Rex heeft een wond aan zijn poot. De wond is ontstaan door de hoektand van een andere hond, in een botsing. Op dat moment heb ik de hele wond niet gezien (wel gekeken), het is dus niet heel groot. Een paar uur later was de plek van de wond opeens dik en was ook duidelijk dat ie er pijn aan had. (Tijdens de wandeling en direct erna niet, daarom hadden wij het ook niet gezien.) Toen bloedde het ook, hij had eraan gezeten. Zo dik als op dat moment is het niet meer geweest, maar er zit nog wel iets van een zwelling.
Hondentanden zitten natuurlijk vol vuil, dus ik heb met de dierenarts overlegd. Op zich zijn er op dit moment geen tekenen van ontsteking, het ziet er rustig uit, alleen die zwelling dus. Geen koorts. Die zwelling kan ook van de impact komen, dat weten we natuurlijk niet. Dierenarts wil liever geen antibiotica geven zo lang er geen tekenen zijn van ontsteking en daar ben ik het wel mee eens, dus hij gaf aan: schoon houden, open houden en even aanzien.
Dus ik zoek nu praktische tips.

Het zit te hoog op zijn poot om het te weken, dus ik maak nu een washand goed nat met een soda-oplossing en hou die er een tijdje op. Dan nog wat jodium erop en we zijn weer even klaar. Kan ik nog iets anders doen? Dingen beter wel of niet? Ik heb honingzalf in huis, maar vraag me af of dat niet teveel afsluit? Hij laat het mij gewoon verzorgen en één lik jodium was genoeg om hem te doen besluiten er verder maar af te blijven.