Net weer Bink, de Cane Corso komt net om de hoek. Bink doet niks, maar dan ook echt niks. Ik stond net de riemen uit mijn jaszak te trekken en ineens was hij daar. Izzy een brul gegeven en direct Droef ook(Droef heeft hem laatst een beuk verkocht en is nu van mening dat hij dit wel weer mag doen, en Bink vind Droef nu dus eng.) Droef blijft staan en Izzy krijst en vliegt er vandoor.
Ze is op dat moment gewoon niet te stoppen, ik kon ook niet even bij haar want ik had Droef aan de riem en Izzy bleef maar rondjes cirkelen al krijsend. Spanningen liepen nogal op, Bink gaf een snauw naar Izzy. Uiteindelijk stopte ze dan even. Baasje kon met Bink snel weg en inmiddels had Izzy wel door dat ze echt veeeeeel te ver gegaan was. Ik was des duivels.
Ik heb haar in haar nekvel gegrepen en heb me toch een partij staan brullen. Aangelijnd en de laatste 20 meter naar huis gelopen. Eenmaal thuis kon ik haar nog even niet luchten of in mijn buurt verdragen, ze moest dus in haar mand, zonder eten. Pas toen wij klaar waren heeft zij haar eten gehad en nu ligt ze weer naast me op de bank, tegen me aan wel te verstaan.
De straf die ze heeft gehad was vast niet goed, maar echt ik was (en ben woest) dat stomme kut gedrag brengt haar vandaag of morgen echt in de problemen. Izzy komt hier in de buurt ook niet meer los nu, het is echt gewoon klaar.
Ze heeft 3 honden waar ze een bloedhekel aan heeft, waarvan ze de grootste hekel aan Bink heeft en die wonen hier in de straat dus kom je elkaar vrijwel elke dag wel tegen en soms meerdere malen. De rest loopt hier wat minder vaak. Het lullige is ook het zijn grote honden die ze uitkiest, ze hebben haar geen aanleiding gegeven en niks helpt. Zelfs de Boxer waarbij ze dit nu wil doen(wel minder extreem) die kon ze al sinds ze hier woont en ineens had ze bedacht dat zijn kop haar niet aan stond.
Zo dit moest ik even kwijt. Mocht iemand nog tips hebben zijn die welkom, voorlopig gaat ze maar aan de riem naar buiten als we hier in de buurt blijven, want vreemde honden zijn nooit een probleem.