Ik zie ze steeds vaker voorbij komen, maar ben een beetje sceptisch.

Moderator: moderatorteam
wel bij volle maan opladen hoordagmar88 schreef:Die van mij hebben zelden teken, wat ze ook eten.
Iedere twee weken de keramische kralen wassen en in de zon laten "opladen".
Dan ben je niet wijs hoor.
Vlooien zijn het probleem ook niet, het gaat mij echt om teken. Druppels zijn bij mevrouw geen optie, want ze wordt compleet panisch bij het aanbrengen, dat hebben we al geprobeerd.Hilde schreef:Een alternatief voor seresto is het niet, het werkt namelijk niet tegen vlooien. Ik ben ook sceptisch, daarom probeer ik het. Geloof wel dat goede voeding en goede weerstand zeker meehelpen. Ik was ook sceptisch over de Tic Clip en die werkt ook super!
Tientallen positieve reacties, veelal van mensen die ook sceptisch waren. Ook wel minder goede ervaringen, maar is toch altijd afhankelijk van meer. Als de mogelijkheid er is zeker combineren met de Tic Off poederShibby schreef:Vlooien zijn het probleem ook niet, het gaat mij echt om teken. Druppels zijn bij mevrouw geen optie, want ze wordt compleet panisch bij het aanbrengen, dat hebben we al geprobeerd.Hilde schreef:Een alternatief voor seresto is het niet, het werkt namelijk niet tegen vlooien. Ik ben ook sceptisch, daarom probeer ik het. Geloof wel dat goede voeding en goede weerstand zeker meehelpen. Ik was ook sceptisch over de Tic Clip en die werkt ook super!
Hoe weet je dat die Tic Clip zo goed werkt?
Het zou best een rol kunnen spelen, maar hier merk ik het niet. Ze krijgen hier allemaal hetzelfde te eten en geregeld vis, maar toch heeft Mila altijd héél veel teken, Taar en Amoz hebben er heel af en toe één en Amy zo goed als nooit. Mila krijgt dus een Seresto om, die heeft anders zo tien of meer teken na een wandeling - en zij is nota bene mijn hond die altijd netjes op de paden loopt, terwijl de rest door de bosjes en struikjes razenjoyce83 schreef:Veertje wat je zegt met voeding met vis zou wel eens heel goed kunnen. Onze vorige boxer had idd bijna nooit een teek terwijl de ander wel af en toe een teek had. De boxer kreeg brokken op zalm/aardappel basis en de andere op kip. Soms ging hij ook mee met de zalm brok maar weet niet of daar verschil in was met teken, heb ik niet op gelet.
Volgens mij is het de vacht. Kiwi is gladharig en heeft ze ook bijna nooit. Mayke verzamelt meer teken op 1 wandeling op de hei dan Kiwi in t hele jaar.DeDiana schreef: Het zou best een rol kunnen spelen, maar hier merk ik het niet. Ze krijgen hier allemaal hetzelfde te eten en geregeld vis, maar toch heeft Mila altijd héél veel teken, Taar en Amoz hebben er heel af en toe één en Amy zo goed als nooit.
Ja. De huskies hadden ze wel eens, mijn kortharige honden misschien 5 op 11 jaar.Paisley schreef:Volgens mij is het de vacht. Kiwi is gladharig en heeft ze ook bijna nooit. Mayke verzamelt meer teken op 1 wandeling op de hei dan Kiwi in t hele jaar.DeDiana schreef: Het zou best een rol kunnen spelen, maar hier merk ik het niet. Ze krijgen hier allemaal hetzelfde te eten en geregeld vis, maar toch heeft Mila altijd héél veel teken, Taar en Amoz hebben er heel af en toe één en Amy zo goed als nooit.
Kiwi heb ik nog nooit behandeld en Mayke draagt in de zomer een seresto.
Shib was kortharig en een complete tekenmagneet...én hij droeg een nylon halsband. Dammit, waar ging het misPaisley schreef:Volgens mij is het de vacht. Kiwi is gladharig en heeft ze ook bijna nooit. Mayke verzamelt meer teken op 1 wandeling op de hei dan Kiwi in t hele jaar.DeDiana schreef: Het zou best een rol kunnen spelen, maar hier merk ik het niet. Ze krijgen hier allemaal hetzelfde te eten en geregeld vis, maar toch heeft Mila altijd héél veel teken, Taar en Amoz hebben er heel af en toe één en Amy zo goed als nooit.
Kiwi heb ik nog nooit behandeld en Mayke draagt in de zomer een seresto.
O heerlijk vond ik dat, de biostabil. En dan die vent die met dat kettingkje stond te pronken op teevee, "daaaat is dus goooold plaaaaaaate"Nanna schreef:Wat denk je zelf![]()
Het is denk ik net zoiets als die biomagneetarmbanden van Nico Haak, die overigens rap na die reclame de pijp uit ging maar dit geheel terzijde
Valt in de categorie droomvangers, engelenhaar en biodanza. Je moet er in willen geloven maar ondertussen lachen de vlooien en teken zich kapot.
Zeker wel eens vergeten op te laden, huhShibby schreef: Shib was kortharig en een complete tekenmagneet...én hij droeg een nylon halsband. Dammit, waar ging het mis
Nou ja, colloïdaal zilver is om te beginnen al helemaal niet ‘natuurlijk’, maar dat terzijde. Ik help je hopen dat het helpt. Ik weet niet of je katten hebt, maar zo ja, kijk dan goed uit, want tea tree oil kan dodelijk zijn voor katten.Ody schreef:Ik heb nu hier: https://www.facebook.com/Hond-en-gezond ... 504153070/
een natuurlijk middel tegen teken en vlooien besteld. De verhalen zijn laaiend enthousiast, dus ik wilde het toch wel eens proberen.
Die kralen geloof ik niet in.
Als we het op natuurlijke wijze niet redden gaat er weer een Seresto omheen.
Het hangt er vanaf inderdaad. Dus goed handen wassen na gebruik en niet denken dat dat niet nodig is omdat ‘t ‘natuurlijk’ is en dus geen kwaad kan.Tara schreef:Dat hangt er maar weer helemaal vanaf, hoe dodelijk dat is.
Katten reageren inderdaad niet goed op inname van essentiële oliën, maar inademing kan geen kwaad.
Gelukkig wel ja.Ody schreef:Stond er ook duidelijk bij dat het niet geschikt is voor katten.