Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herkent een hond zijn eigen ras.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Herkent een hond zijn eigen ras.

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Aan Bowie kan ik merken als zij een windhond of windhondachtige op het strand ziet, dat haalt ze er direct uit en dan is ze ook heel nieuwsgierig en wil er graag naartoe om kennis te maken en een stukje rennen.
Afbeelding
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik vraag me dan gelijk af hoe dat zit met kruisingen. Gister toevallig. Mijn hond speelde met een springer, zou die 16.5 procent dan herkenbaar zijn voor haar :mrgreen:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Tom zijn grote vriendin is een Jack Russell/Boerenfox kruising dame, maar andere terriërs gaat vaak ook wel goed.
Net of ze op dezelfde golflengte zitten en aan weinig "woorden" genoeg hebben om elkaar te begrijpen.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Mijne absoluut.

Als er een Golden aan de overkant loopt zie je dat ze elkaar herkennen, andere honden negeert ze.
Ze speelt ook weinig met andere honden maar voor de meeste Goldens (vooral teven) maakt ze echt een uitzondering.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Galga's schreef:
Tenmashi schreef:Bij ratten hebben ze wel dergelijk onderzoek gedaan en daaruit bleek dat ratten meer trekken naar ratten die hetzelfde uiterlijk hebben als waar ze bekend mee zijn. Dit gaat dan niet (per se) om hun eigen uiterlijk, maar het uiterlijk van de ratten waar ze mee zijn opgegroeit. Waarschijnlijk inderdaad een gevalletje inprenting.
Wat ik gemerkt heb bij mijn ratten is dat ze heel vaak kleur bij kleur liggen (vooral in de duna als hun hok schoongemaakt werd), en bij gebrek aan de eigen kleur donker bij donker, licht bij licht. Ik heb een hele lichte gehad waarbij de broertjes en zusjes allemaal donker waren, mama was ook donker. Zij lag bij voorkeur bij andere lichte ratten, terwijl ze voldoende zwarte soortgenoten had.
Dat zie en hoor/lees ik inderdaad ook opvallend vaak!
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Ramiek schreef:Ja, logisch ook wel, zijn degene die ze vanaf moment 1 ziet. Het wordt denk anders wanneer een pup bij een pleegmoeder opgroeit.
Jamie herkent Schapendoezen als soortgenoten en Yara uiteraard ook.
Jamie is als anderhalve dag oude pup bij een Schapendoes-pleegmoeder terecht gekomen.
Border Terriërs (zijn vader was een echte border) herkent hij niet echt. Maar die komen we ook nauwelijks tegen.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik denk ook dat het mede te maken heeft waar een hond mee opgroeit in het nest, leg een chihuahua bij een dog en hij zal daarnaar toe trekken als het een positieve ervaring is geweest.
En het hoeft zelfs niet eens om hetzelfde soort dier te gaan , onze inmiddels al overleden kat Tijger was een hermafrodiet en hij gaf melk aan moederloze kittens terwijl hij een je weet wel kater was.
Maar hij was ook dol op pups en iedere pup werd met liefde onthaald en waren dol op hem.
Hele verschillende hondjes maar stuk voor stuk waren ze dol op katten in hun latere leven en bij voorkeur rode.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs als de pups groter waren dan hij zelf was ging hij ermee aan de slag, en ik kan me niet herinneren dat er ooit een pup geweest is die er niet van gediend was.

Afbeelding
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ja zeker wel. Sterker nog ik ben er van overtuigd dat Lune haar kinderen ook herkend. Haar reactie op haar kinderen is heel anders op bijv een club wandeling als ze die tegen komt dan op andere rasgenoten. Haar kinderen worden eerst zorgvuldig onder de grond geschoffeld door dr voor ze verder spelen haha. Bij andere rasgenoten doet ze dat niet.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”