzij een goede gezondheid en evenwichtige lichaamsbouw alle dingen kan doen die een hond zou moeten kunnen doen, zoals hardlopen, zwemmen, springen en lange afstanden lopen. Niet naar een hond die continue tranende ogen heeft, huidontstekingen heeft, last van HD heeft of het benauwd krijgt bij een wandelingetje van meer dan 200 meter.
gillianne
Actief
Contacteer:

ook omdat veel mensen niet verder kijken dan hun neus lang is naar mijn mening. ze zien er 1 lopen en huppa morgen loopt er al 1 in huis. er zijn teveel geldwolven die over de rug van honden profiteren van de domheid van de mensen.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

gillianne schreef:klopt ook en daarom word het zoeken steeds moelijker. ik zelf ben zoekende naar de tweede, maar weet het gewoon ff niet. ik heb de tijd en voor mezelf vind ik het een prachtras. maar zelf zoek ik een iets hogere atletische met een neusbrugje. maar het ligt ook veel aan de kopers dat de fokkers alles eraan doen om veel vel en kort kompakt en laag bij de grond te fokken, de vraag naar dit soort is enorm en dat brengt geld in t laadje. gelukkig zijn er onder de fokkers nog steeds bij die wel voor de gezondheid van dit prachtige ras gaan en daar duim ik dus ook voor dat die de overhand gaan krijgen.
het probleem is gewoon dat ook de rasverenigingen niet genoeg hun best doen in mijn ogen om bepaalde fokkers van hun lijstje te schrappen. de eisen moesten veel en veel zwaarder worden, dan eens kijken hoe het lijstje uitgedunt zou worden.
De rasverenigingen doen er gewoon niks aan,ze eten er zelf ook van en zolang de fokkers die de problemen blijven fokken en er wijzer van worden,heeft de rasvereniging geen bal te vertellen,maar wat je zegt zou wel moeten,het ras zou alleen maar verbeteren. ;)
gillianne
Actief
Contacteer:

en hoe meer ogen in deze mening geopent zouden worden hoe beter dat het misschien zou gaan voor de rassen. maar het zal altijd zo blijven zolang er geld in het spel is.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Annet schreef:Het lijkt me toch wel duidelijk dat er een aantal rassen met meer gezondheidsproblemen te maken hebben dan anderen. Ik heb gehoord dat Engelse Bulldoggen bijna standaard aan hun entropion moeten worden geopereerd op de leeftijd van een half jaar en dat ze bijna zonder uitzondering snurken tijdens de wandeling. En dat de Boston Terrier met de keizersnede moet worden geboren. En dat van de Berner Sennen geen HD-vrije fokdieren meer bestaan in Nederland. En dat de Sharpei door zijn vele rimpels oorontstekingen krijgt.
Als dat inderdaad waar is, zouden wat mij betreft zulke honden uitgesloten moeten worden van de fok, ook al zou dat kunnen betekenen dat daarmee het ras verdwijnt. Het gaat me er niet om wat voor ras het is, ik vind dat je alleen gezonde honden mag fokken, waarvan je niet al op voorhand weet dat ze een operatie nodig hebben om een hondwaardig leven te kunnen leiden.

Ik heb zelf geen favoriet ras. Mijn voorkeur gaat uit naar een gezonde hond, die dankzij een goede gezondheid en evenwichtige lichaamsbouw alle dingen kan doen die een hond zou moeten kunnen doen, zoals hardlopen, zwemmen, springen en lange afstanden lopen. Niet naar een hond die continue tranende ogen heeft, huidontstekingen heeft, last van HD heeft of het benauwd krijgt bij een wandelingetje van meer dan 200 meter.
Maar was iedereen maar zo makkelijk?Het meerendeel kiest een mode-hondje.Men kiest gewoon op uiterlijk,niet op innerlijk en gezondheid.Laat er maar gewoon een paar rassen herkeurt worden op gezondheid ed,als een ras gewoon alleen maar leed op voorhand veroorzaakt moet het van een lijst.
Maar de meeste mensen doen ook niet veel met de hond dus gaat het alleen om het optische gebeuren.
Mol
Zeer actief

gillianne schreef:en hoe meer ogen in deze mening geopent zouden worden hoe beter dat het misschien zou gaan voor de rassen. maar het zal altijd zo blijven zolang er geld in het spel is.
money makes the world go round

mol 8)
gillianne
Actief
Contacteer:

ja dieptriest maar zo werkt het idd.
Afbeelding
bullet
Actief
Contacteer:

engelse bulldog

Ongelezen bericht door bullet »

Ik heb ook een engelse bulldog, Bullet en ik ben zo blij met hem!! Hij is echt geweldig! Hij is super actief, kan rennen als de beste en hij doet het super op de cursus!

