Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Getiterd
Moderator: moderatorteam
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Getiterd
Eindelijk kan ik het duo hier ook met de vaccicheck laten controleren, al ging alles nog niet geheel soepeltjes. Het bloed is vorige week afgenomen en opgestuurd naar een lab. Bij het resultaat gebruikte ze helaas niet de referentiewaardes, dus mijn da is nog met ze in conclaaf.
Met de juiste referentiewaardes vanuit de fabrikant is het weer voor 3 jaar afgetekend. Layla heeft enkel haar pupentingen gehad en daarna altijd met de vaccicheck getiterd. Ze is ondertussen bijna 7 en de volgende controle is dus als ze bijna 10 is. Tot zover het iedere 3 jaar moeten enten
Met de juiste referentiewaardes vanuit de fabrikant is het weer voor 3 jaar afgetekend. Layla heeft enkel haar pupentingen gehad en daarna altijd met de vaccicheck getiterd. Ze is ondertussen bijna 7 en de volgende controle is dus als ze bijna 10 is. Tot zover het iedere 3 jaar moeten enten

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Getiterd
Ik kan je bericht niet volgen. Bij een vaccicheck wordt er geen bloed naar het lab gestuurd; de uitslag is er met een half uurtje / uurtje. Da's juist het mooie. Ik vrees dat je dus heel veel kosten hebt moeten maken die met vaccicheck niet gemaakt worden. Je spaart lab-kosten al uit.
In NL kost titeren (afhankelijk van de prijs die de DA rekent en of je wel of niet in een groepssessie zit) globaal tussen de 35 en 45/50 euro.
Suzanne
In NL kost titeren (afhankelijk van de prijs die de DA rekent en of je wel of niet in een groepssessie zit) globaal tussen de 35 en 45/50 euro.
Suzanne
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik weet hoe vaccicheck in nl gaat, zoals ik al schreef is Layla al vanaf dat ze een jaar is gecontroleerd met vaccicheck, vandaag 2012 dus. hier in ch kan het ook in een lab gedaan worden, wordt in België schijnbaar ook regelmatig gedaan. Het is hier nog niet zolang, dus ook nog niet ingeburgerd, het is zonde om zo'n kit te hebben als er 3 honden per maand getiterd worden
Ondertussen heeft mijn da ook een kit in de praktijk, die is binnen gekomen na het bloed opsturen.
Ondertussen heeft mijn da ook een kit in de praktijk, die is binnen gekomen na het bloed opsturen.

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Mijn d.a. stuurt het ook op naar een lab, en toch betaal ik maar 40 euro. Dat is dus denk ik niet altijd het geval dat het duurder is.~Suzanne~ schreef:Ik kan je bericht niet volgen. Bij een vaccicheck wordt er geen bloed naar het lab gestuurd; de uitslag is er met een half uurtje / uurtje. Da's juist het mooie. Ik vrees dat je dus heel veel kosten hebt moeten maken die met vaccicheck niet gemaakt worden. Je spaart lab-kosten al uit.
Suzanne
Jura wordt 7 dit jaar, na haar pupenting ook nog niks nodig gehad, 2020 weer titeren.
- Jeannettebo
- Zeer actief
50 chf per test. Ja alles bij elkaar was het duurder dan in nl, Maar dat is alles hier. Ik vind het belangrijk dat de vaccicheck hier ook ingeburgerd raakt, dat gebeurt alleen als mensen het hier ook laten doen

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Maar de vaccicheck wordt toch niet opgestuurd? Ik heb een beetje het idee dat we langs elkaar af praten ;-(Jeannettebo schreef:50 chf per test. Ja alles bij elkaar was het duurder dan in nl, Maar dat is alles hier. Ik vind het belangrijk dat de vaccicheck hier ook ingeburgerd raakt, dat gebeurt alleen als mensen het hier ook laten doen
Suzanne
- Jeannettebo
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Goed zo
Biko is 10 1/2 jaar en heeft ook alleen (2) pupentingen gehad. Hij hoeft ook niet meer getiterd te worden, levenslang beschermd staat er in zijn boekje.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Da's toch bizar omslachtig? Dat kan toch gewoon bij de DA dan? Om nou ook weer labkosten te gaan betalen?Jeannettebo schreef:Het afgenomen bloed wordt naar het lab gestuurd, die testen het met de vaccicheck
Suzanne
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Die hadden het niet!! Dat staat er toch?! We leven niet allemaal in NL waar we voorop lopen met dergelijke dingen. Ik weet zeker dat als ik t in Oostenrijk noem dat ze met hun bek open staan te kijken waar ik t over heb...~Suzanne~ schreef:Da's toch bizar omslachtig? Dat kan toch gewoon bij de DA dan? Om nou ook weer labkosten te gaan betalen?Jeannettebo schreef:Het afgenomen bloed wordt naar het lab gestuurd, die testen het met de vaccicheck
Suzanne

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jeannettebo
- Zeer actief
Lezen is een kunst, dat kon toen nog niet. Het is hier pas sinds dit jaar of zo en ik was de 4e geloof ik. Dat was nog niet rendabel om het zelf te doen. Nu hebben ze ondertussen toch de mogelijkheid, mar dat is pas besloten/ besteld nadat mijn bloed was opgestuurd. Zo'n kit is maar beperkt houdbaar en als er een kam met staafjes aangebroken is, is die nog meer beperkt~Suzanne~ schreef:Da's toch bizar omslachtig? Dat kan toch gewoon bij de DA dan? Om nou ook weer labkosten te gaan betalen?Jeannettebo schreef:Het afgenomen bloed wordt naar het lab gestuurd, die testen het met de vaccicheck
Suzanne

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes