Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KVV poep

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

KVV poep

Ongelezen bericht door M@scha »

Hoi. Nitwit hier.

Willem poept op zijn brokken 2x per dag een mooie acceptabele drol. Niks aan het handje.

Nu krijgt hij sinds zaterdag KVV (FF fresh) en zondagochtend nog een normale drol, zondagavond een minidrol, maandagochtend een prachtig minidrolletje (max 5? Cm) de rest van de dag niks en vanochtend weer zo’n mooi klein drolletje.

Ik weet dat ze minder gaan poepen van KVV maar is dit niet heel weinig? Het is een kalfje van 30 kilo!

Het zijn prachtige drolletjes dus vooralsnog geen zorgen maar het is wel heeeel weinig!
Ervaringen?
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Re: KVV poep

Ongelezen bericht door Wilma »

Ja, met KVV ook een keer daags een bescheiden drol. Als ik een maaltijd aanvul met brokken omdat dat dan net wat beter uitkomt ivm ontdooien e.d., dan is het gelijk een enorme drol in verhouding en dan meestal wat flatserig met een 'raar' kleurtje.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
M@scha
Zeer actief

Ook jouw kalfje? Of alleen dat kleintje? Echt heul klein!

De eerste kleine zondag was 1 bolletje met een pluk willemhaar erin. Daarna beide drolletjes mooi als een drol maar dan mini.

Stond ik daar met mijn poepzakje in de schemer te zoeken naar een kabouterdrol. Zat ie in het zakje, voelde ik het gewicht niet eens! Ik ruim geen poep meer op als het zo moet! :pffff:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Oh en de KVV is op... dus straks maar eens nieuwe halen.

Ik hoorde trouwens dat FF en smuldier op dezelfde plek hetzelfde gemaakt worden. Dat scheelt nogal wat dus ik zal eens smuldier proberen. Lola ging daar ook lekker op. Al poepte zij niet zo weinig als de aap nu
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ja hier ook weinig poep , zeker Luus heeft in de regel een bescheiden drolletje wat niet in verhouding staat tot wat er in gaat :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

1 bescheiden drol per dag. Als dat afwijkt weet ik dat ze weer boterhammen met pindakaas naast de speeltuin hebben gevroten.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier ook heel weinig poep. Maar dat is ook logisch want er zit geen vulmiddel in. In brokken zitten vulmiddelen en in vlees zit alles veel meer geconcentreerd en is de massa water. Dat plassen ze uit.

Helaas kan Guus niet tegen smuldier of rund. Dus ik moet hem nu een hele dure KVV voeren met paard, zalm of kip. Gekke is dat hij op Rodi Lam en Rijst prima functioneert maar dan dus wel veel poept. Omdat hij 6 kilo weegt is dat prima te doen. Bas eet smuldier en doet het daar perfect op. Al is haar gewicht een dingetje :engel:
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Of FarmFood op dezelfde plek gemaakt wordt weet ik niet, maar ik weet wel dat het totaal andere producten zijn volgens mijn honden. Bij dezelfde fabriek kunnen heel goed verschillende soorten en kwaliteiten producten gemaakt worden, dat heeft niets met de locatie te maken namelijk.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Yep Xygan weegt 30 kg en hij poept miniscuul. 5 cm is veel....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Hier ook heel weinig poep. Maar dat is ook logisch want er zit geen vulmiddel in. In brokken zitten vulmiddelen en in vlees zit alles veel meer geconcentreerd en is de massa water. Dat plassen ze uit.

Helaas kan Guus niet tegen smuldier of rund. Dus ik moet hem nu een hele dure KVV voeren met paard, zalm of kip. Gekke is dat hij op Rodi Lam en Rijst prima functioneert maar dan dus wel veel poept. Omdat hij 6 kilo weegt is dat prima te doen. Bas eet smuldier en doet het daar perfect op. Al is haar gewicht een dingetje :engel:
Weet niet waar je woont maar lotgering en dogmeat hebben ook varianten zonder rund en betaalbaar
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief

@marc: Lotgering is te krijgen in persingen. Wel opletten want de meeste varianten zijn obv een basismix met rund. Was in ieder geval zo een aantal jaar geleden
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

M@scha schreef:@marc: Lotgering is te krijgen in persingen. Wel opletten want de meeste varianten zijn obv een basismix met rund. Was in ieder geval zo een aantal jaar geleden
Yep, de wildmix, eend/paard, lam-rijst, lam/eend/100% paard/100% lam en nog een paar bevatten geen rund.
Wildmix is een erg mooi produkt vind ik persoonlijk.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Klopt. Alle totaalvoer-varianten zijn op basis van rund, kip en lam. Maar er zijn er ook zonder rund. Die twee van mij hebben gelukkig geen problemen met welke diersoorten dan ook, dus die krijgen de diverse soorten allemaal afgewisseld (bestellen altijd deze mix van soorten Lotgering)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hier het omgekeerde. Ik voer nu een niet heel goede brok, blik en een klein beetje kvv, om de ontlasting zacht te houden.
Niko heeft een minimaal verzakkinkje.
:LOL: Sjeses, in plaats van een keurige kvv keutel komen er opeens twee halve broden per dag uit dat bakbeest gegleden.

Heel vroeger op cavom was het nog erger. Had je pedaalemmerzakken nodig :schrik:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Hier poepen ze op KVV (Lotgering, Smuldier, Tamro) 2x per dag maar inderdaad ook erg weinig.
De drollen van de logeerchihuahua's op Pedigree zijn groter. Het komt zelfs erg in de buurt van wat er uit onze brokkenkatten komt.
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Ik zoek nog steeds een goede KVV, betaalbaar, waar ik makkelijk kleine porties voor Chef vanaf kan halen zonder dat ik de rest weg moet gooien.
Wilma
Zeer actief
Contacteer:

JustJoyce schreef:Ik zoek nog steeds een goede KVV, betaalbaar, waar ik makkelijk kleine porties voor Chef vanaf kan halen zonder dat ik de rest weg moet gooien.
Dan is Rodi toch een goed alternatief? 100 gram burgers in diverse variëteiten, die je één voor één uit de vriezer kunt halen om te ontdooien.
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Contacteer:

M@scha schreef:Ook jouw kalfje? Of alleen dat kleintje? Echt heul klein!

De eerste kleine zondag was 1 bolletje met een pluk willemhaar erin. Daarna beide drolletjes mooi als een drol maar dan mini.

Stond ik daar met mijn poepzakje in de schemer te zoeken naar een kabouterdrol. Zat ie in het zakje, voelde ik het gewicht niet eens! Ik ruim geen poep meer op als het zo moet! :pffff:
Als hij wil eten, eet mijn kleintje eet net zoveel als mijn grote.
Samica poept een maal daags en dat is gewoon met één greep in het zakje te doen. Soms als ik een drol van Pepe opraap, is het inderdaad net of ik met een leeg poepzakje loop. Zit soms bijna geen gewicht in.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Bij Oor verschilt het maar toen ik haar op smuldier had staan poepte ze elke dag één heel klein drolletje. Op Rodi poept ze al meer en op brok - ongeacht welke - poept ze echt heel vaak en ook veel meer per keer (zachter ook). Ik zou me er dus niet zo druk om maken, tenzij hij moeite heeft het er uit te krijgen ofzo.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

JustJoyce schreef:Ik zoek nog steeds een goede KVV, betaalbaar, waar ik makkelijk kleine porties voor Chef vanaf kan halen zonder dat ik de rest weg moet gooien.
Beetje laten ontdooien, scherp mes, weegschaal en zakjes?

Lou krijgt 150-160 gram per dag, iedere dag iets anders en ik koop altijd kiloverpakkingen, omdat ik het vertik om meer geld te betalen voor kleinere verpakkingen. Tegenwoordig krijgt ze ook deels Darf met hun 250 grams blokken, maar ook die snij ik in porties.