Ik ben een type die heel veel honden mooi vindt. Ik geniet van alle rassen enorm veel. Ze hebben allemaal hun specifieke eigenschappen en uitstraling. Ik ben van plan om vooral veel van jullie ervaringen te gaan lezen en er van alles van te leren en vooral mee te genieten.
Hopelijk respecteren jullie ons, engelse bulldog eigenaren ook, zodat ik en andere engelse bulldog eigenaren ook onze belevenissen kunnen typen op dit forum.
Over het kopen van een pup bij broodfokkers zijn we het eens, koop geen zielig hondje want na die van jou komt er een nieuwe, misschien nog zieliger, want dat verkoopt goed.......Pas als wij er niet meer kopen stopt een broodfokker.

groetjes en tot gauw op het forum Ingrid
Tinde van Rossen
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tinde van Rossen »

Als fokker van "mijn"geliefde ras (Engelse Bulldog uiteraard) wil ik hier even op inspringen. Het topic begint met de titel Misvormde Engelse BUlldog Pups die gekocht zijn bij een handelaar. En van daar uit gaat het vooroordeel verder. Ik ben in het gelukkige bezit van 5 bullen, zie allemaal nog ademen, lopen, rennen en gek doen. Alleen mijn reu is vaker dan voor normale entingen naard e DA geweest. Hij had een keertje in glas gestapt. Mijn bullen snurken ook niet tijdens het uitgaan. En ze komen allemaal bij een andere fokker vandaan, dus 1 goede fokker uitzoeken hoeft niet......

Bullen hoeven niet standaard met 6 maanden aan entropion geholpen te worden, of heb ik 5 geluksvogels???

Het eerste stukje in dit topic zegt gewoon genoeg, niet kopen bij een handelaar/broodfokker zodat je niet op de hoogte bent van de bloedlijnen en medische geschiedenis van de ouders.

Verder ben ik het eens met de discussie over rasverenigingen die meer op hun fokkers moeten letten! Ik fok gewoon volgens mijn eigen regels (naast die van de rasvereniging) zodat ik savonds mijn bedje in kan stappen met een schoon geweten.....

Ieder ras heeft zijn mankementen, mijn ouders fokken labradors, familiehonden bij uitstek met een zeer zachtaardig karakter. Maar ook zij hebben rasgebonden problemen, terwijl ik het prachtige beesten vind!
Ik zal nooit een hond afkraken op dingen die ik hoor of op basis van roddels. Zo vaak gebeurt het dat er mensen naar me toe komen met de vraag of het waar is dat mijn hond zo dood neer kan vallen? Alsof ik dan naar buiten ga om met ze te rennen en gek doen...... Of mijn vorige buurman die al zijn bezoek over de schutting liet loeren naar mijn hodnen, die heerlijk aan het spelen waren, met de medeling dat ze niet konden ademen..... Tuurlijk, ze gaan nu op de automatische piloot zeker?

Fokkers zouden zich moeten verdiepen in het ras, wat ze eruit willen halen qua problemen zonder teveel aan de standaard te veranderen en wat ze er in willen houden qua karakter, gezondheid enz. Daarnaast zouden ze betere begeleiding en steun moeten krijgen van Rasvereniging en Raad van Beheer. En mensen (of ze nou een pup van een bepaald ras willen kopen of niet) zouden niet zomaar op alle roddels af moeten gaan om een mening te vormen.........

Groetjes,

Tinde
Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

Annet schreef:Ik heb gehoord dat Engelse Bulldoggen bijna standaard aan hun entropion moeten worden geopereerd op de leeftijd van een half jaar en dat ze bijna zonder uitzondering snurken tijdens de wandeling. En dat de Boston Terrier met de keizersnede moet worden geboren. En dat van de Berner Sennen geen HD-vrije fokdieren meer bestaan in Nederland. En dat de Sharpei door zijn vele rimpels oorontstekingen krijgt.
Als dat inderdaad waar is, zouden wat mij betreft zulke honden uitgesloten moeten worden van de fok, ook al zou dat kunnen betekenen dat daarmee het ras verdwijnt. .
Het enge hiervan vind ik dat wanneer dit soort vooroordelen en kortzichtigheden geloofd worden, prachtige rassen zoals de Sharpei's, Bostons Engelse en Franse Bulloggen van de aard bodem zullen verdwijnen. Een heel gevaarlijke stelling die je hier neerzet

Dit soort vooroordelen kom ik regelmatig hier tegen en dat doet pijn. Franse en Engelse Bulldoggen zijn zielige honden met ademhalings problemen, ze kwijlen en je kan niet verder dan 100 meter met ze lopen. Mensen willen dit graag geloven en het komt hen niet uit om dit beeld aan te passen.

