Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
in beslag genomen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: in beslag genomen
fijn dat het zo goed met Shadow, hopelijk slaat de medicatie voor de giardia snel aan!
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Omdat er nog zoveel andere dingen spelen zitten wij nog steeds in de overleefmodus.fenneke schreef:Hoe gaat het met jullie zelf ? En jullie zoon ?
Lijkt mij nog steeds vreselijk om hier mee om te gaan![]()
Je ziet dat shadow het goed doet maar dat had bij jullie moeten zijn
Ergens is het dus fijn dat Shadow daar geen last van ondervind en dat ik mij nu ook niet druk hoef te maken om zijn verzorging.
Natuurlijk is het kut dat ik niet lekker door die manen kan aaien en kan lachen om zijn dagdagelijkse capriolen, maar ik zie blije foto's nu en dat is mij veel waard.
Zeker het feit dat zijn nieuwe vriendin en hij zo goed matchen maakt dat ik zelfs vind dat hij het daar beter heeft dan bij ons. Bij ons was hij immers na Misty haar overlijden maar alleen.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Ja dat moet je inderdaad gerust stellen
Maar voor jullie is het gewoon rot

Maar voor jullie is het gewoon rot

Fenneke en Baloe

- Gittje
- Zeer actief
Is toch balsem op de wonde. Wij als mensen kunnen het een plaats geven, hoe moeilijk ook, een hond leeft in het nu en zo te lezen heeft ie z'n plek gevonden.Lief schreef:... Natuurlijk is het kut dat ik niet lekker door die manen kan aaien en kan lachen om zijn dagdagelijkse capriolen, maar ik zie blije foto's nu en dat is mij veel waard.
Zeker het feit dat zijn nieuwe vriendin en hij zo goed matchen maakt dat ik zelfs vind dat hij het daar beter heeft dan bij ons. Bij ons was hij immers na Misty haar overlijden maar alleen.
Sterkte

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Het ziet er naar uit dat Shadow bij zijn nieuwe baasje en maatje zijn plekje heeft gevonden. wat Gittje al zegt, dit moet voor jou toch een beetje balsem op de wonde zijn.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jachthond gaat vrijuit: beet Oranjewoud was ‘waarschuwing’
Een jachthond uit de gemeente Heerenveen ontkomt aan een aanlijn- of muilkorfgebod. Het beest hapte in Oranjewoud in het bovenbeen van een zeventigjarige vrouw.
De beet liet een bloedende vleeswond achter. Het betrof een eenmalige actie, denkt het Heerenveense college van burgemeester en wethouders.
Daarom blijft het bij een waarschuwing.
De hond, een Weimenarer, liep op 24 juli onaangelijnd in het bos. De eigenaar lette niet op en keek op zijn mobiel.
De vrouw reageerde angstig toen de hond op haar afkwam.
Zij had eerder ,,een nare ervaring opgedaan met een bijtincident’’ en begon van schrik te zwaaien met haar armen.
Daarop hapte de jachthond toe.
De ernst bleek pas bij thuiskomst toen de vrouw haar broek naar beneden deed en de vleeswond opmerkte.
De schade was extra groot doordat de vrouw reumamedicatie krijgt. Dit verergert het bloeden.
Ophef op Facebook
Via Facebook werd geprobeerd de eigenaar te achterhalen. De speurtocht deed op de sociale media veel stof opwaaien.
Het was mede reden voor het gemeentebestuur om de kwestie serieus op te pakken.
Toen de eigenaar eenmaal hoorde van de verwondingen zocht hij direct contact met het slachtoffer.
De vrouw en de hond zijn slachtoffer geworden van ,,de onachtzaamheid’’ van de eigenaar, denkt het college.
De hond, die als rustig en vriendelijk bekend zou staan, had ter plaatse aangelijnd moeten wezen.
Gedragstest
De eigenaar, een politieman, heeft de hond nadien op eigen kosten een gedragstest laten ondergaan, uitgevoerd door twee keurmeesters.
Daaruit bleek niets geks. Er moet sprake zijn geweest van een waarschuwingsbeet en ,,niet van prooigedrag’’, aldus het rapport.
bron Leeuwarder Courant