Half uurtje snijden en ik heb 36 dagporties. :cheer:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
JustJoyce
Zeer actief

Wilma schreef:
Dan is Rodi toch een goed alternatief? 100 gram burgers in diverse variëteiten, die je één voor één uit de vriezer kunt halen om te ontdooien.
Ja moet even kijken of ze dat mij te koop hebben :), moet ook even het juiste zoeken.
Shibby schreef:

Lou krijgt 150-160 gram per dag, iedere dag iets anders en ik koop altijd kiloverpakkingen, omdat ik het vertik om meer geld te betalen voor kleinere verpakkingen. Tegenwoordig krijgt ze ook deels Darf met hun 250 grams blokken, maar ook die snij ik in porties.

Dat heb ik in het begin met carnibest gedaan, maar dat ging niet zo makkelijk. Zal nog eens kijken naar een goede.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

JustJoyce schreef:
Wilma schreef:
Ja moet even kijken of ze dat mij te koop hebben :), moet ook even het juiste zoeken.
Shibby schreef:

Dat heb ik in het begin met carnibest gedaan, maar dat ging niet zo makkelijk. Zal nog eens kijken naar een goede.
Ik heb een scherp keramisch mes van de action (en dat die scherp zijn bewijzen de bloedspetters op de muur in mijn keuken :schrik: )
Een kiloworst laat ik een uur tot 1,5 uur in de spoelbak liggen en leg deze daarna op een snijplank. Ik gebruik een schoon vaatdoekje om over het ene stuk van het mes te leggen zodat dat fijner voelt aan mijn hand en hak/duw vervolgens het mes door de worst. :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
JustJoyce
Zeer actief

Shibby schreef:
Ik heb een scherp keramisch mes van de action (en dat die scherp zijn bewijzen de bloedspetters op de muur in mijn keuken :schrik: )
Een kiloworst laat ik een uur tot 1,5 uur in de spoelbak liggen en leg deze daarna op een snijplank. Ik gebruik een schoon vaatdoekje om over het ene stuk van het mes te leggen zodat dat fijner voelt aan mijn hand en hak/duw vervolgens het mes door de worst. :ok:
Thanks! ga ik dat gewoon doen :)
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Hoeveel gram heb je nodig per dag Joyce? Want hier wordt 1,5 verpakking per dag gegeten, maar die halve laat ik gewoon liggen in de koelkast. Volgens mij kan dat best een paar dagen. Maar als het dan 3 weken moet liggen is dat natuurlijk weer een beetje lang.

Middenweg optie: de rollen van Lotgering zijn volgens mij 500 gram.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wilma schreef:
Ik gooi nooit iets weg dat gaat weer gewoon de vriezer in.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier eten ze met z'n tweeën in drie dagen 2 rollen van 500 gram Lotgering op. Toen we alleen Elco hadden deed hij ruim 3 dagen met 1 rol. Liet gewoon de rest in de koelkast liggen
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Runner 150 gram :-)

@TS: Smuldier en FFF zijn niet zo goed te vergelijken ondanks zelfde fabriek. Heb je al de 1,25kg rollen?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Hilde schreef:
Runner 150 gram :-)

@TS: Smuldier en FFF zijn niet zo goed te vergelijken ondanks zelfde fabriek. Heb je al de 1,25kg rollen?
nee, ik had nu steeds 2 bakjes van 400 gram in een doosje.

volgens mij heeft de dierenwinkel ook rollen. ik zal eens vragen :ok:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Scheelt je wel in kosten, vermoed ik :) Maar FFF valt niet per se onder de goedkopere merken.
Afbeelding
JustJoyce
Zeer actief

Soooof schreef:Hoeveel gram heb je nodig per dag Joyce? Want hier wordt 1,5 verpakking per dag gegeten, maar die halve laat ik gewoon liggen in de koelkast. Volgens mij kan dat best een paar dagen. Maar als het dan 3 weken moet liggen is dat natuurlijk weer een beetje lang.

Middenweg optie: de rollen van Lotgering zijn volgens mij 500 gram.
100gram haha dus dat is niet zoveel. Lotgering was vrij vet begreep ik, Chef is dan gelijk een rolmops (helaas zo na zijn castratie wordt gek van dat aankomen).
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”