Ik kan me eerlijk gezegd hier een beetje boos om maken. Wanneer er een goed beleid is met het fokken van dit soort rassen dan zijn het allemaal stuk voor stuk gezonde honden.

Dot en Mo hebben in ieder geval heel wat mensen van hun vooroordelen afgeholpen :-D

Roosje
Afbeelding
Annet
Zeer actief

Tinde van Rossen schreef:Bullen hoeven niet standaard met 6 maanden aan entropion geholpen te worden, of heb ik 5 geluksvogels???
Roosje schreef:
Annet schreef:Ik heb gehoord dat Engelse Bulldoggen bijna standaard aan hun entropion moeten worden geopereerd op de leeftijd van een half jaar en dat ze bijna zonder uitzondering snurken tijdens de wandeling. En dat de Boston Terrier met de keizersnede moet worden geboren. En dat van de Berner Sennen geen HD-vrije fokdieren meer bestaan in Nederland. En dat de Sharpei door zijn vele rimpels oorontstekingen krijgt.
Als dat inderdaad waar is, zouden wat mij betreft zulke honden uitgesloten moeten worden van de fok, ook al zou dat kunnen betekenen dat daarmee het ras verdwijnt. .
Het enge hiervan vind ik dat wanneer dit soort vooroordelen en kortzichtigheden geloofd worden, prachtige rassen zoals de Sharpei's, Bostons Engelse en Franse Bulloggen van de aard bodem zullen verdwijnen. Een heel gevaarlijke stelling die je hier neerzet

Dit soort vooroordelen kom ik regelmatig hier tegen en dat doet pijn. Franse en Engelse Bulldoggen zijn zielige honden met ademhalings problemen, ze kwijlen en je kan niet verder dan 100 meter met ze lopen. Mensen willen dit graag geloven en het komt hen niet uit om dit beeld aan te passen.

Ik kan me eerlijk gezegd hier een beetje boos om maken. Wanneer er een goed beleid is met het fokken van dit soort rassen dan zijn het allemaal stuk voor stuk gezonde honden.
Oké, bij deze dan mijn excuses voor mijn mening over de gezondheidsproblemen van de genoemde rassen. Die mening was onder meer gebaseerd op wat ik hier op het forum heb gelezen, op wat ik op TV heb gezien en op wat ik zelf aan honden van dat ras ben tegengekomen. Maar blijkbaar had ik het mis wat betreft de Engelse Bulldog.
Het is ook niet mijn bedoeling om een ras in het bijzonder af te kraken, het gaat mij erom dat ik het jammer vind als mensen met dieren fokken die door hun aangeboren afwijkingen niet een in mijn ogen hondwaardig bestaan kunnen leiden. En dat alles om te voldoen aan de door de rasvereniging opgestelde rasbeschrijving. Naar mijn idee zou het hele idee van tentoonstellingen om de mooiste te bepalen veranderd moeten worden naar een beoordeling naar gezondheid en karakter.
Tinde van Rossen
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tinde van Rossen »

Zoveel mensen, zoveel wensen.....Iedereen heeft een of meer favoriete hondenrassen denk ik zo. Jij zegt dat je het jammer vind dat er mensen zijn die honden fokken die in jouw ogen een niet hondwaardig bestaan kunnen leiden. En ik fok ze........ Wie weet kunnen we een keertje afspreken, dan nodig ik je uit om een dagje met mij en mijn bullen op te komen trekken en daarna vraag ik je nogmaals of de bullen die ik fok een hondwaardig bestaan leiden?

Dan basseer je je mening ergens op!!!

Groetjes,

Tinde
Rude & Gentle's
From our family to yours!
Annet
Zeer actief

Tinde van Rossen schreef:Zoveel mensen, zoveel wensen.....Iedereen heeft een of meer favoriete hondenrassen denk ik zo. Jij zegt dat je het jammer vind dat er mensen zijn die honden fokken die in jouw ogen een niet hondwaardig bestaan kunnen leiden. En ik fok ze........ Wie weet kunnen we een keertje afspreken, dan nodig ik je uit om een dagje met mij en mijn bullen op te komen trekken en daarna vraag ik je nogmaals of de bullen die ik fok een hondwaardig bestaan leiden?
Wat ik bedoel met een niet-hondwaardig bestaan is dat een hond niet kan rennen of pijn heeft door bijvoorbeeld entropion, hartkwalen, benauwdheid door een te korte neus, HD of hernia dankzij een te lange rug.

Maar zoals jij aangeeft, zijn er ook Eng. Bullen die geen last van benauwdheid hebben, dus daar lijkt me niets mis mee.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”