Een jachthond uit de gemeente Heerenveen ontkomt aan een aanlijn- of muilkorfgebod. Het beest hapte in Oranjewoud in het bovenbeen van een zeventigjarige vrouw.
De beet liet een bloedende vleeswond achter. Het betrof een eenmalige actie, denkt het Heerenveense college van burgemeester en wethouders.
Daarom blijft het bij een waarschuwing.
De hond, een Weimenarer, liep op 24 juli onaangelijnd in het bos. De eigenaar lette niet op en keek op zijn mobiel.
De vrouw reageerde angstig toen de hond op haar afkwam.
Zij had eerder ,,een nare ervaring opgedaan met een bijtincident’’ en begon van schrik te zwaaien met haar armen.
Daarop hapte de jachthond toe.
De ernst bleek pas bij thuiskomst toen de vrouw haar broek naar beneden deed en de vleeswond opmerkte.
De schade was extra groot doordat de vrouw reumamedicatie krijgt. Dit verergert het bloeden.
Ophef op Facebook
Via Facebook werd geprobeerd de eigenaar te achterhalen. De speurtocht deed op de sociale media veel stof opwaaien.
Het was mede reden voor het gemeentebestuur om de kwestie serieus op te pakken.
Toen de eigenaar eenmaal hoorde van de verwondingen zocht hij direct contact met het slachtoffer.
De vrouw en de hond zijn slachtoffer geworden van ,,de onachtzaamheid’’ van de eigenaar, denkt het college.
De hond, die als rustig en vriendelijk bekend zou staan, had ter plaatse aangelijnd moeten wezen.
Gedragstest
De eigenaar, een politieman, heeft de hond nadien op eigen kosten een gedragstest laten ondergaan, uitgevoerd door twee keurmeesters.
Daaruit bleek niets geks. Er moet sprake zijn geweest van een waarschuwingsbeet en ,,niet van prooigedrag’’, aldus het rapport.
bron Leeuwarder Courant

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Gooi die mobiele telefoons gewoon weg en let op je hond, dan had dit voorkomen kunnen worden. En inderdaad volgens mij vriendjes politiek.
Groetjes,
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
-
- Zeer actief
is ook mijn gedachte.Nanna schreef:Hond is van een politieman. ‘nuff said
Vriendjespolitiek.
Ik hoop dat TS iets heeft aan dit stuk.
Zij is verdikkeme haar hond "kwijtgeraakt" door precies zo'n zelfde akkefietje en leeft min of meer nog steeds in angst voor een eventuele aktie van het OM.

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ah, waarschuwingsbeet daar moet je het dan op gooien, even noteren. Honden mogen mensen in het park "waarschuwen" 

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Het ontgaat mij geheel waarom dit nieuwe bijt incident bericht in deze topic word geplaatst, lijkt mij niet zo prettig voor lief dat het steeds weer opgerakeld word.

-
- Zeer actief
Misschien dat door dit stuk ze niet meer zo bang voor het OM hoeft te zijn.Lizzie. schreef:Het ontgaat mij geheel waarom dit nieuwe bijt incident bericht in deze topic word geplaatst, lijkt mij niet zo prettig voor lief dat het steeds weer opgerakeld word.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Als hetzelfde onderzoek heeft plaatsgevonden is er wel een wezenlijk verschil. Deze hond is er blijkbaar zonder enige bemerking doorheen gekomen terwijl shadow wel op reu-reu agressie een aantekening had.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik waarschuw je, ophouden met met je armen zwaaien! eenmaal, andermaal! hap!Rataplan schreef:Ah, waarschuwingsbeet daar moet je het dan op gooien, even noteren. Honden mogen mensen in het park "waarschuwen"
niet normaal natuurlijk.
- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat onderzoek zal niet na ruim 2 weken opsluiting in een opslag hebben plaatsgevonden met voor de hond compleet onbekende mensen erbij?Domor schreef:Als hetzelfde onderzoek heeft plaatsgevonden is er wel een wezenlijk verschil. Deze hond is er blijkbaar zonder enige bemerking doorheen gekomen terwijl shadow wel op reu-reu agressie een aantekening had.
Laatst las ik een artikel hoe honden aggressiever worden door stapeling van stress. Gezien zijn gedrag en voorkomen bij thuiskomst is er zeker sprake geweest van een Shadow buiten zijn normale doen die de test heeft ondergaan.
Die parameters beinvloeden het onderzoek wel natuurlijk ook al is het hetzelfde onderzoek.
Mijn situatie wordt er echter niet anders door. Of denkt iemand dat ze nu spontaan gaan zeggen; mevrouw we draaien alles terug?
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Dat deel is inderdaad niet bekend.
Overigens ben ik het niet eens met het besluit dat gaten door een broek heen geen reden zijn om in ieder geval als hij los loopt een muilkorf te verplichten, maar om het puur en alleen op vriendjespolitiek te gooien is ook weer het andere uiterste. Ik ben helaas al een aantal gevallen tegengekomen waarbij zelfs dat onderzoek niet eens gedaan werd. Er is gewoon nog steeds ontzettend veel missende kennis over hoe er gehandeld dient te worden bij hondincidenten.
Ik vind het ontzettend rot voor je, maar dat maakt mijn reactie op het vergelijken van deze twee zaken niet anders.
Overigens ben ik het niet eens met het besluit dat gaten door een broek heen geen reden zijn om in ieder geval als hij los loopt een muilkorf te verplichten, maar om het puur en alleen op vriendjespolitiek te gooien is ook weer het andere uiterste. Ik ben helaas al een aantal gevallen tegengekomen waarbij zelfs dat onderzoek niet eens gedaan werd. Er is gewoon nog steeds ontzettend veel missende kennis over hoe er gehandeld dient te worden bij hondincidenten.
Ik vind het ontzettend rot voor je, maar dat maakt mijn reactie op het vergelijken van deze twee zaken niet anders.
Natuurlijk niet. En je kunt, zonder verdere uitgebreide informatie deze twee voorvallen niet met elkaar vergelijken. Het slaat nergens op om dat hier te plaatsen ter vergelijking.Lief schreef:Dat onderzoek zal niet na ruim 2 weken opsluiting in een opslag hebben plaatsgevonden met voor de hond compleet onbekende mensen erbij?Domor schreef:Als hetzelfde onderzoek heeft plaatsgevonden is er wel een wezenlijk verschil. Deze hond is er blijkbaar zonder enige bemerking doorheen gekomen terwijl shadow wel op reu-reu agressie een aantekening had.
Laatst las ik een artikel hoe honden aggressiever worden door stapeling van stress. Gezien zijn gedrag en voorkomen bij thuiskomst is er zeker sprake geweest van een Shadow buiten zijn normale doen die de test heeft ondergaan.
Die parameters beinvloeden het onderzoek wel natuurlijk ook al is het hetzelfde onderzoek.
Mijn situatie wordt er echter niet anders door. Of denkt iemand dat ze nu spontaan gaan zeggen; mevrouw we draaien alles terug?
- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk ook niet dat de incidenten vergelijkbaar zijn. Bij mij was er nog een hond bij, mochten de honden ter plekke loslopen en is mijn hond direct meegenomen.
-
- Zeer actief
Sorry dan dat ik het geplaatst heb.Lief schreef:Dat onderzoek zal niet na ruim 2 weken opsluiting in een opslag hebben plaatsgevonden met voor de hond compleet onbekende mensen erbij?Domor schreef:Als hetzelfde onderzoek heeft plaatsgevonden is er wel een wezenlijk verschil. Deze hond is er blijkbaar zonder enige bemerking doorheen gekomen terwijl shadow wel op reu-reu agressie een aantekening had.

Ik hoopte dat je door dit artikel er wat geruster op zou zijn dat ze je nog juridisch blijven/gaan achtervolgen.
- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Lief,
Is er al wat bekend over de juridische afhandeling?
En hoe gaat het verder met jou?
Shadow zit wel op een goede plek, zo te zien. Dat je zo'n goede plek gevonden hebt voor Shadow is echt
Is er al wat bekend over de juridische afhandeling?
En hoe gaat het verder met jou?
Shadow zit wel op een goede plek, zo te zien. Dat je zo'n goede plek gevonden hebt voor Shadow is echt

- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee ik heb verder niets meer gehoord van verdere stappen.
Ik zie ook niet wat het nog zou toevoegen om mij te vervolgen, maar met mijn geluk zal het me vast gebeuren.
Gelukkig nog genoeg andere zorgen, dus ik zie het wel als het zover is.
Ik zie ook niet wat het nog zou toevoegen om mij te vervolgen, maar met mijn geluk zal het me vast gebeuren.
Gelukkig nog genoeg andere zorgen, dus ik zie het wel als het zover is.
- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Een jaar geleden alweer. En nog geen verandering in de situatie.
Zou dat niet kunnen betekenen dat ze het erbij laten verder? Ik hoop het van harte voor je.Lief schreef:Een jaar geleden alweer. En nog geen verandering in de situatie.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Wel apart,
Je weet dus nog niet, of dit nou nog een juridisch staartje gaat krijgen?
Als je nog helemaal geen uitnodiging voor een hoorzitting of iets hebt gekregen, dan zou je denken dat dat nu ook niet meer komt.
Wel vaag allemaal.
Ik hoop dat je zelf nu na een jaar ook in wat kalmer vaarwater bent gekomen
Als je nog helemaal geen uitnodiging voor een hoorzitting of iets hebt gekregen, dan zou je denken dat dat nu ook niet meer komt.
Wel vaag allemaal.

- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nee het enige wat het betekend is dat het geen prioriteit heeft voor het OM.Emma schreef:Wel apart,
Wel vaag allemaal.
Wat dan niet automatisch betekend dat het helemaal niet meer komt.
Er zijn zaken met lage prioriteit die pas na 2 jaar op zitting komen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
Maar zou je daar dan niet van op de hoogte gesteld moeten worden?Gimmick schreef:Nee het enige wat het betekend is dat het geen prioriteit heeft voor het OM.Emma schreef:Wel apart,
Wel vaag allemaal.
Dat je in ieder geval weet, of dit nog voor een rechter of iets komt?
- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze hebben mij vorig jaar al gezegd dat ik iig niet snel bericht kon verwachten, als er al bericht zou komen.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nee wat je kan doen is het OM bellen of ze al meer weten...Emma schreef:Maar zou je daar dan niet van op de hoogte gesteld moeten worden?Gimmick schreef:Nee het enige wat het betekend is dat het geen prioriteit heeft voor het OM.Emma schreef:Wel apart,
Wel vaag allemaal.
Dat je in ieder geval weet, of dit nog voor een rechter of iets komt?
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat lullig.Lief schreef:Ze hebben mij vorig jaar al gezegd dat ik iig niet snel bericht kon verwachten, als er al bericht zou komen.

Dan zit je voor altijd in spanning als er geen bericht meer komt?
Ook geen uiterste termijn genoemd?
- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, laatste contact is met de politie en die sturen het naar het OM en weten dus ook niet wat er daarna precies gebeurd.ranetje schreef:Wat lullig.Lief schreef:Ze hebben mij vorig jaar al gezegd dat ik iig niet snel bericht kon verwachten, als er al bericht zou komen.
Dan zit je voor altijd in spanning als er geen bericht meer komt?
Ook geen uiterste termijn genoemd?
Die spanning valt gelukkig wel mee; ik ben vrij nuchter van aard.